Harmeja existä???
Meillä on tämmöinen uusio perhe. Miehellä tytär, minulla tytär ja yhteinen on tulossa ensi helmikuussa. Minulla on tytöstäni yksinhuoltajuus eli tytön isä ei tapaa häntä edes. Maksaa vain elatusta. Mieheni tyttärestä on taas yhteishuoltajuus ja mieheni maksaa silti elatusta.
Exäni soittelee minulle koko ajan (tosin en vastaa oikeastaan koskaan) ja jos en vastaa niin se piru soittelee sukulaisilleni.
Mieheni exä onkin sitten jo myllyn kivi vailla vertaa, puuttuu joka asiaan. Ei kuuntele minun mielipidettäni ollenkaan vaikka minä se melkein muksut hoidan kun tyttö on meillä. Ainoa mikä sitä naista kiinnostaa on raha ja koko ajan hän on vaatimassa sitä lisää milloin mistäkin syystä. Tuntuu ikävästi siltä että tyttö on vain hänelle rahateko kone jolla on hyvä kiusata miestäni.
Sitten on viellä yksi asia johon kaipaisin apua/mielipiteitä. Mieheni tytär on meillä joka toinen viikonloppu ja mieheni lomaikoina sitten hieman pidempiä aikoja. Meillä tyttö on aina reipas eikä ole edes sairastellut. Nyt sitten on viimeisen puolivuotta ollut semmoista että tyttö lähtee meiltä ihan terveenä ja ei kestä kauankaan kun tyttö on sairaana. Siis se lapsi sairastelee aivan luvattoman paljon. Ja melkein aina hengitystie sairauksia ja kuumetta. Pelkään että se exän asunto on homeessa, mutta kyseinen nainen ei suostu tekemään home mittausta. Onko siis miehelläni mitään oikeutta vaatia exän asuinkuntaa tekemään tuo mittaus? Tai voiko sosiaalihuolto auttaa. Olemme huolissamme tytön terveyden takia. Meillä ei ongelmia ole ollut.
Mitä tehdä ja mistä apua ikävien exien kurinpalautukseen? Puhe ei auta.
Meillä menee yhdessä vallan hyvin, mutta tulee aina kummallekkin paha mieli tuommoisesta melkeinpä hyväksikäytöstä ja häiriköinnistä.
Emppu-mamma
Kommentit (2)
Mies, jota tapailin kuukauden verran, ei jätä mua myöskään rauhaan. Soitin lakimiehelle ja sen neuvo oli tämä: kerro sille, että se häiritsee ja jos se vielä soittelee/ottaa yhteyttä, sano, että haet lähestymiskieltoa ja että myös sukulaiset, joita tyyppi piinaa, hakevat sitä. Tein näin, mutta ei auttanut, enkä tässä tilanteessa jaksa alkaa käydä lähestymiskielto-oikeusprosessia läpi. No, sen jälkeen vaihdoin puhelinnumeron ja nostin mailin turvatasot niin korkealle, että sen viestit eivät enää tule läpi. Nyt olen saanut olla pari viikkoa rauhassa (*koputtaa puuta*) ja on ollut todella rentouttavaa tämä aika. Sekä minun että lakimiehen näkökulmasta jokaisella on oikeus olla rauhassa! Lisäksi lastenvalvojan kautta voi hoitaa kaikki lapsiin liittyvät asiat, jos ei halua tyypin kanssa olla missään tekemisissä.
Vastaavasta ei ole oma kohtaista kokemusta. MUTTA tulee mieleen, että miehesi ex on kateellinen sinulle omasta tyttärestään ja miehestäsi. Mutta soita oman alueesi sosiaalityöntekijälle ja kerro huolesi ja pyydä apua, kuinka toimia.