Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako rasvoittuviin hiuksiin oikeasti muu kuin pesu?

Vierailija
05.08.2022 |

Tuntuu, että oon kokeillut jo kaikki mahdolliset shampoot ja lopputulos on sama, pestävä on joka päivä.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli omakotitalossa asuessani pesuväli joku 4-5 päivää. Kerrostaloon muutettuani pitää pestä joka päivä, vähintään joka toinen! Ilma/ilmanvaihto on aivan erilainen. Ihokin tuntuu pehmeämmältä, mikä on toisaalta ihan positiivinen asia.

Mutta siis: kodin ilma vaikuttaa.

Vierailija
42/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli omakotitalossa asuessani pesuväli joku 4-5 päivää. Kerrostaloon muutettuani pitää pestä joka päivä, vähintään joka toinen! Ilma/ilmanvaihto on aivan erilainen. Ihokin tuntuu pehmeämmältä, mikä on toisaalta ihan positiivinen asia.

Mutta siis: kodin ilma vaikuttaa.

Minä asun omakotitalossa ja joudun pesemään joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oisi hyvä ja hellävärainen kuivashampoo? Laitetaanko se pesun jälkeen vai sinä päivänä ku et pese hiuksia? Jos siis haluaisi pestä vain joka toinen päivä?

Vierailija
44/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän hyviä syitä on monia miksi ihminen ei halua joka päivä suihkussa käydä vaan esim. joka toinen. Kiireiset aamut, vedenkulutus, iho kuivuu päivittäisestä suihkusta ym. ym.

Vierailija
45/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile pestä kylmällä vedellä. Kysyy vähän luonnetta alkuun mutta kylmiin suihkuihin tottuu viikossa kun ei välillä käy lämpimässä suihkussa.

Vierailija
46/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile pestä kylmällä vedellä. Kysyy vähän luonnetta alkuun mutta kylmiin suihkuihin tottuu viikossa kun ei välillä käy lämpimässä suihkussa.

Riittääkö jos pesee muuten lämpimällä mutta huuhtelee hiukset lopuksi kylmällä?

Vierailija
47/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta. Hiusmallin muuttaminen voi vähän auttaa, esim. päänahkaa pitkin makaava pitkä tukka tai polkka rasvoittuu nopeammin kuin lyhyt ilmavasti irti päänahasta föönattu lyhyt tukka. 

Sulfaatiton shampoo on monella oikeasti rasvaisen päänahan omaavalle erittäin huono neuvo. Itse tarvitsen nimenomaan sulfaatillisen, oikein kunnolla pesevän shampoon + kerran viikossa syväpuhdistava shampoo. Latvat voi suojata näiden kovien pesuaineiden vaikutukselta laittamalla jo ennen shampoon levittämistä naamiota tai hoitoainetta niiden päälle.

Vierailija
48/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö jos pesee muuten lämpimällä mutta huuhtelee hiukset lopuksi kylmällä?

En osaa sanoa. Kokeile. Itsellä kylmät suihkut auttavat monenlaisiin ihohässäköihin mutta kylmästä hanasta tuleva vesi on niin kylmää ettei siihen totu ikinä jos käyttää välillä lämmintä vettä.

Vierailija
49/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on rasvottuvat mutta ne tottui pitempään pesuväliin eli 3 kertaa viikossa. Välipäivinä pesen kyllä vedellä, muuten se ei onnistuisi. Latvat on tosi kuivat ja niihin laitan hiusöljyä.

Vierailija
50/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko teillä menee suihkussa? Riittääkö 5 min? Itse arvioisin että 10 min.

Vierailija
51/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo auttaa kun käyttää päähinettä. Lippiksiä, pipoja, takin huppu, huiveja, lieri hattuja, turbaani hattuja erilaisia säähän sopivia. Minä kun en jaksa pestä joka päivä enkä laittaa hiuksia niin käytän erilaisia päähineitä niin ei näy ovatko hiukset kondiksessa. Laitan ennemmin jotain päähinettä kuin kulkisin rumalta näyttävässä tukassa tai itsestä tuntuu että se on kaamean näköinen :D

Vierailija
52/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suihkuvesi on tarpeeksi kylmää niin ei mene kauaa. Ensin kastelet itsesi ja jos selviät sydänkohtauksesta niin hana kiinni ja saippuoit itsesi ja shampootat hiuksesi. Sitten huuhtelet saippuan ja shampoon pois ja seisot hetken kylmän suihkun alla. Ei kulu paljoa vettä.

T. Kylmäsuihkuhullu :)

Vierailija
53/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suihkuvesi on tarpeeksi kylmää niin ei mene kauaa. Ensin kastelet itsesi ja jos selviät sydänkohtauksesta niin hana kiinni ja saippuoit itsesi ja shampootat hiuksesi. Sitten huuhtelet saippuan ja shampoon pois ja seisot hetken kylmän suihkun alla. Ei kulu paljoa vettä.

T. Kylmäsuihkuhullu :)

Eikä jää epäselväksi jätitkö sekoittajan jääkylmälle kun seuraava suihkussakävijä kääntää veden päälle tarkistamatta lämpötilaa.

Vierailija
54/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä yrttishampoo, ei hoitoainetta

Vierailija
55/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas pesen iltaisin hiukset. Koska en halua nukkua likaisilla hiuksilla, tyynyliinakin menee hetkessä likaiseksi. Ja kuumalla vedellä, hetken aikaa jouduin pesemään aika viileällä ja hiukset jäi likaisiksi. Ei se rasva irronnut kylmällä vedellä. Usein pesen kahteen kertaan päänahan. Ja hormonaalista minullakin.

Vierailija
56/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä teillä on varaa hiustenpesuun päivittäin? Itselläni puolipitkät hiukset ja pesen 2 kertaa viikossa, muuten laitan kuivashampoota. Olen eläkeläinen ja en saa tt-tukea, asun vuokralla ja kertakaikkiaan vesi on nykyisin niin kallista (tasauslasku yli 150€ vuodessa) että ei minulla ole varaa useampiin hiusten persukertoihin :/

Kun huuhteluun menee se 10-15 min eikä siltikään puhdistu kunnolla. Ihan lyhyeksi en haluaisi leikata hiuksia, mutta kai se on pakko...Olen kokeillut eri shampoita ilman apua

Vierailija
57/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos iho on muutoinkin erittäin rasvoittuva, aknelääkitys auttaa myös päänahkaan.

Vierailija
58/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllästyin peseen hiuksia joka päivä, päänahkaaki aivan "särki" ja hiukset niin kuivat että tuntu ne aivan rapisi, niin tein sellasen radikaalisen muutoksen että ajelin hiukset pois, jätin vaan muutaman centin, silloin huomas kuinka punanen mun päänahka oli, nyt hiukset jo kasvanu, ja käyny taas mielessä että tekisin saman tempun, ja ajelisin ne pois

Vierailija
59/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttaa: (lyhyet hiukset): pesun jälkeen suihkutan suolasuihkeella, paplarit päälaen hiuksiin pesun jälkeen, harjaus ja hiuslakka. Hiukset eivät ole kiinni päänahassa, joten rasvoittuivat hitaammin.

Vierailija
60/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä teillä on varaa hiustenpesuun päivittäin? Itselläni puolipitkät hiukset ja pesen 2 kertaa viikossa, muuten laitan kuivashampoota. Olen eläkeläinen ja en saa tt-tukea, asun vuokralla ja kertakaikkiaan vesi on nykyisin niin kallista (tasauslasku yli 150€ vuodessa) että ei minulla ole varaa useampiin hiusten persukertoihin :/

Kun huuhteluun menee se 10-15 min eikä siltikään puhdistu kunnolla. Ihan lyhyeksi en haluaisi leikata hiuksia, mutta kai se on pakko...Olen kokeillut eri shampoita ilman apua

Kuinka pitkät tai paksut hiukset sinulla oikein on jos niiden huuhteluun menee 10-15 minuuttia?