Ukkonen vei sähköt ja jääkaappi täynnä ruokaa
Mitä tekisit tässä tilanteessa? Puoli tuntia ovat olleet sähköt nyt pois.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Availet sitä jääkaapin ovea vähintään kerran 5 minuuttiin ja voivottelet että nyt nämä kaikki menee ihan pilalle..
Ja ihan vinkiksi, jos ne sähköt oikeasti on pois niin älä nyt kuluta ainakaan puhelimen/läppärin akkua joutavaan palstailuun. Sä kun et voi ladata niitäkään ennen kuin sähköt on takaisin.
Ai miksen voi?
No millä sinä sitä ilman sähköä ajattelit ladata?
Jos mulla menee jääkaapista sähköt, voin ladata puhelimen toisesta pistorasiasta. Mun kämpässä niitä pistorasioita on useampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Availet sitä jääkaapin ovea vähintään kerran 5 minuuttiin ja voivottelet että nyt nämä kaikki menee ihan pilalle..
Ja ihan vinkiksi, jos ne sähköt oikeasti on pois niin älä nyt kuluta ainakaan puhelimen/läppärin akkua joutavaan palstailuun. Sä kun et voi ladata niitäkään ennen kuin sähköt on takaisin.
Ai miksen voi?
Autossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirrät jääkaapin tavarat pakastimeen jos katko kestää vielä pitkään.
Miksi haluat edistää pakastiminen sulamista? Vai luulitko, että pakastin on päällä, jos ei ole sähköjä? :D
Pystyy ainakin pelastamaan jääkaapin ruoat.
Ja samalla varmistaa sen, että pakasteet menevät pilalle. Mahtava logiikka! Ja pakastettu maito tms on varmasti suurta herkkua :D
Pakastetussa maidossa ei ole mitään vikaa.
Mikäpä siinä jos tykkää, mutta ei se siellä lämpenevässä pakastimessa kyllä kovin pitkään säily.
Ei tietenkään, eikä se edes jäädy. Kunhan noin yleisesti totesin, että pakastettu maito on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miksen voi?
Veivilaturilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miksen voi?
Jos mulla menee jääkaapista sähköt, voin ladata puhelimen toisesta pistorasiasta. Mun kämpässä niitä pistorasioita on useampia.
Voi kultapieni, kun sähkökatkon aikana ei sinulla tule mistään pistorasiasta virtaa. Ei sähkökatkot kohdistu vain yhteen laiteeseen, vaan koko sähköverkkoon tietyllä alueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miksen voi?
Erikoisen valikoiva ukkonen teillä, monessa paikassa kun muuntopiirin pimentyminen pimentää aivan kaiken useamman neliökilometrin alueelta.
Minulla ukkonen poltti sulakkeita tai jotain ilmeisesti, särki telkkarin ja laturin.
En löytänyt oikeita sulakkeitakaan, vaikka yritin niitä vaihdella, joihinkin pistorasioihin sain sähköt palaamaan sulakkeen vaihdolla. Pitänee siirtää jääkaappi johonkin missä toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miksen voi?
Ja miten meinasit sinne toiseen pistorasiaan sähköä tuottaa, kun koko talosta on sähköt poikki? Vai oletko niin pöljä, että luulet sähkökatkon kohdistuvan vain jääkaappiin :D
Onko pakastimessa kylmäkalleja? Mitä ruokaa on kaapissa? jatkojalosta jos tuntuu että sähköö ei tuu aikoihin.
Aurinkokennoilla on sähkön suhteen omavarainen.
Vierailija kirjoitti:
Onko pakastimessa kylmäkalleja? Mitä ruokaa on kaapissa? jatkojalosta jos tuntuu että sähköö ei tuu aikoihin.
Jatkojalosta nuotiollako?
Vierailija kirjoitti:
"Pakasteiden sulaminen.
Jos pakastin rikkoutuu tai sulaa myrskyn aiheuttaman sähkökatkon seurauksena,sulaneet pakasteet voidaan korvata laajan tason kotivakuutuksesta. Jos pakastin on rikkoutunut, voidaan laite myös korvat"
Pakasteet säilyvät käyttökelpoisina vuorokauden tai kaksikin. Riippuu ulkolämpötilasta ja siitä, kuinka täynnä pakastin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmin sulaneet kannattaa valmistaa ruuaksi heti. Kaasulla, nuotiolla tai sitten, kun sähköt palaavat.
Kyllä ne sähköt yleensä aika äkkiä palaa, etenkin jos vain ukkosen takia joku alue pimenee. Eri asia joku iso myrsky, missä koko kaupunki pimeä. Jos ei iltaan mennessä palaisi, laittaisin kylmälaukkuun, mihin saa virtaa autosta. Ne nyt ei älyttömiä maksa, vaikka joutuisi ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on hella.
Siinäkin on eroa, onko jääkaappi alkuun 0-2-asteinen vai +8
Jos pakastimessa on kylmäkalleja niin ne jääkaappiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmin sulaneet kannattaa valmistaa ruuaksi heti. Kaasulla, nuotiolla tai sitten, kun sähköt palaavat.
Mistäs sinä kaasua pieraiset kerrostaloasuntoon? Ja minne sen nuotion ajattelit tehdä? Jääkaapissahan ruuat eivät muutenkaan jäässä ole, joten mistään sulamisesta ei ole kyse.
Sitte vaa syömää