Luottamus ihmisiin nolla
Onko täällä ketään muuta jonka elämässä joka ikinen ihminen on pettänyt luottamuksen tavalla tai toisella? Miten on mahdollista enää luottaa kehenkään koskaan? Tuntuu ainakin äärimmäisen vaikealta.
Kommentit (64)
Suomalaiset ovat keskimäärin aika itsekkäitä eikä toisten auttaminen tai hyvä jaksa paljon kiinnostaa. Monessa muussa kulttuurissa on itsestäänselvää että autetaan jopa naapureita puhumattakaan ystävistä tai sukulaisista. Ja kuvittelemme vielä olevamme pitkällekin kehittyneitä moniin muihin verrattuna😒
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollei voi luottaa yhteenkään ihmiseen, pitää ehkä miettiä onko itsekään luotettava, tai onko odotukset ehkä liian korkealla.
Mihin logiikkaan tämä perustuu? Kyllä jollekin voi sattua huonoja tyyppejä vastaan, niitä nyt riittää muutenkin paljon enemmän kun hyviä. Jollakin saattaa olla muutama ihminen elämässä johon luottaa, jollakin ei yhtään. Ole iloinen jos kuulut ensimmäiseen.
Onhan tässä viidenkymmenen vuoden aikana muutamaan ihmiseen tullut tutustuttua, muutamiin rikollisiinkin, ja kaikkiin olen luottanut. Toki vanhempia ja veljeäni lukuunottamatta, olen valikoinut tuttavani, enkä tiettyihin ihmisiin tutustukaan kuin pinnallisesti. Siksi minun on vaikea ymmärtää luottamuspulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollei voi luottaa yhteenkään ihmiseen, pitää ehkä miettiä onko itsekään luotettava, tai onko odotukset ehkä liian korkealla.
Mihin logiikkaan tämä perustuu? Kyllä jollekin voi sattua huonoja tyyppejä vastaan, niitä nyt riittää muutenkin paljon enemmän kun hyviä. Jollakin saattaa olla muutama ihminen elämässä johon luottaa, jollakin ei yhtään. Ole iloinen jos kuulut ensimmäiseen.
Onhan tässä viidenkymmenen vuoden aikana muutamaan ihmiseen tullut tutustuttua, muutamiin rikollisiinkin, ja kaikkiin olen luottanut. Toki vanhempia ja veljeäni lukuunottamatta, olen valikoinut tuttavani, enkä tiettyihin ihmisiin tutustukaan kuin pinnallisesti. Siksi minun on vaikea ymmärtää luottamuspulaa.
Niin siis miksi sinun on vaikea ymmärtää luottamuspulaa? Eiköhän tässä tarkoitettu kuitenkin sitä kaikkein läheisimpien ihmisten luottamuspulaa eikä pinnallisten tai puolituttujen. Kaikilla ei yksinkertaisesti ole sellaisia läheisiä ihmisiä elämässä joihin voi luottaa, erinäisistä syistä johtuen. Ihan kaikilla edes omat perheenjäsenet eivät ole puolella, mutta eihän sitä tietenkään sellainen voi ymmärtää jolla on ollut aina lämmin ja rakastava perhe.
Olet todella onnekas, kaikilla ei ole noita 5 ihmistä tai edes yhtä johon voi luottaa. Mutta eihän elämä olekaan yhtä reilua kaikkien kannalta.