Minkä ikäisen antaisit ottaa nenäkoru, korvikset, napakorun ja tatuoinnin?
Korvikset, ei alle 2 vuotta
Nenäkoru, 10 vuotta
Napakoru, 12 vuotta
Tatuointi, 15 vuotta
Kommentit (1124)
Korvikset 7v ylöspäin sitten kun todella ne haluaa, ja on valmis (meillä pojat joskus toivoneet, mutta seuraavalla viikolla toive unohtunut. Välillä nousee esille taas, mutta ei pyysy. Eli ei oikea toive. Tyttö 7v tavallaan toivoo, mutta ei ole valmis siihen lävistys-toimenpiteeseen. Odotellaan kasvua tähän, tai että toivooko oikeasti.)
Muut lävistykset saa odottaa ainakin 17v ikään, ja silloinkin pitkä toive ja harkinta. Ei hetken päähänpisto.
Tatuointeja voivat ottaa sitten täysi-ikäisenä.
Meillä vanhin siis 15v, ei ole vielä mitään noista.
Korvikset, ei alle 2 vuotta
Nenäkoru, 10 vuotta
Napakoru, 12 vuotta
Tatuointi, 15 vuotta
Korvikset, kun haluaa. Tytär otti 4 vuotiaana ja poika 5 vuotiaana. Napakorulle ja nenäkorulle ym olin ajatellut 13 vuoden ikärajaa. Tytär otti huulikorun 14 vuotiaana. Tatuointeihin en anna lupaa, eli niitä voi ottaa sitten, kun minun lupia ei enää tarvita, täysi-ikäisenä.
En minkään ikäisen. No, korvikset nyt voi ottaa ilman että näyttää horolta.
Ei mitään noista niin kauan kun asuu minun katon alla tai haluaa saavansa minulta rahallista tukea
Korvikset, noin 6/7v
Muut korviin tulevat lävistykset aikasintaan 11 v
Nenä ja napa 14v.
Semmonen 6 v niin on sitten ekaluokan coolein.
Korvakorut kun haluaa, halusi 15 v.
Korvakorut sitten, kun osaa itse hoitaa ja puhdistaa uudet reiät. Muut kysytyt eivät ole sallittuja niin kauan kuin nuori on alaikäinen ja on minun elätettävä. Kun itse tienaa rahansa, tehköön mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Semmonen 6 v niin on sitten ekaluokan coolein.
Eikä joudu kiusatuksi.
Likka sai just korvikset, on siis 6-v.
Lävärit aikaisintaan yläasteella.
Tatuoinnit aikuisena, ja silloinkin toivon konsultaatiota kotoa.
korvikset 6v
nenäkoru 16
napakoru 12
tatuointi 18
En minkään ikäisenä mutta jos menee ottamaan niin minkä sille sitten mahtaa. Itseäni kaduttaisi nyt vanhempana jos olisin ihan kaikkiin typeryyksiin ja villityksiin sortunut.
Ainoastaan 15v tuli korvis reiät laitettua eikä niitäkään enää tarvitse kun kiinnostus koruihin loppui iän myötä, paljon helpompaa olla ilman killuttimia. Lahjoitin ja myin kaikki korut pois. Silmälasien pesemisessä on vaivaa ihan tarpeeksi eikä muuta kaipaa.
Vanhaksi tullessa en halua pitää koruja kotona houkuttimena kenellekkään eikä perikunnalle jää tapeltavaa.
Korvikset 10v., muut 18v. (tuskin enää silloin niitä haluaa)