Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä on varaa omakotitaloon, mökkiin, matkustamiseen?

Vierailija
09.08.2022 |

Ja harrastuksiin. Toisilla jopa vene lisäksi. Omakotitalossa, mökissä ja veneessä on niin paljon kustannuksia. Teettekö paljon töitä hyväpalkkaisissa tehtävissä? Vai millä kaikki laskut maksetaan? Onko koskaan taloudellisesti tiukkaa?

Kommentit (222)

Vierailija
161/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstoilla et saa kirjoittaa kenestäkään ihmisestä niin, että hänet voidaan palstan ulkopuolella tunnistaa. Ja liität siihen vielä terveystiedot niin se on rikollista.

Se, että kopioit tekstejä pötköön mitkä joku on kirjoittanut eri ketjuihin osissa ei poista rikosvastuutasi.

Hän on vielä oikein innoissaan asiassa.

Jos minut joku tunnistaa olet rikossyytessä.

Olet vielä kertonut sairauteni.

Vierailija
162/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönö kirjoittaja on pulassa, jos joku tunnistaa minut palstalta, hän saa rikossyytteen.

Itse jos olen kertonut sairauksistani niin en ole maininnut samassa viestissä kotikaupunkia, enkä muita tietoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi joku edes haluaa mökin, jos on omakotitalo. Tai no mökkiä ylipäätään.

Harvalla on omakotitalo järven rannalla. Ja siksi on kiva päästä kaupungista omakotitaloista välillä mökille uimaan, kalastamaan, rauhoittumaan,, grillaamaan,jne. Tekemään sitä mitä kaupungissa ei omakotitalon pihalla onnistu.

Vierailija
164/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lainaa mut yhteenlaskettu bruttotulo 13 000e/kk

Vierailija
165/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään töissä, bruttotulot yhteensä n. 10.000 €/ kk. Ei ole enää lainoja ja eletään normaalia elämää, ei tuhlata turhaan. Jää jonkun verran myös säästöön.

Vierailija
166/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönö kirjoittaja vielä oikein ilakoi, että joko sinut on tunnistettu.

Jos tunnistetaan niin hänelle tulee rikossyyte.

En ole maininnut esim. kotikaupunkiani itse koskaan.

Ja kaikki viestit pystytään tutkimaan kenen ip:stä ne on lähetetty, myös poistetut viestit saa takaisin.

Vierailija
167/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönö kirjoittaja joutuu nyt tosissaan toivomaan, että minua ei kukaan tunnista tai hän on rikossyytteessä.

Vierailija
168/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hönö kirjoittaja joutuu nyt tosissaan toivomaan, että minua ei kukaan tunnista tai hän on rikossyytteessä.

Hänellä ei ole muuta keinoa, kuin pyytää palstaa poistamaan kaikki hänen lähettämänsä kirjoitukset ennenkuin joku ehtii tunnistaa minut.

Siinä hänelle kesälomaurakka.

Vierailija
169/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä, pariskunta 61 v. ja 70 v., on pieni omakotitalo haja-asutusalueella ja se toimii myös kesämökkinä sekä vain yksi auto taloudessa, vanhahko, edullinen korjauttaa. Mieheni on tehnyt rempat ja sisustus sekä irtaimisto yms., on pitkälti kierrätystavaraa. Meillä on kaksi kissaa, joten emme juurikaan matkustele, koska kissat eivät voi jäädä yksin kotiin. Harrastan lukemista sekä puutarhanhoitoa. Pihalla kasvaa lähinnä perennoja sekä luonnonkukkia. Rikkaruohoa myös. Pyrimme välttämään shoppailua. Tavaraa on silti aivan liikaa. Lämmitämme talvisin puulla, mutta sähköpatterit ovat myös. Rahasta on kroonisesti tiukkaa, mutta olemme selviytyneet. Toisinaan vaivaa eristäytyneisyys, varsinkin talvella. Kotoa ei tule helposti lähdettyä mihinkään, vaikka iso kaupunki on vain n. 35 kilometrin etäisyydellä. Lähinnä kaipaisimme tiiviimpiä kontakteja jäljellä olevien lähisukulaisten kanssa. Elämä on mitä on, eipä tilanteelle oikein paljon mahda, ehd

Meillä vähän sama tilanne ja saman ikäisiä. Itse rakennettu yli 25v sitten eikä mitään ihme korjaustarpeita vielä. Kasvatan hedelmäpuita ja kasvihuoneessa keittiöyrttejä. En saanut alussa mitään kasvaan kun tuli kuivia kausia ja mieheni teetätti kaivon minulle josta saan lutrata vettä ja kokosi kasvihuoneen jossa kamalista keväthalloista huolimatta saa jotain kasveja alulle.

Taas on ollu melkein kuukausi ettei ole kuin yksi kerta tullut vettä. Ilmastomuutoksen vuoksi on joka kesä alkanut vähenemään vesi kaivosta. Kuivina kausina saa jonkun 20 min vettä kaivosta kerralla ja pitää jonkun aikaa odottaa että se nousee siellä lisää. Mutta on sen verran ihme kaivo ettei ole ihan kokonaan kuivunut. Ihan minimiin on mennyt että vähän alle 10 min saa vettä kerralla.

Reilu 10 km kaupunkiin. Tämä ilmastomuutos vituttaa kaikkein eniten kun säätilat eivät vaihdu ja tulee pitkiä helleputkia. Kamala kirva ongelma tulee kuumista säistä ja kun vettä ei tule ollenkaan. Kaikki mitä kasvatat niin voi tuhoutua hetkessä kun ei halua käyttää tuholaoismyrkkyjä. Kirsikkapuun yläoksien lehdet on joku elukka syönyt kokonaan niin että pelkät karat jäljellä jo nyt alkukesänä.

Vierailija
170/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies tienaa päälle 20 000€/kk ja itse reilu 5000€ brutto. Lisäksi on sijoituksia. Loma-asunnot Thaimaassa ja Espanjassa ja 400 neliön asunto hyvällä paikalla, sekä loma-asunto vielä laskettelukeskuksessa kotimaassa. Mutta ilman töiden painamista ja sijoittamista nämä eivät tietenkään olisi mahdollisia. Ja reilun 20v aikana hankittu pikkuhiljaa

Vierailija
171/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä voi alkaa palstalle laittamaan siskosi sairauksia, ikää, kotikaupunkia jne tietoja, mutta et myöskään muista palstalaisista.

Vierailija
172/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumiskustannukset 500-600e kuukaudessa ja se maksetaan puoliksi. Sen vuoksi pärjää pienillä palkoilla, mutta talon arvo on vain 30000 eikä ole pulpettivenettä enempää. Maksullisia harrastuksia on mutta pieni laina sen mahdollistaa.

Vierailija
173/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihmettelen että mitenkä ihmisillä on varaa remontoida taloaan? 

Joka vuosi tehdään joku yksittäinen remontti - ikkunaremontti, kattoremonttia yms yms

Miten ihmisillä on varaa asua omakotitalossa ja remontoida sitä?

Miten sulla on varaa maksaa kalliita vastikkeita tai vuokria? Omakotitalossa on halpa asua, ei tarvitse tehdä tiliä rempoista kenellekään. Kerrostalossa tarvitaan sata lupaa ja todistusta, meillä mm. sähkötyöt tekee jo eläkkeellä oleva tyyppi, jolla ei enää lupia mutta pitkä kokemus ja hyvä taito. Ikkunoita ja keittiö on vaihdettu ihan itse.

Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia, jos tulee vesivahinko.

Ei tietenkään, siksi ne putket onkin uudet. Tuttu putkimies teki halvalla, kun ei ole mitään isoa firmaa vetämässä välissä kuten kerrostalojen putkirempoissa.

Jos korvaisi ei kukaan maksaisi remontteja itse.

Vierailija
174/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä yksi sekopää saa riehua tässäkin ketjussa? KETÄÄN ei kiinnosta hänen diagnoosinsa.

Kaikilla mun tuntemilla keski-ikäisillä on ne talot, autot ja veneet, ei se mikään ihme ole kun käydään töissä.

Vierailija
175/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, missä hönö kirjoittaja on? Joko olet tajunnut mitä olet tehnyt?

Kirjoitatko siskostasi vastaavat tiedot palstalle?

Et saa kirjoittaa sellaisia kenestäkään, et palstalle kirjoittavista anonyymeistä etkä sukulaisistasi.

Vierailija
176/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstoilla et saa kirjoittaa kenestäkään ihmisestä niin, että hänet voidaan palstan ulkopuolella tunnistaa. Ja liität siihen vielä terveystiedot niin se on rikollista.

Se, että kopioit tekstejä pötköön mitkä joku on kirjoittanut eri ketjuihin osissa ei poista rikosvastuutasi.

Hän on vielä oikein innoissaan asiassa.

Jos minut joku tunnistaa olet rikossyytessä.

Olet vielä kertonut sairauteni.

Itse sinä olet asioitasi täällä jakanut, ja silloin niistä saa puhua. Vaikka ei ketään kiinnostakaan, harmittaa kun pilaat paskajutuillasi joka ketjun. Haluat muille kaikkea pahaa, se ei ole tervettä.

Vierailija
177/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tätä yksinään keskustelevaa saada pois palstaa enempää pilaamasta ?!?!?

Vierailija
178/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitaloa en ole halunnut, mutta muuten ollaan rahoitettu eläminen asiantuntijatyöllä. 

Vierailija
179/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nettotulot 1700e sis lapsilisän yh korotuksella ja maksan sillä 300e asuntolainaa ja elätän minut ja lapsen sekä pari koiraakin. Ei nyt ihan järven rannalla,mutta ikkunasta näkyy. Omaa maata 3ha.

Vierailija
180/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, missä hönö kirjoittaja on? Joko olet tajunnut mitä olet tehnyt?

Kirjoitatko siskostasi vastaavat tiedot palstalle?

Et saa kirjoittaa sellaisia kenestäkään, et palstalle kirjoittavista anonyymeistä etkä sukulaisistasi.

Ilmeisesti minun pitää hetken päästä laittaa linkkejä asiasta.

Täällä on kaikilla oikeus kirjoittaa anonyyminä ilman, että joku toinen kirjoittaja rupeaa lisäämään niinhin viesteihin kotikaupunkia ja muuta tunnistettavaa tietoa.

Pitääkö tästä tehdä kunnon rikostutkinta, jotta asia tulee selväksi kaikille osapuolille, kun ei muuten tunnu tulevan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä