Minkä ikäisen antaisit ottaa nenäkoru, korvikset, napakorun ja tatuoinnin?
Korvikset, ei alle 2 vuotta
Nenäkoru, 10 vuotta
Napakoru, 12 vuotta
Tatuointi, 15 vuotta
Kommentit (1124)
Miksi te haluatte antaa korvikset noin nuorena?
Onpas täällä niuhottajia korvisten suhteen. Lävistyksiä ja tatuointeja en antais alaikäisen ottaa enkä muutenkaan suosittele, mutta korvikset.... Kyllä meillä otettiin heti kun tyttö alkoi ihastumaan koruihin eli noin 3v. Mitä pahaa korviksissa, ne on söpöt!
Vierailija kirjoitti:
Miksi te haluatte antaa korvikset noin nuorena?
Koska olen independent boss lady joka ei katsele setämiesten valituksia
Annan ottaa ennen kuin menee kouluun jotta ei joudu kiusatuksi
2-300v (tiedän että tuohon väliin tulee ajatusviiva mutta en osaa tehdä sitä näppäimistöllä)
Itse sain korvikset 6-vuotiaana ja tosi monella luokkakaverillakin oli jo ekaluokalla korvikset. 6-7v on ihan hyvä ikä korvisten ottoon siis tai vaikka aiemminkin. Muut lävistykset yläasteelle mennessä ja tatuoinnit vasta täysi-ikäisenä omalla rahalla.
Otin ekat ku olin 18 ja reppu reissaamassa. Yks maori löi inkit lihaan ja paluu matkalla thaimaassa otin nännilävärin ja värjäsin hiukset. Sittemmin on tullut enemmänkin leimaa ja lävistystä.
Korvikset: 10v
Nenäkoru: 16v
Napakoru: 16v
Tatuointi: 17v
Minä (vuosimallia 92) sain korvikset noin neljävuotiaana, niitä olin siinä vaiheessa jo aika pitkään halunnut. Ei kaduttanut jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä niuhottajia korvisten suhteen. Lävistyksiä ja tatuointeja en antais alaikäisen ottaa enkä muutenkaan suosittele, mutta korvikset.... Kyllä meillä otettiin heti kun tyttö alkoi ihastumaan koruihin eli noin 3v. Mitä pahaa korviksissa, ne on söpöt!
Äitikö se siellä mammapalstalla kanssa? Moi! 🙂
Kukaan lapsistani ei ole halunnut mitään näistä koskaan, ovat jo aikuisia. Mutta olisin ollut valmis lupaamaan korvikset yläasteella, muut harkinnan mukaan 15-18-vuotiaana, riippuen tilanteesta (mikä lävistys, millainen tatuointi jne.) Mitenkäs suhtaudutte hiusten värjäykseen? Ne aineet kuin ei oo ihan hellävaraisia lasten iholle.
Korvikset 15v ja muita ei, jos on järkevä. Mutta jos ei ole, niin aikaisintaan 18v. Ensin pitäisin kuitenkin luennon haitoista ja esim. tatuointien poistohinnoista.
Täysi-ikäisenä muut paitsi korvikset 15 vuotiaana.
Nenäkoru, 15v
Napakoru, 18v