Miksi minusta ei pidetä?
En rehellisesti sanottuna keksi mitään syytä miksi joku ei pitäisi minusta.
Olen aina ystävällinen kaikille, en puhu pahaa muista, olen reilu ja muut aina huomioiva tyyppi.
Silti minua vihataan joka paikassa ja nyt sain tietää, että harrastusporukastamme eroaa jäsenet siksi, että minä toimin puheenjohtajana ja olen niin p*rseestä ettei siellä haluta olla.
Mikä minussa voisi olla vikana?
Kommentit (82)
Olemme pääsääntöisesti Teamsissa, ei pitäisi ruudun läpi haista.
Ap
Voi ei. Mulle tuli paha mieli AP:n puolesta.
Voisiko olla niin, että olet sellainen alentuvainen ja kiltti miellyttäjä? Tunnen tällaisen henkilön ja hänellä ei tunnu olevan missään ystäviä, mutta on kova hakeutumaan kaikkien seuraan jatkuvasti. Hän ärsyttää muita, mukaan lukien minua. Olen kylläkin hänelle ystävällinen, sillä hän ei ole ilkeä. Mutta usein jos joku on mukava, mutta hänestä ei silti pidetä, syynä saattaa olla esim. liiallinen muiden nuoleskelu yhdistettynä epävarmuuteen tms.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Mulle tuli paha mieli AP:n puolesta.
Voisiko olla niin, että olet sellainen alentuvainen ja kiltti miellyttäjä? Tunnen tällaisen henkilön ja hänellä ei tunnu olevan missään ystäviä, mutta on kova hakeutumaan kaikkien seuraan jatkuvasti. Hän ärsyttää muita, mukaan lukien minua. Olen kylläkin hänelle ystävällinen, sillä hän ei ole ilkeä. Mutta usein jos joku on mukava, mutta hänestä ei silti pidetä, syynä saattaa olla esim. liiallinen muiden nuoleskelu yhdistettynä epävarmuuteen tms.
Luin enemmän viestejäsi ja kerroit että et ole alistuvainen ilmeisesti? En osaa yhtään sanoa missä mättää.
Oletko ehkä mukavan oloinen, mutta kuitenkin kova ja porukka joutuu olemaan vähän varpaillaan kun ei voi luottaa sinuun tai olet jollain tapaa uhkaava?
Politiikkahan on pyrkyreitä täynnä. Ei siis mikään ihme, jos siellä ei suju.
Kuulostaa silti siltä, että saatat olla autismin kirjolla. Sosiaalisesti voi olla taitava, vaikka se ei tulisi luonnostaan. Opittu taito.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ikävä kuulla. Älä anna tuollaisen lannistaa.
Minä huomaan myös ärsyttäväni joitain ihmisiä. Omasta mielestäni olen tylsä ja tavallinen, mutta kaverini sai hepulin kun kuuli tämän aatokseni. Kuulemma olen jotenkin hieman erikoinen. Toiset tykkää, toiset ei.
Juuri aloitin uuden harrastuksen ja siellä eräs vahva persoona on selvästi ärsyyntynyt minuun. En kuole, mutta ikävältähän tuo tuntuu kun olen ollut ihan ystävällinen.
Huomaan että minuun ärsyyntyvä ihmistyyppi on yleensä sellaista, joka ujuttaa keskusteluun itsestään vihjeitä statuksesta kuten että löytyy hienoa ammattia, kiehtovat piirit ja kahisevaa. Haluaa olla tilanteen johtaja, taitava sosiaalisesti ja hyvä keskimään hauskaa jutunjuurta ja kertomaan tarinoita . Minä en ole lainkaan kiinnostunut statuksesta, vaikka kenties tavallaan olisi juuri sellaisia asioita joita tällaiset ihmiset arvostavat. Pidän leuhkimista jopa nolona, mutta arvostan sitä että joku osaa kertoa tarinoita kiinnostavasti. Osaan jutella kaikkien kanssa, mutta olen enemmän kuuntelija kuin jutunkertoja.
Me varmaan tulisimme hyvin juttuun.
Tuo on muuten yksi tosi hyvä pointti, ettei muiden varat, tittelit ym. statussymbolit tee vaikutusta. Minäkin olen sellainen ja joskus se ihmetyttää muita. Kun ei nuoleskele pyrkyreitä, niin ei ehkä pääse tiettyihin piireihin, mutta toisaalta useimmiten en haluaisikaan sellaisiin porukoihin.
Joskus se toimii toisinkinpäin. Oikeasti menestyneet, fiksut ihmiset eivät kaipaa hännystelijöitä, vaan vertaisia ystäviä.
Monesti varsinkin naiset vihaavat sellaista ihmistä, joka ei pelaa mitään sosiaalisia pelejä. Ja ihmiset yleisesti haluavat sorsia ja alistaa hyviä ihmisiä. Kyllähän sellainen pahansuopuus tälläkin palstalla oletusarvoisesti on, että yleensä aloittaja haukutaan ja hänen sanojaan vääristellään. Ihmisillä on vain jokin kummallinen taipumus kaivata dramatiikkaa ja konflikteja, ja sinä et niitä tarjoa. Olet pienisieluisuuden yläpuolella ja se vituttaa.
En tiedä olenko sitten jollain tapaa uhkaava.
Saatan joissakin tilanteissa vaikuttaa dominoivalta koska olen itse ollut ikäisekseni pitkään politiikassa ja minua kyllästyttää turha jahkailu ja haluaisin hommiin ripeyttä.
Ystävällinen ja reilu olen silti kaikille ja kuuntelen kaikkien näkemyksiä ja pyrin antamaan ihan jokaisesta ideasta hyvää palautetta kritiikin lisäksi jos kritisoitavaa on.
Jos itse olisin joku toinen niin pitäisin itseäni aidosti hyvänä johtajana ja miellyttävänä tyyppinä.
Voi olla että vaikutan jotenkin näsäviisaalta tai tärkeilevältä tahtomattani, haluaisin nimenomaan kannustaa kaikkia nuoria vaikuttamaan ja olen harmissani jos nuoret lopettaa näin mahdottoman hienon harrastuksen vain siksi että minä olen epämiellyttävä ihminen.
Mielestäni tässä olisi myös oppimisen paikka näille eroajille, työelämässä viimeistään astuu m*lkut esiin eikä omassa klikissä voi enää puuhastella.
Ap
Ehkä olet myös liian riippumaton. Sinun pitäisi olla avuttomampi ja pyytää muilta palveluksia. Ihmiset eivät mitään niin rakasta kuin olla tarpeellisia. Kysy siis seuraavassa kokouksessa neuvoa.
Jos kyse on nuorista ja ap on vanhempi voi ahdistaa ihan vaan se että ap on aikuinen ja viihtyy itse omissa nahoissaan.
Hyvä itsetunto on myrkkyä kiusaajille.
Sinulla on viehättävä asenne!
Luulen, että kyse voi olla esimerkiksi kateudesta sinua kohtaan ja siitäkin, että nuoret ovat halunneet keksiä tekosyitä olla osallistumatta jos toiminta ei enää muuten kiinnosta. Helppo vedota siihen, että muut on perseestä vaikka oikeasti kyse voi olla vaikkapa siitä, että on liian heikko persoona politiikkaan tai vanhemmat pakottaa harrastamaan vaikkei itse halua. Näitä on nähty myös noissa hommissa, itsekin olen myös järjestötoimintaa nuorenakin harrastanut.
Ketjupolttaja ja alkoholisti, siinä sellainen hajuyhdistelmä että vaikka en henkilöä vihaisikaan, välttelisin kyllä seuraansa. Lihavuus sinällään ei haittaa, mutta aika usein reilummin ylipainoisilla tulee myös siitä hajuongelmia. Tämmöisen kombon omistavan kun kohtaa pitää aika tiukasti pitää huolta ettei inho hajureaktiota kohtaan näy naamalta. Vihaan tästä on vielä matkaa, ainakin itselläni, mutta kyllä sen varmaan minusta silti näkee että haluan pois tällaisen henkilön seurasta.
Vierailija kirjoitti:
Monesti varsinkin naiset vihaavat sellaista ihmistä, joka ei pelaa mitään sosiaalisia pelejä. Ja ihmiset yleisesti haluavat sorsia ja alistaa hyviä ihmisiä. Kyllähän sellainen pahansuopuus tälläkin palstalla oletusarvoisesti on, että yleensä aloittaja haukutaan ja hänen sanojaan vääristellään. Ihmisillä on vain jokin kummallinen taipumus kaivata dramatiikkaa ja konflikteja, ja sinä et niitä tarjoa. Olet pienisieluisuuden yläpuolella ja se vituttaa.
Tässäkin hyvä huomio! Vitsit, että tässä ketjussa on viisasta porukkaa. Mistä teidät löytää? :D
Minusta ei myös pidetä mutta se on tavallaan mun oma valinta. En jaksa sellaisia sosiaalisia pelejä ja nuoleskeluja joita tarvitaan että tulee pidetyksi. Kokeilin sitä jossain iässä ja ihmiset alkoi pitää minusta, mutta en minä siitå mitään koostunut psyykkisesti koska pidetty henkilö ei ollut minä vaan rooli mitä esitin. Päätin lopettaa ja olla suorasukainen, ronski itseni. Saan esim töissä kunnioitusta ja joskus pelkoakin, mutta ei minusta pidetä. Ja se on hyvä näin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olenko sitten jollain tapaa uhkaava.
Saatan joissakin tilanteissa vaikuttaa dominoivalta koska olen itse ollut ikäisekseni pitkään politiikassa ja minua kyllästyttää turha jahkailu ja haluaisin hommiin ripeyttä.
Ystävällinen ja reilu olen silti kaikille ja kuuntelen kaikkien näkemyksiä ja pyrin antamaan ihan jokaisesta ideasta hyvää palautetta kritiikin lisäksi jos kritisoitavaa on.
Jos itse olisin joku toinen niin pitäisin itseäni aidosti hyvänä johtajana ja miellyttävänä tyyppinä.
Voi olla että vaikutan jotenkin näsäviisaalta tai tärkeilevältä tahtomattani, haluaisin nimenomaan kannustaa kaikkia nuoria vaikuttamaan ja olen harmissani jos nuoret lopettaa näin mahdottoman hienon harrastuksen vain siksi että minä olen epämiellyttävä ihminen.
Mielestäni tässä olisi myös oppimisen paikka näille eroajille, työelämässä viimeistään astuu m*lkut esiin eikä omassa klikissä voi enää puuhastella.
Ap
En keksi mitään negatiivista kuvailuistasi ja vaikutat fiksulta tyypiltä.
Mun mielestä tahditonta tulla sanomaan sinulle henkilökohtaisesti, että jotkut pitävät sinua niin ärsyttävänä, että erosivat. Pitäisin tuon tiedon kyllä itselläni. Eri asia jos nuo harrastelijat tokaisivat sinun olevan esim. ylimielinen tai jotenkin muuten töykeä.
Oletko aivan varma, että saamasi tieto pitää paikkansa? Kuulostat sen verran hyvältä tyypiltä.
Olen varma että tieto pitää paikkansa.
Luulen että tämä haukkuja kavereineen olisi itse halunnut puheenjohtajaksi mutta ei uskaltanut haastaa.
PS. En haise pahalle, käyn suihkussa päivittäin ja huolehdin tarkkaan hygieniastani enkä ole niin lihava että läskipoimuja tai hikoilua olisi.
Kokouksia ennen välttelen tupakan polttoa ja käytän nikotiinipurkkaa sen sijaan.
Olemme yleensä Teamsissa kuten kerroin, en siis todellakaan usko että hajuni olisi syynä vaikka jonkun nokkaan haisisinkin.
Ap
Ja alkoholisminkin totesin jo aiemmin olevan kausittaista, en todellakaan ryyppää viikottain tai edes kuukausittain.
Pari kertaa vuodessa putki päällä ja silloin pysyn visusti kotona ja etäilen, humalassa en osallistu kokouksiin.
Ap
Minusta vaikutat todella fiksulta ja mukavalta tyypiltä ja osaat olla itseironinenkin.
Siinäpä se syy onkin, olet liian itsevarma ja se ärsyttää muita.
Joo, kiitos vastauksista.
Kyse on nuorisopolitiikasta ja ehkä olin itsekin vähän dramaattinen kun tästä kuulin.
Jospa kukaan ei tunnistaisi minua tästä.
Minä luulen että voi olla kyse kateudestakin, olen melko monessa paikassa puheenjohtajana ja luulen että monia ärsyttää se.
En millään tavalla tyrkytä itseäni, olen mielestäni ihan järkevä ja tasapainoinen aikuinen.
Taisin äsken ylireagoida kun rupesin tätä asiaa tarkemmin miettimään ja tajusin että voin tosiaan vaikuttaa muiden silmään ahneelta pyrkyriltä kun niin monessa olen mukana.
Kursailua en kokouksissa jaksa koska minulla on parempaakin tekemistä kuin odotella että joku uskaltautuu, sanoisin että olen aika asiakeskeinen ja suoraviivainen tyyppi.
Muut jäsenet ovat hieman nuorempia ja luulen että heitä häiritsee tämä iän ja kokemuksen tuoma varmuus ja etulyöntiasema missä tahansa vaalitilanteessa.
Minua harmitti tässä tapauksessa nyt eniten se, että viikonlopuksi olisi leiri tiedossa ja nyt juuri ketään ei ole tulossa sinne tämän sopan takia ja meidän pitäisi järjestäytyä tämän porukan kanssa uudelleen eroaallon takia, että saadaan uudelleen esimerkiksi rahastonhoitajat ja muut valittua.
Ap