Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Baby shower ja lahjaetiketti - auttakaa!

hukassababy
05.08.2022 |

Ystävän toinen ystävä (en tunne häntä oikeastaan) kysyi, haluanko osallistua yhteisen ystävämme yllätys-baby showereille. Ilmoittauduin ilahtuneena tietysti mukaan, ja minut lisättiin yhteiseen viestittelyryhmään muiden osallistujien kanssa, joita en juuri myöskään tunne.
Sovittiin, että muutamat tekevät vaippakakun, jossa mukana muutamia pikku lahjoja, ja järjestävät brunssivaraukset ja kulut laitetaan sitte littiin, mikä kuulosti oikein hyvältä. Mainitsivat myös, että muita lahjoja ei porukalta tule, (ELLEI sitten itse halua! ) .
Nyt en sitte tiedä, kuuluuko tällaisen yhteispanostuksen lisäksi yleensä kuitenkin tuoda myös jokin 20-30€ henkilökohtaine lahja? Jos kaikki muut tuovat, tietenkin haluan tuoda. Jos taas ei, en halua ylipanostaa. Ystävää näen 3-4 krt vuodessa. Kuitenkin kun syntynyttä vauvaa mennään katsomaan, viedään yleensä jokin lahja lisäksi, vai? Olen ihan hukassa tällaisten vauvalahjaetikettien kanssa. Olemme yli 30-kymppisiä työssäkäyviä kaikki, odottava äiti myös. En kehtaa kysyä muilta siinä ryhmässä, koska en heitä juuri tunne. Ei ole kokemusta kuin yhdestä baby showerista ja siellä kaikki toivat vain henk. koht. lahjoja, joista yksi osallistuja oli varannut vaippakakun itselleen. Ystäväni alkavat odottaa esikoisiaan pitkien opiskeluiden ja työstarttailuiden jälkeen vasta nyt, joten ei ole kokemusta. Auttakaa pliis... 🙏

Entä jos ostan isoon laukkuuni "varuiksi" muutaman kympin henk. koht. lahjan ja kortin ja silmäilen paikalle päästyäni, ovatko muut tuoneet. Ja jos ei, säästän lahjan vauvan tapaamiseen. Olisiko järkeä, huh.. Miten itse tulkitset ja tekisit?

Kommentit (559)

Vierailija
421/559 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guccia

Vierailija
422/559 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/559 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin vessanpöntön kannen

Vierailija
424/559 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC-PAPERI

Vierailija
425/559 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtube premium

Vierailija
426/559 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossut

Vierailija
427/559 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loirin levy

Vierailija
428/559 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkuhälytin

Vierailija
429/559 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinipullo

Vierailija
430/559 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinapullo (grey goose) maksaa noin 40e

Vierailija
431/559 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä järjestäminen ja vaikka jonkun leipomuksen tuominen baby showereihin riittää. Tai siis en ymmärrä miksi kaikki vieraat toisi jotain hiton tutteja ja bodyja. Lahjat on kivoja joo, mutta mistä te voitte tietää miten se haluaa lapsensa pukea tai tarviiko sataa tuttia? Tuttipullojakin on niin paljon erilaisia, joista ainakin itselläni on yksi tietty malli käytössä, niin toivon ettei meille kukaan kiikuta tuttipulloja lahjaksi..

Siis eiks tärkeintä kuitenkin ole se ajatus ja yhdessä olo, vauva-asioista juttelu ja fiilistely? Mulle ainakin olisi ja siksi jonkun syötävän tai järjestelyihin osallistuminen riittäisi. Usein se järjestäminen kuitenkin vie aikaa ja vaivaa. Ja brunssi mieluusti jonkun kotona, eikä missään kaupungilla.

Samaa mieltä. Se juhlien järjestäminen vie aikaa ja vaivaa, rahaakin toki jonkun verran. Mun mielestä on ihan liikaa että ostetaan kimppalahja, järjestetään juhlapaikka ja tarjottavat, sovitaan kimppakyydit ja jotkut maksaa junalipuista tai bensakuluista, keksitään ohjelmaa ym. ja sitten vielä erikseen siihen pitäisi ostaa kaikkien joku oma lahja... Hieman outoa.

Vierailija
432/559 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

bissee

Vierailija
433/559 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun itse menen baby showereille ja on ap:n kaltainen tilanne, kysyn muilta että aikovatko he ostaa lahjat kimppalahjan lisäksi ja haluan että asia sovitaan selvästi ettei kellään ole juhlissa kiusallinen olo. On nimittäin kokemusta juuri siitä miltä tuntuu olla se ainut jolla ei ole omaa lahjaa erikseen yhteislahjan lisäksi. Se on todella kiusallista ja epämukavaa.

Yleensä olen tottunut itse siihen aiemmilla kavereiden synttäreillä ym. että jos ostetaan yhteislahja niin se on sitten sillä selvä ja jokainen ei tuo muita lahjoja siihen lisäksi. Ehkä voi antaa kortin, kahvipaketin tai suklaalevyn, mutta ei mitään sen isompaa. Ehkä babyshowerit ovat ihan oma juttunsa sitten...

Vierailija
434/559 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

typeriä mokomat vauvasuihkut.

Niiden pesuteho on olematon.

Ei ole.

Vierailija
435/559 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin täältä oman babyshower lahjani https://tinyurl.com/4ek9cck6

Löytyy moneen lähtöön kannattaa katsella.

Kiitos!

Vierailija
436/559 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeriä mokomat vauvvasuihkut

Vierailija
437/559 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Playstation 5 (levyasemallinen versio)

Vierailija
438/559 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Playstation 5 (levyasemallinen versio)

Onko siitä muka joku köyhien ei-levyasemallinen versio?

Vierailija
439/559 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieronta

Vierailija
440/559 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

cigar