Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei tullut taaskaan toisia tinder-treffejä. Selitys: "Ei ollut kemiaa" :(

Vierailija
07.08.2022 |

Onko teille muille naisille käynyt näin? Minulle käy näin jatkuvasti, vuodesta toiseen. Exäni mielestä olen kuitenkin kaunis, seksikäs ja älykäs ja hän ihmettelee, miten voi olla niin vaikeaa löytää miestä.

Onko tuo "kemian" tai "kipinän" puuttuminen vain tekosyy ja oikeasti syy jossain ulkonäköön / käytökseen / elekieleen etc. liittyvä? Vai onko korkeastikoulutetuista miehistä 37+ vain tullut ihan älyttömän nirsoja eikä kelpaa mikään, jos ei heti tunnu perhosia vatsassa?

Itse ainakin annan mahdollisuuden aina toisille treffeille, vaikken olisikaan ihastunut, kunhan mies on kunnollinen eikä ulkonäkö ole luotaantyöntävä.

Kommentit (533)

Vierailija
41/533 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mielestäsi jotenkin parempi että miehelle kelpaisi kuka tahansa ja he huolisivat sinut vaikka ei sytykään minkäänlaista tunnetta? Itse ainakin olisin mieluummin yksin.

Kyllä, koska olen profiilissani sanonut, että etsin ystävää. Miksen siis kelpaa edes ystäväksi miehille, jos kuitenkin juttu luistaa? 

Ap

Etsi muualta ystäviä ja rakastettuja. Tinder on tunnevammainen paikka, joka ei oikeasti edes ole ihmisten parittamista varten vaan rahantekoväline alustan omistajille.

Se myy niille jämä-äijille goldia ja muille mainoksia.

Mistä muualta? Tinderissä ovat kaikki.

Vierailija
42/533 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo vähän siltä kuulostaa, että naamassasi on jokin yksityiskohta, jota miehet kavahtavat ja ajattelevat, etteivät voisi koskaan päästä sen yli. Tai puheäänesi on poikkeuksellisen karmea tms. Jokin sellainen selkeästi häiritsevä asia, jota ei kehdata sanoa suoraan.

Mulla on ainakin vähän aknearpia. Voisko ihan tästäkin johtua? Onko sulla ap hyvä iho?

N25

Hyi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/533 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyrkka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sussa on pakko olla jotain vikaa, jos noin käy jatkuvasti. 

No jos on jotain vikaa, niin miksei sitä voida sanoa suoraan? Jos kaikki muut näkevät minussa sen vian, jolle itse olen sokea, niin miten ihmeessä voin kehittää itseäni, jos en tiedä, mikä on vikana? Kun en edes tiedä, onko syy ulkonäössä vai pitäisikö mennä monen vuoden terapiaan? Voin yrittää hakuammunnalla kehittää itseäni vähän kaikessa, mutta se vaatii paljon aikaa ja resursseja. Mitä, jos syynä olikin vaikka jokin pieni juttu, mitä on verrattain helppo muuttaa...

Ei ole sosiaalisesti hyväksyttävää sanoa esim. että pitää toista rumana. Minä en ainakaan haluaisi kuulla sitä keneltäkään. Eli vaikka kannatankin totuuden puhumista, niin ristiriitaisesti ei kemiaa on huomattavasti parempi ja lempeämpi kiertoilmaisu kuin täräyttää olet mielestäni ruma ja liian lihava. Lisäksi juttusi ovat tylsiä. Jälkimmäinen voisi aiheuttaa kenelle vaan syvät psyykkiset arvet.

M39

Tässä tapauksessa en usko, että olen ruma, kun olen kuullut aivan toisenlaisia väitteitä. Ja näenhän peilistäkin ja valokuvista, etten ole ruma. Voi olla, etten ole vain tarpeeksi kaunis jollekin ja se olisi täysin fine. En ole laiheliini mutta en lihavakaan. Sekin olisi täysin fine minulle, jos mies sanoo, että häntä viehättää hoikemmat naiset. Parempi kuulla totuus, koska sitten ainakin tiedän, mistä kiikastaa. Ehkä olen tässä poikkeuksellinen ja moni nainen kuulee mieluummin valkoisen valheen. 

Ap

Vierailija
44/533 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin itsekään olet tuntenut kipinää ja kemiaa kaikkien kanssa? Mulle se fiilis on tärkein asia ekoilla treffeillä. Ihan kuin silloinkin kun livenä tapaa jonkun. Kyllä sen tietää ihan muutamassa minuutissa että kiinnostaako vai ei. Myöhemmin voi toki tulla esille jotain joka tappaa sen kiinnostuksen, mutta toisinpäin ei käy koskaan. Jos kipinää ei ole heti, ei sitä tule olemaan ikinä. Koettu on.

En siis vähättelisi kemian merkitystä. Ja jotain omanarvontuntoa peliin, nainen. Sä olet alistunut omituiseen asemaan jossa kerjäät toisia treffejä kunhan vaan mies ei ole täysi sika.

En muista, että olisin koskaan tuntenut ekoilla treffeillä kipinää. Kyllä se kiinnostus herää pikku hiljaa. Joistakin tosin näkee nopeasti, jos on täysin vääränlainen ja epähaluttava. Mutta, jos ei ole mitään erityistä vikaa, niin kyllä se kiinnostus voi herätä myöhemminkin. 

Ap

Sinulla noin mutta veikkaan että valtaosalla on toisin.

Ja koska kyse on nelikymppisistä, siellä ollaan jo toisella, kolmannella tai ännännellä kierroksella. Miehilläkin on jo kokemusta ja tuntevat itsensä ja tietävät mitä etsivät ja haluavat.

Vierailija
45/533 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aidosti kiinnostunut toisesta ihmisenä, utelias tietämään hänen kiinnostuksenkohteistaan ja kuuntelet, mitä hänellä on sanottavaa? Saako sinusta lämminsydämisen, mukavan ihmisen kuvan?

Jos näin on, ihmettelen, mikäli tapaamasi ihmiset eivät haluaisi olla tekemisissä kanssasi myös jatkossa, vaikka vain ystävänä. Itse kävin joku vuosi sitten kymmenillä tindertreffeillä ja lähes poikkeuksetta kaikki halusivat tavata uudelleen. Jos/kun vastasin, että en usko, että meille voisi syntyä parisuhdetta, lähes kaikki toivoivat kuitenkin, että voitaisiinko vaihtaa aina välillä kuulumisia ja olla kavereita. Kaipasivat kuulemma lähipiiriinsä ihmisiä, jonka kanssa olisi helppo olla ja keskustella, johon voisivat luottaa ja joka henkisi positiivista elämänasennetta. Uskon, että yksi syy kommunikoinnin helppouteen voi olla se, että olen kasvanut isoveljen kanssa, ollut paljon lapsena/nuorena hänen kavereitten kanssa ja edelleen suuri osa kavereistani on miehiä. Päädyin mm. poistumaan some-kanavista, sillä näitä puolituttuja, jotka olisivat halunneet kaveriutta ja yhteydenpitoa, alkoi olla liikaa ja haluan käyttää aikaani ensisijaisesti lähimpiin ystäväsuhteisiin (ja koin velvollisuudeksi vastata aina mukaville ihmisille jotain kuulumisten kyselyyn jne.).

Vierailija
46/533 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Kannattaa kiinnostua itseä hiukan vanhemmista. Ovat liikkeellä ihan eri asenteella. Itse olin ihan imarreltu saamastani huomiosta. Piti kuin kukkaa kämmenellä. Oli siis ihan tosissaan liikenteessä eikä pientä peliä vaan.

En ole ap, mutta miten voi vain päättää kiinnostua jostain? En ainakaan itse pysty tahdonvoimalla kiinnostumaan ihmisestä, joka ei sytytä.

Vierailija
47/533 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyrkka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on jotain vikaa, niin miksei sitä voida sanoa suoraan? Jos kaikki muut näkevät minussa sen vian, jolle itse olen sokea, niin miten ihmeessä voin kehittää itseäni, jos en tiedä, mikä on vikana? Kun en edes tiedä, onko syy ulkonäössä vai pitäisikö mennä monen vuoden terapiaan? Voin yrittää hakuammunnalla kehittää itseäni vähän kaikessa, mutta se vaatii paljon aikaa ja resursseja. Mitä, jos syynä olikin vaikka jokin pieni juttu, mitä on verrattain helppo muuttaa...

Ei ole sosiaalisesti hyväksyttävää sanoa esim. että pitää toista rumana. Minä en ainakaan haluaisi kuulla sitä keneltäkään. Eli vaikka kannatankin totuuden puhumista, niin ristiriitaisesti ei kemiaa on huomattavasti parempi ja lempeämpi kiertoilmaisu kuin täräyttää olet mielestäni ruma ja liian lihava. Lisäksi juttusi ovat tylsiä. Jälkimmäinen voisi aiheuttaa kenelle vaan syvät psyykkiset arvet.

M39

No mutta Tinderissähän on sitä varten kuvia, jotta voi valita mieleisensä ihmisen ns. seuraavalle tasolle, eli aluksi keskusteluun ja sitten tapaamiseen. Älkää miehet valikoiko meitä rumia ja lihavia naisia jatkoon, jos olemme livenä sitten niin niin epämieluisia ja epäviehättäviä, että ette voi kuvitellakaan meitä suhteeseen tai edes toisille treffeille.

Ei minustakaan ole kivaa tuhlata aikaa treffeihin vain siksi, että mies ei älynnyt profiilistani olevani ruma (täysin muokkaamattomat ja olemattomalla meikillä - lähinnä meikkipuuteria ja huulikiiltoa - olevat kuvat) ja ylipainoinen ja siksi kipinää ei tule olemaan. Olen joskus laittanut suoraan profiiliini kuvauksenkin tyyliin "en ole mikään timmimimmi, vaan muhkuraa, kumpua ja kukkulaa löytyy tästä kropasta", mutta ei, kun ei lueta tekstejä, niin jäähän tuollainen huomaamatta toki.

Ja kyllä ne erittäin muokatut kuvat erottaa, jos nyt miehet eivät mukamas tunnista samaa naista kuvista ja livenä, ja näin ollen kokevat live-henkilön epämiellyttävämmäksi. Valitkaa mahdollisimman aidoista profiileista teitä miellyttäviä naisia.

Noh, enpä ole vuosiin noissa sovelluksissa ollut, joten ihan se ja sama keitä miehet valkkaavat. Tajuan tasoni ja siksi olenkin yksin - ollut jo yli 20 vuotta. Pääsin muistaakseni kaksille treffeille ja siihen saavutukseni deittisovelluksista jäi (live-elämässä kukaan mies ei katso edes päinkään). Miehet eivät olleet todellakaan adoniksia itsekään, mutta enhän minä tietenkään voi perus-Perttiäkään syyttää siitä ettei kaltaiseni nainen innosta. Jokainen saa haluta vierelleen ihan minkälaisen ihmeolennon tahansa.

*Muu vastaaja*

Vierailija
48/533 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mielestäsi jotenkin parempi että miehelle kelpaisi kuka tahansa ja he huolisivat sinut vaikka ei sytykään minkäänlaista tunnetta? Itse ainakin olisin mieluummin yksin.

Kyllä, koska olen profiilissani sanonut, että etsin ystävää. Miksen siis kelpaa edes ystäväksi miehille, jos kuitenkin juttu luistaa? 

Ap

Olet pihalla kuin lumiukko. Ei miehet tarvitse/halua naista kaveriksi. Kaverit on jo omasta takaa.

Vierailija
49/533 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kemian ja kipinän puutteeseen vetoaminen on vain laiskan tai aran ihmisen selitys, kun ei uskalleta sanoa suoraan, mistä oikeasti johtui, ettei toisia treffejä tule.

Mitä ihmettä, kyllä tämä itselleni ainakin on ihan pätevä syy, ettei tapailu jatku. Toki toinen voi olla mukava, hänen kanssaan on helppo tulla toimeen, treffit sujuvat hyvin ym. mutta jos kemia (jonka itse miellän suurilta osin fyysiseksi kiinnostukseksi) puuttuu, en näe järkeä jatkaa, sillä se on itselleni yhtä tärkeää kun ns. henkinen kemia.

Etkö sitten halua sellaisesta miehestä edes ystävää, jos kuitenkin henkinen kemia toimii? 

Ei noissa seuranhakusovelluksissa ole kukaan ystäviä etsimässä.

Vierailija
50/533 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tosikko, huumorintajuton, liian vakava, yrmeä ilme, todella ujo tuppisuu tms, niin ei siinä hyvä ulkonäkökään auta. Hymyilevä, iloinen ja jutteleva nainen saa kyllä seuraa

Hymyilen, jos viihdyn miehen seurassa ja yritän kohteliaisuuttani hymyillä muutenkin. En ole kovin puhelias, mutten tuppisuukaan. Avoimesti kerron itsestäni, jos toinen kysyy. Olen hyvä kuuntelemaan ja kyselemään lisäkysymyksiä. Olen siis kiinnostunut miehestä ja näytän sen. 

Ap

Vierailija
51/533 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vaimoni kanssa kimpassa 21 vuotta.

Joka ikinen päivä tulee hänen kanssaan sellainen olo, että kellistän hänet sohvalle/lattialle/hellalle/nurmikolle ja teemme rakkauden täyttymyksen.

Jos tässä ero tulis ja alkaisin deittailemaan uusia naisia, niin todellakin sen uuden mimmin tulis olla sellainen että tekisi mieli tehdä hänelle samoin.

Jos ei heti alussa ole kemiaa, sitä tuskin itsestään syntyy myöhemminkään.

Vierailija
52/533 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kemian ja kipinän puutteeseen vetoaminen on vain laiskan tai aran ihmisen selitys, kun ei uskalleta sanoa suoraan, mistä oikeasti johtui, ettei toisia treffejä tule.

Mitä ihmettä, kyllä tämä itselleni ainakin on ihan pätevä syy, ettei tapailu jatku. Toki toinen voi olla mukava, hänen kanssaan on helppo tulla toimeen, treffit sujuvat hyvin ym. mutta jos kemia (jonka itse miellän suurilta osin fyysiseksi kiinnostukseksi) puuttuu, en näe järkeä jatkaa, sillä se on itselleni yhtä tärkeää kun ns. henkinen kemia.

Etkö sitten halua sellaisesta miehestä edes ystävää, jos kuitenkin henkinen kemia toimii? 

Ei noissa seuranhakusovelluksissa ole kukaan ystäviä etsimässä.

Siellä on paljon yksinäisiä. Joku yksinäinen voisi ilahtua siitäkin, jos löytäisi edes ystävän. 

Vierailija
53/533 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flirttailetko AP? Tuo "ei kemiaa" saattaa käytännössä olla myös "en huomannut sinussa kiinnostumisen merkkejä".

Itse olin hyvin asiallinen, huumorintajuinen kuitenkin. Minusta ei vaan ole sopivaa flirttailla ja antaa ymmärtää, jos ei oikeasti vielä edes tunne ihmistä saati tiedä, kiinnostaako itseäkään enempää. Olin siis aika kaverillinen treffailija ja niinhän siinä sitten yleensä kävikin, että toisia treffejä ei tullut.

Olen katsonut paljon rakkausrealityjä, mainitaan nyt vaikka Naked Attraction tai sinkkuillallinen. Niissä käy usein niin, että flirtti nainen voittaa. Ja sitten heti palkintotreffeillä nainen onkin jääkylmä, "mies ei ole ollenkaan mieleeni'. No miksi sitten flirttailit??? No, flirtillä voittaa, pakit voi antaa sitten oman mielen mukaan kun toinen on koukussa.

Vierailija
54/533 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri appi

Vierailija
55/533 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tosikko, huumorintajuton, liian vakava, yrmeä ilme, todella ujo tuppisuu tms, niin ei siinä hyvä ulkonäkökään auta. Hymyilevä, iloinen ja jutteleva nainen saa kyllä seuraa

Hymyilen, jos viihdyn miehen seurassa ja yritän kohteliaisuuttani hymyillä muutenkin. En ole kovin puhelias, mutten tuppisuukaan. Avoimesti kerron itsestäni, jos toinen kysyy. Olen hyvä kuuntelemaan ja kyselemään lisäkysymyksiä. Olen siis kiinnostunut miehestä ja näytän sen. 

Ap

Mahdatkohan antaa itsestäsi yhtään mitään? Kuulostaa siltä että keskityt vain mieheen, mutta kerrot itsestäsi vain sen mitä hän kysyy muttet mitään muuta. Sellaiseen ihmiseen voi olla vaikea tutustua.

Vierailija
56/533 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Etsi muualta ystäviä ja rakastettuja. Tinder on tunnevammainen paikka, joka ei oikeasti edes ole ihmisten parittamista varten vaan rahantekoväline alustan omistajille.

Se myy niille jämä-äijille goldia ja muille mainoksia.

Mistä muualta? Tinderissä ovat kaikki.

Alaston Suomi tarjoaa panoja.

Vierailija
57/533 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi rakastaa ja hyväksyä toista, jos ei rakasta ja hyväksy itseään.

Toisaalta (tämä ei koske ap:tä vaan ketjun vihainceliä) ei voi rakastaa toista, jos on liian itserakas, omahyväinen ja täysin kyvytön näkemään omia virheitään. Ei silloin opi mitään eikä kykene kohtaamaan toista ihmistä ilman panssarilasia välissä.

Ap voisi koettaa miettiä, haluaako itselleen hinaajan (tsemppaajan, vanhemman roolia vetävän) vai tasaveroisen kumppanin. Hirveä epävarmuus tekee ihmisen raskaasti perässävedettäväksi ja syö energiaa muilta. Tuo itsensä ja olemassaolonsa anteeksipyytely ei houkuta, oli mistä tahansa sukupuolesta kyse.

Terve itsetuntemus tuo terveen itseluottamuksen.

Riippuvuuteen perustuva suhde ei täytä terveen suhteen merkkejä. Pahoinpitelyä tapahtuu riippuvuus suhteissa. Henkinen-/taloudellinen valtasuhde saa nyrkin herkästi heilumaan. Varokaa myrkyllisiä suhdevirityksiä.

Vierailija
58/533 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö miten ihmiset keskimäärin reagoivat henkilökohtaiseen kritiikkiin? Voin kertoa, että ei hyvin. Treffikumppanin ei tarvitse ottaa toisen osapuolen kehittämistä rakentavan palautteen kautta velvollisuudekseen. Parempi olisi pyytää mielipidettä riittävän hyvältä ystävältä, tai mieluummin jopa ammattilaiselta. Selvästi olisi töitä deittailu- ja parisuhdevalmentajille tässä maassa.

Olen kysynyt asiaa terapeutilta, mutta hänkin sanoi, ettei minussa ole mitään vikaa. Mutta totta, että olisi deittailu- ja parisuhdevalmentajille kysyntää. 

Ap

Vierailija
59/533 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on, että vanhempi, korkeakoulutettu, oletettavasti hyvässä työssä oleva mies voi näinä päivinä valita suuren määrän naisten joukosta sen itselleen parhaiten sopivan. 

Jos mies on 25 vuotta, on naisen ikähaita n. 20 +/- 2 vuotta, kun mies on 35 vuotta , on naisen ikähaitari 25-30 vuotta, kun mies on 45 vuotta, on naisen ikähaitari 30-35 vuotta jne. kun keskimääräistä parempi mies tulee uudelleen parisuhdemarkkinoille.

Eritoten kun oletettavasti etsit lähempänä keski-ikää olevaa miestä, niin valtaenemmistö on varattuja, ja ne jotka tulevat uudelleen markkinoille, on heillä valtavasti kysyntää. Naisehdokkaita on huomattavasti enemmän, juuri tuon iän takia.

Vierailija
60/533 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että sä et vaan osaa olla rennosti.