Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koetko koskaan kateutta toisten ihmisten elämäntyyliä kohtaan?

Vierailija
04.08.2022 |

Aivan varmasti terveys ja perhe on meille jokaiselle kaikkein tärkeintä. Jos ne menettää, niin millään muulla ei ole enää merkitystä. Uskon myös, että ihan hyvän elämänlaadun ja onnellisen elämän voi saada monella eri tavalla elää ja olla.

Olen ihan tyytyväinen siihen, mitä mulla on. Olen terve, lapset ovat terveitä, mulla on hyvä puoliso, työpaikka ja koti. Ei ole koskaan ollut hetkeä, jolloin olisi pitänyt miettiä riittääkö rahat laskuihin tai ruokaan. Ei ole tarvinnut kieltää lapsilta harrastuksia ja joka ikinen kesä on esim Särkänniemessä käyty ja mökkeilty isovanhempien mökillä, käyty risteilyllä yms.

Silti ei meillä liikaa rahaa ole. Haluaisin matkustella enemmän ja nähdä maailmaa. Haluaisin viedä lapsiani reissuille. Haluaisin remontoida meidän keittiön ja ostaa uuden sohvan. Haluaisin ehdottomasti omakotitalon. Olisi ihanaa syödä ulkona paljon useammin. Mä haluaisin sähköauton tai oikeastaan uudempi polttomoottoriautokin riittäisi (meidän autot on yli 15v vanhoja). Olisi kiva käydä useammin kampaajalla. Näitä riittää..

Jotenkin tuntuu, että kaikki muut perheet voivat tehdä näitä asioita. Mä ihmettelen miten oikeasti ihmisillä on varaa jatkuvasti reissata, laittaa kotiaan, käyttää hienoja vaatteita, istua drinksuilla kavereiden kanssa, käydä ravintolassa, ajella hienoilla autoilla yms. Varmaan roikun liikaa somessa, joka vääristää asioita.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin matkustella. Joskus kyllä olenkin, mutta ei se ole sama asia. Koska en matkustele paljon, niin en oikein osaa toimia siellä kohteessa ja siksi en saa samaa iloa niistä irti. Siis osaan mä nyt ruokaa tilata ja karttaa lukea. Mutta en esim vuokraa koskaan autoa ja taksilla ei ole varaa liikkua. Eikä kyllä varaa vuokrata autoakaan. Hotellit eivät ole mitään hienoja resortteja, joten ei niistä saa samaa elämystä. Jotenkin ei oikein rohkeus riitä kulkemaan kaupungin ulkopuolelle yms. On otettava se lento ja se hotelli, jonka halvalla saa. Harvoin kuitenkaan ulkomaanmatkat tulee edes kyseeseen.

Kotimaassa lähinnä mökkeillään. Lapset eivät oikein niin mökkeilystä välitä ja vähän pitkin hampain sinne tulevat. Mökillä näkee kyllä serkkuja, joiden kanssa meidän lapset tykkää olla. Serkkujen kotona on myös sitten kaikkea kivaa, joista meidän lapset pääsee nauttimaan. Mopoa, sähkömönkijää, polkuautot, poreallas jne. Toisaalta nuo taas ovat niitä asioita, joihin ei meillä rahat riitä ja tuntuu, että omat lapset jää jostain koko ajan paitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä