Mies petti
Ollaan oltu pitkään yhdessä ja yhteinen talokin löytyy. Mies petti. Muutin yksin. Puolivuotta hän yritti toisen naisen kanssa mutta ei siitä mitää tullu. Nyt taas haluaa olla kanssani. Ollaan oltu 10 vuotta yhdessä. Osaako mies olla yksin ollenkaa vai haluaako tosissaan yrittää vielä kanssani? Nyt yritetään uudestaan mutta voiko sitä oppia luottamaan? Mies vain yhtäkkiä lähti toisen matkaan ja toi naisen jopa yhteiseen kotiimme. Mies saanut elämässä aina kaiken ja päässyt elämässä helpolla, ei ole koskaan aikaisemmin kohdannu elämässä kriisiä vaikka ikää jo kolmekymmentä. Voikohan tästä vielä jotain tulla. Kaipaan vertaistukea.
Kommentit (152)
Sellasta se elämä on! Suostutko heittopussiksi?
Pettämisen ymmärrän, mutta en ymmärrä miksi ihmeessä joku haluaa eron jälkeen vielä palata yhteen.
Toi naisen teidän yhteiseen kotiin? Vehtas sun lakanoissa?
Ja 3-kymppinen ei muista tapahtumia? Käyttääkö aineita, onko ollut jurrissa vai onko hänen suvussaan muistisairaudet alkaneet noin nuorina?
Joo hei heitä lauluun vaa jätkä! Löydät paremman mut et millään huonompaa.
Luottamus on kuin lautanen - muutaman kerran sen voi liimata kokoon rikkomisen jälkeen, mutta lopulta se on niin muruina, ettei sitä enää saa korjattua.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aivan järkyltä, että mies kehuu sinua kauniiksi ja ettei muka muista, mitä tapahtui toisen kanssa. Siis eikö mies ota mitään vastuuta teostaan? Luuleeko hän sinun ulkonäköä kehumalla selviävänsä tilanteesta? Voi apua sentään!
Narsistilta kuulostaa. Ei enää yhtään köyttä.
Mutta miksi mies petti? Jokuhan on kotona pielessä...
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi mies petti? Jokuhan on kotona pielessä...
Niin, kotona on nainen joka kelpaa vain paremman puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, yhteiseen kotiin tuonu. Hyi. Todella loukkaavaa. Jos joku toisi minun kotiin jonku toisen akan, niin oksentaisin. Lääppisi minun tavaroita. Miehet on kyllä sellaisia.... minkälainen tuollainen mies on? Missä on itsekunnioituksesi vaikka tiedän ettei tunteita voi laittaa yhtäkkiä off asentoon, mutta silti hyi. Osaako tuo edes olla yksin kun hyppii kukasta kukkaan? Epäkypsä ukko. Nähtäväksi jää voiko ukko muuttaa tapoja.
Viestisi perusteella omat tavarasi ovat itsellesi tärkeämpiä kuin miehesi, kun pahinta olisi, että vieras nainen pääsisi niihin koskemaan.
Mitä sanoi pettämisen syyksi? Vaikuttaako oikeasti katuvalta? (Ei hyvältä näytä jos ei "muista mitä tapahtui... vai oliko kännissä tms?).
Pariterapia on vähimmäisvaatimus. Miten suhtaudut jos mies pettää taas? Salliiko samanlaisen käytöksen sulle?
Kävin keväällä miesystävän kotona ja olin pari yötä siellä, olen toinen nainen. Sen jälkeen alkoi itseäni ahdistamaan kun näin heidän yhteiset kuvat ja näin, että siellä asui myös ihan oikeasti hänen avopuoliso. Kävi jotenkin todella sääliksi naista kun mies pettää minkä kerkeää ja tuli jotenkin inhottava olo kun olin toisen niin henkilökohtaisella reviirillä. En ikinä antaisi miehelle anteeksi, että toisi mun kotiini toisen naisen. Pettämisen ehkä jotenkin joskus voisin antaa anteeksi, mutta en sitä jos kotiini ja sänkyyni/sohvalleni tai vaikka ruokapöydälle tuodaan toinen nainen. En tiedä halusiko mies avullani kostaa naiselleen jotain vai mikä oli tarkoitus. En jäänyt edes selvittelemään sitä.
Eli jos uudesta suhteesta olisi tullut jotain niin mies ei olisi tullut takaisin. Nyt ei jaksa etsiä uutta naista vaan palaa yrittämään helppoa. En olisi edes vastannut yhteydenottoihin enää. Jos jättää kerran niin se oli siinä. JOs pettää kerran niin se oli siinä.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos uudesta suhteesta olisi tullut jotain niin mies ei olisi tullut takaisin. Nyt ei jaksa etsiä uutta naista vaan palaa yrittämään helppoa. En olisi edes vastannut yhteydenottoihin enää. Jos jättää kerran niin se oli siinä. JOs pettää kerran niin se oli siinä.
Jos pettää tuhansia kertoja, mutta ei jää koskaan kiinni, niin onnellinen yhteiselo se vaan jatkuu.
Kannattaisiko kunnioittaa itseä enemmän? Aika harvoin koira karvoistaan pääsee. Kuinka tyhmä olet?
Vierailija kirjoitti:
Ties vaikka olisi jo ollut uusi kiikarissa mutta jos nainen ei lämmennyt tarpeeksi tai mies valitsi vain tutun ja turvallisen kynnysmaton.
Tyhmä mies kun noin helposti lähti toisen matkaan vaikka yhteinen talo ja velat. Toivottavsti teillä ei ole lapsia. Mutta vielä tyhmempi olet sinä. Mitä luulet, että lähteekö heti seuraavan pimun mukaan jos joku osoittaa tarpeeksi kiinnostusta?
Mies ei juuri puhu vaan kuuntelee paljon kun minä puhun. Mies haukkuu toista naista huor#ksi. On valmis luopumaan joistain kavereista minun vuoksi ja anelee yhteen paluuta, että voitaisiin edes kokeilla yhteen paluuta. En myöskään tule hänen äidin kanssa toimeen ja hänen äiti puhuu paljon minusta pahaa miehelle. - ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
öööö, lähti jonkun matkaan ja nyt vinkuu takas ku ei oikee homma toiminut? No, saapahan kokeilla samaa taas toisenkin kerran.
Ei halua olla yksin mutta ei kyll sinunkaan kanssa. Oot hyvä siinä varalla ja kattelee muita samalla.Lähtee ku hauki rannasta, kun löytää "paremman"
Mies kuitenkin haluaa muuttaa takaisin yhteen? - ap
Mies haluaa sen talon ja majapaikan. Ei sinua. Sinä olet hänelle vain keino saada se.
Voi käydä niinkin, että joku päivä se toinen nainenkin muuttaa sinne, vaikka sinä asut talossa.
Johan se on käynyt katsomassa/sille on näytetty, että kelpaako hänelle sinun talosi.
Sinut saadaan hyvin helposti pelattua sieltä pois vaikka johonkin laitokseen.
Meillä mies lähti toisen matkaan, tai lopulta selvisi että niitä toisia oli useita. Oli deittisivulla ja tapaillut varmaan kaikkia jotka siihen suostuivat. Tuossa kohti olimme olleet 6v naimisissa. Tuntui siltä kuin mies olisi mennyt sekaisin.
3kk erillään asuttuamme mies halusi takaisin. Suostui lähtemään selvittelemään mitä tapahtui, terapia oli minun ehtoni yhteen paluun harkitsemiselle. Hän koki omaksi yllätykseen terapian hyödylliseksi ja kertoi paenneensa omia huolia ja murheita addiktiiviseen käyttäytymiseen. Päätimme jatkaa yhdessä.
Nyt kaksi vuotta tästä menty ja kyllä täytyy sanoa ettei ole helpoin vaihtoehto. En vieläkään osaa sanoa selvitäänkö tästä. Mies ei koe enää tarvetta etsiä huomiota monilta, mutta oma itsetuntoni on yhä maassa. Ehkä vielä enemmän nyt, kun kriisistä selvittyä on viimein aikaa käsitellä asiaa itsekin. Aina kun riidan tullen mies esim. tiuskii, mieleen tulee että kuka tahansa voisi kelvata mun tilalle. Ei tunnu enää siltä, että hän valitsi mut, tuntuu siltä että minä olin ainoa tyhmä joka tähän jäi. Välillä arki on tietysti tasaista ja hyvää, mutta en tiedä voinko jatkaa elämää sen asian kanssa, etten ollutkaan hälle ainutlaatuinen.
Joo o, olipa kiva herätä tähän aamun kun miehellä unohtuu Facebook auki ja baari illan jälkeen hän oli unohtanu sen auki. Oli yöllä neljän jälkeen laittanu jollekkin naiselle viestiä, että joko hän nukkuu? Hän tuntee naisen yhteisen harrastuksen kautta. En ole sanonut miehelle tuosta vielä mitään vaan odotan, että sanoisiko itse. Mitä tuo tarkoitti, kaipasiko naiselta seksiä vai jotain laastarisuhdetta? Hän lupasi parantaa tapansa, vaikka ei tässä vielä taideta virallisesti olla yhdessä vaan ollaan tapailtu miehen kanssa. Olin perjantainakin hänen luonaan ja hän suuteli minua. Olen paljon viime päivinä ollut hänen luonaan. :( -ap
Pettäjä tietää aina kun pettää, se on tietoinen valinta jossa ajatellaan vain itseä.