Miten tuo Sauli Niinistö on alkanut selittelemään joka ikisessä asiassa?
Nytkin paljastui, että oli itse pitänyt jotakin turvallisuusselontekoa yliampuvana ennen tätä sotaa, vaikka tästä on yleensä syytetty vasemmistoa. Nyt sitten selittelee, että kyseessä on joku väärinkäsitys tai vastaava, "kyllä minä oikeasti olinkin tätä mieltä" ym selittelyä.. Ja muitakin asioita on.
Tämähän on nykyään varsinainen lausuntoautomaatti. Meinaako tuo äijänkäppänä sitä, että se saisi kirjoittaa historiansa itse? Että hän oli alusta saakka oikeassa ja on Sauli Suuri. Naurattaa, koska asia ei niin todellakaan ole.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin ei osaa muuta kuin postata kuvia instaan. Se ei ole paljon se.
Sinä et osaa kuin vihata naisia ja haista pahalle. Siksi olet ilman pillua.
Mä olen nainen ja mulla on jo aikuisia lapsiakin.
Se on niin, että joskus totuus sattuu. Marin ei ole osannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin meidät Natoon vei. Piste.
Ei vienyt.
Perustuslain mukaan ulkopolitiikkaa johtaa presidentti yhteistyössä hallituksen kanssa. Valtiosopimuksista päättää eduskunta.
Täsmälleen näin edettiinkin. Pääministerillä ei tässä ollut ulko- tai puolustusministeriä suurempaa roolia.
Pääministeri käänsi puolueensa Naton kannalle ja sitä seurasi mm vasemmistoliitto.
Jos Marin olisi asettunut vastustamaan, olisi koko jäsenyys sakannut pahasti.
Ymmärrätkö? Sanna Marin, punainen nainen, vei meidät sinne sinun paratiisiisi, Natoon. Joko voisit uhohtaa vihasi hetkeksi, antaa kunnia sille jolle se kuuluu.. nimittäin Marinille ja SOSIALIDEMOKRAATTISELLE PUOLUEELLE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen vei Natoon kylläkin kansa, ihan se tavallinen massa. Kun Ukrainan sodan myötä mielipide Natosta muuttui, myös poliitikkojen takki kääntyi vauhdilla.
Tämä on ihan totta. Olisi poliittinen itsemurha vastustaa Natoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin ei osaa muuta kuin postata kuvia instaan. Se ei ole paljon se.
Sinä et osaa kuin vihata naisia ja haista pahalle. Siksi olet ilman pillua.
Mä olen nainen ja mulla on jo aikuisia lapsiakin.
Se on niin, että joskus totuus sattuu. Marin ei ole osannut.
Mies sinä olet, kuten yli puolet tänne kirjoittelevista oikeistoboteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pikkumaisen oloinen ukko kyllä on. Liekö ikä vielä lisännyt sitä. Ei ollut mikään kovin mukava nuorempanakaan. Ja oli tosiaan haukkunut ex-puolustusministeri Jussi Niinistön tuosta raportista (tämä Jussi sattuikin sitten olemaan oikeassa).
Virkamiespiireissä hänet tunnettiin m*lkkuna ennen presidenttikausia: röyhkeä öykkäri, joka kuitenkin osaa olla juuri riittävän hämärästi lipevä TV-kameroiden edessä.
Ei hän mikään loistava presidentti ole, mutta kaikki muut ehdokkaat ovat olleet niin surkeita, että siitä joukosta hän on sopivin.
Puhut varmaan halosesta. Halonen tosin oli management by perkele vielä presidenttinäkin kuten parissakin kirjassa alaiset todistelee.
Niinistö suututti kansanedustajat yrittäessään saada noiden eduskunnan "harrastus" kerhojen aina paisuvia kuluja lamassa johonkin aisoihin ja tämä on vain positiivinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen vei Natoon kylläkin kansa, ihan se tavallinen massa. Kun Ukrainan sodan myötä mielipide Natosta muuttui, myös poliitikkojen takki kääntyi vauhdilla.
Tämä.
Me ei oltais lähelläkään natoa vieläkään jos kansa ei olisi vaatinut. Marin sitä viimeiseksi olisi tehnyt. Se on demari isolla deellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aika surkea asetelma, jos asiasta ei saa keskustella. Olen Naton kannalla, koska parempaakaan ei ole, mutta en halua nähdä uudestaan sitä kevään joukkohurmaa, joka ei sovi demokratiaan. Joku Tuomioja sentään yritti virittää keskustelua esim. Ruotsin kanssa liittoutumisesta, mutta laitettiin heti kommunistin leima.
Mielenkiintoista on, että nuorena historian tunnilla aina ihmettelin mikä sai ihmiset Kolmannen valtakunnan sekopäiseen hurmaan mukaan, että miten se on mahdollista. Nyt kun koin tämä kevään ja sen, miten moni koulutettu ja fiksuna pitämäni ihminenkin taantui täysin pelokkaaksi ja ajattelemattomaksi laumasieluksi, ymmärrän mistä siinä on kysymys. Olen hyvilläni, että pystyin itse pitämään pääni kylmänä. Tosin siitä ei ole mitään apua, jos massat menevät hurmaan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vienyt.
Perustuslain mukaan ulkopolitiikkaa johtaa presidentti yhteistyössä hallituksen kanssa. Valtiosopimuksista päättää eduskunta.
Täsmälleen näin edettiinkin. Pääministerillä ei tässä ollut ulko- tai puolustusministeriä suurempaa roolia.
Pääministeri käänsi puolueensa Naton kannalle ja sitä seurasi mm vasemmistoliitto.
Jos Marin olisi asettunut vastustamaan, olisi koko jäsenyys sakannut pahasti.
Ymmärrätkö? Sanna Marin, punainen nainen, vei meidät sinne sinun paratiisiisi, Natoon. Joko voisit uhohtaa vihasi hetkeksi, antaa kunnia sille jolle se kuuluu.. nimittäin Marinille ja SOSIALIDEMOKRAATTISELLE PUOLUEELLE.
Seurasi? Marin oli puolueineen tasan taatusti se viimeinen mohikaani koko eduskunnasta joka sai mielipiteensä kerrottua eli miten kukaan olisi noita voinut seurata kun perässä ei ollut enää ketään?
Mä en oo koskaan ymmärtänyt tota Niinistö-hypeä. Faijakin on melkoinen fanipoika. Hätääntyy, aina kun Niinistö tekee jotain pöljää ja menee tovi kunnes on saanut kehiteltyä mielessään tarinan jostain salatusta viisaudesta ja miten se on varmaan tiennyt jotain mitä muut ei ja tarkoittikin ihan vallan muuta kuin mitä sanoi. Saa kauheen raivarin jos Salea erehtyy kritisoimaan. Aurinko paistaa Suuren Johtajan jokaisesta ruumiinaukosta ja kaikki teot ovat oikein ja autuaallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aika surkea asetelma, jos asiasta ei saa keskustella. Olen Naton kannalla, koska parempaakaan ei ole, mutta en halua nähdä uudestaan sitä kevään joukkohurmaa, joka ei sovi demokratiaan. Joku Tuomioja sentään yritti virittää keskustelua esim. Ruotsin kanssa liittoutumisesta, mutta laitettiin heti kommunistin leima.
Mielenkiintoista on, että nuorena historian tunnilla aina ihmettelin mikä sai ihmiset Kolmannen valtakunnan sekopäiseen hurmaan mukaan, että miten se on mahdollista. Nyt kun koin tämä kevään ja sen, miten moni koulutettu ja fiksuna pitämäni ihminenkin taantui täysin pelokkaaksi ja ajattelemattomaksi laumasieluksi, ymmärrän mistä siinä on kysymys. Olen hyvilläni, että pystyin itse pitämään pääni kylmänä. Tosin siitä ei ole mitään apua, jos massat menevät hurmaan mukaan.
Tuomioja on itse surullinen esimerkki joukkohurmasta vailla järkeä. Eli siitä miten nuoret älyköt aikanaan sai päähänsä että kommunismi ja neuvostoliitto on se paras mahdollinen asia mihin suomikin pitää kammeta vaikka väkisin osalliseksi. Eikä jostain syystä 60-vuoden poliitikonurallaan ole missään kohtaa huomannut noissa mitään vikaa ja jatkaa järääpäisesti saman asian eteen työn tekemistä. Ilmeisesti tietynlaisille luonteille on todella vaikeaa myöntää olleensa kaiken aikaa väärässä?
Joo ihmetyttää nämä jutut nykyään, ei paljon totuudella ole arvoa kokoomuksessa. Presidentin vaaleissakin ainoa ehdokas,joka kannatti nato jäsenyyttä oli Nils Torvalds. Ei mainittu Saulia missään. En tiedä valehteliko sauli Suomalaisille.
Marinilla ei ole osaa eikä arpaa natoasiassa. Se vielä tammikuussa sanoi ääneen, että ei hänen kaudellaan.
Huuli väpätti ja itkua väänsi kun joutui Niinistön vieressä seisomaan ja sanomaan, että nyt mennään natoon.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo koskaan ymmärtänyt tota Niinistö-hypeä. Faijakin on melkoinen fanipoika. Hätääntyy, aina kun Niinistö tekee jotain pöljää ja menee tovi kunnes on saanut kehiteltyä mielessään tarinan jostain salatusta viisaudesta ja miten se on varmaan tiennyt jotain mitä muut ei ja tarkoittikin ihan vallan muuta kuin mitä sanoi. Saa kauheen raivarin jos Salea erehtyy kritisoimaan. Aurinko paistaa Suuren Johtajan jokaisesta ruumiinaukosta ja kaikki teot ovat oikein ja autuaallisia.
Uskomatonta. Äitini on IHAN samanlainen. Hän kääntää kaiken joksikin mystiseksi viisaudeksi, vaikka Niinistö ajaisi paskaa suorassa lähetyksessä.
Se on se vanhempien ihmisten sokea auktoriteettiusko. Ja siinä piilee vaarallinen riski noiden ihmisten kusettamiselle, koska eivät uskalla ajatella itse.
Vierailija kirjoitti:
Marinilla ei ole osaa eikä arpaa natoasiassa. Se vielä tammikuussa sanoi ääneen, että ei hänen kaudellaan.
Huuli väpätti ja itkua väänsi kun joutui Niinistön vieressä seisomaan ja sanomaan, että nyt mennään natoon.
Samoin sanoi persut, kepu, vassarit jne.
Hyvän poliitikon merkki on se, että se osaa lukea maailman merkkejä.
Sinulta se ei tunnu onnistuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomioja on itse surullinen esimerkki joukkohurmasta vailla järkeä. Eli siitä miten nuoret älyköt aikanaan sai päähänsä että kommunismi ja neuvostoliitto on se paras mahdollinen asia mihin suomikin pitää kammeta vaikka väkisin osalliseksi. Eikä jostain syystä 60-vuoden poliitikonurallaan ole missään kohtaa huomannut noissa mitään vikaa ja jatkaa järääpäisesti saman asian eteen työn tekemistä. Ilmeisesti tietynlaisille luonteille on todella vaikeaa myöntää olleensa kaiken aikaa väärässä?
Tuomioja oli kuitenkin tässä asiassa ihan oikeassa. Kyllä vapaaseen demokratiaan pitää kuulua oikeus keskusteluun eri vaihtoehdoista ilman leimaamisen riskiä. Jos ei kuulu, ollaan itänaapurin tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en edelleen oikein tiedä mitä ajattelisin Natosta. Parempaakaan ei ole ja ehkä jossain vaiheessa voidaan olla tilanteessa jossa tarvittaisiin apua. Nyt ei kyllä ole se aika, eikä liittymisellä ole meidän kannalta kiire, vaan muut maat haluaa meidän tukea.
Venäjällä ei ole resursseja valloittaa tätä maata pitkiin aikoihin. Toki kykenee hyökkäämään ja aiheuttamaan hankaluuksia, mutta meidän omat puolustuvoimat pärjää vallan hyvin jos niin lähiaikoina tapahtuisi. On meinaan sen verran retuperällä naapurin armeijahommat, lisäksi Ukraina sitoo väkeä ja kalustoa ja koko ajan molemmissa tulee tappiota.
Reserviä siellä riittää, mutta mitä oon kuullut, niin eipä siellä moni ole päässyt ampumaankaan kuin kerran ja loppu aika menee oligarkkien ilmaisena raksamiehenä, eli ei olisi tulossa huippuviritettyä armeijaa, vaan lauma miehiä, joilla ei ole mitään käsitystä mitä pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Mutta voi veljet tämä on monelle keski-ikäiselle ukolle vaikea myöntää. Ja se, että SDP oli se puolue, joka mahdollisti tämän.
"Emme liity Natoon minun pääministerikaudella" - Sannako olikin se meidän sankari? Taisi käydä tässäkin niin että Sanna taipui lopulta kuuntelemaan setämiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli minusta se pelottavin juttu tuossa keväässä. Sen ymmärrän, että jotkut fanaatikot ja netin hullut heiluvat miten sattuu, mutta se että moni perusjärkevä ja rauhallinen koulutettu tyyppi alkoi skitsoilemaan ja suoltamaan omituista paskaa, oli minusta todella pelottavaa. Niin pieni onkin meidän älykkäimpien panos kun pitäisi pitää pää kylmänä? En ihmettele mistä kaiken maailman sisällissodan lähtee jos kriittiseen ja tieteelliseen ajatteluun koulutetutkin unohtavat oppinsa heti kun tunteet ottaa vallan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Mutta voi veljet tämä on monelle keski-ikäiselle ukolle vaikea myöntää. Ja se, että SDP oli se puolue, joka mahdollisti tämän.
"Emme liity Natoon minun pääministerikaudella" - Sannako olikin se meidän sankari? Taisi käydä tässäkin niin että Sanna taipui lopulta kuuntelemaan setämiehiä.
Niinistöhän sanoi samaa. Ja sen, että Venäjä ei ole uhka.
Mikä pointti?
Alkanut? Niinistöhän on presidenttinä ollut tunnettu siitä että ei sano mistään koskaan mitään.