Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälleen kerran häätarjoilussa sokerimassakakkua ja karjalanpiirakoita

Suklaatorttua
08.08.2022 |

Karjalanpiirakat ei yksinkertaisesti ole soveliasta hääjuhlaruokaa, sotkevia ja rasvaisia klönttejä. Sokerimassakakut olivat muodissa 10 vuotta sitten ja järkkyjä sokeripommeja.

Kommentit (383)

Vierailija
201/383 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohikeitto on aivan sopivaa tarjottavaa esimerkiksi hautajaisissa. Kinkkukiusaus sopii iltatarjottavaksi. Karjalanpiirakat sopivat kahvipöytään.

Mua on alkanut ällöttää ihmisten mässäily ja tavallisten, hyvien ruokien haukkuminen. Tulis nälänhätä, niin ääni kellossa muuttuisi.

AAMEN!!!

Täälläkin joku ensin esitti olevansa suvaitsevainen, että lohikeitto käy häihin. Mutta sitten piti lisätä, että jos se onkin kirjolohesta, niin se on ihan pa*kaa. Kamalaa tuollainen typerä, huono käytös. Metsäkansa esittää fiiniä ja puheet on pahinta junttia. "tuo on pskaa, tuo on pskaa, no sushi käy"

Vierailija
202/383 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo hyi, omat häät pidän kyl itse ulkomailla. Aivan erilaiset kun perinteiset tylsät suomalais-häät tarjoiluineen.

Hieno ratkaisu, niin voitte juhlistaa sulhasen kanssa kahdestaan hääpäiväänne. Outoa pakottaa vieraat maksamaan kalliita matkustuskuluja.

Kyl sinne kuule ne tulee ketkä haluukin :D Ja oikein mielellään tulevatkin. Jotkut tykkää kato matkustelustakin, vaikka yleisesti Suomi sitä vihaa ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/383 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpiirakka on retkiruokaa tai sairaalan sisätautiosaston iltapala, ei juhlaruokaa.

Niin, ne,joita sinä kutsut karjal anpiirakoiksi🤣 et ole oikeaa nähnytkään.

Itä-Suomessa karjalanpiirakat ( kotitekoiset), kalakukko ( kotitekoinen) ja karjalanpaisti ovat juhlaruokia ja taatusti parempia,kuin sushi ja tuulihatut.

Menee nyt liikaa ohi, mutta kalakukko on kyllä se vihon viimeinen tarjottava!  Lapsena 50-luvulla olen syönyt hyvää kalakukkoa.  Se oli pehmeää ja maukasta, isä toi matkaltaan.

Sittemmin olen ostanut sieltä Kuopion torilta tai jostain muualta Itä-Suomesta niitä "maan mainioita partasen kalakukkoja."   Olen etsinyt sitä lapsuuden makumuistoa.  Mutta ei.

Kaikki kalakukot on kuivia ja kovia kökköjä.   Kovaksi paistettua ruisleipää, sisällä paksun kuoren uumenissa hiukkasen jotain kalamössöä, mautonta.  Leipäkin mautonta.  En tajua.  Aina jää syömättä.

Siis juhlaruokana kalakukko?  Kauhistus.   

Vierailija
204/383 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo hyi, omat häät pidän kyl itse ulkomailla. Aivan erilaiset kun perinteiset tylsät suomalais-häät tarjoiluineen.

Hieno ratkaisu, niin voitte juhlistaa sulhasen kanssa kahdestaan hääpäiväänne. Outoa pakottaa vieraat maksamaan kalliita matkustuskuluja.

Kyl sinne kuule ne tulee ketkä haluukin :D Ja oikein mielellään tulevatkin. Jotkut tykkää kato matkustelustakin, vaikka yleisesti Suomi sitä vihaa ;D

Kyllä se Ulkomaat on siis niin fiini paikka! Eikä mitään karjalanpiirakoita tarvii siellä syödä. 

Vierailija
205/383 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpiirakka on retkiruokaa tai sairaalan sisätautiosaston iltapala, ei juhlaruokaa.

Itä-Suomessa karjalanpiirakat ( kotitekoiset), kalakukko ( kotitekoinen) ja karjalanpaisti ovat juhlaruokia ja taatusti parempia,kuin sushi ja tuulihatut.

Menee nyt liikaa ohi, mutta kalakukko on kyllä se vihon viimeinen tarjottava!  Lapsena 50-luvulla olen syönyt hyvää kalakukkoa.  Se oli pehmeää ja maukasta, isä toi matkaltaan.

Sittemmin olen ostanut sieltä Kuopion torilta tai jostain muualta Itä-Suomesta niitä "maan mainioita partasen kalakukkoja."   Olen etsinyt sitä lapsuuden makumuistoa.  Mutta ei.

Kaikki kalakukot on kuivia ja kovia kökköjä.   Kovaksi paistettua ruisleipää, sisällä paksun kuoren uumenissa hiukkasen jotain kalamössöä, mautonta.  Leipäkin mautonta.  En tajua.  Aina jää syömättä.

Olet syönyt kenties kainuulaista kukkoa,  se on parasta.

Vierailija
206/383 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se Ulkomaat on siis niin fiini paikka! Eikä mitään karjalanpiirakoita tarvii siellä syödä. 

On paljon muutakin ulkomailla, kuin karjalanpiirakoiden huono saatavuus :D

Vierailija
207/383 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampikin kuin yksi kommentoi tässä ketjussa että sokerimassakakun kuorrutetta ei ole tarkoitustakaan syödä.. WTF!! Nämä kommentit kertookin kaiken häätarjoiluista ja morsiamista, jotka näitä sokeri-ällötyksiä hääjuhliinsa haluaa. Silkkaa silkkoa päältä, ja sisältäkin maku vähän niin ja näin.

Vierailija
208/383 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ihmetyttää se sokerimassakakku. En ole sellaista koskaan syönyt, mutta miksi tarjota kakkua, mistä ei ole tarkoitus syödä kuin osa, kun niin moni kommentoi, että kuorrutusta ei tarvitse syödä? Eikö olisi mukavampi tarjota niin hyvää kakkua, että se syödään kokonaan.

Vierailija
209/383 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan tajunnut ihmisten ajatuksia juhlatarjoiluista. Minä ajattelen niin, että jos on mun juhla, tarjoan niitä ruokia, joita minä haluan syödä (erikoisruokavaliot huomioon ottaen tietysti). Itse esim. tykkään tooodella paljon voileipäkakuista ja aivan satavarmasti mun juhlissa olisi voileipäkakkua, oli bileet sitten häät tai hautajaiset.

Koskaan ei voi miellyttää kaikkia, joten on aivan turha pelkästään miettiä, mitä vieraat haluaa syödä. 

Komppaan tätä! Meillä oli häissä hyvin, hyvin perinteinen P-K pitopöytä ja kyllä sieltä karjalanpiirakatkin löytyi. Kaikki vieraat sai syödäkseen ja ruoka oli aivan loistavaa  - kiitos äiti :) Kukaan ei tiettävästi ole jälkeenpäin valittanut tai jos on niin voi voi - itse ja lähipiiri oltiin todella tyytyväisiä ja iloisia 

Vierailija
210/383 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta some-aikana on ruettu arvostelemaan kaikkea, kuten nyt, häissä tarjottavia ruokia.

Kuka tämän ketjun ruoka-arvostelija ilmoittaisi reilusti nimensä sekä milloin ja missä olivat häät?

Eikös palautteen pitäisi olla aina suoraa ja rehellistä?

Vierailija
211/383 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä ihmetyttää se sokerimassakakku. En ole sellaista koskaan syönyt, mutta miksi tarjota kakkua, mistä ei ole tarkoitus syödä kuin osa, kun niin moni kommentoi, että kuorrutusta ei tarvitse syödä? Eikö olisi mukavampi tarjota niin hyvää kakkua, että se syödään kokonaan.

Onhan se syömäkelpoista. Jos kuorrute ei ole kauhean paksu, se menee oikein hyvin.

Idea onkin, että sen avulla saa paljon näyttävämmän kakun kuin kermalla saisi.

Vierailija
212/383 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse saan joskus häät, sinne tulee juuri nuo ja lisäksi mansikkakermakakku ja voileipäkakku. Ja lusikkaleipiä! Kaikki mahdolliset kliseet.

Jos joku sokerin määrä mietityttää, kannattaa ihan miettiä omaa arjen sokerinkulutusta ja syytä siihen miksi hermoilet pientä kakun palaa juhlapäivänä.

Vierailija
213/383 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko makuaisti vaurioitunut iän mukana? Tai ehket ohjeesta huolimatta osaa lämmittää?

Ihanan silavaista ahvenkukkoa söin juuri viime viikolla, suoraan Hanna Partaselta ostettuna.

Ulkosavolainen

Vierailija
214/383 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä häissä sitten mielestäsi pitäisi olla?

Tasokkaita suolapaloja, tuulihattuja, sushia tms, eikä mitään rasvalöllöpiirakoita.

"Tasokkaita suolapaloja"! 😂😂😂

Ihme kun ei niitä kuuluisia raikkaita voileipiä..

Vierailija
215/383 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakka varmistaa että ainakin jotain hyvää suuhun pantavaa löytyy

Vierailija
216/383 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokerimassakakku on korvannut sen kermakakun, jonka päällä marjoja hyytelössä. Ehkä ap:llä vadelmakermakakkua ikävä?

Mitä sitten ovat tasokkaat suolapalat, siitä ei ole hajuakaan.

Kermakakku ei näillä helteillä pysy hyvännäköisenä ja lämmin kerma maistuu pahalta.

Sokerimassakakku pysyy hyvä pitkään ja pienempi riski pilaantua.

Sokerimassakakku pysyy "hyvänä" ikuisesti koska se on niin pahaa ettei sitä syö Erkkikään... Mieluummin sit vaikka suklaakakku jos säilymisestä on kiinni.

Vierailija
217/383 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa tarjota kuivia riisipalloja hääruokana?

Vierailija
218/383 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos pariskunta menee naimisiin ja järjestää hääjuhlan, se on itsessään jo niin vanhanaikaista ja imelää touhua, että karjalanpiirakat ja sokerimassakakut sopivat siihen mitä parhaiten.

Vierailija
219/383 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakut on hyviä ja taas muodissa - niitä tosin juhlavieraat lappaa valtavasti (yo-juhlissa nähtyä)

Vierailija
220/383 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää aina valittako!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän