Kuinka te suhtautuisitte tälläiseen anoppiin?
-Anoppi kuittailisi jatkuvasti painostasi ja heittäisi kommenttia " taasko olet raskaana?" 1kk synnytyksen jälkeen jne...
-Anoppi haukkuisi sinua miehesi exälle/tutuille... esim. kodinhoidosta yms.
-Anoppi arvostelisi lastesi hoitoa selkäsi takana muille... mm. ei osaa imettää oikein, ei osaa pukea oikein jne...
-Anoppi haukkuisi sukulaisiasi muille ihmisille heidän elämän aikana tehtyistä virheistä mm. " Se yksi ei piittaa lapsistaan ja on itsekäs lapsia vihaava tyyppi" " Se yksi on täysi juoppo..." " Se yksi on niin vaikea ihminen ettei sitä kukaan kestä" " Se yksi on eronnut niin ja niin monta kertaa" ... Ja vieläpä koskien lähisukuasi kuten äitiäsi, isääsi, enoasi, isovanhempiasi...
-Anoppi ilmottaisi miehellenne ettei ole ollut teihin tyytyväinen vuosiin ja että koska häntä on loukattu hän loukkaa nyt takaisin...
-Anoppi tulisi kanssasi juttuun hyvin mutta tilaisuuden tullen puhuisi selkäsi takana pahaa ja haukkuisi...
Tässä muutama esimerkki oman anoppini käytöksestä 5 vuoden ajalta... Hän saa minut melko usein itkemään kun puhuu muille ihmisille minusta pahaa ja arvostelee taitojani vaimona ja äitinä. Lisäksi hän haukkuu sukulaisiani jotka ovat useasti eronneita tai heidän vanhemmuuttaan tai heidän elämän aikana tapahtuneita ikävyyksiä kuten konkursseja, haukkuu juopoiksi tms. Sukulaiseni eivät kelpaa hänen mielestään kummeiksi jne.
Koskaan ei voi ymmärtää jos minua loukkaa hänen puheensa vaan rupeaa puolustelemaan haukkumistaan aiheelliseksi!
Mitä te tekisitte?
Minusta on alkanut tuntua että tahtoisin katkaista välit ilkeään anoppiini mutta harmittaa se kuinka mieheni joutuu välikäteen tässä ja mietityttää olisiko sellainen lapsellista...
Kertokaa mielipiteitänne...???
24...
Et uskokaan kuinka monesti olen saanut nipistää kieltäni kun en tehnyt mieli heittäytyä samalla lapselliselle kettuilu linjalle mitä anoppi harrastaa.
Mm. tuosta painosta ja pullan syönnistä saisin aikaiseksi muutaman melko osuvan kommentin kuitiksi siihen kun vinoilee minun kertyneistä raskauskiloista...
25...
Sepä se, tämä anoppi nimittäin tuskin koskaan muuttaa kantojaan ja oppii ymmärtämään toisten tunteita.
t.ap