Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12-vuotias poika haluaa lopettaa jalkapallon, koska...

Vierailija
07.08.2022 |

taso alkaa nousta liian kovaksi ja hommasta on kadonnut harrastamisen ilo. Valmentaja vaatii hänen mielestään suorituksia, joihin hän ei pysty.
Onko tässä maailmassa vielä harrastuksia, joissa ei tähdätä koko ajan parempiin suorituksiin hampaat irvessä? Toiset haluaisivat vain harrastaa mukavassa porukassa. Löytyisikö jotain vaihtoehtoa Turun alueelta? Joukkueurheilua, jossa vain harrastetaan ilman loputonta kilpailua.

Itse oli aikanaan samanlainen. Yleisurheilu porukassa oli kivaa, kisat myrkkyä/pakkopullaa.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika juuri lopetti jalkapallon samasta syystä. Hän halusi nyt aloittaa parkourin. Mekin asumme muuten Turussa.

Vierailija
2/61 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia eikilpailuillisia liikuntaharrastuksia teidän kakaroilla on, joissa on kuitenkin säännölliset treenit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas en ymmärrä miksi lapsia ei opeteta pitkäjänteisyyteen. Miksi harrastaa jotain, jos ei halua kehittyä siinä mahdollisimman pitkälle?

Sehän on sama asia kun maustaisin ruoan vaan puoliksi, koska eipä sen nyt pakko ole niin hyvälle maistua.

Vierailija
4/61 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en ymmärrä miksi lapsia ei opeteta pitkäjänteisyyteen. Miksi harrastaa jotain, jos ei halua kehittyä siinä mahdollisimman pitkälle?

Sehän on sama asia kun maustaisin ruoan vaan puoliksi, koska eipä sen nyt pakko ole niin hyvälle maistua.

Ymmärrätkö, että joku harrastaa kokkausta ilman tavoitetta voittaa kokkikilpailuja? Oletko joka harrastuksessasi kilpatasolla?

Vierailija
5/61 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia eikilpailuillisia liikuntaharrastuksia teidän kakaroilla on, joissa on kuitenkin säännölliset treenit?

Sählykerho kerran viikossa.

Vierailija
6/61 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustakaa vanhempien kesken liikuntaa lapsille.. Kaikesta tarvitse maksaa!

Vierailija
7/61 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että joku harrastaa kokkausta ilman tavoitetta voittaa kokkikilpailuja? Oletko joka harrastuksessasi kilpatasolla?

Itse asiassa olin kilpatasolla pääharrastuksessani, ja toinen harrastus oli vaan tukemassa tätä toista harrastusta. En kilpaillut toisessa, mutta siinäkin oli tähtäin miksi harrastuksessa kävin.

Ei minua haittaa jos toiset ei näin koe, mutta minun on vain hankala ymmärtää tuota nykyajan kevyttä harrastelua.

Vierailija
8/61 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes harrastetaan ellei haluta huipulle eli sinne timantin kovimpaan kärkeen?

Vierailija
9/61 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuserilapset eivät halua kehittyä.

Vierailija
10/61 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on täysi oikeus päättää mitä alaikäinen lapsesi harrastaa tai jättää harrastamatta. Jos ei treenit maistu niin kännykkä ym. pois.

Vierailija
11/61 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että se on harrastus, ei uratavoite. Harrastus on ajanviettoa. Moni ompelee kotona, mutta ei halua muotisuunnittelijaksi. Tai maalaa tai piirtää tähtäämättä kuvataiteilijaksi. Urheilee pitääkseen kuntoa yllä.

Vierailija
12/61 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi Turun kokoisesta kaupungista löytyvän harrastefutisjoukkueita, niin ei tarvitsisi lajia vaihtaa.

Vierailija
13/61 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on täysi oikeus päättää mitä alaikäinen lapsesi harrastaa tai jättää harrastamatta. Jos ei treenit maistu niin kännykkä ym. pois.

Tässä sen näkee, miksi nykyajan lapset on niin sekaisin. Yli-innokkaat aikuiset ajattelevat että heillä on oikeus pakottaa harrastuksiin.

Pakottaisitte lapset kouluun ja tekemään läksyt, jos on pakko päästä pakottamaan. Ja sitten antaisitte kasvurauhan.

Vierailija
14/61 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkapa uinti tai nyrkkeily.

Molemmissa mahdollisuus olla kilparyhmässä tai harrastajaporukassa, mutta ihan oikeita treenejä ja itsensä kehittämistä.

Vierailija
15/61 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes harrastetaan ellei haluta huipulle eli sinne timantin kovimpaan kärkeen?

Mitä järkeä on ylipäätään harrastaa kilpaurheilua? Puoli elämää menee päätä seinään hakatessa, koska aina löytyy joku parempi.

Vierailija
16/61 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sen näkee, miksi nykyajan lapset on niin sekaisin. Yli-innokkaat aikuiset ajattelevat että heillä on oikeus pakottaa harrastuksiin.

Pakottaisitte lapset kouluun ja tekemään läksyt, jos on pakko päästä pakottamaan. Ja sitten antaisitte kasvurauhan.

Ne ovat myös usein vanhempien valitsemia harrastuksia.

Minä harrastin äidin mieleksi 5 vuotta harrastusta, josta en pitänyt lainkaan.

Olin kuulemma lyhytjännitteinen, kun lopetin sen!

Minähän sitkeästi hammasta purren siellä kävin, vaikka itselleni ei se antanut mitään.

Vierailija
17/61 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Nyt poika sanoi, että haluaa alkaa harrastamaan vemppaamista. Suostuin siihen oitis, koska se on turvallinen ja käytännössä ilmainen harrastus. Nytkin poika parhaillaan vemputtaa huoneessaan. Suosittelen ko. Harrastusta muillekin.

Ap

Vemppaamista?

Vemppaamista harrastettiin armeijassa, vmp = vapaata marssi- ja liikuntakoulutuksesta.

Vierailija
18/61 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa ainakin hyvä kamppailulajitarjonta. Kamppailulajeja voi harrastaa hyvin ilman kilpailemista.

Vierailija
19/61 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoin just HJK:n poikien harjoittelua ja se oli tosi erilaista kuin harjoittelu 1980 luvulla. Hirveä kuri ja valmentajalta piti kysyä kaikki, että voiko hakea pallon jne... Hirveetä katsottavaa. Meidän nuoruudessa se oli hauskaa ja rentoa.  Ehkä se on nykyjään liian ammattimaista pojillekin jos halutaan huipulle.

Vierailija
20/61 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille. Arvelinkin hieman sanan tarkoittavan jotain häröä :D Varmistin vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi