Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako rasvoittuviin hiuksiin oikeasti muu kuin pesu?

Vierailija
05.08.2022 |

Tuntuu, että oon kokeillut jo kaikki mahdolliset shampoot ja lopputulos on sama, pestävä on joka päivä.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä teillä on varaa hiustenpesuun päivittäin? Itselläni puolipitkät hiukset ja pesen 2 kertaa viikossa, muuten laitan kuivashampoota. Olen eläkeläinen ja en saa tt-tukea, asun vuokralla ja kertakaikkiaan vesi on nykyisin niin kallista (tasauslasku yli 150€ vuodessa) että ei minulla ole varaa useampiin hiusten persukertoihin :/

Kun huuhteluun menee se 10-15 min eikä siltikään puhdistu kunnolla. Ihan lyhyeksi en haluaisi leikata hiuksia, mutta kai se on pakko...Olen kokeillut eri shampoita ilman apua

Jos pesee harvoin, joutuu "jynssäämään" ja hiuhtelemaan pitkään. Pikapesu xz shampoolla joka toinen päivä. Laitan ensin hoitoaineen latvoihin, sitten shampoo tyveen ja saippua iholle, ja huuhtelen kaikki yhtä aikaa.

Vierailija
62/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on todella ohuet ja hennot hiukset, niin pesuvälin pidentäminen ei kyllä auta. Minä olen vuosien varrella testannut monta kertaa mutta joka kerta tullut siihen tulokseen, että ei ole mitään hyötyä kärvistellä likaisen tukan kanssa, kun siitä ei oo mitään hyötyä. Jossain vaiheessa mulla oli jopa 3kk projekti tämän asian suhteen (olin taaperon kanssa kotona, niinja oli talvi, niin pystyin käyttämään pipoa kun kotoa piti poistua), pesin tukan vain kun se oli jo todella ällö, eli pari kertaa viikossa. Siitä huolimatta joka ikinen kerta mun tukka oli rasvainen jo seuraavana päivänä... olen koettanut myös olla ilman shampoota&pestä hiukset pelkällä vedellä, pestä tukkaa jauhoilla/palashampoolla/soodalla/etikalla/kaikki mahdolliset niksit tähän.  Mikään ei auta. Joskus hiukset näyttää edestä rasvaisilta jo heti kun ne kuivuu. 

Jep, juuri näin! Itsellänikin on ohuet ja hennot hiukset. Hiukseni ovat hyvin tummat hiukset, niitä on harvassa ja lisäksi pyörteitä, joten näkyy valkoista päänahkaa hiusten välistä.  Jos on paljon hiuksia, niin sellainen ei voi käsittää tätä. Olen saanut vuosien mittaan vaikka kuinka paljon vinkkejä, miten hiukset voi laittaa ja kammata, esim. kuinka hiukset voi letittää tai laittaa ponnarille - no, ei minulla yllä hiukset leteiksi ja eikä riitä hiuksia ponnarille!  Pidän mieluiten hiukset siisteinä ja pesen ne joka aamu. Ohuet ja hennot hiukset kuivuu nopeasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan jätä pesemättä! Itse tyhmänä koitin tuota neuvoa ja sain taliköhnän. Vuosia jo vaivannut. Nyt taas parempi kun kortisoniliuoksella olen hoitanut.

Vähän jos luistan pesusta eli pesen vaikka parin viikon ajan joka toinen tai kolmas päivä niin päänahka ruvilla. Nykyään siis näin.

Kuivashampoo auttaa vähän ja se että föönaa hiukset. Pistää siis kuivashampoota heti föönauksen jälkeen puhtaisiin hiuksiin ja seuraavana aamuna lisää kuivashampoota niin saa seuraavan päivän anteeksi jos ei hiuksia pese mutta tätäkin tapaa suosittelen vain hätätapauksessa. Ei jatkuvasti koska voi saada sen taliköhnän. En muista miten sen kauniimpi nimi kirjoitettiin 😅 Joku seborblaablaa ihottuma.

Mulle tuli sama vaiva. Mulla on aina ollut rasvoittuva hiusjuuri. Ihotyyppi on sekaiho.

Rasvoittuminen ei häviä harventamalla pesuja. Se on testattu.

Vierailija
64/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko teillä menee suihkussa? Riittääkö 5 min? Itse arvioisin että 10 min.

Lähemmäs 10 minuuttia. Ilman hiustenpesua 2 minuuttia.

Ap

Vierailija
65/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oisi hyvä ja hellävärainen kuivashampoo? Laitetaanko se pesun jälkeen vai sinä päivänä ku et pese hiuksia? Jos siis haluaisi pestä vain joka toinen päivä?

Pesun jälkeen puhtaisiin hiuksiin.

Vierailija
66/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taliköhnään eli seborreaan kannattaa käyttää Selukos-nimistä shampoota. Ensin viikon kuurina, sen jälkeen ylläpitopesu kerran viikossa. Se on auttanut itselläni eikä tule tali-hilselaattoja eikä rupia.

Yllättäen oma päänahan rasvoittumiseni helpotti, kun kasvatin kampaajan vinkistä hiukset pidemmiksi. Olin pitänyt hiukset lyhyinä rasvoittumisen takia ja jouduin pesemään hiukset joka päivä.

Nyt pitkätukkaisena pesen ja föönaan hiukset kahden tai kolmen päivän välein. Kolmas päivä menee tosin kuivashampoon avulla ja tukka nutturalla. Kunhan vain pidän taliköhnän kurissa niin selviän huomattavasti helpommalla kuin lyhyiden hiusten kanssa.

Kiitos Selukos-vinkistä!

Selukos on poistunut tuote, näin mulle ainakin apteekista sanottiin keväällä. Mistä tätä vielä saisi? Sivusta

Vierailija
67/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio, normaalipaino.

Miehellä ylipainoa 50 kg ja rasva tihkuu ihon läpi ..

Vierailija
68/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun painoindeksi on ollut pienimmillään 17 ja ihan sama ongelma oli silloinkin, höystettynä selkäaknella.

Ap

Vierailija
69/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka neuvovat pesemään shampoolla vain juuret... Siis ei kai kukaan muutenkaan laita shampoota hiusten latvoihin?

Ei ainakaan ne, joilla on lyhyet hiukset, tietenkään. Eli suurin osa miehistä.

Typerys. Elät jossain Tähkäpää-kuplassa. 

Vierailija
70/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako Nizoral apteekista?

Vierailija
71/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolasuihkeen käyttö pesun jälkeen.

Vierailija
72/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kreppaan hiusten juuret, niin se vähän auttaa,  niin että tarttee vain joka toinen päivä pestä. 

Miten tämä toimii käytännössä? Eikö se näytä pöhköltä jos juuret on krepattu ja muualta ei?

Vierailija
73/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi.. Entä kun paino ja ruokavalio on kunnossa?

Vierailija
74/90 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on todella ohuet ja hennot hiukset, niin pesuvälin pidentäminen ei kyllä auta. Minä olen vuosien varrella testannut monta kertaa mutta joka kerta tullut siihen tulokseen, että ei ole mitään hyötyä kärvistellä likaisen tukan kanssa, kun siitä ei oo mitään hyötyä. Jossain vaiheessa mulla oli jopa 3kk projekti tämän asian suhteen (olin taaperon kanssa kotona, niinja oli talvi, niin pystyin käyttämään pipoa kun kotoa piti poistua), pesin tukan vain kun se oli jo todella ällö, eli pari kertaa viikossa. Siitä huolimatta joka ikinen kerta mun tukka oli rasvainen jo seuraavana päivänä... olen koettanut myös olla ilman shampoota&pestä hiukset pelkällä vedellä, pestä tukkaa jauhoilla/palashampoolla/soodalla/etikalla/kaikki mahdolliset niksit tähän.  Mikään ei auta. Joskus hiukset näyttää edestä rasvaisilta jo heti kun ne kuivuu. 

Story of my life... eli sama täällä. Ei auta kuin jokapäiväinen pesu. Aamulla.

Vierailija
75/90 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kreppaan hiusten juuret, niin se vähän auttaa,  niin että tarttee vain joka toinen päivä pestä. 

Miten tämä toimii käytännössä? Eikö se näytä pöhköltä jos juuret on krepattu ja muualta ei?

Päälliosaa ei krepata.

Vierailija
76/90 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, juuri näin! Itsellänikin on ohuet ja hennot hiukset. Hiukseni ovat hyvin tummat hiukset, niitä on harvassa ja lisäksi pyörteitä, joten näkyy valkoista päänahkaa hiusten välistä.  Jos on paljon hiuksia, niin sellainen ei voi käsittää tätä. Olen saanut vuosien mittaan vaikka kuinka paljon vinkkejä, miten hiukset voi laittaa ja kammata, esim. kuinka hiukset voi letittää tai laittaa ponnarille - no, ei minulla yllä hiukset leteiksi ja eikä riitä hiuksia ponnarille!  Pidän mieluiten hiukset siisteinä ja pesen ne joka aamu. Ohuet ja hennot hiukset kuivuu nopeasti. 

Joo, mulla aivan sama juttu noitten pyörteitten kans, ja näkyy valkoista päänahkaa, todella ärsyttävää 🤨

Vierailija
77/90 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun olin esiteini-ikäinen ja hiukseni alkoivat rasvoittua. Pesin silloin hiukset noin 2 kertaa viikossa, mutta aloin huomata, ettei se enää riittänyt, joten aloin pestä 3 kertaa viikossa. Pian huomasin, ettei sekään riittänyt, joten lisäsin taas pesukertoja, kunnes lopulta hyväksyin, että hiukset on pakko pestä joka päivä.

Sitten jotkut sukulaistädit alkoivat kauhistella, että et kai sinä hiuksia nyt sentään joka päivä pese. Sanoin, että on pakko, kun ne rasvoittuvat niin kauheasti. Tähän vastaus oli aina, että kannattaa harventaa pesuvälejä, se auttaa rasvoittumiseen! *facepalm*

Vierailija
78/90 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan jätä pesemättä! Itse tyhmänä koitin tuota neuvoa ja sain taliköhnän. Vuosia jo vaivannut. Nyt taas parempi kun kortisoniliuoksella olen hoitanut.

Vähän jos luistan pesusta eli pesen vaikka parin viikon ajan joka toinen tai kolmas päivä niin päänahka ruvilla. Nykyään siis näin.

Kuivashampoo auttaa vähän ja se että föönaa hiukset. Pistää siis kuivashampoota heti föönauksen jälkeen puhtaisiin hiuksiin ja seuraavana aamuna lisää kuivashampoota niin saa seuraavan päivän anteeksi jos ei hiuksia pese mutta tätäkin tapaa suosittelen vain hätätapauksessa. Ei jatkuvasti koska voi saada sen taliköhnän. En muista miten sen kauniimpi nimi kirjoitettiin 😅 Joku seborblaablaa ihottuma.

Minulla myös tulee päänahka täyteen hilsettä ja talia jos en pese päivittäin. Oisko seborrheic dermatitis? En muista itsekään sen nimeä 😄

Vierailija
79/90 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä pesemisessä on niin vaikeaa? Päivittäin pesen myös itse. Enkä valita tai ihmettele.

Minulla ei hiusten latvat kestä jokapäiväistä pesua. Tai sitten pitäisi vetää sentin sänki, mutta ihan sellaista en halua.

Nämä on näitä valintoja. Jos hiukset jutuu pesemään joka päivä siksi että ne ovat niin likaiset, niin sitten jää kolme vaihtoehtoa. Ei pese, ja kulkee paskapäänä, pesee, ja latvat kärsivät siitä, tai leikkaa sen verra nlyhyeksi ettei latvat kerkeä kärsimään. Kaikkea ei taida voida saada.

Vierailija
80/90 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestävä on. Ongelma on hormonalinen eikä siihen vaikuta mitkään taikakeinot ja muut sister-science pskt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan