Minkä ikäisen antaisit ottaa nenäkoru, korvikset, napakorun ja tatuoinnin?
Korvikset, ei alle 2 vuotta
Nenäkoru, 10 vuotta
Napakoru, 12 vuotta
Tatuointi, 15 vuotta
Kommentit (1124)
Korvikset ei on niin justiinsa. Ehkä siinä 10 v paikkeilla.
Nenäkorun max 16 vuotiaana. Mulla on aikanaan itsellä ollut, eikä siitä jää mitään arpeakaan. Ei silti ekasta pyynnöstä antaisi lupaa, jos hinku menee vaikka ohi :D
Napakorusta en tiedä mitään, joten en antaisi lupaa kovin herkästi.
Tatuointiin en antaisi lupaa.
Korvikset 6v mielestäni ihan hyvä, muihin hömpötyksiin en lupaa anna!
Vierailija kirjoitti:
Kai te muuten trollaatte? Eikai kukaan anna vauvalle korvakoruja ja teineille tatskoja
Kyllä koruvauvoja näkee. Suomalaisia harvemmin. Minusta kellään ei ole oikeutta lävistää lapsen kehonosia mielensä mukaan, kyllä se edellyttää lapsen oman tahdon ja ikää. Ei mikään taaperokaan tajua.
Vierailija kirjoitti:
Korvikset 7v ja muut 15v
Vaikuttaa aika järkevältä
Korvikset: jos tyttö itse tahtoo niin vähintään 6 v (ekaluokan alussa), pojalle yksi vasempaan korvaan aikaisintaan 12 v
Nenäkoru: 18 v
Napakoru: 18 v
Tatuointi: 25+ (vahva suositus vaikka 18 v:hän saa jo itse päättää)
(Kaverin tekemistä/itse tehdyistä lävistyksistä varoittelisin kauhutarinoin jos lapsen/lasten kaveripiiriin ilmestyisi lävistyksiä hankkinut kaveri. Napakorureiän pelottelisin hyvin todennäköisesti venyvän ja repeävän raskausaikana jos joskus lapsista haaveilee (onhan niitä nähty) ja suosittelisin jättämään odottamaan aikaa kun lapset on tehty tai päätetty olla tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Korvikset: jos tyttö itse tahtoo niin vähintään 6 v (ekaluokan alussa), pojalle yksi vasempaan korvaan aikaisintaan 12 v
(Kaverin tekemistä/itse tehdyistä lävistyksistä varoittelisin kauhutarinoin jos lapsen/lasten kaveripiiriin ilmestyisi lävistyksiä hankkinut kaveri. Napakorureiän pelottelisin hyvin todennäköisesti venyvän ja repeävän raskausaikana jos joskus lapsista haaveilee (onhan niitä nähty) ja suosittelisin jättämään odottamaan aikaa kun lapset on tehty tai päätetty olla tekemättä.
Tai toki poika voisi sen oikeaankin korvaan ottaa jos olisi homo, tarkennan
Vierailija kirjoitti:
Miksi syrjit poikia?
Lesboilla goottilortoilla noita nenäkoruja, napakoruja ja tatuointeja on. Että jos ei sellaista halua lapsesta kasvattaa, niin ei koskaan
Vierailija kirjoitti:
Lesboilla goottilortoilla noita nenäkoruja, napakoruja ja tatuointeja on. Että jos ei sellaista halua lapsesta kasvattaa, niin ei koskaan
Toisaalta korvakorut on femiinisen naisen merkki joten niitä kannattaa suosia!
Korvikset, 6v
Nenäkoru, ei lupaa
Napakoru, ei lupaa
Tatuointi, ei lupaa
Haluan, että lapsistani kasvaa kunnon kansalaisia.
Korvikset sai joskus 15-16 v.
Muita saa ottaa vasta täysi-ikäisenä. Silloinkin mä olen noita kaikkia vastaan ja yrittäisin käännyttää pään.
Korvikset 7v ja muut voi ottaa sitten 120v jos on pohtinut jo vähintään 50v