Tarjoatteko lastenne kavereille ruokaa ja herkkuja, kun he ovat kylässä?
Pojallani 5v on kaveri, joka asuu 100 m päässä meistä ja poika käy heillä kylässä useita kertoja viikossa. Joka kerta, kun poika siellä kyläilee niin aina tarjotaan ruokaa tai jotain naposteltavaa. Kesällä oli monta kertaa grillannut makkaraa heidän kanssaan ja jäätelöä sai joka kerta kun kävi. usein saa myös pitsaa tai jotain muuta lämmintä syötävää. Tänään viimeksi pojalle oli tarjottu keksejä.
Minusta on aika outoa, että noin paljon tarjoillaan. Siis kivaa sillä tavalla, että poikani on ilmeisesti heille tervetullut, mutta tuntuu hassulta. Itse en voisi kuvitellakaan, että alkaisin joka kerta, kun pojan kavereita tulee meille niin tarjoamaan jotain. Meillä nimittäin käy joka päivä kavereita ja yleensä heitä on 3-4 kerralla ja joskus jopa kuusikin. Omiakin lapsia on kolme, joten esim. jos jäätelöä tarjoaisin lapsilleni ja heidän kavereille niin vararikossa oltaisiin. Tuota rahaa kun ei hirveästi ole. Joskus toki olen tarjonnut ja esim. keksit ovat edullisia, mutta niitäkin uppoaa melkoinen määrä, kun on monta syöjää.
Kertokaa miten te muut toimitte lasten kavereiden kanssa.
Kommentit (24)
Pojalla usein kylässä kolme kaveria kerralaaan ja kyllä heille tarjotaan mehua ja keksejä.
Tai jos ovat ruoka aikaan, niin kysytään haluavatko hekin syödä.
mutta tarjoan kyllä ruokaa jos ovat pitempään ja välipalaksi esim. pannukakkua. Toisaalta meillä on välimatkaa niin, että yleensä tuodaan tai viedään kavereita joten se on vähän niin kuin itsestäänselvää, että jos koko päivä kyläillään, niin syödään. Ennen kuin muutimme tänne, oli vähän eri. Naapureissa asui paljon kavereita ja meillä oli koko ajan joku. Mehua saatoin tarjota ja yleensä kaverit odotti, että syödään. Itsekään en tykännyt, että olin juuri saanut ruoan valmiiksi ja huudan lapset syömään niin ovatkin syöneet naapurissa ranskiksia ja nakkeja...
Siis ihan kohteliasta, että oli tarjottu, mutta kyllä noista syömisistä pitäis jotain sopia.
joskus jotain mehua jos ovat pihalla puolipäivää hilluneet. Ja ihan ruokaa ei meidän kuuden hlön perheellä aina ole muille jakaa.. Mikä on kyllä noloa kun joissain lasten kyläpaikoissa on reilumpi tarjoilu.
selvät yhteiset säännöt.
Lapset käyvät toistensa luona kylässä viikonloppuisin ja silloin on sovittu, että keksejä ja jäätelöä saa tarjota. Suklaankin minä hyväksyn, mutta karkkeja, sipsejä ja limsaa en halua, että omilleni tarjotaan muuta kuin synttäreillä ja jouluna, enkä niitä muillekaan tarjoile kuin tuolloin.
8