Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä on varaa omakotitaloon, mökkiin, matkustamiseen?

Vierailija
09.08.2022 |

Ja harrastuksiin. Toisilla jopa vene lisäksi. Omakotitalossa, mökissä ja veneessä on niin paljon kustannuksia. Teettekö paljon töitä hyväpalkkaisissa tehtävissä? Vai millä kaikki laskut maksetaan? Onko koskaan taloudellisesti tiukkaa?

Kommentit (222)

Vierailija
201/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kommenttini taloudesta noin paljon ärsyttävät niin ei niitä tarvitse lukea.

Jos luen jotain sinkku ketjua niin en minä silti ärsyynny niin paljon, että kirjoittaisin siihen ketjuun jonkun sinkun iän, kotikaupungin, pituuden, ammatin ja kaikki henkilökohtaiset tiedot.

Vai haluatteko lukea omista tiedoistanne palstalta?

https://www.vauva.fi/keskustelu/5612401/poliisi-epailee-kolmea-maanpeto…

Kohta alkaa tapahtua! Ilmoitus tehty Hönöstä Supolle, kutsu kuulusteluun tulee piakkoin, voi voi 🥵

Eli hoidammeko tämän poliisin kanssa, sinä ja minä, haluat jatkaa kirjoituksiasi ja keskustella niistä poliisin kanssa?

Vierailija
202/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa 7500€/kk ja minä kuukaudesta riippuen 9000-12000€/kk. Lääkäreitä ollaan molemmat, tehdään paljon päivystyksiä. Mies julkisella ja minä yksityisellä.

Ihan mukavasti on varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kommenttini taloudesta noin paljon ärsyttävät niin ei niitä tarvitse lukea.

Jos luen jotain sinkku ketjua niin en minä silti ärsyynny niin paljon, että kirjoittaisin siihen ketjuun jonkun sinkun iän, kotikaupungin, pituuden, ammatin ja kaikki henkilökohtaiset tiedot.

Vai haluatteko lukea omista tiedoistanne palstalta?

https://www.vauva.fi/keskustelu/5612401/poliisi-epailee-kolmea-maanpeto…

Kohta alkaa tapahtua! Ilmoitus tehty Hönöstä Supolle, kutsu kuulusteluun tulee piakkoin, voi voi 🥵

Eli hoidammeko tämän poliisin kanssa, sinä ja minä, haluat jatkaa kirjoituksiasi ja keskustella niistä poliisin kanssa?

Onko se, että otan poliisiin yhteyttä ainut keino saada kirjoituksesi loppumaan?

Vierailija
204/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis olenko ymmärtänyt oikein hönö trade tiainen kommentit loppuvat vain, jos menen poliilaitokselle ja pyydän heitä ottamaan sinuun yhteyttä selvittämällä ip osoitteesi?

Vierailija
205/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, että minun henkilökohtaisia tietojani ja perheeni tietoja kootaan yhteen pötköön ja jaetaan palstalla. Tuo täyttää vainoamisen tunnusmerkit ja kyseessä on myös muita kuin minä.

Eli pitääkö poliisin kanssa selvittää tämä asia? Alan olla valmis siihen, koska muuten se ei täällä palstalla lopu.

Vierailija
206/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua, että minun henkilökohtaisia tietojani ja perheeni tietoja kootaan yhteen pötköön ja jaetaan palstalla. Tuo täyttää vainoamisen tunnusmerkit ja kyseessä on myös muita kuin minä.

Eli pitääkö poliisin kanssa selvittää tämä asia? Alan olla valmis siihen, koska muuten se ei täällä palstalla lopu.

Tuo on jatkunut jo 3 vuotta ja nyt siihen on tultava loppu tai tämä asia selvitetään muiden anonyymien kanssa viranomaisten avustuksella.

Sitäkö te haluatte?

Vierailija
207/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on jatkunut jo 3 vuotta ja nyt siihen on tultava loppu tai tämä asia selvitetään muiden anonyymien kanssa viranomaisten avustuksella.

Sitäkö te haluatte?

Kiusaamisen, vainoamisen ja perheeni tietojen jakamisen on loputtava nyt tai selvitämme tämän poliisin avulla.

Minulle riitti tämä just nyt.

Vierailija
208/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäkö te haluatte?

Kiusaamisen, vainoamisen ja perheeni tietojen jakamisen on loputtava nyt tai selvitämme tämän poliisin avulla.

Minä en ole mikään julkisuuden henkilö ja tietojen jakamisessa on kyllä laissa eri säännöt tavallisen ihmisen ja julkisuuden henkilöiden tietojen jakamisessa. Menkää lukemaan lakipykäliä.

Vierailija
209/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäkö te haluatte?

mene sinä ottamaan lääkkeesi

Vierailija
210/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäkö te haluatte?

mene sinä ottamaan lääkkeesi

Minulle riitti

En mene, vaan jos se ei lopu niin menen poliilaitokselle ja teen rikosilmoituksen.

Keksi uusi kohde jota kiusata.

Vierailija
211/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva palstan kirjoituksista on saatu rikossyytteitä aiemminkin.

Joten yksi lisää ei ole ongelma.

Ei täällä mitä tahansa saa kirjoittaa.

Vierailija
212/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisesta ihmisestä ei saa kirjoittaa tietoja mistä hänet voidaan tunnistaa palstan ulkopuolella.

Vierailija
213/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisesta ihmisestä ei saa kirjoittaa tietoja mistä hänet voidaan tunnistaa palstan ulkopuolella.

Ei saa kirjoittaa esim. kotikaupunkia, jos kirjoittaa muita tunnistettavia tietoja.

Vierailija
214/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotta tehty töitä ja maksettuvlainoja, 3 taloa rakennettu 30v aikana. Olimme jo 38v ja esikoinen 17v kun muutimme ensimmäiseen. Asumme nyt kolmannessa, toisesta jäi mukavasti rahaa yli.

Olimme aikoinaan tiukoilla lainojen ja lasten kulujen kanssa mutta lähes 20v olemme taas matkustelleet. Nyt yhdistimme mökin ja matkat kun ostimme talon etelästä. Kulut on suht pienet molemmissa velattomissa taloissa ja toisaalta hyvät tulot nyt kun olemne kaksin. 

Vierailija
215/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen et jos on omakotitalo ja mökki sun muut, niin on varaa palkata myös siivooja, pitää olla robottiruohonleikkurit yms. Mulla on omakotitalo, ei muuta. Pelkistetty piha, mut tekemistä riittää. Voimat ei riitä tän lisäks kun töissä käymiseen. Eilen putsasin pihan. Nyt satoi ja yksi mänty sotki pihan. Taas siistimään. 

Vierailija
216/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ok-talo, vene ja kaksi autoa. Kaksi jääkiekonharrastajaa, yksi ratsastaja ja yksi motocross -harrastaja eli neljä lasta. Ulkomailla ei juurikaan käydä, mutta kesällä vuokrataan yleensä mökki viikoksi + muut kotimaan puuhat (joihin saa menemään ihmeesti rahaa). 

Nettotulot 5300e/kk

Talosta on vielä puolet lainaa jäljellä ja toisesta autosta 3000 euroa. Talo on muutaman vuoden sisään remontoitu. Ei tee tiukkaa, ostetaan harkiten ja laadukasta, ollaan aika minimalisteja. Kaapit ei pursua vaatetta ja 10 erilaista astia- ja lakanasarjaa. Talon remontit tehdään tarpeeseen. Ruoka tehdään itse. Asutaan maalla, autot on ihan tavalliset n. 12 000 euron, vene samoin. Itse korjataan / huolletaan. Mökkiin ei kyllä olisi varaa. 

Helsingissä oltaisiin kyllä köyhiä :D

Vierailija
217/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toisen nimimerkin kaikenlainen nimittely ja tarkoitukselline loukkaaminen on kielletty.

Henkilökohtaisuuksien kirjoittaminen voi täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkit, jolloin kirjoittaja voi joutua oikeudelliseen vastuuseen. Yksityiselämään kuuluvat asioita ovat mm. ihmissuhteet, terveydentila, vapaa-ajan käyttäytyminen ja henkilökohtaiset ominaisuudet. Kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa, tai näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä mikä voidaan pitää hyväksyttävänä."

https://www.almainsights.fi/mediat/keskustelupalstojen-saannot/

Vierailija
218/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti vaikuttaa paljon. Olen pienituloinen (alle 2000€ netto/kk) ja asun yksin omakotitalossa, on kuivanmaan mökki ja läheisellä järvellä pieni vene. Matkustan ulkomaille yleensä kerran vuodessa. Olen valinnut elää niukasti muuten, ja panostaa itselleni tärkeisiin elämänlaatua parantaviin harrastuksiin ja asumismuotoon. Muuten elän todella pienellä rahalla, en ostele vaatteita tai tavaraa kuin ehdottoman pakon edessä. Jos ylläpitäisin tätä samaa komboa pk-seudulla, se vaatisi kaksin- tai kolminkertaisen nettotulon. 

Vierailija
219/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo ostettu pohjoisemmassa Suomessa, ei Pk-seudylla, mistä lähdettiin , olisi tällaiseen ollut varaa. Täällä muutenkin ihanan leppoisaa. Mökkiin tuskin ikinä varaa, mutta ei kaivata kun on iso oma piha rauhallisella alueella vesistön lähellä.

Toki lainaa maksetaan ATM.

N35

Vierailija
220/222 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdetään aamulla vaimon kanssa töihin siksi varaa.jos jäätäis sohvalle itkemään kuin pieniä on tuet ni ei olis omakotitaloo eikä mökkii.ostettiin viel venekkin mökille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi