Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osalta ihmisistä puuttuu kokonaan kuolemanpelko

Vierailija
07.08.2022 |

He jopa odottavat innolla kuolemaa (tiedän tällaisen henkilön). Miten tämä on mahdollista?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio :(

Vierailija
22/55 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja samoin parkour korkeissa paikoissa. Ei kukaan elämää rakastava sellaista harrasta, koska riski kuolla on niin suuri ja todennäköisempi kuin se, että tulee elävänä takaisin kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuolemaa pitäisi pelätä? Sehän tulee väistämättä kaikille. 

Oikea asenne. Kuolemaa ei kannata pelätä, mutta kuolemanjälkeistä aikaa on syytä pohtia, hieman pidempään

mies54v

Miksi? Eihän sitä etukäteen voi tietää mitä sitten tapahtuu, eli just sillon sitä on turha miettiä. Senhän näkee sitten.

Vierailija
24/55 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pelkää kuolemaa. Keskityn asioihin joihin voin vaikuttaa joten en myöskään uhmaa kuolemaa.

Vierailija
25/55 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 25ikäiset on omasta mielestään kuolemattomia.... Kunnes....

Vierailija
26/55 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen usein ihmetellyt, kun vuorikiipeilijöistä puhutaan etteivät he pelkää kuolemaa, tai että halveksuvat kuolemaa, kun minusta se harrastus kertoo alitajuisesta kuoleman tavoittelusta, eli itsetuhoisuudesta.

Itsensä saa tuhottua kyllä paljon helpomminkin, kyllähän vuorikiipeily vaatii kuntoa, taitoa ja varusteita ja useimmilta reissaamista. Joku älytön kaahailu sopii omaan käsitykseen itsetuhoisuudesta paremmin.

Mutta sitä kuolemanpelon puuttumista kyllä aprikoin, ehkä kiipeilyssäkin mutta vaikkapa myös jossain luolaseikkailuissa. Katsoin juuri YT-videon nuoresta miehestä, joka halusi ehdottomasti puutteellisin varustein tunkea tutkimattomaan osaan luolaa veden peittämästä rakosesta. Ihan järjetön riski.

Vierailija
27/55 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää kuolla :(

Koska se kylkiluusta väsätty mokas

mies54v

Mitä sinä täällä muuten päivät päivystät?

Mies 48

Vierailija
28/55 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä nämä ihmiset ovat oivaltaneet olevansa osa elämän kiertokulkua, jossa aineet aina vain muuttuvat uusiin olomuotoihin, eivätkä he ole niin kiintyneitä tähän tänhetkiseen olomuotoonsa tai identiteettiinsä.

Jos ymmärtää olevansa osa suurempaa, kuolemaa ei oikeastaan ole. Se on vain osa elämää. Sulautuminen ja siirtymä.

Kuolemaa pelkääville ja toki kaikille muillekin kiinnostuneille, suosittelen luettavaksi Walt Whitmanin teosta "Ruohoa" (Leaves of Grass)

"- pieninkin verso osoittaa, että kuolemaa ei totisesti ole

ja jos sitä olisikin, se edistäisi elämää, eikä vaani

katkaistakseen elämän

vaan luopuu sen ilmestymisen hetkellä

Kaikki kulkee eteenpäin, pyrkii näkyvään, mikään ei luhistuu, ja kuolema on erilaista ja onnellisempaa kuin kukaan otaksuu."

Vierailija
29/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kuolemanjälkeisiä kokemuksia on mielenkiintoista kuunnella. Siis henkilö on ollu kuolleena mutta sitten herääkin. Sinä aikana niiden kokemukset kertoo mulle siittä, että kuoleman jälkeen meille avautuu uudenlainen maailma

Vierailija
30/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies54v

Mies 48

Katon mammojen perään. Pidän tarvittaessa kuria. Entäs sinä?

mies54v

Vierailija
31/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tämä voi johtua ainakin parista asiasta. Ensinnäkin voi olla, että lapsuus ajan kuolemattomuus fiilis on jäänyt päälle. Toinen syy voi olla, että eivät osaa arvostaa elämää tarpeeksi antaakseen sille arvoa. Olen huomannut, että mitä enemmän arvostaa terveyttä, turvallisuutta, jne. niin sitä parempaa elämää ihminen elää. Välttää riskejä, omaa terveen itsesuojeluvaiston, on kiinnostunut turvallisuudesta....

Vierailija
32/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema on helppoa, eläminen on vaikeata. 

Kaiken jättäminen on aina helpompaa, kuin jääminen.

Vierailija
33/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemahan on helpotus. Kukaan ei oikeasti jaksaisi elää loputtomiin, vaikka joskus nuorena ehkä siltä tuntuukin.

Vierailija
34/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten kuolemanjälkeisiä kokemuksia on mielenkiintoista kuunnella. Siis henkilö on ollu kuolleena mutta sitten herääkin. Sinä aikana niiden kokemukset kertoo mulle siittä, että kuoleman jälkeen meille avautuu uudenlainen maailma

Ne on hapenpuutteessa olevien aivojen luomia hallusinaatioita, eikä mitään kuolemanjälkeisiä kokemuksia.

Vierailija
35/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään menetettävää, eikä elämässä ole mitään elämisen arvoista. Eikä edes ole pokkaa aiheuttaa pahaa oloa läheisille itsemurhalla, tai edes toteuttaa sitä, joten odottaa vain sitä hetkeä jolloin henki lähtee onnettomuuden seurauksena. Tai tulis vaikka syöpä ja veis hengen nopeasti.

Vierailija
36/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään menetettävää, eikä elämässä ole mitään elämisen arvoista. Eikä edes ole pokkaa aiheuttaa pahaa oloa läheisille itsemurhalla, tai edes toteuttaa sitä, joten odottaa vain sitä hetkeä jolloin henki lähtee onnettomuuden seurauksena. Tai tulis vaikka syöpä ja veis hengen nopeasti.

Älä toivo, voi toteutua.

Kuolema ei ole ratkaisu. Se on pakenemista.

Sulla on nyt vaikeaa. Koita ratkaista ongelmat.

Jotain parempaa on tulossa.

Vierailija
37/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tämä voi johtua ainakin parista asiasta. Ensinnäkin voi olla, että lapsuus ajan kuolemattomuus fiilis on jäänyt päälle. Toinen syy voi olla, että eivät osaa arvostaa elämää tarpeeksi antaakseen sille arvoa. Olen huomannut, että mitä enemmän arvostaa terveyttä, turvallisuutta, jne. niin sitä parempaa elämää ihminen elää. Välttää riskejä, omaa terveen itsesuojeluvaiston, on kiinnostunut turvallisuudesta....

Joskus kun on ollut paha olla, on halunnut asettaa itsensä alttiiksi vaaroille. Mikä tahansa on ollut parempaa, kuin se hetki. On jopa toivonut jotain sysäystä eteenpäin.

Noi on vaikeita juttuja. Läheiset kärsii ympärillä.

Vierailija
38/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on hapenpuutteessa olevien aivojen luomia hallusinaatioita, eikä mitään kuolemanjälkeisiä kokemuksia.

Joku "hallusinoi" tyyliin silleen, että se tiesi hoitajasta juttuja mitä sillä ei olis mitenkään ollut mahdollista tietää

Vierailija
39/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies54v

Mies 48

Päivystätkö sinäkin? - eri

Vierailija
40/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus kun on ollut paha olla, on halunnut asettaa itsensä alttiiksi vaaroille. Mikä tahansa on ollut parempaa, kuin se hetki. On jopa toivonut jotain sysäystä eteenpäin.

Noi on vaikeita juttuja. Läheiset kärsii ympärillä.

Olen kävellyt vaarallisissa paikoissa yöllä. Toivonut, että jotain tapahtuu. Vaikka pahaa. Joku sysäys jonnekin päin. Kun elämä on sietämätöntä. Kun ei ole oikein rohkeutta päättää elämäänsä, mutta ei kykyä elää eteenpäin.

Elämä on rankkaa.