Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen tullut siihen tulokseen että 25-28 neliön yksiöt on aivan kamalia asua.

tympääntynyt
09.08.2022 |

Muutin 3 vuotta sitten tuon kokoiseen yksiöön ja jos tänne ostaa vähänkin isomman huonekalun, esim. sohvan tai nojatuolin, niin koko huone näyttää jo ahtaalta. On tosi vaikea löytää siroja sopivia huonekaluja ja sommitella ne nätisti tilaan mitä pitäisi käyttää samaan aikaan makkarina, olohuoneena ja keittiönä. Siinä sitten yksi iso sohva maton keskellä ja vieraat tuijottaa suoraan lemuavaa keittiötä, tai sitten ikkunaa josta paistaa valo suoraan kasvoille. Järkevin ratkaisu olisi varmaan yksi leveä sänky ja vastapäätä televisio, mutta outoa olisi vieraat istuttaa aina oman sängyn ääreen. Sosiaalista elämää ei kehtaa enää viettää kun ketään ei voi kutsua kylään... Sitten aamulla kun heräät niin sinua tuijottaa takaisin aina sama seinä ja samat huonekalut. Järjestystä ei koskaan oikein voi muuttaa, koska ei ole mitään muuta ratkaisua miten sommitella huonekalut. Ja joo, minulla on jo "sirot" huonekalut, levein hylly on 70cm, siitä ei suorempaa ole, ja yksi hylly vain. Sänkykin on tällä hetkellä kapea.
Anteeksi, vaan mutta piti nyt avautua näistä Suomen 25-27 neliön yksiöistä. 34 neliön yksiö varmaan jo menettelee, mutta joku 26 neliötä mikä minulla on, niin huh huh. Ja ei, en omista edes paljon krääsää, ihmiset on aina sanoneet että eihän sulla oo paljon tavaraa yhtään. Tänne asuntoon ei vaan mahdu mitään vähän isompaa, kaikki huonekalut ja tavarat pitäisi olla pikkuriikkisiä, sellaisia missä pieni hiiri istuu. Kyllä olen tympääntynyt ja väsynyt....

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt vielä mitä positiivista sun elämässä on.

Vierailija
2/95 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lähes 200 m2 ja siinä on yhdelle puolet liikaa. 80-90 neliötä riittää hyvin kahdellekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule on niitä pienempiäkin alle 25 m2.

Useimmiten ne on ns. viikkoasuntoja, eli asutaan viikot, viikonloput toisaalla.

Vierailija
4/95 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vaan miten tää on tullut sulle yllätyksenä? Noi on ihan itsemurhakoppeja, ei ihmisen elämää.

Vierailija
5/95 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt vielä mitä positiivista sun elämässä on.

No se että pääsee sentään ulos täältä koirankopista.

Vierailija
6/95 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa avata ovea ja kävellä ulos siitä kämpästä.

Vierailija
7/95 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vaan miten tää on tullut sulle yllätyksenä? Noi on ihan itsemurhakoppeja, ei ihmisen elämää.

En enää ihmetttele miksi niitä kutsutaan tuolla nimellä...

Vierailija
8/95 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 23 neliötä, samaistun. Tänne ei tosin mahdu edes sitä sohvaa. Ei tämä tunnu kodilta.

Vierailija
9/95 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen yksiöön muuttoa katselin netistä sisustuskuvia yksiöistä, ne näytti niin söpöiltä ja kotoisilta. Mutta todellisuus on eri...

Vierailija
10/95 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi eikä jaksa eikä huvita pyöriä jossain metsässä tai kauppakeskuksissa aamusta iltaan, etenkään talvella.

Joo, nuo yksiöt ovat ihan hirveitä, tosin minusta kyllä ihmisarvoiseen elämään tarvitsee ainakin 80 neliötä (voi siis asua useampikin ihminen).

Vierailija
11/95 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin: pieniä yksiöitä pitäisi olla enemmän. Kaikilla ei ole varaa asua isommissa asunnoissa. Kun neliömäärä nousee, nousee vuokrakin.

Vierailija
12/95 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 26 neliön yksiööni siroimman nojatuolin jota kaupasta löys ja hämmästelin miten isolta se näytti asuntoni sisällä. :D

Vierailija
13/95 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä viihdyin tosi hyvin tuon kokoisessa asunnossa. Tosin silloin vietin päivät muualla, mutta illat oli ihan ok siinä asunnossa. Ei se ole vieraiden kestitsemispaikka, mutta yhden henkilön asumiselle ok.

Kalusteiden suhteen on usein toimivinta, jos niitä on mahdollisimman vähän, mutta ovat suht isoja ja monikäyttöisiä.

Vierailija
14/95 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi eikä jaksa eikä huvita pyöriä jossain metsässä tai kauppakeskuksissa aamusta iltaan, etenkään talvella.

Joo, nuo yksiöt ovat ihan hirveitä, tosin minusta kyllä ihmisarvoiseen elämään tarvitsee ainakin 80 neliötä (voi siis asua useampikin ihminen).

Joka kaupungissa on näitä, jotka pyörii kauppakeskuksissa (ei siis teinejä). Onkohan osasyy tähän että asuvat niin pienissä asunnossa ettei huvita olla kotona.

Vierailija
15/95 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta pienessä yksiössä on esim halvempi yhtiövastike ja halvempi putkiremontti. Ja nehän on tarkoitettu yhdelle henkilölle ei monelle. Mieluummin yksiö keskustassa kuin kolmio lähiössä

Vierailija
16/95 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään ihmettelin ihan samaa tässä ketjussa: https://www.vauva.fi/keskustelu/4677023/uudet-talot-eli-kaikkea-sita-na… Tosin siinä oli alle 22-neliöinen yksiö, mutta kyllä tällaisia on oikeasti vaikea sisustaa järkevästi. Eikä ole todellakaan mitenkään hyödyllisesti käytetty vähäiset neliöt, vaan asunto on selvästi tarkoitettu ikisinkulle, joka ei koskaan kutsu ketään kotiinsa, eikä ainakaan yövierasta :D

Vierailija
17/95 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 23 neliötä, samaistun. Tänne ei tosin mahdu edes sitä sohvaa. Ei tämä tunnu kodilta.

Ei tunnukaan. Heti kun kävin äidilläni kylässä, niin onhan se normaalia että on erikseen makkari, olohuone ja keittiö. 

Vierailija
18/95 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa varmaan etsiä isompi asunto. 

Mä viihdyin hyvin omissa yksiöissäni, olen asunut useassa, 22m2 - 27m2. Nykyään asun kaksiossa kun tuli mies kissansa kanssa elämääni. Silloin tällöin vielä kaipaan niitä yksiöitä kun oli paljon vähemmän imuroitavaa. 

Vierailija
19/95 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaa varmaan etsiä isompi asunto. 

Mä viihdyin hyvin omissa yksiöissäni, olen asunut useassa, 22m2 - 27m2. Nykyään asun kaksiossa kun tuli mies kissansa kanssa elämääni. Silloin tällöin vielä kaipaan niitä yksiöitä kun oli paljon vähemmän imuroitavaa. 

Olen etsinytkin. Ei enää koskaan pikkuruiseen koirankoppiin!

Vierailija
20/95 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli joskus n. 30 neliöö. Laitoin 160 lev. sängyn keskelle huonetta ja ihan normi pöytä ikkunan alle ja sen ympärille 4 normaalia tuolia. Vähän semmonen hotellisisustus eli pöytä ja sänky. Enhän mä käyny siel ku nukkumassa. Toimi.