Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Torissa ei mene mikään kaupaksi, missä vika?

Vierailija
05.08.2022 |

Kesälomalla on tullut raivattua kotia ja laitettua erilaisia hutiostoksia/tarpeettomia tavaroita Toriin. Tuntuu, ettei siellä mene mikään kaupaksi, ainakaan mikään mitä minä myisin! Lisäksi omalta sivulta näkee ilmoitusten näyttökerrat (kuinka monta kertaa sivu avattu) ja nekin ovat todella vähäisiä. Esim. Viikko sitten laitetussa ilmoituksessa saattaa olla vain noin 60 näyttökertaa. Ei edes kymmentä päivässä. Eivätkö ihmiset enää käytä Toria? Ollaanko siirrytty johonkin muualle?

Omissa ilmoituksissani ei pitäisi kiikastaa ainakaan tavaran kunnosta: olen laittanut myyntiin ainoastaan uusia (hintalappu kiinni) tai erittäin siistikuntoisia tuotteita. Hinnaksi olen laittanut max. 1/3 ovh:sta myös niissä, jotka ovat vielä avaamattomissa paketeissa tai laput kiinni! Silti ei mene kaupan.

Tavaroita laidasta laitaan. Esim. pussilakanasetti avaamattomassa paketissaan 10 e (kiinni hintalappu jossa alkuperäinen hinta 39,90), uudet Tamariksen kengät alkuperäisessä laatikossaan, nahkaa, 20 e (en muista alkuperäistä hintaa mutta takuulla ainakin 60 e), Dressmannilta ostettu miesten kauluspaita jossa hintalaput kiinni 10 e (ovh 39,90), maalaustarvikesetti avaamattomissa paketeissa 20 e (ei muistikuvaa alkuperäisistä hinnoista mutta veikkaan arvoksi noin 70 e)...

Tuossa vain muutamia esimerkkejä, yhteensä minulla on siellä noin 20 ilmoitusta... Ei menee mikään kaupan.

Mikähän vikana? Käytättekö muut Toria ja saatteko myyntiä aikaiseksi? Kun olen edelliskerran käyttänyt Toria noin 5 vuotta sitten, muistan että myin ihan samantyyppisiä tavaroita samanlaisilla hinnoilla ja kauppa kävi hyvin. Katselukerratkin per ilmoitus olivat ihan eri luokkaa, laskettiin sadoissa jo parin päivän jälkeen. Nyt jokin mättää.

Kommentit (145)

Vierailija
1/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Köyhille" ei kelpaa käytetty tavara. Pitää olla se unboxing-kokemus nääs.

Vierailija
2/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä, jotka ennen ostivat käytettyä ei ole enää varaa ostaa. Niillä, joilla olisi varaa ostaa on paikat niin täynnä roinaa ettei lisää mahdu. Rikkaat taas eivät toria käytä,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epätodennäköistähän se on että joku esim miesten paidan haluava, viitsii käyttää aikaa Torista etsimiseen jos siellä hyvällä tuurilla olisi oikea koko. Kaupasta saa suht edullisesti uuden. Ihan vaan esimerkkinä.

Tuon takia en itse jaksa vaivautua myymään mitään muuta kuin suht arvokasta, hyväkuntoista ja haluttua. Joku pussilakana tai paita nyt ei vain ole sellaisia.

Esim Applen lahjaksi saamani kuulokkeet möin avaamattomassa pakkauksessa, menivät heti ja sain hyvän hinnan. Tuossa esimerkki milloin kannattaa vaivautua myymään.

Vierailija
4/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut saman että Torissa ei on nykyään hankala myydä, facebookissa olen saanut kyllä kaiken myytyä lopulta eteenpäin. Kannattaa laittaa moneen paikkaan myyntiin tai varata kirppispöytä jos tavaraa on paljon!

Vierailija
5/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa asiakas "kuningas".

Kaikki pitää saada ilmaiseksi ja kotiin kannettuna. 

Vierailija
6/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian korkeat hinnat.

Vierailija
7/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat kai tottuneet saamaan kaike n ilmaiseksi, koska he kokevat olevansa oikeutettuja siihen. Alkuperäistä omistajaa ja lahjoittajaa ei kunnioiteta.

Vierailija
8/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomannut saman. Olen miettinyt olisiko kyse inflaatiosta. Ihmiset ovat vähentäneet ostelua kun rahat tiukissa monella.

Vierailija
9/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian korkeat hinnat tai se, että postituskulut ovat aivan järjettömät tavaran hintaan verrattuna. :/ Itse olen myynyt kesän aikana aika kivasti, kun alensin hintoja n. 1/3 (merkkivaatteissa n. 5 e).

Vierailija
10/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kauppa hiljentynyt, ihan selkeästi.

On se toki joskus ennenkin, ja sit taas kiihtyy. Kausittaista vaihtelua on. Nyt esim. on ollut alennusmyynnit ja ihmiset lomilla + lomille mennyt myös rahat. Syksyn myötä alkaa taas tulla tarvetta sille ja tolle ja aletaan kurkkia toriakin todennäköisesti.

Vierailija
11/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyt käytettyä, tai käyttämätöntäkin, vaatetta -50% ovh ja kauppa myy vähän väliä -30-50%, niin kyllä minäkin ostaisin kaupasta sen sijaan, että rupean yksityisen kanssa säätämään kauppoja ja noutoja.

Vierailija
12/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut toriin ostoilmoituksia, kun haluan ostaa muutamia naisten vaatteita. Ei mitään luxusmerkkejä eikä halutuinta muotia, vaan tyyliin juuri Tamaris. Kokokin tavanomainen L tai XL. Ei ainuttakaan vastausta.

Vierailija
13/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy nykyää aina halvemmalla ihan upouutta kun mitään kirppis kamaa. Aina on jollain sivustoilla sale.

Vierailija
14/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että Torissa yritetään myydä esimerkiksi Marimekon tuotteita samaan hintaan kuin niitä saa Marimekon liikkeestä. Mikä järki tuossa on?

Vierailija
15/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon tyyppiset tuotteet pitää hinnoitella todella alas, kauposta kun saa alesta vastaavia muuten samaan hintaan - ei sillä alkuperäisellä hinnalla ole sille torinsta ostajalle meritystä.

Harrastuskama on liikkunut vielä ihan hyvin.

Vierailija
16/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat kai tottuneet saamaan kaike n ilmaiseksi, koska he kokevat olevansa oikeutettuja siihen. Alkuperäistä omistajaa ja lahjoittajaa ei kunnioiteta.

Tai sitten ei haluta jonkun ventovieraan vanhoja paskoja nurkkiinsa ja niistä pitäis vielä maksaa?

Vierailija
17/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettelemasi tavarat ovat sellaisia, joita harvemmin tulee etsittyä mistään käytettyjen tavaroiden foorumeilta. Ja hinnat: Esim. Finlaysonin nettisivuilla on pussilakanasettejä 60% alennuksessa, ja postikulut 0 euroa. Helpompi tilata sieltä, ja voi valita kuosinkin itse. 

Vierailija
18/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika epätodennäköistähän se on että joku esim miesten paidan haluava, viitsii käyttää aikaa Torista etsimiseen jos siellä hyvällä tuurilla olisi oikea koko. Kaupasta saa suht edullisesti uuden. Ihan vaan esimerkkinä.

Tuon takia en itse jaksa vaivautua myymään mitään muuta kuin suht arvokasta, hyväkuntoista ja haluttua. Joku pussilakana tai paita nyt ei vain ole sellaisia.

Esim Applen lahjaksi saamani kuulokkeet möin avaamattomassa pakkauksessa, menivät heti ja sain hyvän hinnan. Tuossa esimerkki milloin kannattaa vaivautua myymään.

Kyllä minä ainakin köyhinä vuosinani olen monesti ostanut vaatteita ja kodin tarvikkeita Torista. Esim. kun sain kutsun häävieraaksi eikä mitään päällepantavaa, löysin Torista uudet avokkaat hintaan 10 e ja pari kertaa käytetyn hyvälaatuisen mekon 8 e. Juhlatyylini kustansi siis 18 e ja olin edustava, sain jopa kehuja asustani. Ei mistään olisi uutena saanut noilla hinnoilla eikä mulla olisi ollut juuri enempää varaa maksaa. Torista voi tehdä hyviä löytöjä kun on tarve jollekin tietylle tavaralle tai vaatteelle ja voi hakea juuri sitä. Esim. hakusanat "uusi mekko", löytyy paljon valikoimaa.

Vierailija
19/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatutavara mene kaupaksi, nuo mainitsemasi eivät valitettavasti sitä ole. Kaupasta saa edullisemmin, vaivattomamminkin. Verkkokauppa kukoistaa.

Vierailija
20/145 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostin torista... 5kg mustikoita. Ja etsin sieltä sopivaa jakkaraa/tuolia eteiseen, ei ole löytynyt mieleistä hakuetäisyydeltä.