Miten teillä on varaa omakotitaloon, mökkiin, matkustamiseen?
Ja harrastuksiin. Toisilla jopa vene lisäksi. Omakotitalossa, mökissä ja veneessä on niin paljon kustannuksia. Teettekö paljon töitä hyväpalkkaisissa tehtävissä? Vai millä kaikki laskut maksetaan? Onko koskaan taloudellisesti tiukkaa?
Kommentit (222)
Asun halvalla paikkakunnalla. Täällä yh-äitinäkin olen pystynyt ostamaan ja jo lainani maksamaan omasta talosta. Mökkiä en edes kaipaa kun tässäkin on yhdelle ihmiselle tekemistä ja lomani vietän mieluummin tutustuen eri paikkoihin. Lasten kanssa ollaankin matkusteltu aika paljon, myös meidän yhteisen harrastuksen (golf) puitteissa. Oon kyllä ihan suht hyvätuloinen (vuositulot noin 80 tuhatta) mutta avainasia on tosiaan tuo että asutaan halvalla paikkakunnalla. Perintöjä en ole saanut, kaikki on omalla työllä maksettu.
Asuimme ensin kerrostalokaksiossa josta maksoimme lainaa. Myimme ja ostimme omakotitalon tilalle. Omakotitalon hinta oli noin 150 000 euroa ja rakennettu 2010. Lainaa ei paljon tarvinnut ottaa tuossa vaiheessa. Mökkiä ei ole eikä tule mutta jos joskus voimme vuokrata mökin loma-ajalle jos silloin kotimaassa. Kumpikaan meistä ei hyvätuloinen sillä sairaanhoitajia molemmat mutta emme myöskään pienituloisia.Omakotitalon osto ei automaattisesti tarkoita että olisi valtaisan kallis. Suurin säästö syntyy siitä kun meillä ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ihmettelen että mitenkä ihmisillä on varaa remontoida taloaan?
Joka vuosi tehdään joku yksittäinen remontti - ikkunaremontti, kattoremonttia yms yms
Miten ihmisillä on varaa asua omakotitalossa ja remontoida sitä?
Miten sulla on varaa maksaa kalliita vastikkeita tai vuokria? Omakotitalossa on halpa asua, ei tarvitse tehdä tiliä rempoista kenellekään. Kerrostalossa tarvitaan sata lupaa ja todistusta, meillä mm. sähkötyöt tekee jo eläkkeellä oleva tyyppi, jolla ei enää lupia mutta pitkä kokemus ja hyvä taito. Ikkunoita ja keittiö on vaihdettu ihan itse.
Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia, jos tulee vesivahinko.
Jos korvaisi ei kukaan maksaisi remontteja itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ihmettelen että mitenkä ihmisillä on varaa remontoida taloaan?
Joka vuosi tehdään joku yksittäinen remontti - ikkunaremontti, kattoremonttia yms yms
Miten ihmisillä on varaa asua omakotitalossa ja remontoida sitä?
Miten sulla on varaa maksaa kalliita vastikkeita tai vuokria? Omakotitalossa on halpa asua, ei tarvitse tehdä tiliä rempoista kenellekään. Kerrostalossa tarvitaan sata lupaa ja todistusta, meillä mm. sähkötyöt tekee jo eläkkeellä oleva tyyppi, jolla ei enää lupia mutta pitkä kokemus ja hyvä taito. Ikkunoita ja keittiö on vaihdettu ihan itse.
Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia, jos tulee vesivahinko.
Jos korvaisi ei kukaan maksaisi remontteja itse.
PORILAINEN työtön tradenomi Hönö Tiainen, ikuinen vuokratuhnu, on asumisen paras aasintuntija 😆😂🤣
No, omakotitaloa ei ole (eikä ylipäänsä omistusasuntoa) eikä autoa eikä matkoja. Onneksi on mökki.
Vierailija kirjoitti:
Joko poliisi soitti hönö kirjoittajalle. Noissa tutkinnoissa yleensä kestää, kun pitää pyytää oikeudelta lupa niin se saa sun ip-osoitteen.
PORILAINEN työtön vuokratuhnu, tradenomi Hönö Tiainen haaveilee 😆🤣😂
kaikkien alojen aasintuntija 🤡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko poliisi soitti hönö kirjoittajalle. Noissa tutkinnoissa yleensä kestää, kun pitää pyytää oikeudelta lupa niin se saa sun ip-osoitteen.
Onko sulla kesäloma?
Mahtaako olla kohta työpaikkaa enää sulla?
Ei taida.
Itse en olisi niin hönö, että kirjoittaisin toisesta ihmisestä henkilökohtaiset tiedot + terveystiedot tänne. Sua voidaan epäillä myös hakkeroinnista.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen työtön ja puoliso pienipalkkainen. Silti meillä on iso talo ja 2 autoa. Emme matkustele koska meillä on eläimiä.
Missäpäin suomea joku työtön ja pienipalkkainen pitää isoo taloo, 2 autoo ja eläimiä varsinkaan ilman säästöjä. Aika uskomatonta. Koko ajan kaikki elinkustannukset nousevat.
Miksi se työtön tarvitsee auton. Eikö yksi riitä kauppakassiksi ainakin siihen asti että toinenkin saa työn.
Kohta kun työttömyyskorvaus muuttuu yleistueksi niin vaarana on että se on rajallinen ja jos tulee taas se että puolison pienetkin tulot vie toiselta ihan kaikki tuet pois.
Voiko tämä hallitus tämmöistä tehdä niin hyvin mahdollista. Yleistuki haiskastaa vaan sellaiselta että aletaan viedä tukia pois mahdollisimman monilta. Alkaa olla melkoinen riski pitää kalliita harrastuksia minimituilla ja tuloilla.
Sitten PORILAISEN työttömän vuokratuhnun, tradenomi Hönö Tiaisen postiluukusta kolahtaa miekalla koristeltu kirje, tutkinta lopetettu jne (ennen kuin aloitettukaan) 😂🤣😆
Kenties ukko saa kirjeen käsiinsä ensiksi, tai lapset
sit se on SELI SELI 😆🤣😂
🤡👮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla kesäloma?
Mahtaako olla kohta työpaikkaa enää sulla?
Ei taida.
Itse en olisi niin hönö, että kirjoittaisin toisesta ihmisestä henkilökohtaiset tiedot + terveystiedot tänne. Sua voidaan epäillä myös hakkeroinnista.
Todennäköisesti se on hakkeroinut palstalla, muuten ei ole mahdollista koota tietoja. Sen tietokone varmasti tutkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Sitten PORILAISEN työttömän vuokratuhnun, tradenomi Hönö Tiaisen postiluukusta kolahtaa miekalla koristeltu kirje, tutkinta lopetettu jne (ennen kuin aloitettukaan) 😂🤣😆
sit se on SELI SELI 😆🤣😂
🤡👮
Ei ole, sinä nimittäin kirjoitit oikeat tiedot ja sairaudet pötköön ja se on rikollista, koska nyt minut voidaan tunnistaa ja sinä olet kertonut terveystiedot kaikille eli siitä tulee tuomio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sit se on SELI SELI 😆🤣😂
🤡👮
Ei ole, sinä nimittäin kirjoitit oikeat tiedot ja sairaudet pötköön ja se on rikollista, koska nyt minut voidaan tunnistaa ja sinä olet kertonut terveystiedot kaikille eli siitä tulee tuomio.
Tuollaista ihmistä ei päästetä edes kerrostaloon remonttimieheksi, se voi varastaa asunnoista vaikka mitä papereita ja ihmisten tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sit se on SELI SELI 😆🤣😂
🤡👮
Pitäisikö soittaa poliisilaitokselle. Itse epäilen, että tuo on hakkeri, he voisivat tutkia sen tietokoneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sit se on SELI SELI 😆🤣😂
🤡👮
Pitäisikö soittaa poliisilaitokselle. Itse epäilen, että tuo on hakkeri, he voisivat tutkia sen tietokoneen.
Muista vahtia haukkana postiluukkuasi!!!!!!!!!!
Toisella meistä ihan ok tulot, toinen pienipalkkainen, yhteensä ei todellakaan hätyytellä edes 100 000€ vuosituloja. Pärjätään hyvin, säästöjä on eikä tarvitse miettiä onko johonkin varaa.
On ostettu hyvä, järkevä talo, ei rakennettu uutta, velaton 30-vuotiaana. Autot on uudet, niistä ei koskaan velkaa. Veneilyä ei kiinnosta harrastaa.
Mökin on pienituloinen perinyt, kulut toki juoksee mutta se on erämaamökki omassa rauhassa eikä mikään kartano paraatipaikalla. Ei matkustella mutta ruokaan panostetaan paljon.
Lapset on saaneet harrastaa ja nyt heidät elätetään opintojensa ajan etteivät tarvitse lainaa.
Suurin syy miksi on varaa, on varmaan se että asutaan pikkukaupungissa ja ollaan tehty aina töitä eikä nirsoiltu siitä mitä suostutaan tekemään. Ei esitetä rikkaampaa kuin ollaan ja kaikenkaikkiaan kulutetaan järkevästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sit se on SELI SELI 😆🤣😂
🤡👮
Saat vaan lisädiagnoosin F22 😂🤣😆
Palstoilla et saa kirjoittaa kenestäkään ihmisestä niin, että hänet voidaan palstan ulkopuolella tunnistaa. Ja liität siihen vielä terveystiedot niin se on rikollista.
Se, että kopioit tekstejä pötköön mitkä joku on kirjoittanut eri ketjuihin osissa ei poista rikosvastuutasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sit se on SELI SELI 😆🤣😂
🤡👮
Saat vaan lisädiagnoosin F22 😂🤣😆
Ei vaan sinä tuomion.
Oletko itse jotenkin sairas, kun et ymmärrä mitä olet mennyt tekemään.
Hönö kirjoittaja luulee, että hänellä ei ole vastuuta, kun hän on koonnut saman anonyymin tekstejä eri ketjuista pitkäksi pötköksi niin, että henkilö voidaan tunnistaa.
Ei, jos kuolo korjaa ennen.