Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen maa Israel on mielestäsi?

N18
10.08.2022 |

Olen käynyt muutaman kerran lomalla ja mielestäni se on helposti Lähi-idän miellyttävin maa ja olen käynyt aika monessa maassa tuolla aluueella. Ollaan muuttamassa sinne mun isän töiden takia ja ajattelin kysyä millaista päivittäinen elämä on siellä.

Kommentit (350)

Vierailija
341/350 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaisten arvojen vapaustaistelija, jota ympäröivät raakalaismaiset barbaarit, terroristit ja naisvihaajat.

Vierailija
342/350 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsimaisten arvojen vapaustaistelija, jota ympäröivät raakalaismaiset barbaarit, terroristit ja naisvihaajat.

Jos lasten ja siviilien tappaminen ja talojen räjäyttäminen on ok,niin sitten on länsimaisten arvojen vapaustaistelija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/350 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israelin hyvä puoli on se,että sen väestö on poissa muista maista.

Vierailija
344/350 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan Israelilaisia tuotteita.Jaffa appelsiinit mitä parhaimpia.Olen asunut 2 vuotta Israelissa.Aivan ihana maa.Kibbutzilla vapaaehtoisena olen ollut.Parasta aikaa elämässäni.Kaunis maa,ihanat ihmiset.

Sama täällä, asuin siellä puoli vuotta ja käyn säännöllisesti. On kaverit jotka asuvat Jaffassa ja Tel Avivissa. Haluaisin muuttaa tuonne mutta vielä ei ole sen aika. Ihanin maa maailmassa! Täynnä iloa ja hyvää ruokaa ja rentoa ilmapiiriä. Olen menossa hääjuhliin(2 lesboa) ensi kesänä ja odotan innolla. Ei maa muuten niillä Jaffoilla elä vaan monikulttuurisella ahkeralla koulutetulla kansalla ja uskomattomilla innovaatioilla joita on lääketiede ja luonnontiede täynnä. Israel on srartup- yritysten ja innovaatioiden samanlainen keskittymä kuin esim Japan. Ja ekologisena ihmisenä ihailen maan kykyä kierrättää ja lajitella kaikki jätetty, rakentaa valtavaa pyörillyverkostoa suurkaupunkeihin ja julkista liikennettä. Siellä on hyvin helppo liikkua.  Musta tuntuu että kaikki tuolla on jotain "vihervassareita", kuten olen itsekin. 😃 Tosin en aatteellisesti vaan käytännöllisesti.

Vierailija
345/350 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hemmetin kallis paikka asua vaan Tel Avivissa vuokra voi olla yksiössä 2000 e kk

voisin asua muuten ja syödä shawarmaa joka päivä

Vierailija
346/350 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

profeettojen kotimaa eli sopii minulle koska olen viimeisten aikojen viimeinen profeetta

Andy

Vierailija
347/350 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Israel olisi hieno maa, jos saisivat vihdoin rauhan alueelle. Upea luonto, paljon nähtävää, hyvää ruokaa, mielenkiintoinen kulttuuri.

Näyttää vaan nykyhallituksen kanssa toivottomalta tilanne.

Tuntuu kanssa vähän älyttömältä palestiinalaisten tappelu pienestä ja kuivasta maanpalasesta kun Israelia ympäröi valtavat arabivaltiot, jossa lääniä riittää. Jordanian väestöstä on iso osa palestiinalaistaustaisia ja lisäksi maassa asuu melkein 2 miljoonaa Palestiinan alueelta muuttanutta.

Katsokaa karttaa, Israel on vain piskuinen pläntti arabimaiden keskellä. Riitelyssä ei ole mitään järkeä.

Eihän Israelin nykyhallitus ole muuta kuin sama ilmiö mitä meillä on länsimaissa kun oikeisto nousee valtaan. Se johtuu hyvin monesta syystä. Mutta yksi syy on se että (tästähän ei saisi puhua!) kehitysmaiden rupusakkia ryntää länteen kaikkien riesaksi. Rai_kaukset ja väkivalta lisääntynyt ja naisten vapaa liikkuminen on heikentynyt kun ei enää uskalla kulkea ilman pelkoa illalla kotiin. Ryöstöt lisääntyneet. Ja valtioiden sosiaalikassat menevät  näiden kumivenepakolaisten ja muiden vastaavien hyysäämiseen. Näiden jotka eivät oikeesti rakenna yhteiskuntaa millään tavalla mutta tulevat etuuksien vuoksi meidän maihimme. 

Näin lyhykäisyydessään tämä ilmiö joka saa mm pesut ja muut vastaavat saamaan suosiota koska ovat ainoita puolueita jotka haluavat kontrolloida rajojaan. Uskontokysymys on sitten vielä oma juttunsa ja senkin puolesta ymmärrettävää että halutaan säilyttää omat perinteet ja arvot.

Vierailija
348/350 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Israelin hyvä puoli on se,että sen väestö on poissa muista maista.

Ootko hieman tyhmä? Vai vaan tietämätön? Israelin väestö koostuu noin 70 eri maan kansalaisuudesta. Siellä on kolme virallista kieltä, heprea, arabian ja englanti. Kaikin tavoin kansainvälinen maa joka kuitenkin on säilyttänyt itämaisen elämäntyylin ja ravat.

Vierailija
349/350 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana maa jota rakastan. Sydämeni ja ajatukseni siellä.

Vierailija
350/350 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa jokainen täällä Israelia mollaava ottaisi mieluummin lähelleen Israelin kansalaisen kuin allukubu snackbaria huutavan apinan lähimaasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä