Baby shower ja lahjaetiketti - auttakaa!
Ystävän toinen ystävä (en tunne häntä oikeastaan) kysyi, haluanko osallistua yhteisen ystävämme yllätys-baby showereille. Ilmoittauduin ilahtuneena tietysti mukaan, ja minut lisättiin yhteiseen viestittelyryhmään muiden osallistujien kanssa, joita en juuri myöskään tunne.
Sovittiin, että muutamat tekevät vaippakakun, jossa mukana muutamia pikku lahjoja, ja järjestävät brunssivaraukset ja kulut laitetaan sitte littiin, mikä kuulosti oikein hyvältä. Mainitsivat myös, että muita lahjoja ei porukalta tule, (ELLEI sitten itse halua! ) .
Nyt en sitte tiedä, kuuluuko tällaisen yhteispanostuksen lisäksi yleensä kuitenkin tuoda myös jokin 20-30€ henkilökohtaine lahja? Jos kaikki muut tuovat, tietenkin haluan tuoda. Jos taas ei, en halua ylipanostaa. Ystävää näen 3-4 krt vuodessa. Kuitenkin kun syntynyttä vauvaa mennään katsomaan, viedään yleensä jokin lahja lisäksi, vai? Olen ihan hukassa tällaisten vauvalahjaetikettien kanssa. Olemme yli 30-kymppisiä työssäkäyviä kaikki, odottava äiti myös. En kehtaa kysyä muilta siinä ryhmässä, koska en heitä juuri tunne. Ei ole kokemusta kuin yhdestä baby showerista ja siellä kaikki toivat vain henk. koht. lahjoja, joista yksi osallistuja oli varannut vaippakakun itselleen. Ystäväni alkavat odottaa esikoisiaan pitkien opiskeluiden ja työstarttailuiden jälkeen vasta nyt, joten ei ole kokemusta. Auttakaa pliis... 🙏
Entä jos ostan isoon laukkuuni "varuiksi" muutaman kympin henk. koht. lahjan ja kortin ja silmäilen paikalle päästyäni, ovatko muut tuoneet. Ja jos ei, säästän lahjan vauvan tapaamiseen. Olisiko järkeä, huh.. Miten itse tulkitset ja tekisit?
Kommentit (559)
Vierailija kirjoitti:
swarovskilta jotain bling blingiä
tämä
Vierailija kirjoitti:
Ai joko tälle Jenkeistä kopioidulle turhalle ja tyhjänpäiväiselle tilaisuudelle on muotoutunut suomalainen etiketti?
Jollainhan tapaa pitää tämä velkarahaan ja ylikulutukseen perustuvaa yhteiskuntaa pyörittää ja nämä baby showerit ajaa asian. Kohta varmasti keksitään joku vainaja shower jossa jonkun kuolevan henkilön hautajaisia "juhlitaan" etukäteen henkilön vielä ollessa elossa ja on muuten sitten tiukat etiketit siitä millaiset ja minkä arvoiset lahjat kuuluu antaa.
Vierailija kirjoitti:
nuuskamuikkunen?
Mikäs se sellainen on? Joku uusi ruotsalainen nuuskatorni?
En veisi lahjaa tai edes tulisi paikalle. Tyhmiä mokovat vauvasuihkut. Kuka muutenkaan haluu mennä johonkin jenkkilarppaukseen mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Guccia ja LV:tä
gucci lasten rattaat
1. suihkuun 2. nukkumaan 3. töihin
Vierailija kirjoitti:
Typeriä nämä vauvasuihkut
Ja huonosti puhdistavia.
Ostettiin talo edelliselle showerin mutsille. Oli niin päräyttävää se sen paksuuntuminen että..
Ei tarvi ostaa toista lahjaa. Ihan riittävä panostus tuo 20-30€ yhteislahjaan.
Viet sitten pienen lahjan kun vauvaan menet katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon vienyt itse tehtyjä töppösiä ja tumppuja.
Tytöille vaal oun, pojalle vaal sin.
Yksi ilmoitti ei kerro lapsen sukupuolta, vein luonnonvalkoisenaika vaarallista tehdä itse kun sinne voi jäädä neuloja, aikamoisia kuolemanloukkuja noi töppöset ja tumppuset, jätetään niiden teko ammattilaisille
Jaa mites joskus 60 vuotta sitten? Pidettiinkö sillonkin vauvanvaatteita kuolemanloukkuina ja jätettiin hommat "ammattilaisille"?
Minut kutsuttiin myös hetki sitten näihin baby showereihin. Itse olin kotihoidontuella lapsen kanssa kotona, ja yhtäkkiä minut oli lisätty johonkin ryhmään josta en tuntenut kuin pari ihmistä ja osallistujia 15.
Ensin homma vaikutti ihan järkevältä mutta yhtäkkiä sinne alettiin kasaamaan lahjoja mitkä PITI hommata. Sinne tuli merkki tuotteita ja vaatteita, 150 euron itkuhälytin, piti olla ruokana lohta yms. Sitten selvisi että kaikkien olisi pitänyt maksaa näistä lahjoista joita pari ihmistä sinne halusi hommata.
Summa alkoi lähennellä 50e per osallistuja.
Ystävällisesti kieltäydyin tulemasta. Kerroin ettei minulla ole rahaa osallistua.
Luulin että olisi ollut ok jos jokainen olisi leiponut jotain pientä ja vienyt lahjan, mutta sinne pitkin saada kaikki kakkua myöten ammattilaisen tekemänä. Ihan sairasta!!
Sama homma kun halusin suihkun sijaan kylvyn, vauvakylvyn. Tuut, tuut.... Huono palvelu.