Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset antaa niin surkeita neuvoja?

Vierailija
07.08.2022 |

Olen hiljainen ihminen, en puhu paljoa, saati ongelmista ja olen aika monta kertaa saanut tästä kommenttia.
Että pitää puhua, puhua, puhua.
Mutta jos olen koskaan puhunut minulle tärkeistä asioista, kertonut kantaani tai ongelmaan ehkä yrittänyt saada neuvoa, niin saan takaisin jotain täysin hyödytöntä.
Usein se ei edes liity minun asiaani minun mielestäni.
Kaikki menee enemmän tai vähemmän ohi.

Miksi näin käy?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne neuvot eivät olekaan niin surkeita kuin mitä luulet.

Vierailija
2/8 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt vääriltä ihmisiltä, eli ihan oma vikasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin asioihin tarvitset neuvoja?

Vierailija
4/8 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen hiljainen ihminen ja jos puhun, niin puhun oikeille fiksuille ihmisille. Heidän kanssaan asioistaan tulee yleensä pitkiä todella hyviä keskusteluita.

Vierailija
5/8 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia vastauksia taas kerran.

Ap, johtuu siitä että harva ihminen näkee että me ollaan erillisiä ihmisiä, eri kokemuksilla ja näkemyksillä ja sen takia haluamme eri asioita.

Jotkut eivät näe pintaa syvemmälle ja siksi antavat neuvoja, jotka sopivat pelkästään heidän maailmankuvaansa.

Vierailija
6/8 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, hiljainen ihminen unohdetaan tai ohitetaan joskus helposti. Kun olin työelämässä, tuli monesti juuri hiljaisemmilta ihmisiltä hyviä ehdotuksia. Jos heitä kuunneltiin ja annettiin suunvuoro.

Osa puheliaista ihmisistä on fiksuja, mutta tunnen joitakin, joilta kyllä juttua tulee mutta ei oikeastaan ole mitään "sanottavaa".

Psykologi Liisa Keltikangas-Järvinen on kirjoittanut hyviä kirjoja ja artikkeleja hiljaisista ihmisistä, eniten ehkä lapsista mutta myös aikuisista muistan lukeneeni.

Vierailija
7/8 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin asioihin tarvitset neuvoja?

Enemmän on vain sitä kun läheiset sanovat etten koskaan kerro asioistani, sanovat että puhu, haluavat että edes vähän avaudun asioistani.

Mutta toisiaan jotenkin aina sanomani näyttää sitten menevän täysin ohi koska saan kummallisia vastauksia joilla en tee mitään.

Ap

Vierailija
8/8 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada oikea neuvo, oikealta henkilöltä, oikeaan aikaan tai etsiä itse vastauksia, mietiskellä, tutkia. Palstalla meno on joskus villiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi