Mitä alkaisin tavoitella ja haaveilla?
Häät ja ero on koettu, lapset tehty, okt ollut ja nähty, töitä on, mutta alanvaihtoon ei enää jaksa. Parisuhdetta ei ole, mutta sellaista tuskin enää saan, joten en jaksa edes vaivautua siitä haaveileen.
Tuntuu, että päivät vain kuluu ja mitään ei tapahdu eikä mikään muutu eikä mitään enää ole tulossa. Mitä tässä nyt keksisi?
Kommentit (10)
Eläkkeelle jääminen ja mitä sitten rupeaa harrastamaan kun aikaa jää työnteolta.
Opiskelu? Ei sen tarvitse johtaa uuteen ammattiin ja alanvaihtoon. Vaikka joku harrastusta tai mielenkiinnon kohdetta tukeva kurssi.
On siis kyllä jo harrastuksia, mutta ei mitään tavoitteita tai haaveita. Tuntuu, että joku kunnon tavoite pitäisi olla, että olisi edes jotain motivaatiota asioihin.
ap.
Tunnistan mietteet!
Ja itselle toimi ratkaisuna se, että aloin vaan kokeilemaan kaikkea uutta avoimesti. En tiennyt mitä tavoitella ja mikä kiinnostaisi, joten kokeilin! Kävin erilaisissa tapahtumissa ja harrasteissa; käsityömessuilla, autonäyttelyssä, oopperassa, kiipeilypuistossa, kokeilemassa ampumista, itämaista tanssia, benjihyppyä...
Uusi mottoni on, että kaikkea (laillista ja eettistä) voi ja pitää kokeilla, eikä mitään itsen turhaa rajoittamista tyyliin "en minä enää tämän ikäisenä voi sitä taikka tätä". Kyllä voin! Ja jos en pysty, onpahan kokeiltu edes!
Piristää kummasti kaikki uusi, vaikka aluksi tuntuu että no en minä nyt tuollaisesta tykkää/en jaksa/viitsi/tms. Sen tunteen yli vaan, ja tekemään!
Hurahda kunnolla johonkin: kehonmuokkaus kuntosaliharjoittelulla, puutarhanhoito, tavoitteellinen opiskelu vaikka avoimessa yo:ssa, koodaaminen, oman tyylin etsiminen, deittailu...
Minulla vähän sama juttu, jotain uutta olisi kiva olla, mutta mielikuvitusta ei ole, että hoksaisi mitä...
Sijoittaminen, jos et vielä ole aloittanut. Eläkeikä lähestyy, kannattaa varautua. Esimerkiksi alat myymään tarpeetonta tavaraa ja sijoitat rahat mitä niistä saat ja säästät palkasta lisää.
Vierailija kirjoitti:
Aloita puutarhanhoito.
Paras harrastus ja saksassa sekin on nyt laillista. Itävalta, italia, espanja, tsekki, hollanti ja muitakin sallivat käytön ja omaan käyttöön kasvatuksen.
Opettele jotain uutta tai aloita uusi harrastus. Jos et tiedä mitä, kokeile.