Auttaako rasvoittuviin hiuksiin oikeasti muu kuin pesu?
Tuntuu, että oon kokeillut jo kaikki mahdolliset shampoot ja lopputulos on sama, pestävä on joka päivä.
Kommentit (90)
Ota permanentti. Se auttaa rasvoittumiseen, on kokemusta. Ja tuo kuivasampoo heti pesun jälkeen on myös hyvä kikka. Itse saa sillä pidennettyä pesuväliä kahteen päivään. Mulla toimii parhaiten Batiste-merkkinen.
Vedä kaljuksi, samalla saat sympatiaa kun muut luulee että olet sairas
juu ei kannata noudattaa näitä ole viikko pesemättä neuvoja, voit saada elämää hauskemman tali-ihottuman hiuspohjaan. Tukka kannattaa pitää helposti pestävänä eli itselläni pitkähkö polkka, jota on ohennettukin, jotta asettuu paremmin (mulla paksu tukka). Samoin kannattaa pestä hiukset pää alaspäin, käytä vaikka bideesuihkua apuna jos se kylppärissä näin paljon antaa tilaa, sillä saa hyvin huuhdeltu päänahan vs. ylhäältä valuva perussuihku. Shampoona hyvä LV hajuusteeton tai jopa lactolinen pesuneste joka käy myös kropalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos pesee liian usein, se rasvoittaa entistä enemmän. Hyvä shampoo joka ei ärsytä hiuspohjaa ja muutenkaan.
Käytän Elokuu - ja Ole hyväshampoita. Mitä luonnollisemmat aineet sitä parempi.Pesin aikaisemmin hiukset 3-4 päivän välein. Nykyään kerran viikossa.
Lopuksi huuhdon päänahan ainakin viileällä jopa kylmällä vedellä.
Tässä on oikein malliesimerkki ihmisestä joka pitää kynsin hampain kiinni väärästä tiedosta, ja sellaisesta joka kuvittelee että koko muu maailma on sellainen mitä hän siitä ajattelee. Eli perus typerys, sori vain.
Yritetään nyt vielä kerran. Se että sinä pidät punaisesta, ei tarkoita ettei joku toinen voisi pitää sinisestä. Se että sinä voit pestä hiuksesi kerran viikkoon ei tarkoita että muut pystyisivät niin harvoihin pesuihin. Universumi ei ole sinnun napasi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokainen rasvoittuvista hiuksista kärsivä tietää, että hoitoainetta ei laiteta päänahkaan :D. Ei tulisi heillä mieleenkään. Ei ihmiset nyt sentään niin urpoja ole.
Eli nuo neuvot, että älä laita hoitoainetta päänahkaan, pidättekö ihmisiä tyhminä??
Kyllä ne pitää. Niillä on harjoiteltuna joka asiaan pomminvarmat lausahdukset, joita sitten toistelevat.
Nää on aina näitä syö vähemmän kuin kulutat niin laihdut-tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile pestä kylmällä vedellä. Kysyy vähän luonnetta alkuun mutta kylmiin suihkuihin tottuu viikossa kun ei välillä käy lämpimässä suihkussa.
Huono ohje, koska jokainen tietää että rasva ei lähde kylmällä vedellä vaan lämpimällä.
Vierailija kirjoitti:
Jos pesee liian usein, se rasvoittaa entistä enemmän. Hyvä shampoo joka ei ärsytä hiuspohjaa ja muutenkaan.
Käytän Elokuu - ja Ole hyväshampoita. Mitä luonnollisemmat aineet sitä parempi.Pesin aikaisemmin hiukset 3-4 päivän välein. Nykyään kerran viikossa.
Lopuksi huuhdon päänahan ainakin viileällä jopa kylmällä vedellä.
Pesenkö siis kasvojani ja jopa korvanlehtiäni liian usein, kun nekin rasvoittuvat päivässä? Miksi kuivista hiuksista kärsiviä ei koskaan kehoiteta pesemään useammin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kreppaan hiusten juuret, niin se vähän auttaa, niin että tarttee vain joka toinen päivä pestä.
Tätä itsekin teen. Pesen, seuraavana päivänä kreppaan, ja sitten ne menee vielä 1-2 päivää. Kutinan alkaessa pesen sitten vasta. Joskus saan tällä keinoin venytettyä 2x/vko pesun.
Ei kuulosta kovin pahalta rasvoittumiselta. Jos itse yrittäisin krepata hiuksiani seuraavana päivänä pesusta, niin rasvaisia hiuksia joutuisin kreppaamaan. Tuskinpa se kreppaus enää siinä vaiheessa mitään auttaisi. Ellei raudan lämpö kuivata rasvaa pois. 😁
Mulla on ohuet, hennot hiukset ja pakko todellakin pestä päivittäin ja nimenomaan aamulla. Tähän on jo niin tottunut, ettei haittaa mitenkään. Suihkussa käynti kestää 5 min, olkapäille ulottuvat hiukset.
Tätä itsekin teen. Pesen, seuraavana päivänä kreppaan, ja sitten ne menee vielä 1-2 päivää. Kutinan alkaessa pesen sitten vasta. Joskus saan tällä keinoin venytettyä 2x/vko pesun.