Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sellpy - onko kokemuksia ostamisesta tai myymisestä?

Vierailija
08.08.2022 |

Haluaisin koittaa myydä käyttämättömiä vaatteitani Sellpyn kautta.
Onko kokemuksia?
Vähän pelottaa että kamat katoaa kuin tuhka tuuleen.

Entä oletteko tilanneet Sellpyn kautta käytettyjä vaatteita?
Pitävätköhän tuotetiedot kuinka hyvin paikkaansa?

Jos osoittautuu hyväksi putiikiksi niin sitten ostan vastedes kaikki vaatteeni tuota kautta tulevaisuudessa. En kestä enää tätä ultrapikamuodin tuomaa huonoa omaatuntoa (vaikka olen kyllä tehnyt vuosia kestäviä hyviäkin löytöjä esim. Sheinista joka oman havaintoni mykaan, valitettavasti, on ainut vaatekauppa maailmassa joka ilmoittaa selvästi kunkin tuotteen rinnanympäryksen ja muut tärkeät mitat).

Ihaninta olisi kun olisi niin selkeä vaatekaappi ettei tarvitsisi ostaa uusia vaatteita enää ikinä!
Harmi että kaikki vanhat on ihan reikäisiä ja kulpsahtaneita nyt.
Sekin ois mainiota jos hyvälaatuisia tuotteita ois isotissisillekin, esim Marimekkoa. Sitä odotellessa...

Kommentit (241)

Vierailija
21/241 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastin Sellbyä mutta nyt en raski ostaa ...

Vierailija
22/241 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myymässä parhaillaan ekaa kertaa ja raivostuin, kun melkein puolet vaatteista hylkäsivät, vaikka ne olivat hyväkuntoisia, hyvin vähän käytettyjä ellei uudenveroisia. ja silitettykin. Osa niistä oli merkkivaatteita. Laitoin siitä heille viestiä, että onko tämä jotain kiusantekoa. Vaatteissa voi pyytää uudelleen arviointia, josset hyväksy tätä ja saat kaikki hylätyt vaatteet myös itsellesi takaisin hintaan 4,90€ (postikulu), mikäli haluat. Muuten ne menevät hyväntekeväisyyteen.

Lisäksi lähettämäni vaaterän paras ja arvokkain Gudrun Sjöden -tunikan ovat ilmeisesti hukanneet. Se ei ollut myytävien vaatteiden joukossa ja hermostuin asiasta. Kyselin, että missä paita on. Lupasivat selvittää varastolta, mutta nyt on mennyt useita päiviä ja kuulemma eivät ole saaneet vastausta varastolta. Lupasivat palata asiaan, mikäli varastolta jotain vastataan.

Pyysivät kuvaa ja onneksi olin kuvannut vaatteen ennen lähetystä ja pystyin lähettämään tarkat kuvat.

Nyt sitten odotellaan, että mitä tapahtuu. Mihin tämä arvokkain paita on kadonnut?Kyllä se tietysti vähän ihmetyttää, että miten tämä lähetyksen arvokkain tunika noin vain häviää ...

Jos aiot myydä, niin suosittelen ottamaan kuvat niistä vaatteista, mitä lähetät tai ainakin niistä, mitkä ovat arvokkaampia, että sinulla on todiste, jos ne joutuvat hukkaan siellä. Kirjoita itsellesi lista, mitä lähetät.

Olen ostanut sieltä kahdesti ja ollut tyytyväinen. Olen löytänyt vähän erikoisempia vintage -vaatteita ja nyt taisi olla postikulut vain 4,90€. Toimitus saattaa kestää vähän pidempään, mutta sitä en pidä niin pahana. Ostokokemukseni ovat siis olleet hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/241 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama myyntikokemus, minultakin uusia tuotteita laittoivat hylkyyn, lisäksi joissain tuotteissa oli muka eläimenkarvoja, minulla ei ole kotieläimiä, jostain tuotteesta hukkasivat olennaisen osan, moni tuote, jonka arvon tiedän olevan huomattavasti yli 5 euroa, hylkäsivät ja väittivät arvon olevan alle 5 euroa. Tulee pakostakin epäilys, millä perusteella, laitoin nämä kaikki hylätyt myös uudelleen tarkistukseen, mutta asia ei muuttunut miksikään. Harmittaa kyllä. Meneekö mitään hyväntekeväisyyteen, vai käärivätkö " tarkastajat " parhaat päältä itselleen..Laitoin juuri myös Trusptilotille arvostelua tästä toiminnasta.

Vierailija
24/241 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myyntikokemuksia!

Lähetin mm muutaman morsiusneidon mekon jossa oli myyntilaput vielä jäljellä. En ollut käyttänyt näitä. Niihin oli kirjoitettu paljon käytetty ja vikoja. 5ekpl.

Merkki Soulmate ja ovh 139e ja 98e.

Uudet vegaaninahkahousut, hylätty.

Aqua Di Pharman hajuvesi alkuperäislaatikossa hylätty. Syy hygieniasyy!

Jos ei myyjänä ole valppaana, lähtee hyvää tavaraa hyväntekeväisyyteen!

Tilasin tuotteet takaisin.

Muutenkin hinnoittelussa ei mitään järkeä!

H&M tuotteissa korkea hinta kun putiikkivaatteet hinnoitellaan uusina 5e.

Hm collegepaidat hinnoitellaan 15e kun niitä saa uutena verkkokaupasta 7e.

Olen pettynyt myyjänä, odotukset.olivat korkeat ja näin paljon vaivaa kun pesin ja silitin myytävät vaatteet.

Vierailija
25/241 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi suositella! Hyväkuntoisia puhtaita vaatteita hylätään ja kysymättä myyjältä lähetetään hyväntekeväisyyteen.

Ideana hyvä mutta tulee huijattu olo!

Ne tuotteet jotka lähetin puhtaina ja jopa silitettyinä, hylättiin reikäisinä ja likaisina.

Nämä oli hutiostoksia joita ei tullut käytettyä.

Sitten oli hylättyjä koska niillä liian alhainen hinta! Ostohinta ollut mm Cos mekossa parisataa.

Ja jos myyjä ei ole itse skarppi niin myytävät jotka Sellpy syystä tai toisesta hylännyt häviävät, etkä saa niitä takaisin.

Mieluummin annan itse hyväntekeväisyyteen vaikka Hopeen.

Vierailija
26/241 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy lisätä tähän  omaan kokemukseen nimimerkillä "Myyntikokemus", että eivät löytäneet tuota hukkaan joutunutta Gudrun Sjödenin tunikaa. Positiivista kuitenkin oli, että he korvasivat sen hinnan minulle. Se korvattiin sillä hinnalla, mitä sen tyyppinen tunika heillä suunnilleen maksaisi, jos sitä myytäisiin. Siitä otettiin provisio pois. Aika vähän noista jää loppujen lopuksi itselle. 

Itselläni meni halu myydä siellä enää enempää. Hylkäsivät liian monta puhdasta, silitettyä ja siistiä vaatetta. Jotka olin eritoten katsonut, että pitäisi olla vähän arvokkaampia. Ei tee mieli lähettää uutta kassia, kun tietää, että niitä parempiakin vaatteita sitten pian hylkäävät. Joten jätän todennäköisesti tähän yhteen kertaan, enkä enempää sinne lähetä. Vaatteet voin lahjoittaa hyväntekeväisyyteen täälläkin.

Vierailija
27/241 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt tilannut useampia tuotteita, ja vaikka joukossa on ollut hyviäkin löytöjä, niin tuotteiden laatu on ollut valitettavan monen tuotteen kohdalla huonompi kuin mitä ilmoituksessa on annettu ymmärtää. Pahin kokemus oli, kun tilasin talvisaappaat, jotka osoittautuivat roskiskuntoisiksi – kantapäiden kohdalla olevat täytteet ja kovikkeet olivat aivan palasina ja lisäksi kummankin saappaan kantapäässä ammotti iso reikä – näistä ei ollut ilmoituksessa mitään mainintaa. Plussaa siitä, että reklamointi sujui mutkattomasti ja sain saappaat palautettua. Toisaalta käyttökelvottomien tuotteiden kuljettaminen ympäri Eurooppaa tuntuu aivan älyttömältä. Ja tässä kohtaa on mainitsemisen arvoista, että toisin kuin monet luulevat, tuotteet eivät tule Ruotsista. Kuten palautuksen seurantatiedot osoittivat, nämä kyseiset saappaat matkustivat Suomesta Liettuan ja Saksan(!) kautta Puolaan. Mutta se, mikä tässä tapauksessa on mielestäni käsittämättömintä ja suorastaan törkeää, on se, että kyseiset saappaat ilmestyivät palautuksen jälkeen uudelleen myyntiin samaan hintaan ja ilman mitään mainintaa tästä reklamoimastani virheestä.

Vierailija
28/241 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ja vika kerta kun käytän palvelua :/ Ostin 5 tuotetta, joista sain 3. Lisäksi paketista löytyi miesten kengät, joita en ollut tilannut.

Tuotteet jotka tulivat olivat hyvä kuntoisia ja hinnat kohdillaan.

Puuttuvista vaatteista sain tehtyä reklamaation, joka hylättiin alle 30 minuutissa. Sain vain vastauksen, että heillä näkyy että tilaukseni on lähetetty minulle. Tein uuden reklamaation, johon odotan vastausta.

Vieraista kengistä en saanut tehtyä reklamaatiota yhtä helposti... kengät kun eivät jännästi siellä tilauksessani näy. Tein toki reklamaation sitten asiakaspalvelun kautta, vastausta odottelen...

Vierailija
29/241 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?

Vierailija
30/241 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen just hain tilaamani paketin. Ostin nilkkurit 3€, korkokengät nilkkaremmillä 4€ ja H&R:n mekon 12€. Molemmat kenkäparit aivan loistokunnossa, siis ei minkään näköisiä käytön jälkiä edes pohjissa tai koroissa. Mekko oli kuin uusi, kuvauksen mukaan siinä on tahra mikä ei lähde, mutta en minä löytänyt vaikka kuinka etsin 😄 Ton merkin mekot maksaa uutena kuitenkin sen 80€. Olen tositosi tyytyväinen ja iloinen. Toimitus oli nopeampi kuin luvattiin.

Vierailija
31/241 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa olen myymässä Sellpyn kautta. Kokemus tähän mennessä: Myyntiaika on tällä hetkellä ollut noin 2 viikkoa ja olen saanut myytyä yhteensä 9 vaatetta 53:sta. Aikuisten vaatteet vaikuttavat menevän paremmin kaupaksi kuin lasten, vaikka minulla on ollut nykyaikaista vaatetta myynnissä.

Hylättyjä tuotteita oli 5, joista mielestäni 2 aiheettomasti. Toinen oli merkitty merkittömäksi tuotteeksi hinta alle 5€, vaikka oli Mini Rodini (tuotteen nimi luki kuitenkin materiaalilapussa) ja toinen oli lapullinen Ilse Jacobsenin paita ovh 120€ ja hylkäyksen syyksi merkitty arvioitu hinta alle 5€. Pyysin näihin muutosta, mutta ei auttanut. Takaisin lähettäminen kustansi yhteensä 5€.

Kannattaa huomioida, että esim. 7€ maksavasta tuotteesta itselle jää vain 1,80€ (40% hinnasta -1€), joten aika hiluja jää käteen. Jos on hyväkuntoisia vaatteita, joista haluaa helpolla eroon, niin Sellpyn kautta myyminen ehkä kannattaa, mutta tienaamaan ei kyllä pääse.

Kuvittelin myös, että vaatteet menisivät nopeammin kaupaksi.

Tämä taitaa jäädä itselläni kertaluontoiseksi kokeiluksi. Harrastan säännöllisesti myös livekirppareilla myymistä ja siellä etenkin lasten vaatteet liikkuvat helposti ja niistä tienaakin hyvin, kun pitää hinnat kohtuullisina.

Vierailija
32/241 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli Rekki mikä hävis ja väri ihmisten rahat 😕

Vierailija
33/241 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni hyviä kokemuksia myymisestä. Voiko olla tottakaan viimeisimmät viestit - onko ne kilpailevien suomalaisten firmojen vuoksi keksittyjä?

Vierailija
34/241 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni hyviä kokemuksia myymisestä. Voiko olla tottakaan viimeisimmät viestit - onko ne kilpailevien suomalaisten firmojen vuoksi keksittyjä?

No käypä lukemassa arvosteluja vaikka trustpilotissa. Sieltä löytyy eri kielilla arvosteluja sellpy.fin lisäksi .com .se .de .dk sivustoille ja mitä kaikkia näitä nyt onkaan. Jos ei muuten ymmärrä, niin google translate avuksi - toimii oikein hyvin. Saatat yllättyä, kuinka monella on saman tapaisia kokemuksia. Vai oletko sitä mieltä, että myös ne muissa maissa kirjoitetut arvostelut on suomalaisten firmojen vuoksi keksittyjä?

Vierailija
35/241 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoo omasta kokemuksesta Sellpyssä myymisestä. Silloin kun aikoinaan lähetin ensimmäisen kassin kaikki vaatteet hyväksyttiin myyntiin mutta sen jälkeen varma 90% mun vaatteista on lajiteltu pois 😡 oon aina lähettänyt 20-30 kpl ja siitä on hyväksytty vaan muutama ja kuulemma "liian alhainen hinta" vaikka siinä on aivan uusia käyttämättömiä vaatteita ja joissakin on jopa laput vielä kiinni. Vaikka tekis uudelleen arvioinnin ja selittelisi että vaatteet ovat aivan uusia niitä ei kuitenkaan hyväksytty. Olen nähnyt myynnissä ihan rikkinäisiä ja likaisia H&M ja Zaran vaatteita niin miten mukaan ne kelpaa mutta uudet vaatteet jossa laput kiinni eivät kelpaa? eihän tässä ole mitään järkeä

Vierailija
36/241 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoituksen sana kirjoitti:

Olen nyt tilannut useampia tuotteita, ja vaikka joukossa on ollut hyviäkin löytöjä, niin tuotteiden laatu on ollut valitettavan monen tuotteen kohdalla huonompi kuin mitä ilmoituksessa on annettu ymmärtää. Pahin kokemus oli, kun tilasin talvisaappaat, jotka osoittautuivat roskiskuntoisiksi – kantapäiden kohdalla olevat täytteet ja kovikkeet olivat aivan palasina ja lisäksi kummankin saappaan kantapäässä ammotti iso reikä – näistä ei ollut ilmoituksessa mitään mainintaa. Plussaa siitä, että reklamointi sujui mutkattomasti ja sain saappaat palautettua. Toisaalta käyttökelvottomien tuotteiden kuljettaminen ympäri Eurooppaa tuntuu aivan älyttömältä. Ja tässä kohtaa on mainitsemisen arvoista, että toisin kuin monet luulevat, tuotteet eivät tule Ruotsista. Kuten palautuksen seurantatiedot osoittivat, nämä kyseiset saappaat matkustivat Suomesta Liettuan ja Saksan(!) kautta Puolaan. Mutta se, mikä tässä tapauksessa on mielestäni käsittämättömintä ja suorastaan törkeää, on se, että kyseiset saappaat ilmestyivät palautuksen jälkeen uudelleen myyntiin samaan hintaan ja ilman mitään mainintaa tästä reklamoimastani virheestä.

Ahaa, ilmankos tuotteiden toimitusaika on ärsyttävän pitkä, jos tilatut tuotteetkin tulevat samaa reittiä.

Sain toissapäivänä tilaamani rannekellon ja se ei toimi. Käyn vaihdattamassa siihen pariston ja saa nähdä alkaako pelittämään.

Vierailija
37/241 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä tilaukset lähteneet heti käsittelyyn vai ei? miulla toista päivää jo käsittelemättä.

Vierailija
38/241 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko teillä tilaukset lähteneet heti käsittelyyn vai ei? miulla toista päivää jo käsittelemättä.

No ei todellakaan. Heti tilauksen tekemisen jälkeen tulee tilausvahvistus, mutta lähetysvahvistusta saa sitten odottaa pahimmillaan parikin viikkoa. Olen tilannut aika monta kertaa ja lähetysvahvistus on tullut aina aikaisintaan viikon päästä. Kerran tilauksessa kesti jopa neljä viikkoa ennen kuin se saapui eli kolmisen viikkoa oli täyttä hiljaisuutta tilauksen tekemisen jälkeen. Odottele vaan ihan rauhassa, kyllähän se sieltä joskus tulee. Kärsivällisyyttä tosiaan vaatii sieltä tilaaminen.

Vierailija
39/241 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos kellää kokemuksia siitä jos myynti pussi häviää matkalle? Itsellä pussi ollut jo kuukauden teillä tietämättömillä..

Kukahan tässä tapauksessa korvaukset maksaa? 😬

Vierailija
40/241 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain yli viikon kesti kun tilasin pari tuotetta. Oli kyllä siistejä ja näytti ihan uusilta. oli pakattu yksittäin muoviin tai kartonkiin ja tilaus tuli pahvilaatikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän