Sellpy - onko kokemuksia ostamisesta tai myymisestä?
Haluaisin koittaa myydä käyttämättömiä vaatteitani Sellpyn kautta.
Onko kokemuksia?
Vähän pelottaa että kamat katoaa kuin tuhka tuuleen.
Entä oletteko tilanneet Sellpyn kautta käytettyjä vaatteita?
Pitävätköhän tuotetiedot kuinka hyvin paikkaansa?
Jos osoittautuu hyväksi putiikiksi niin sitten ostan vastedes kaikki vaatteeni tuota kautta tulevaisuudessa. En kestä enää tätä ultrapikamuodin tuomaa huonoa omaatuntoa (vaikka olen kyllä tehnyt vuosia kestäviä hyviäkin löytöjä esim. Sheinista joka oman havaintoni mykaan, valitettavasti, on ainut vaatekauppa maailmassa joka ilmoittaa selvästi kunkin tuotteen rinnanympäryksen ja muut tärkeät mitat).
Ihaninta olisi kun olisi niin selkeä vaatekaappi ettei tarvitsisi ostaa uusia vaatteita enää ikinä!
Harmi että kaikki vanhat on ihan reikäisiä ja kulpsahtaneita nyt.
Sekin ois mainiota jos hyvälaatuisia tuotteita ois isotissisillekin, esim Marimekkoa. Sitä odotellessa...
Kommentit (241)
Kuntoluokittelu tosiaan kummallista, mutta onneksi omalla kohdalla valitus useimpien väärin arvioitujen tuotteiden kohdalla auttoi. Oli niinkin päin, että tuotetta väitettiin uudeksi vaikkei se sitä ollut.
Sellpystä ostetut, sen jälkeen käyttämättömät topit eivät enää muka olleetkaan edes 5€ arvoisia eli kelvanneet myyntiin.
Myöskään tilatut vaatteet eivät ole aina olleet niin hyväkuntoisia kuin väitettiin.
Käsittely ja lähetys kestää kauan ja firma ottaa aika isot provikat. Toisaalta on hyvä että tuotteet ovat myynnissä 24 maassa.
Valitettavasti myös minulla on sama kokemus uusien vaatteiden hylkäämisestä Sellpyllä. Syinä kuluneisuus ja jossain oli hinta arvioitu liian alhaiseksi. Ja joku tuote myös katosi, ei tullut ilmoitusta lainkaan.
Ja eniten ihmetyttää, että lupaavat 40% tuotosta ja todellisuudessa esim. 7 eurolla myydystä tuotteesta minulle jäin käteen kuitenkin vain 1,80€ eli 26%. Aika isosti eri summa, kuin on luvattu.
Eli en voi täysin suositella.
Seurailin Sellpystä yksiä Adidaksen tuulihousuja, hinta oli 91 euroa. Jäin odottelemaan että hinta laskisi, no tänään huomasin että hinta onkin NOUSSUT, nyt yli 100 euroa hinta. Miten tämä on mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Seurailin Sellpystä yksiä Adidaksen tuulihousuja, hinta oli 91 euroa. Jäin odottelemaan että hinta laskisi, no tänään huomasin että hinta onkin NOUSSUT, nyt yli 100 euroa hinta. Miten tämä on mahdollista?
Myyjänä on mahdollista muuttaa asetettua hintaa muistaakseni pari viikkoa myynnin aloittamisen jälkeen. Olen itse alentanut joitakin älyttömän yläkanttiin asetettuja hintoja ja myös nostanut parin tuotteen hintaa sen jälkeen, kun tuotteet olivat julkaistu. Tästä on luultavasti kyse. Kyllä ne hinnat siitä alkavat tippua, jos housut eivät käy kaupaksi.
Huijausfirma. Palautin tuotteet enkä koskaan saanut palautusrahoja.
En suosittele. Ostakaa mielummin tisestä ja zadaasta!
Tässä oma kokemukseni. Lähetin 4 kassillista hyvälaatuisia vaatteita. Vaan muutama niistä päätyi myyntiin, vaikka arvo oli taatusti yli 5e. Tuo 50e (käsittelykulut jne.) ylittyi, mutta suuresta määrästä hyväkuntoisia vaatteita sain vaan 30e.
Ei siis kannata. Suurin osa hävisi kuin tuhka tuuleen. Jälleenmyyntiarvoa niillä on, joten olisi mielenkiintoista tietää, että mitä niille oikeasti tapahtui.
Samanlaisia erittäin huonoja kokemuksia täälläkin, ihan totta nämä jutut on. Nyt taistelen Sellpyn kanssa siitä, että hävittivät koko lähettämäni myyntierän! Prkl 😡
Ei käytä enää ikinä kyseistä paskafirmaa.
Myyntikassi kirjoitti:
Onkos kellää kokemuksia siitä jos myynti pussi häviää matkalle? Itsellä pussi ollut jo kuukauden teillä tietämättömillä..
Kukahan tässä tapauksessa korvaukset maksaa? 😬
Mulla on ollut jo 8 viikkoa myyntierä hukassa... Kauhea vääntö Sellpyn kanssa tästä. Ensin yrittivät syyttää kuljetusyritystä, kunnes myönsivät, että kyllä se heillä jossain on... Katsotaan...
Ostin koiran takin, jonka selän mitaksi oli ilmoitettu 46 cm. Maksoin tuotteesta 40 euroa, käyttämätön kun oli. Toimitus oli todella hidas. Tuote oli todellisuudessa kokoa 35, siis kaksi kokoa ilmoitettua pienempi ja näinollen täysin käyttökelvoton. Jäi vähän sellainen tuntuma, että käsittelijä on vain aivottomasti mitannut vaatteen päästä päähän ilman mitään käryä siitä, miten koiran vaatteen koko määrittyy (asiahan olisi selvinnyt katsomalla vaatteen kokolappua tai valmistajan kokotaulukkoa tai ihan omilla aivoilla ajattelemalla). Nyt odottelen vastausta reklamaatiooni, sitä ei ole käsitelty luvatussa 24 h ajassa. Kusetuksen maku tästä jäi kaiken kaikkiaan.
Voiko siellä jäädä teoriassa miinukselle - eli velkaa sellpylle? Jos jokaisesta ilmoituksesta pitää maksaa euron? Vai veloitetaanko tuo euro vain myydyistä tuotteista?
Ruotsissa Selpyn asiakas ei saa piuuttua hintoihin jos haluaa myydä.Senpä takia tuttavani ovat kyllästyneet kun korkeat hinnat tekee että ei mene myyntiin ja se mikä ei mene, pitää Seelpy itsellään.Kai ne myy jonkun muun kanavan kautta. Olen ostanut tavaraa ja ollut tyytyväinen, åpaitsi koot eivät aina pidä paikkaansa.Italaialainen koko ei ole sama kuin meidän, että monta palauyusta .Samoin nahkalaukku joka oli muovia ,palautin. Aika kallista nyt, verrattuna vuosi sitten.
Ruotsissa Selpyn asiakas ei saa puuttua hintoihin jos haluaa myydä.Senpä takia tuttavani ovat kyllästyneet kun korkeat hinnat tekee että ei mene myyntiin ja se mikä ei mene, pitää Sellpy itsellään.Kai ne myy jonkun muun kanavan kautta. Olen ostanut tavaraa ja ollut tyytyväinen, paitsi koot eivät aina pidä paikkaansa.Italialainen koko ei ole sama kuin meidän, että monta palauusta .Samoin nahkalaukku joka oli muovia ,palautin. Aika kallista nyt, verrattuna vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Myyntikassi kirjoitti:
Onkos kellää kokemuksia siitä jos myynti pussi häviää matkalle? Itsellä pussi ollut jo kuukauden teillä tietämättömillä..
Kukahan tässä tapauksessa korvaukset maksaa? 😬Mulla on ollut jo 8 viikkoa myyntierä hukassa... Kauhea vääntö Sellpyn kanssa tästä. Ensin yrittivät syyttää kuljetusyritystä, kunnes myönsivät, että kyllä se heillä jossain on... Katsotaan...
Eivät korvaa ja jos on merkkitavaraa voi henkilökunta puhaltaa ne.
Ostokokemus. Tilasin takin keväällä. Tuotetiedoissa ei ollut merkkiä, mittoja tai materiaalitietoja. Näytti, että _voisi_ olla aitoa nahkaa ja hintakin vähän siihen viittasi. Kokomerkintä oli vain L.
Kysyin lisätietoja tuotteesta. Lähinnä materiaalia. Vastaus oli, että tuote on pussitettuna ja valmiiksi pakattuna lähettämistä varten heidän keskusvarastollaan, eivätkä siten pääse sitä enää tarkastelemaan.
No, tilasin takin. Toimitusajaksi arvioitiin kaksi viikkoa pääsiäisen takia, mutta takki tulikin alle viikossa. Seuranta toimi hyvin. Takin kunto oli ihan hyvä ja ilmoitetun mukainen. Materiaali ei ollut oikeaa nahkaa ja pitkään sitä harkitsin, että palautanko, mutta en sitten jaksanut, koska muuten oli hyvä ja sopiva. Kokoja vertailin siis hakemalla samantyylisten takkien mittoja. Niin, ja takki oli pakattu pelkkään pahvilootaan ilman mitään muoveja, joten se siitä aspan väittämästä pussittamisesta.
Onko tähän joku saanut vastausta eli jos ei ainutkaan tuote tule myytyä eli saldo on 1 tai alle tai -1 niin jäänkö tässä tapauksessa velkaa?
Mielenkiintoista lukea näitä kokemuksia. Sellpystä tekee kyllä mahtavia löytöjä, mutta vain jos on valmis näkemään paljon vaivaa niiden löytöjen etsimiseen ja on valmistautunut palautus/reklamointiruljanssiin. Olen valehtelematta joutunut palauttamaan n. 70% kaikista tilatuista tuotteista, joten eihän tuossa varsinaisesti mitään järkeä ole. Viallisia tuotteita on paljon, ja esimerkiksi mittoja ei juurikaan kerrota, joten useimmiten ostamani vaatteet eivät sovi päälleni. Reklamointi onneksi onnistuu, olen aina saanut rahani takaisin.
Jatkan kuitenkin edelleen tuolta ostamista juuri niiden megalöytöjen takia, tyyliin Lanvinin huivi 3 eurolla.
Mutta se etsiminenkin käy kyllä harrastuksesta. Esimerkiksi vintage-löytöjä on todella vaikea tehdä, koska tietoa annetaan niin niukasti - ei pysty etsimään edes sanalla "vintage".
Emmystä olen tilannut pari kertaa, ja siellä laatu on paljon korkeampi. Tuotteet ovat aina olleet paremmassa kunnossa kuin mitä on ilmoitettu. Mutta toisaalta noin mahtavia löytöjä sieltä ei tee, joten ei oikein tule ostettua sieltä mitään.
Koodilla AP40436 saa ilmaisen toimituksen sellpystä!
Jos Sellpy kassi haetaan oven edestä, rekisteröityykö se jonnekin, saako sille seurantakoodin esim. omaan profiiliin Sellpyssä tai sähköpostilla tms.? Toisaalta, kassin saapumisen dhl.de seurantakoodi ei toiminut ollenkaan, valittaa edelleen vaan virhettä vaikka kassi on jo saapunut.
Mulla on tässä tekeillä ensimmäinen Sellpy kassi ja kuvasin joka tuotteen kuten ketjussa neuvottiin, todisteeksi. Samoin kuvasin kassin ja siihen liimattavan tunnistetarran. Kassi on vähän hölmösti suunniteltu, kantokahva yläpäässä, mutta alapäästä auki, joka pitäisi sitten huolella liimata ja teippailla varmuudella kuljetuksen ehkä rajuakin käsittelyä kestäväksi. Pakkasin joka tuotteen vielä omaan muovipussiinsa varmuuden vuoksi.
Ketjun kokemusten perusteella en taidakaan laittaa ihan kaikkea menemään mitä kaavailin, jos vaikka kaikki häviääkin jonnekin, joitain tuotteita ei vaan mielenoikusta hyväksytä, tms. ja taitaa rahapuolikin jäädä vaatimattomaksi jokatapauksessa.
On jo heti huono merkki ettei tuo Sellpy kassin seurantakoodikaan toiminut, homma ikäänkuin lähti heti alusta saakka menemään pieleen :/
Jos tilaa ekan kerran, saa ilmaisen toimituksen