Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun miehelle ei kelpaa mikään perus "kotiruoka".

Vierailija
09.08.2022 |

Itse suosin niitä perinteisiä kotiruokia, jotka ovat edullisia ja kerralla saa tehtyä useammaksi päiväksi suuren satsin. Oma syömiseni siis tulisi halvaksi, mutta miehelle ei kelpaa kuin erikoiset ruoat, sellaiset mihin tulee montaa eri ainesosaa, mieluiten ulkomaalaisia ruokia syö. Kyse ei ole siitä, että ei pitäisi minun tekemästäni ruoasta, hän, kun on yleensä se, joka kokkaa meillä aktiivisemmin, mutta perustelut sille miksei kotiruoka kelpaa on se, että se on hänen hienoille makunystyröilleen liian tylsää ja tavallista. Kismittää, kun ruokaan menee niin paljon rahaa, kun muutenkin kaikki ruoka kallistuu.

Haluaisin itse syödä arkena sitä arkiruokaa ja sitten, vaikka silloin tällöin viikonloppuisin mennä, vaikka ravintolaan syömään, mutta herralla pitää olla kotona ravintolatason sapuskat joka arkipäivä, joten eipä ole varaa käydä koskaan missään. Olen jo harkinnut, että alamme ostamaan omat sapuskamme ja teemme itse omat ruokamme, mutta olisiko siinäkään järkeä :D

Kellään muulla kiistaa suhteessa siitä mitä syödään?

Kommentit (444)

Vierailija
301/444 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään moni elää syödäkseen eikä syö elääkseen.

Vierailija
302/444 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama paitsi mies ei itse osaa tehdä kuin muutamaa liian kuivaa ja tulista ruokaa tonnikalasta. Hän on tarjoilijana paremmassa ravintolassa, ja töissä syö päivittäin kokkien tekemää ruokaa. Kotona sitten välillä moittii ettei välitä siitä ja tästä ruuan koostumuksesta. En esimerkiksi tämän koostumuksen takia viitsi tehdä itselleni makaroonilaatikkoa kun yksin joutuisin kaiken syömään. Kummasti kyllä einekset ja pakastepitsa on sitten kotiruokaa parempaa jos ei ravintolaruokaa saa 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/444 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiktokissa ohjeita joihin täräytetään kokonainen feta rasia tomaatteja ja ruokakermaa ym. Lopuksi koko juttu uunista, sekoitetaan velliksi. Siinä vaiheessa ruokahalu lähti ja hintaakin tulee, terveellisyys vähän niin ja näin. Mulle ruoka pitää olla selkeää ja yksinkertaista. Lapsetkin näkevät mitä suuhunsa laittavat. Uunikasvikset ja broileria vähällä vaivalla esim.

Vierailija
304/444 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ruoka kyllä sellaista arjen luksusta että kuka jaksaa jotain ketsupilla maustettuja mössöjä syödä. Meneehän siihen aikaa joo, mutta ainakin omasta mielestä on sen arvoista edes hieman nähdä vaivaa.

Vierailija
305/444 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ruoka kyllä sellaista arjen luksusta että kuka jaksaa jotain ketsupilla maustettuja mössöjä syödä. Meneehän siihen aikaa joo, mutta ainakin omasta mielestä on sen arvoista edes hieman nähdä vaivaa.

Puolessa tunnissa saa ihmeitä aikaan. Käytän sen mieluummin keittiössä kuin istumalla ruuhkabussissa.

Vierailija
306/444 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun käsitys on että nykyään ruoka pitäisi saada nopeasti valmiiksi. Siksi kalliita ratkaisuja. Kuivattuja papuja, herneitä ym keittäessä ei tosiaankaan tartte seistä vieressä. Tai jos kokonainen täytetty broileri on uunissa. Hyvää ruokaa suunnitellen ja ajan kanssa. Jos joka päivä on juhlapäivä, miten juhlapäivinä sitten? Latistuu kaikki, ja sitten halutaan taas uutta.

Vierailija
307/444 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapas nyt te maustehörhöt, että minkä ihmeen takia niitä curryja ja koriantereita pitää siihen ruokaan työntää? Saako niistä enemmän vitamiineja, tuleeko ruoasta kenties ravitsevampaa vai ehkä helpommin sulavaa (tuskin!). Suola ja ehkä hieman pippuria riittää ruokaan kuin ruokaankin. Lisäksi mausteet peittävät ruoan oman maun, en todellakaan haluaisi syödä perunalaatikkoa joka maistuisi vaikka pippurille ja kynsilaukalle. Perunalle kuuluu sen maistua.

Minä en halua syödä perunalaatikkoa. Yhtä tyhjää hiilaria koko vuoka. En vaikka siinä olisi mitä maustetta.

T: eräs tän ketjun ruokahifistelijä, jolta löytyy curryt ja korianterit

Saatanan idiootti. On siinä meillä ruokahifistelijä kun sanoo että perunalaatikko on "yhtä tyhjää hiilaria", voe jeesus mitä pellejä täälläkin on.

Katsotaanpa pikaiseen finelistä... noniin "Perunalaatikko, liha-perunasoselaatikko, pirkka, valmisateria", makrojakauma: rasva: 49%, proteiini: 17%, hiilihydraatti: 33%

Vierailija
308/444 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapas nyt te maustehörhöt, että minkä ihmeen takia niitä curryja ja koriantereita pitää siihen ruokaan työntää? Saako niistä enemmän vitamiineja, tuleeko ruoasta kenties ravitsevampaa vai ehkä helpommin sulavaa (tuskin!). Suola ja ehkä hieman pippuria riittää ruokaan kuin ruokaankin. Lisäksi mausteet peittävät ruoan oman maun, en todellakaan haluaisi syödä perunalaatikkoa joka maistuisi vaikka pippurille ja kynsilaukalle. Perunalle kuuluu sen maistua.

Minä en halua syödä perunalaatikkoa. Yhtä tyhjää hiilaria koko vuoka. En vaikka siinä olisi mitä maustetta.

Saatanan idiootti. On siinä meillä ruokahifistelijä kun sanoo että perunalaatikko on "yhtä tyhjää hiilaria", voe jeesus mitä pellejä täälläkin on.

Katsotaanpa pikaiseen finelistä... noniin "Perunalaatikko, liha-perunasoselaatikko, pirkka, valmisateria", makrojakauma: rasva: 49%, proteiini: 17%, hiilihydraatti: 33%

Taitaa olla just se yks ja sama idiootti siellä alanuolittamassa joka alunperin väitti perunalaatikkoa "tyhjäks hiilariks". Ottaako noin paljon päähän olla tollanen typerä pelle?

Vierailija
309/444 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolessa tunnissa saa ihmeitä aikaan. Käytän sen mieluummin keittiössä kuin istumalla ruuhkabussissa.

Jätät menemättä töihin? Kotiin töistä? Ja kokkaat mieluummin missä? En ymmärrä.

Mäkin käyttäisin ajan mieluummin keittiössä kuin kokouksissa. Se ei vain käy. Siksi vapaa-ajalla usean päivän safkat, ja se maksalaatikkokin menee, tai kahvi ha pulla, kun ei muuta ehdi. Niin on työt jakautuneet tässä maassa.

Vierailija
310/444 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätät menemättä töihin? Kotiin töistä? Ja kokkaat mieluummin missä? En ymmärrä.

Mäkin käyttäisin ajan mieluummin keittiössä kuin kokouksissa. Se ei vain käy. Siksi vapaa-ajalla usean päivän safkat, ja se maksalaatikkokin menee, tai kahvi ha pulla, kun ei muuta ehdi. Niin on työt jakautuneet tässä maassa.

Ei, kun menen autolla bussin sijaan ja säästän 50 minuuttia aikaa joka arkipäivä.

Vierailija
311/444 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunalaatikko on eri asia kuin liha-perunasoselaatikko. Totta kai liha-perunasoselaatikossa on proteiinia ja rasvaa, kun siinä on sitä LIHAA.

Vierailija
312/444 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D :D :D

just sitä 49% rasvaahan mä halusinkin vielä hiilareita enemmän

Vierailija
313/444 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ihmeessä arjesta ei saisi nauttia ja tehdä hyvää ruokaa? Miksi aina pitää säästää?

Vierailija
314/444 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään ihan perus kotiruokaa mutta mausteita on kaapissa hillitön määrä, en tajua miten jotkut selviää tyyliin suolalla ja pippurilla? Kummasti ne ihan tavallisetkin ruuat maistuu paremmalta kun maustaa. Toisekseen eihän jonkun aasialaistyyppisten ruokien teko ole kallista, niihin tulee usein suhteessa aika vähän esim lihaa joka on kallista ja sitä menee niihin "perusruokiin" taas paljon. Toki riippuu ruuasta.

Vierailija
315/444 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä lähtien maksatte ja teette molemmat itse omat ruokanne.

Vierailija
316/444 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatte ja teette omat ruokanne, niin sillä se selviää, vaikka ei välttämättä tietysti kovin hauskaa ole. Näin me tehdään pääasiassa.

Vierailija
317/444 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkejä ruuista.

Klimppisoppa ja junttapulla

Vierailija
318/444 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkoon syömättä. Mikä ongelma?

Tai miksei tee itselleen sitä ruokaa mitä haluaa syödä?

Vierailija
319/444 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makua elämään kirjoitti:

Pippuri on kalliimpaa kuin moni muu mauste. Ja uusi mauste tuntuu pienempänä annoksenakin kun siihen ei vielä tottunut. Voit jopa vähentää suolan määrää. Onhan suola halpaa mutta kovin epäterveellistä. Minä Itse käytän paljon sitruunaa, sipulia ja yrttejä että voisin jättää suolan määrän pieneksi. On muitakin arvoja kuin raha, esim terveys. Kerran täällä vaan eletään

Suolaa pelätään ja kavahdetaan ihan suotta. Jos ei syö eineksiä, niin ei sitä suolaa liikaa saa.

Itse päinvastoin otan ihan suolalisän, merisuolaa suoraan suuhun, kun ei sitä muutoin oikein saa. Ja elimistö kuitenkin tarvitsee suolaa.

Tämä ei kyllä pidä millään muotoa paikkaansa. Suurin osa suomalaisista syö liikaa suolaa, mutta ei ne kaikki eineksiä vedä. Suolaa on kuitenkin kaikkialla leivästä juustoihin, ja lisäksi useimpien makuaisti on tottunut melko runsaaseen suolamäärään. Harva myöskään mittaa ruokaan laittamaansa suolaa, jolloin sitä tulee helposti lisättyä liikaa. Useimmat meistä myös syö päivittäin lounaan ravintolassa tai oppilaitoksessa, ja ravintolaruoka on lähes poikkeuksetta hyvin suolaista, joten jo siitä yhdestä ateriasta voi kertyä melko paljon suolaa.

Suolalisää ei tarvitse tai kannata ottaa kenenkään joka syö muutoin monipuolisesti, sillä täysin ilman lisättyä suolaakin valmistetusta ruoasta saa tarvittavat natriumit, sitä kun on ruoassa ihan luontaisestikin. Monet ihmiset eivät käytä suolaa ollenkaan, ja siitä ei kyllä koidu mitään negatiivisia terveysvaikutuksia, kenties joitain poikkeustapauksia lukuunottamatta.

Niinpä. En voi mennä mihinkään lounasmestoihin enää syömään, koska niissä ruoka on niin suolaista että en saa sitä alas. Me emme mieheni kanssa käytä suolaa moneenkaan asiaan johon muut käyttävät, esimerkkinä nyt paistetut kananmunat/keitetyt munat, munakas/kokkeli, kaurapuuro, pastan ja perunan keitinvesi. 

Miehen laset taas syövät suolaa aivan älyttömästi. Suolapurkki otetaan pöytään ja ripasistaan ruuan päälle jo ennen maistamista, ja aamupala leipä on leipä(jossa suolaa), margariini/voi(jossa suolaa), juusto(jossa suolaa), keitetty kananmuna(jonka päälle suolaa), ja 8 viipaletta suolaista maustekurkkua. 

Vierailija
320/444 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiktokissa ohjeita joihin täräytetään kokonainen feta rasia tomaatteja ja ruokakermaa ym. Lopuksi koko juttu uunista, sekoitetaan velliksi. Siinä vaiheessa ruokahalu lähti ja hintaakin tulee, terveellisyys vähän niin ja näin. Mulle ruoka pitää olla selkeää ja yksinkertaista. Lapsetkin näkevät mitä suuhunsa laittavat. Uunikasvikset ja broileria vähällä vaivalla esim.

Uunifetapasta on niin hyvää! Kermaa siihen ei kyllä tule ja ei, ei ole terveellistä, semmoinen mättöherkku silloin tällöin, kun ei jaksa kunnolla kokata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän