Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minusta ei pidetä?

Vierailija
09.08.2022 |

En rehellisesti sanottuna keksi mitään syytä miksi joku ei pitäisi minusta.
Olen aina ystävällinen kaikille, en puhu pahaa muista, olen reilu ja muut aina huomioiva tyyppi.
Silti minua vihataan joka paikassa ja nyt sain tietää, että harrastusporukastamme eroaa jäsenet siksi, että minä toimin puheenjohtajana ja olen niin p*rseestä ettei siellä haluta olla.
Mikä minussa voisi olla vikana?

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan yliopistolla ainejärjestömme puheenjohtajana toimi eräs nykyisistä ministereistämme (ei pääministeri). Minä ja moni muu emme halunneet silloin hänen takiaan mukaan ainejärjestön toimintaan. Kiltahuonekin tyhjeni yleensä tehokkaasti hänen tullessaan paikalle. Hän oli kyllä sinänsä ihan mukava ihminen, mutta tapansa toimia puheenjohtajana oli liian päällekäyvä. Ainejärjestössä toteutettiin vain hänen ja samanmielisten visioita. Jos jollain oli idea, joka ei ollut puheenjohtajan mieleen tai hänen mielestään tärkeä, läpimenon mahdollisuus oli 0%. Kiltahuoneelle hän teki sääntöjä, kun me muut olisimme halunneet ihan vaan chillata siellä. Emme siis halunneet mukaan toimintaan, koska olisimme olleet puheenjohtajan pikku apulaisia ja omat mielipiteet oli yhtä tyhjän kanssa, vaikka kyllä hän ne kuunteli. Laittoi vain toisesta korvasta ulos samantien. Hän myös itse omistautui asioille eikä oikein ymmärtänyt, että muut voisivat myös tehdä jotain, mutta eivät samalla intohimolla. Se sanaton vaatimus omistautumisesta asialle oli luotaantyöntävää. Olin ollut aiemmin kouluaikoina oppilasyhdityksen puheenjohtaja sekä nyt koko aikuisikäni mukana eri yhdistysten ja urheiluseurojen hallituksissa (en puheenjohtajana). Missään ei ole ollut samanlaista puheenjohtajan yksinvaltiutta.

Mutta hän on nyt ministeri, politiikan huipulla. Sinne ei varmasti pääse vain miellyttämällä muita. Pitää olla se oma visio ja määrätietoisuus.

Tuttavani toimi poliittisessa nuorisojärjestössä vähän vastaavalla tyylillä. Hän oli erittäin taitava taktikoimaan, miellyttävä ja karismaattinen mutta hänen kanssaan harva toi esille poikkeavia mielipiteitä. Jäsenet olivat vahvasti jakautuneet hänen leiriin tai toiseen porukkaan. Se ei ollut yhdessä tekemistä vaan yhden vahvan ihmisen näkemysten eteenpäin viemistä. Myös tämä henkilö on nykyään politiikan huipulla, tosin ottanut viime aikoina osumaa. Sama ehdottomuus ja kyvyttömyys reflektoida omia tekemisiään suhteessa muihin näkyy julkisuudessa edelleen.

Vierailija
82/82 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että se on aika pitkälti tuo, että jos olet mukana kovin monessa hallituksessa ja toimikunnassa niin joitakin alkaa ärsyttää, että "tuo työntää naamansa joka hommaan." Lisäksi sitten siihen vielä: "tommonen ruma läski, mikä se oikein luulee olevansa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi