Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Baby shower ja lahjaetiketti - auttakaa!

hukassababy
05.08.2022 |

Ystävän toinen ystävä (en tunne häntä oikeastaan) kysyi, haluanko osallistua yhteisen ystävämme yllätys-baby showereille. Ilmoittauduin ilahtuneena tietysti mukaan, ja minut lisättiin yhteiseen viestittelyryhmään muiden osallistujien kanssa, joita en juuri myöskään tunne.
Sovittiin, että muutamat tekevät vaippakakun, jossa mukana muutamia pikku lahjoja, ja järjestävät brunssivaraukset ja kulut laitetaan sitte littiin, mikä kuulosti oikein hyvältä. Mainitsivat myös, että muita lahjoja ei porukalta tule, (ELLEI sitten itse halua! ) .
Nyt en sitte tiedä, kuuluuko tällaisen yhteispanostuksen lisäksi yleensä kuitenkin tuoda myös jokin 20-30€ henkilökohtaine lahja? Jos kaikki muut tuovat, tietenkin haluan tuoda. Jos taas ei, en halua ylipanostaa. Ystävää näen 3-4 krt vuodessa. Kuitenkin kun syntynyttä vauvaa mennään katsomaan, viedään yleensä jokin lahja lisäksi, vai? Olen ihan hukassa tällaisten vauvalahjaetikettien kanssa. Olemme yli 30-kymppisiä työssäkäyviä kaikki, odottava äiti myös. En kehtaa kysyä muilta siinä ryhmässä, koska en heitä juuri tunne. Ei ole kokemusta kuin yhdestä baby showerista ja siellä kaikki toivat vain henk. koht. lahjoja, joista yksi osallistuja oli varannut vaippakakun itselleen. Ystäväni alkavat odottaa esikoisiaan pitkien opiskeluiden ja työstarttailuiden jälkeen vasta nyt, joten ei ole kokemusta. Auttakaa pliis... 🙏

Entä jos ostan isoon laukkuuni "varuiksi" muutaman kympin henk. koht. lahjan ja kortin ja silmäilen paikalle päästyäni, ovatko muut tuoneet. Ja jos ei, säästän lahjan vauvan tapaamiseen. Olisiko järkeä, huh.. Miten itse tulkitset ja tekisit?

Kommentit (559)

Vierailija
381/559 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie jotain pientä ja kivaa

Vierailija
382/559 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vienyt itse tehtyjä töppösiä ja tumppuja.

Tytöille vaal oun, pojalle vaal sin.

Yksi ilmoitti ei kerro lapsen sukupuolta, vein luonnonvalkoisen

aika vaarallista tehdä itse kun sinne voi jäädä neuloja, aikamoisia kuolemanloukkuja noi töppöset ja tumppuset, jätetään niiden teko ammattilaisille

?!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/559 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkituubaa eli kannattaa suosiolla jättää väliin

Vierailija
384/559 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ja osakkeita

Vierailija
385/559 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse veisin ehkä ES-energiajuomaa

Vierailija
386/559 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töppösiä ja tumppuja niin lapsella on lämpimät kädet sitten aikuisena. Kannattaa tehdä itse niin lapsille jää kivat muisott suosittelen kannatata tehdä.

Vierailija
387/559 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä juhla en menis

Ei peräkammarin muoreja kutsuttaisikaan

Tämä!

Vierailija
388/559 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babyshower on elitistinen hienoston viihdytysjuhla odottavalle äidille, nyt kun sitä rahvas matkii niin koko idea on mennyttä.

Ei siinä vauvaa juhlita vaan ideana on näyttää mihin yhteiskunta luokkaan kuulutaan ja lahjat kuuluisi olla sen mukaiset, tosin kun on levinnyt keskiluokkaan ja jopa köyhien jutuksi, ei koko baby shwereissa ole enää mitään jäljellä.

Suomessa on ollut vauvan juhlistamiseen aivan hyvä juhlintamuoto ; Rotinat ja se on ihan hyvä itsessään, tosin jenkki sarjoissa ei sitä nää, ja ja kun kaikki kopioidaan tv sarjoista, niin kansalliset perinteet painuvat unholaan.

Kuinkahan moni tietää esim. halloweenin olevan alkujaan eurooppalainen sadonkorjuujuhla (Irlannista amerikan kautta takaisin tuotu krääsä juhla.)

Suomessa vietettiin kekriä ja Martin markkinoita, sadonkorjuun päättymisen kunniaksi.

Vierailija
389/559 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Babyshower on elitistinen hienoston viihdytysjuhla odottavalle äidille, nyt kun sitä rahvas matkii niin koko idea on mennyttä.

Ei siinä vauvaa juhlita vaan ideana on näyttää mihin yhteiskunta luokkaan kuulutaan ja lahjat kuuluisi olla sen mukaiset, tosin kun on levinnyt keskiluokkaan ja jopa köyhien jutuksi, ei koko baby shwereissa ole enää mitään jäljellä.

Suomessa on ollut vauvan juhlistamiseen aivan hyvä juhlintamuoto ; Rotinat ja se on ihan hyvä itsessään, tosin jenkki sarjoissa ei sitä nää, ja ja kun kaikki kopioidaan tv sarjoista, niin kansalliset perinteet painuvat unholaan.

Kuinkahan moni tietää esim. halloweenin olevan alkujaan eurooppalainen sadonkorjuujuhla (Irlannista amerikan kautta takaisin tuotu krääsä juhla.)

Suomessa vietettiin kekriä ja Martin markkinoita, sadonkorjuun päättymisen kunniaksi.

cope

Vierailija
390/559 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa siinä on kyse kultaisesta suihkusta. Ja period poopsista.

Vierailija
391/559 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

bumb

Vierailija
392/559 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

huikeet juhlat varmasti :D

Vierailija
393/559 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeita ja guccia

Vierailija
394/559 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajotunti

Vierailija
395/559 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa juhla nimeltään mikä vaan, on kiva idea kokoontua yhteen vielä kun voidaan seurustella rauhassa. Sitten kun lapsi on syntynyt, on äidillä kädet täynnä muuta puuhaa.

Veisin tulevalle äidille jotakin hemmottelevaa, lapselle sitten kun on syntynyt.

Vierailija
396/559 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortsun

Vierailija
397/559 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut kutsuttiin myös hetki sitten näihin baby showereihin. Itse olin kotihoidontuella lapsen kanssa kotona, ja yhtäkkiä minut oli lisätty johonkin ryhmään josta en tuntenut kuin pari ihmistä ja osallistujia 15.

Ensin homma vaikutti ihan järkevältä mutta yhtäkkiä sinne alettiin kasaamaan lahjoja mitkä PITI hommata. Sinne tuli merkki tuotteita ja vaatteita, 150 euron itkuhälytin, piti olla ruokana lohta yms. Sitten selvisi että kaikkien olisi pitänyt maksaa näistä lahjoista joita pari ihmistä sinne halusi hommata.

Summa alkoi lähennellä 50e per osallistuja.

Ystävällisesti kieltäydyin tulemasta. Kerroin ettei minulla ole rahaa osallistua.

Luulin että olisi ollut ok jos jokainen olisi leiponut jotain pientä ja vienyt lahjan, mutta sinne pitkin saada kaikki kakkua myöten ammattilaisen tekemänä. Ihan sairasta!!

Ei ne vieraat sinne mitään ruokia vie. Vieraat vie vaippapaketin ja sitten taputellaan mamman mahaa ja arvuutellaan tulevan lapsen nimeä. Ne on vähän kuin ristiäiset ennen lapsen syntymää.

Minä vein tutin, jossa on perheen isän kannattaman jääkiekkoseuran logo. En tiedä, mitä tuleva äiti itse siitä tuumasi. Eikä edes kiinnosta.

Vierailija
398/559 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi Oralin suihku sopii teemaan.

Vierailija
399/559 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

dildo

Vierailija
400/559 |