Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun miehelle ei kelpaa mikään perus "kotiruoka".

Vierailija
09.08.2022 |

Itse suosin niitä perinteisiä kotiruokia, jotka ovat edullisia ja kerralla saa tehtyä useammaksi päiväksi suuren satsin. Oma syömiseni siis tulisi halvaksi, mutta miehelle ei kelpaa kuin erikoiset ruoat, sellaiset mihin tulee montaa eri ainesosaa, mieluiten ulkomaalaisia ruokia syö. Kyse ei ole siitä, että ei pitäisi minun tekemästäni ruoasta, hän, kun on yleensä se, joka kokkaa meillä aktiivisemmin, mutta perustelut sille miksei kotiruoka kelpaa on se, että se on hänen hienoille makunystyröilleen liian tylsää ja tavallista. Kismittää, kun ruokaan menee niin paljon rahaa, kun muutenkin kaikki ruoka kallistuu.

Haluaisin itse syödä arkena sitä arkiruokaa ja sitten, vaikka silloin tällöin viikonloppuisin mennä, vaikka ravintolaan syömään, mutta herralla pitää olla kotona ravintolatason sapuskat joka arkipäivä, joten eipä ole varaa käydä koskaan missään. Olen jo harkinnut, että alamme ostamaan omat sapuskamme ja teemme itse omat ruokamme, mutta olisiko siinäkään järkeä :D

Kellään muulla kiistaa suhteessa siitä mitä syödään?

Kommentit (444)

Vierailija
201/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää mies, jolle ei kelpaa muu kuin se ihan perusperusruoka, ja mitä vähemmän eri mausteitakaan, niin sen parempi. Voisko tylsempää enää olla. Salaattijuustokin salaatissa on luokkaa Ai mikä se on, mä tykkään ihan vaan perusruuasta...

Minkälainen tuollainen mies on sängyssä.

N26

Vierailija
202/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen ymmärtää että ärsyttää. Rahan heittämistä hukkaan hifistellä jonkun sellaisen kanssa mikä tulee toisesta päästä seuraavana päivänä paskana ulos. Kunhan löytyy ne tarvittavat ravintoaineet ja saa energiaa, muuta ei tarvita.

Samalla logiikalla lähes kaikki on turhaa, kun se kuitenkin joskus loppuu... 

Mielummin johonkinn järkevämpään rahat, kuten laatu kenkiin tai matkoihin. Pitääkö sitä niin hienostella. Ihan sama onko nauta-sikaa vai mitä tai pari päivää vanhaa leipää.

Syöttekö siellä matkalla myös perunasoselaatikkoa ja korppuleipää? Ruokaan panostaminenhan on turhaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai aikuiset ihmiset mitään makaroonilaatikkoa nyt syökään. Tuo sellainen ruoka mitä tehdään kolme vuokaa, jotta kasvaville naperoille saadaan jotain ruokaa tehtyä edullisesti.

Aikuiset, istumatyötä tekevät ihmiset tarvitsevat ruokaa vähemmän ja näin on parempi satsata parempiin raaka-aineisiin ja makuihin.

Miksi lapsillekaan pitäisi tehdä jotain ravintoköyhää halparuokaa? Mikä on järki pihistellä kasvavien lasten ruuassa. Heille nimenomaan sitä parasta ruokaa eikä sitä mitä halvimmalla saa.

Et ole tainnut olla (esi)-teinien äiti? Lapset tulevat lätkätreeneistä niin ne syövät kolme lautasellista ihan mitä vaan ruokaa. Parempi laittaa sitä makaroonilaatikkoa tai kanapastaa tähän tarkoitukseen.

Olen toki samaa mieltä, että lapsille tulee myös opettaa monipuolista makupalettia, arvostusta laadukasta ruokaa kohtaan jne., mutta välillä kannattaa olla myös pragmaattinen.

Särähtääpä korvaan tuo, että aikuisten ruuassa satsataan parempiin raaka-aineisiin ja makuihin. Lapsille välttää huonompikin. 

Vierailija
204/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen lähinnä kuinka teillä sen suomalaisen ruuan kokkaaminen on halvempaa kuin ulkomaalaisen. Meillä kokataan paljon intialaista, aasialaista, lähi-idän ruokia jne. ja ei se ole yhtään sen kalliimpaa kuin suomalaisen ruuan kokkaaminen. 

Ja kaikkiin noihin joku purkkikastike kaupasta joka maksaa 8€. 

Itse en tykkää esanssiruuista, joten välttelen noita valmiita maustesiirapeja ja kastikkeita ja seoksia.

Heh purkki kastike 😂 mä teen ne kastikkeetkin raapaisusta itse. Mulla on vaan soijakastike valmiina pullosta.. maksoin 5€ noin litrasta. Kestää ja kestää kun ei se oo mitään sellasta mitä lotrataan litroittain jokapäivä 😁 (eri)

Jolloinka ruualle tulee hintaa älyttömästi. Yhdessä intialaisessa kastikkeessa saattaa olla 10 eri maustetta.

No ei nyt yksi teelusikallinen maustetta maksa paljon mitään.

Maksaahan, kun joutuu ostamaan kymmeniä mausteita. Ei ne mitään halpoja ole. Miksi nyt väität tässä vastaan, kun olet väärässä? Kyse on siitä että ap:n mies syö niin kalliisti, että rahaa menee siihen syömiseen älyttömästi. Jos tekee kastikkeen johon tulee vain suolaa ja pippuria , ja jotka ovat vieläpä hyvin halpoja mausteita, on se paljon halvempaa kuin tehdä esanssikastike, tai ostaa 10 eri maustetta joista tehdä itse sen kastikkeen, saati jos ostaa niitä mausteita tuoreena. Älä nyt viitsi vängätä lapsellisesti täysin selvää asiaa.

Mikä helvetti on esanssikastike. Annatko esimerkin.

Tämä minuakin kiinnostaa. :D

Vierailija
205/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää mies, jolle ei kelpaa muu kuin se ihan perusperusruoka, ja mitä vähemmän eri mausteitakaan, niin sen parempi. Voisko tylsempää enää olla. Salaattijuustokin salaatissa on luokkaa Ai mikä se on, mä tykkään ihan vaan perusruuasta...

N26

Seksialue on täällä ihan omanaan, painu sinne.

Vierailija
206/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen lähinnä kuinka teillä sen suomalaisen ruuan kokkaaminen on halvempaa kuin ulkomaalaisen. Meillä kokataan paljon intialaista, aasialaista, lähi-idän ruokia jne. ja ei se ole yhtään sen kalliimpaa kuin suomalaisen ruuan kokkaaminen. 

Itse en tykkää esanssiruuista, joten välttelen noita valmiita maustesiirapeja ja kastikkeita ja seoksia.

Heh purkki kastike 😂 mä teen ne kastikkeetkin raapaisusta itse. Mulla on vaan soijakastike valmiina pullosta.. maksoin 5€ noin litrasta. Kestää ja kestää kun ei se oo mitään sellasta mitä lotrataan litroittain jokapäivä 😁 (eri)

Jolloinka ruualle tulee hintaa älyttömästi. Yhdessä intialaisessa kastikkeessa saattaa olla 10 eri maustetta.

Maksaahan, kun joutuu ostamaan kymmeniä mausteita. Ei ne mitään halpoja ole. Miksi nyt väität tässä vastaan, kun olet väärässä? Kyse on siitä että ap:n mies syö niin kalliisti, että rahaa menee siihen syömiseen älyttömästi. Jos tekee kastikkeen johon tulee vain suolaa ja pippuria , ja jotka ovat vieläpä hyvin halpoja mausteita, on se paljon halvempaa kuin tehdä esanssikastike, tai ostaa 10 eri maustetta joista tehdä itse sen kastikkeen, saati jos ostaa niitä mausteita tuoreena. Älä nyt viitsi vängätä lapsellisesti täysin selvää asiaa.

Vuoden mausteet pysty ostamaan parilla kympillä mikä tekee alle kaksi euroa kuukaudessa, jos budjetti on noin tiukka ettei kahta kymppiä vuodessa voi laittaan niin sitten toki parempi syödä vaan sitä suolaa ja pippuria.

Saa varmaan parilla kympillä jos ostelee vain pippuria ja suolaa, sen sijaan kunnon mautseet maksavat kuten nyt vaikkapa sahrami ja kardemumma ovat tosi kalliita mausteita.

Edelleen, voit mennä mihin tahansa Aasia-markettiin ja ostaa sieltä lähes mitä tahansa intialaisia mausteita pilkkahintaan. Ovat myös usein voimakkaamman makuisia kuin marketista ostettavat. Sahrami nyt on aika extreme esimerkki, sehän on kultaakin arvokkaampaa ja varmaan äärimmäisen harva käyttää sahramia säännöllisesti. Kardemummaakin käytetään intialaisessa ruoassa yleensä aika pieni ripaus, joten riittää aika pitkälle. Sinäkin varmaan raaskit kuitenkin ostaa sen kardemummapussin vaikka kun leivot pullaa, mutta se on sitten hirveää, jos mies haluaisikin käyttää sitä puoli teelusikallista ruokaan.

En syö pullaa. Mausteet eivät myöskään ole pilkkahintaan noissa kaupoissa, keksit tuon päästäsi. Mausteinen ruoka nyt vain maksaa enemmän, ei siinä ole kyse siitä mitä minun mieheni tekee tai ei tee, tai onko minulla edes miestä.

Jaa, no on se jännä, ettei mausteiden käyttö ole koskaan tuntunut kukkarossani, edes opiskellessa tai työttömänä ollessa. En vaan kertakaikkiaan näe tilannetta, jossa juuri mausteet olisi se, mikä ylittää budjetin rajat. Miten ihmeessä niin voisi edes olla, kun useimpia mausteita ei ainakaan minun tarvitse ostaa kuin kerran vuodessa, jos sitäkään, vaikka käytän paljon erilaisia mausteita.

Käytän paljon aasia-marketteja, ja kyllä se minusta on aika pilkkahintaa, jos saan 100g pakkauksen maustetta 1,30-2,00€ hintaan. Tällainen se hintataso on kaikissa aasia-kaupoissa mitä olen käyttänyt.  Ehkä ihmisellä, joka kokkaa joka päivä intialaista, voi tämä aiheuttaa enemmän kuluja, mutta vähän epäilen, ettei ap:n mies kuitenkaan ihan näin tee.

Kyse ei nyt ole siitä miltä mikäkin tuntuu sinust tai sinun kukkarostasi, vaan tosiasiasta joka on se että mitä enemmän ostaa mausteita, sitä kalliimpaa ruuasta tulee. Jos tähän ei ole mitään vastaan sanomista, niin miksi pitää jollaine ihan ihme perusteilla väittää tosiasiaa vastaan?

Eri kuin vastaaja, mutta pakko kommentoida: Uskohan nyt, että mausteet eivät ole kalliita! Käyn 2 x vuodessa hakemassa suurimmasta etnisestä kaupasta tarvittavat mausteet. Joka kerta ostan myös riisiä, linssejä, nuudeleita, soija- ja osterikastiketta jne. Kaksi jättimäistä muovikassia täynnä maksaa alle 50 e, vuodessa siis yht. alle 100 e, pyöristäen 8.35 e/kk. Mieluusti maksan tämän ja syön hyvää ja lähes aitoa aasialaista. Riisi on laadukasta ja edullista, samoin linssit ja nuudelit, hinta murto-osa esim. K-kaupan vastaavista. Huomaa myös se, että tässä ei ole siis pelkkiä mausteita vaan myös muita kuivatarvikkeita, joita käytetään säännöllisesti. Meillä tehdään hyvää ruokaa, myös makaronilaatikkoa (ja tähän lisätään hyvät mausteet sekä unohdetaan se hirveä munamaito!) ja muuta 'suomalaista kotiruokaa'. Monipuolisuus ja eri maut tekevät myös ruokahetkestä mukavan kaikille. Lapset pitävät mm. marinoiduista valkosipulista ja pikkelöidyistä vihanneksista tai perinteisestä kaalisalaatista makaronilaatikon lisukkeena. Nyt he opettelevat syömään puikoilla, joten tänään onkin illalla thai-tyyppistä ruokaa.

Kyse ei olekaan siitä onko kallista vai ei, vaan että on KALLIIMPAA ostaa 20 eri maustetta kuin suola ja pippuri. Et voi tosissasi väittää tätä faktaa vastaan.

Vierailija
207/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää. Eihän noita ruokia purkkikastikkeesta tehdä, ne tehdään itse, mausteita käyttäen. Ei ole kallista, eikä vaikeata.

KAlliimpaa kuitenkin kuin pelkkä suola ja pippuri.

Vierailija
208/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies muutenkin hintahtava?

Vierailija
209/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N26

Mikäs se sellainen seksialue oikein on?

Vierailija
210/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää. Eihän noita ruokia purkkikastikkeesta tehdä, ne tehdään itse, mausteita käyttäen. Ei ole kallista, eikä vaikeata.

Eikä ne purkkiversiotkaan mitään huonoja/esanssisia/kalliita aina ole. Esim. Pirkan vihreä currytahna sisältää "vihreä chili (30%)sitruunaruoho, valkosipuli, salottisipuli, galangajuuri, suola ,mausteet (korianteri, juustokumina), happamuudensäätöaine (sitruunahappo)" ja maksaa 1.99. Kookosmaidon kanssa saa aikaan ihan hyvän peruscurryn melko halvalla.

Ohjeessa on 2 rkl tahnaa. Kuinka monta ruokalusikallista on tuossa purkissa? rkl on 15ml.

Vierailija
211/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden mausteet pysty ostamaan parilla kympillä mikä tekee alle kaksi euroa kuukaudessa, jos budjetti on noin tiukka ettei kahta kymppiä vuodessa voi laittaan niin sitten toki parempi syödä vaan sitä suolaa ja pippuria.

Saa varmaan parilla kympillä jos ostelee vain pippuria ja suolaa, sen sijaan kunnon mautseet maksavat kuten nyt vaikkapa sahrami ja kardemumma ovat tosi kalliita mausteita.

Edelleen, voit mennä mihin tahansa Aasia-markettiin ja ostaa sieltä lähes mitä tahansa intialaisia mausteita pilkkahintaan. Ovat myös usein voimakkaamman makuisia kuin marketista ostettavat. Sahrami nyt on aika extreme esimerkki, sehän on kultaakin arvokkaampaa ja varmaan äärimmäisen harva käyttää sahramia säännöllisesti. Kardemummaakin käytetään intialaisessa ruoassa yleensä aika pieni ripaus, joten riittää aika pitkälle. Sinäkin varmaan raaskit kuitenkin ostaa sen kardemummapussin vaikka kun leivot pullaa, mutta se on sitten hirveää, jos mies haluaisikin käyttää sitä puoli teelusikallista ruokaan.

En syö pullaa. Mausteet eivät myöskään ole pilkkahintaan noissa kaupoissa, keksit tuon päästäsi. Mausteinen ruoka nyt vain maksaa enemmän, ei siinä ole kyse siitä mitä minun mieheni tekee tai ei tee, tai onko minulla edes miestä.

Huoh, eikö sinulla todellakaan ole mitään parempaa tekimstä kuin vängätä täällä jotakin tyhjänpäiviäisiä asioita. Hanki elämä.

-Eri

Myönnä nyt vain olevasi väärässä, ja lopeta turha vänkääminen. Luulisi että sinulla olisi muutakin elämää. Huoh.

Vierailija
212/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N26

Etsin tästä ketjusta miestä. Henkilöä joka tyydyttäisi syntisimmätkin fantasiani

N26

Vierailija
213/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mausteita saa isoissa, halvoissa pakkauksissa. Siis ei kai kukaan oikeasti syö vain pippuri-suola-linjalla maustettua ruokaa?

Isompi pakkaus maksaa luonnollisesti viel enemmän kuin pienempi. Voi herrantähden taas näitä juttuja.

Ei maksa. Isomman maustepakkauksen kilohinta on usein huomattavasti pienempi kuin pienten. Ja tosiaan, ei sen 20€ vuodessa pitäisi olla summa, mikä vielä kenenkään ruokabudjettia tuhoaa. Voi herrantähden taas näitä juttuja.

Eli mielestäsi 100g maustetta joka maksaa 2€, on kalliimpi kuin iso säkki joka maksaa 20€? Et voi olla tosissasi :D

Tottakai isompi pakkaus MAKSAA enemmän kuin pienempi. Tällä ei ole kilohonnan kanssa mitään tekemistä. 

Voi luoja... Vaikka yksittäinen pakkaus maksaisi enemmän, niin jos se yksi pakkaus riittää vaikka kahdelle vuodelle, niin se on euro per vuosi. Onko tämä sinusta kova kustannus? Jos taas ostaa marketista pikkupakkauksen ja maksaa siitä vaikka euron ja se riittää pariksi-kolmeksi kuukaudeksi, niin voit itse miettiä kumpi noista on järkevämpi ostaa. Tietysti jos on niin tiukilla rahat, ettei oikeasti ole laittaa tuota paria euroa maustepakettiin, niin juttu on eri. Mutta on ihan saivartelua väittää, että olisi jotenkin huono veto ostaa iso pakkaus, koska se yksi kertaostos on kalliimpi. Kuka tahansa tämän nyt tajuaa.

Voi hyvä luoja sentään. Ei millään mene perille että jos tuote maksaa 18€ enemmän kuin toinen tuote, niin se on silloin kalliimpi :D :D 

Nimenomaan, voi luoja! Eihän kukaan sitä kahdenkympin maustepakettia heitä pois tehtyään ruokaa. Ja osta uutta ensi kerralla kun kokkailee. Siitä isosta paketista riittää, riittää, riittää... moneen kertaan.

Mutta toki, jos heittää mausteet pois kokattuuaan, niin silloin se kahden euron paketti tulee halvemmaksi.

Edelleenkään kyse ei ole ollut siitä heitätkö mausteet pois, tai siitä miten kauan mauste riittää, vaan siitä että on kalliimpaa laittaa muitakin mausteita kuin suolaa ja pippuria. Pystytkö ymmärtämään tätä?

Vierailija
214/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies haluaa tehdä kalliimpaa ruokaa, hän maksaa omista rahoistaan sen. Sinä teet sitä ruokaa mitä teet ja mies syö sitä tai tekee omaa kalliimpaa ruokaansa. Ei siitä sen ihmeempää ongelmaa kannata tehdä.

Vierailija
215/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mausteita saa isoissa, halvoissa pakkauksissa. Siis ei kai kukaan oikeasti syö vain pippuri-suola-linjalla maustettua ruokaa?

Isompi pakkaus maksaa luonnollisesti viel enemmän kuin pienempi. Voi herrantähden taas näitä juttuja.

Ei maksa. Isomman maustepakkauksen kilohinta on usein huomattavasti pienempi kuin pienten. Ja tosiaan, ei sen 20€ vuodessa pitäisi olla summa, mikä vielä kenenkään ruokabudjettia tuhoaa. Voi herrantähden taas näitä juttuja.

Eli mielestäsi 100g maustetta joka maksaa 2€, on kalliimpi kuin iso säkki joka maksaa 20€? Et voi olla tosissasi :D

Tottakai isompi pakkaus MAKSAA enemmän kuin pienempi. Tällä ei ole kilohonnan kanssa mitään tekemistä. 

Voi luoja... Vaikka yksittäinen pakkaus maksaisi enemmän, niin jos se yksi pakkaus riittää vaikka kahdelle vuodelle, niin se on euro per vuosi. Onko tämä sinusta kova kustannus? Jos taas ostaa marketista pikkupakkauksen ja maksaa siitä vaikka euron ja se riittää pariksi-kolmeksi kuukaudeksi, niin voit itse miettiä kumpi noista on järkevämpi ostaa. Tietysti jos on niin tiukilla rahat, ettei oikeasti ole laittaa tuota paria euroa maustepakettiin, niin juttu on eri. Mutta on ihan saivartelua väittää, että olisi jotenkin huono veto ostaa iso pakkaus, koska se yksi kertaostos on kalliimpi. Kuka tahansa tämän nyt tajuaa.

Voi hyvä luoja sentään. Ei millään mene perille että jos tuote maksaa 18€ enemmän kuin toinen tuote, niin se on silloin kalliimpi :D :D 

Naisen logiikalla noin, mutta oleellista on puhua ruoan hinnasta annosta kohden. (toim. huom.)

Niin, miestä ei ilmeisesti fakta liikuta, vaan oma mielipide asiasta. Ilmankos se on naisen logiikka mikä toimii, kun perustuu silkkaan faktaan. 

Kalliimpi ostos on kalliimpi, vaikka sen kilohinta olisi mikä. Tämän jokainen järkevä ymmärtää kyllä. Mausteet myös maksavat enemmän jos niitä ostaa enemmän, jos on vain suola ja pippuri, niin on halvempaa. Tämä on ihan fakta asia.

Myötähäpeän määrä alkaa olla suunnaton.

Ehkä on perusteltua myöntää, että käsite naisen logiikka on todellinen ilmiö.

Teksti vaikuttaa vanhan naisen tekstiltä, toisaalta vanhat kouluja käymättömät naiset eivät kovin usein nolaa itseään riitelemällä netissä asioista, joista heillä on tosi hämärä käsitys. Toisaalta monet vanhat ihmiset maustavat mieluiten runsaalla suolalla lisäten vain hiukan pippuria.

Sinulla ei ole logiikkaa ollenkaan. Totuuden vastaisesti väität että ruoka on samanhintaista riippumatta kuinka paljon siihen käytetään eri mausteita. Miten tuo edes voisi pitää paikkaansa? Ei mitenkään. Voi tätä myötähäpeän määrää.

Näinhän ei ole kukaan väittänyt. Mutta hauskan provon sait luotua, minäkin jaksoin pitkästä aikaa lukea ketjun loppuun.

Kyse on siitä onko ruoka kalliimpaa jos siihen laittaa suolan ja pippurin lisäksi muita mausteita. Se on ollut ainoa asia mistä olen sanonut. Siihen on väännetty että ei ole kallista, ja kaikkea muuta mitä on keksitty, mutta edelleen totuus pysyy samana, että ruuasta tulee kalliimpaa jos siihen käyttää enemmän mausteita. Tämä asia on fakta, en ymmärrä miksi sitä pitää muuksi vääntää. 

En ole sanallakaan ottanut kantaa mihinkään muuhun kuin tähän, enkä ota, koska sanoin faktan, ja pysyn faktassa, eikä se muutu vaikka mitä joku sanoisi. Kukaan ei ole vielä esittänyt kaavaa mikä mukaan ruoka johon on käytetty enemmän mausteita kuin suola ja pippuri, olisi halvempaa.

Vierailija
216/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAlliimpaa kuitenkin kuin pelkkä suola ja pippuri.

Mutta sitten sitä pippuria pitää laittaa enemmän siihen ruokaan, jos ei muita mausteita laita.

Vierailija
217/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hemmetti mikä ketju. :D

Yksi jankkaa siitä, miten mausteet tekevät ruuasta kallista. Toiset komentaa aloittajan aktiivisesti kokkaavaa miestä tekemään ruokaa. Sitten nämä, jotka eivät ymmärrä perusmatematiikkaa.

Ei väitä, vaan että se on kalliimpaa. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?

Vierailija
218/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen logiikalla noin, mutta oleellista on puhua ruoan hinnasta annosta kohden. (toim. huom.)

Niin, miestä ei ilmeisesti fakta liikuta, vaan oma mielipide asiasta. Ilmankos se on naisen logiikka mikä toimii, kun perustuu silkkaan faktaan. 

Kalliimpi ostos on kalliimpi, vaikka sen kilohinta olisi mikä. Tämän jokainen järkevä ymmärtää kyllä. Mausteet myös maksavat enemmän jos niitä ostaa enemmän, jos on vain suola ja pippuri, niin on halvempaa. Tämä on ihan fakta asia.

Myötähäpeän määrä alkaa olla suunnaton.

Ehkä on perusteltua myöntää, että käsite naisen logiikka on todellinen ilmiö.

Teksti vaikuttaa vanhan naisen tekstiltä, toisaalta vanhat kouluja käymättömät naiset eivät kovin usein nolaa itseään riitelemällä netissä asioista, joista heillä on tosi hämärä käsitys. Toisaalta monet vanhat ihmiset maustavat mieluiten runsaalla suolalla lisäten vain hiukan pippuria.

Sinulla ei ole logiikkaa ollenkaan. Totuuden vastaisesti väität että ruoka on samanhintaista riippumatta kuinka paljon siihen käytetään eri mausteita. Miten tuo edes voisi pitää paikkaansa? Ei mitenkään. Voi tätä myötähäpeän määrää.

Näinhän ei ole kukaan väittänyt. Mutta hauskan provon sait luotua, minäkin jaksoin pitkästä aikaa lukea ketjun loppuun.

Kyse on siitä onko ruoka kalliimpaa jos siihen laittaa suolan ja pippurin lisäksi muita mausteita. Se on ollut ainoa asia mistä olen sanonut. Siihen on väännetty että ei ole kallista, ja kaikkea muuta mitä on keksitty, mutta edelleen totuus pysyy samana, että ruuasta tulee kalliimpaa jos siihen käyttää enemmän mausteita. Tämä asia on fakta, en ymmärrä miksi sitä pitää muuksi vääntää. 

En ole sanallakaan ottanut kantaa mihinkään muuhun kuin tähän, enkä ota, koska sanoin faktan, ja pysyn faktassa, eikä se muutu vaikka mitä joku sanoisi. Kukaan ei ole vielä esittänyt kaavaa mikä mukaan ruoka johon on käytetty enemmän mausteita kuin suola ja pippuri, olisi halvempaa.

Jos sinun budjettisi kaatuu siihen, että annoksen hinta nousee 0,2 centtiä sillä, että siihen laitetaan hiukan vähemmän pippuria, ja vastaavasti muutama hippunen jotain muita mausteita, jätä se pippurikin pois, niin säästät toisenkin 0,2 centtiä/annos.

Vierailija
219/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaalin ihmisen tavalliseen kotiruokaan riittää mausteeksi suola, ketsuppi ja sinaappi ja ehkä joskus se pippurkin. Mausteinen hinttiruoka on tietysti erikseen mutta ei kuulu tavallisten ihmisten normaaliin ruokaan!

Vierailija
220/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama, mutta vaimo nirsoille.

Aina pitää olla erikoisjuustoja ym. Ruokaan menee tosi paljon rahaa, kun sellainen perus kotiruokakin pitää "tuunata" maukkaammaksi kalliilla lisukkeilla.

Vaimo oli 2 viikkoa työreissussa ja mulla meni ruokaan 60e. Normaalisti meillä menee 120e/vko.

Eli puolet halvemmalla pärjäisin itse.

What? Jäikö sulla jotain kertomatta, tyyliin unohdit mainita 4 mukulaa?

Vai miten 60 € yhdelle on vähemmän kuin 120 € kahdelle?

Lueppa uudestaan. 60e kahdessa viikossa on vähemmän yhdelle kun 240e kahdessa viikossa kahdelle henkilöä kohden.

Mutta mitäpä olettaa palstalaisen luetunymmärtämisestä. Alkaa pikkuhiljaa selkeytyä miksi palstalaiset työllistyy niin heikosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi