Minkä ikäisen antaisit ottaa nenäkoru, korvikset, napakorun ja tatuoinnin?
Korvikset, ei alle 2 vuotta
Nenäkoru, 10 vuotta
Napakoru, 12 vuotta
Tatuointi, 15 vuotta
Kommentit (1124)
3 vuotiaana, klitoriskorua tms. ei ennen kuin 13.
Korvikset kun menee eskariin niin on cooli
Korvikset 7v, muita ei tarvis minun puolesta ottaa ikinä.
Korvakorut - 10v
Lävistykset - 16v
Tatuointi - aikuinen saa itse päättää
Vierailija kirjoitti:
Korvakorut - 10v
Lävistykset - 16v
Tatuointi - aikuinen saa itse päättää
Saako aikuinen päättää itse vaikka asuisi vielä kotosalla?
Korvikset 7v
Napa- ja nenäkoru yläasteella, ehkä 14-15v
Tatuointi ehdottomasti vasta täysikäisenä
Aikuisena, kun asuu omillaan ja maksaa oman elantonsa.
Olen sitä mieltä, että kaikille, lapsille ja nuorillekin, kuuluu itsemääräysoikeus omaan kehoonsa, eli en ottaisi käyttöön mitään kiveenhakattuja sääntöjä. Mutta vetäisin varmaan rajoja jotenkin näin
Korvikset heti kun itse niitä pyytää (itse olin noin 8-9 v. kun ne halusin ja sain).
Lävistykset yläasteikäisenä. Jos nuori haluaisi käyttää isoja flesh tunneleita, asiasta varmaan käytäisiin useampikin keskustelu. Niiden jälkien korjaaminen kun vaatii usein kirurgisen toimenpiteen.
Tatskoja antaisin varmaan odotuttaa 18 v. Minulla ei ole mitään niitä vastaan, mutta olisin ainakin itse halunnut ottaa alaikäisenä sellaisia kuvia joita en nykyään enää haluaisi kantaa. Kyse olisi siis enemmänkin nuoren suojelemisesta huonoilta valinnoilta kuin se, että olisi tatuoinnin ottamista vastaan.
Heti kun oppii lukemaan Pyhä Raamattua
Tatuointi 18v mutta korvikset saa ottaa heti kun kokee haluanvansa ne. Itselleni ei annettu korviksia nuorena vaikka kaikilla muilla ne oli ja traumat jäi.
Sen verran vanhanaikainen olen, että tytölle korvikset sitten kun itse niitä pyytää. Pakko myöntää, että pojan kanssa olisin skeptisempi. Syy tähän on yksinkertaisesti se, että yhteiskunnassamme tytöille korvikset on normi jota harva katuu, pojalle se on riski tulla kiusatuksi. Tasapuolisuuden nimissä antaisin pojankin ottaa, jos tosissaan niitä haluaisi, sen verran pieni jälki jää, että tuskin tulisi mitään ongelmia jos vaan haluaisi lakata käyttämästä niitä. Tilannetta muuttaisi varmasti se, jos kokisivat olevansa transsukupuolisia jolloin pitäisi tukea kaikin tavoin tätä asiaa.
Napakoru ehkä about 15v, se on kuitenkin piilotettavissa. Naamaan ei mitään tai pysyviä tatuointeja ennen kuin ovat täysi-ikäisiä ja vapaita päättämään omista asioistaan ja kantamaan niistä vastuun.
Vierailija kirjoitti:
Ekasta eläkkeestä kun itse maksaa niin OK
Miksi olette niin konservatiivisia?
Korvikset, 5 vuotta
Nenäkoru, 12 vuotta
Napakoru, 15 vuotta
Tatuointi, 18 vuotta
Korvikset otin itsekin 12-vuotiaana, joten ei mulla olisi pokkaa kieltää sitä lapseltakaan sen ikäisenä . Muita lävistyksiä en sallisi, enkä missään tapauksessa tatuointeja! Herranen aika. En minkään ikäiselle, jos vain minusta riippuu. Täysi-ikäiselle en voi tietenkään mitään, mutta täytyy toivoa, että siihen mennessä on kasvanut tarpeeksi järkeä päähän olla ottamatta tuollaisia turhakkeita.