Voitaisiinko keskustella miehen vastuusta raskauden ehkäisemisessä?
Niin siis mitä mieltä olette siitä, että mies ei halua käyttää esimerkiksi kumia? itselleni ei veritulppariskin vuoksi pillerit käy ja nyt olemassa oleva kierukka aiheuttaa kystia munasarjoihin sekä rintoihin. Oli puhetta myös piuhojen poikki pistämisestä, mutta mies ei edes suostu sitä harkitsemaan. Olemme olleet yhdessä jo 15 vuotta.
Tuntuu todella kohtuuttomalta, että joudun yksinäni hoitamaan vuosikymmenet tämän ehkäisyn.
Kommentit (757)
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on itsellään asenneongelma jos ei ymmärrä, että seksiin liittyy lasten tulemisen mahdollisuus. Siksikin se seksi on niin vastuullinen asia. Jos ei sitä kestä niin paree pysyä selibaatissa.
Nythän naiset polkevat jalkaa kiukutellen ehkäisystä.
Mitä sä niille kertoisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi kukaan nainen suostuu tunkemaan metalliromua tai hormoneja sisäänsä, joka maksaa ja jolla on niin paljon ikäviä sivuvaikutuksia. Miehille on ehkäisy helpompaa kuten kaikki, joten he kantakoot vastuun siitä. Mulle lapset on okei, tykkään lapsista. En tekisi sen kummempaa kuin ilmoittaisin miehelle että minä en enää ehkäise, ehkäise sinä jos haluat.
Yks seurustelukumppani ilmoitti noin. Vaihdoin sitten muijaa
Näin se tytöt toimii.
Aivan sama teillä: ilmoitatte että miehen homma on käyttää kumia ja jos ei käy, luovutte siitä lompakosta (pitkin hampain, tiedän)
Joutaa mennäkin tuollainen. Uutta naista tuskin enää löytyy. Paitsi tietenkin palstaäijien unissa, joissa suomalaisen terveen naisen märkä uni on alistua kaikessa sovinistinen tahtoon.
Naiset on lopulta aika helppoja
Osa onneksi ymmärtää miehen tarpeet. Toisin kuin tän palstan kuivat lahnat jotka kaikesta päätellen on vielä tautisia
Sä selvästi tosi hyvin ymmärrät naisten tarpeet.
Paha $anoa mitä n€ nai$€n tarp€€t oli$ivat
Ohi meni, meillä minä oon jo pidempään ollut parempituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankalinta on naisen nuoleminen. Se valittaa ettei se tunnu samalta kun nuolen muovipussia, mutta mun mielestä se liioittelee. Maku ja haju ainakin on parempi jos pussissa on ollut vaikka hedelmiä.
Mitähän leikkejä leikit
Nuolen pllua mutta suojattuna. Nainen ei suostu ostamaan suuseksisuojia joten käytän hedelmäpusseja.
Sähän tiedät että myös suuseksissä tulee suojata limakalvot? Naiset on tunnetusti tautisia vaikka olisivatkin olleet pitkään avioliitossa niin uusia tauteja pukkaa kuin itestään. Siksi pitää suojautua.
Nyt tuli pieni nauru kyllä. Osta itse ne suusuojat. Tai avaa tavallinen kondomi ja leikkaa siitä laaja pinta. Vai hedelmäpussia...
Joo toi mun mies kans oli sellainen, että kaksi kuukautta oltiin tunnettu ja halus jo nuolemaan. Mä toppuuttelin tosi kauan, koska moni ystäväni saaneet taudin just näiltä nuoleskelijoilta..
Kyllä se on naisenkin velvollisuus osallistua ehkäisyyn.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on itsellään asenneongelma jos ei ymmärrä, että seksiin liittyy lasten tulemisen mahdollisuus. Siksikin se seksi on niin vastuullinen asia. Jos ei sitä kestä niin paree pysyä selibaatissa.
Eihän kukaan ole vastuuta kiistänyt vaan monikin mies on sanonut, että on tärkeää päästä ilman kumia nauttimaan ja laukeamaan sisään. Kyllä seuraukset kestää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi kukaan nainen suostuu tunkemaan metalliromua tai hormoneja sisäänsä, joka maksaa ja jolla on niin paljon ikäviä sivuvaikutuksia. Miehille on ehkäisy helpompaa kuten kaikki, joten he kantakoot vastuun siitä. Mulle lapset on okei, tykkään lapsista. En tekisi sen kummempaa kuin ilmoittaisin miehelle että minä en enää ehkäise, ehkäise sinä jos haluat.
Näin se tytöt toimii.
Aivan sama teillä: ilmoitatte että miehen homma on käyttää kumia ja jos ei käy, luovutte siitä lompakosta (pitkin hampain, tiedän)
Joutaa mennäkin tuollainen. Uutta naista tuskin enää löytyy. Paitsi tietenkin palstaäijien unissa, joissa suomalaisen terveen naisen märkä uni on alistua kaikessa sovinistinen tahtoon.
Osa onneksi ymmärtää miehen tarpeet. Toisin kuin tän palstan kuivat lahnat jotka kaikesta päätellen on vielä tautisia
Teillä niin, suomessa 80% ei ole, maailmalla luku on vielä karumpi.
Mutta egosi on niin jäätävä että kuvittelet edustavasi kaikki naisia (puhuttiin naisen tarpeista, ei sinun yksilönä).
Mun mies haluaa aina ensin paljaalla. Annan kyllä. Myöhemmin kondomi. Tämä toimii meillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksin vastuullisuus on voimassa molemmille sukupuolille. Toki nainen saa ehkäistä jos hän haluaa, mutta sitä ei voi vaatia. Kaikki naisille kehitetyt ehkäisymuodot voi vaikuttaa kroppaan ja mieleenkin niin pahasti. Samoin varmasti miesten e-pilleri vaikuttaa miehiin aivan samoin, siksihän miehet eivät niitä suostu syömään eikä niitä yritetään heille edes markkinoida. Naiset voivat tehdä tästä omat johtopäätöksensä kuten kieltäytyä kunniasta hekin. Naisten libido on jo valmiiksi paljon alempana, joten pienempi paha jos mies niitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla muuta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos asiaa katsotaan vastuden ja oikeuksien näkökulmasta, niin nainen päättää synnyttääkö lapsia, joten myös naisen tulee huolehtia ehkäisystä omalta osaltaan, mikäli ei halua raskautua. Jos mies ei huolehdi ehkäisystä silloin hän hyväksyy mahdollisen lapsen. N42
Vastuu koskee ehkäisyssä myös sukupuolitauteja. Kumit päälle, riippumatta siitä olisiko lapsi painajaisten täyttymä vai ei.
Kertauksena ketjun aihe: Voitaisiinko keskustella miehen vastuusta raskauden ehkäisemisessä?
Joo. Vastuu kuuluu miehelle yhtä paljon kuin naiselle. Asiasta täytyy pystyä käymään parisuhteessa keskustelua. Ehkäisy ei voi jäädä vain toisen harteille vuosikymmeniksi, erityisesti kos se aiheuttaa terveysriskejä.
Se taas on parisuhteen sisäinen asia, ei vauva-palstan miesvihaavan lynkkausjoukon.
Jos ei ehdoista pääse yhteisymmärrykseen niin joko ollaan ilman tai laitetaan lusikat jakoon.
Ei ole tytöt niin vaikeaa.
Selvennys: te ette kerro miten miehet ehkäisevät, voitte toivoa ja painua helvettiin.
Minkä ihmeen takia tulit pahoittamaan mielesi tähän ketjuun kun selvästi tämä aihe on sinulle liian karu käsitellä? Se että täältä hakee vertaistukea ja pohtii vaihtoehtoja ehkäisyyn, niin ei pitäisi kutittaa peppuasi noin paljon jos sinulla ei sitten itsellä ole pelko arseessa, että oma naisesi näkee ketjun ja alkaa pohdiskella myös teidän ehkäisy asioita. En minä ainakaan miestäni vihaa, vaan päin vastoin rakastan hyvin paljon.
Todellakin vihaat jos osoitat rakkautesi kuten ap :D
Kerro nyt ap, joko olet näyttänyt ketjun ukollesi?
Jos et niin mikä estää? Rakkaus?
ap hei, vastausta odotellaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sterilisaatio vie lisääntymiskyvyn. Mikään ap:n aiemmin käyttämä ehkäisymuoto ei ole sitä tehnyt. Miksi miehen pitäisi uhrata lisääntymiskykynsä, jos ap ei ole itsekään valmis samaan?
Ap on kirjoittanut, että hän on varma siitä, ettei enää halua lisää lapsia, mutta hän ei halua sterilisaatiota siksi, koska se on niin iso toimenpide, kun siinä ollaan nukutuksessa ja munanjohtimiin laitetaan metalliset klipsit (yäk!) ja siitä toipuu hitaammin. Miehen sterilisaatio on niin pieni toimenpide, että sen voi käydä teettämässä vaikka lounastunnilla.
Miehellä on oikeus koskemattomuuteen joten naisilla ei ole mitään syytä keskustella miesten sterilisaatiosta sen enempää kuin miehillä naisen aborteista.
Häpsis, kesksutelen mielelläni miehelleni tehdystä vasektomiasta joka oli paras mahdollinen ratkaisu meille.
Varmasti teet niin mielelläsi, mutta sinulla ei ole oikeutta siihen sen enempää kuin miehillä olisi oikeutta päättää naisen abortista.
Olet tyhmä. mielestäsi keskustelu jostain aiheesta on sama kuin päättäminen toisen puolesta abortista :D Olet tyhmä.
Voitte keskustella omasta sterilisaatiostanne ja syistä olla ottamatta sitä juuri niin paljon kuin haluatte.
Minä keskustelen mieheni vasektomiasta. Se oli helppo toimenpide, josta on jo vuosia, ja edelleen paras ehkäisykeino kun lapsia ei enää haluta.
Siispä miehetkin keskustelevat onko naisilla lupa tehdä aborttia ;)
Keskustele pois vain! Avaa oma ketju sille. Vasektomian jälkeen ei abortteja tarvitse enää omalta kohdaltaan edes miettiä. Siksikin hyvä ratkaisu! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksin vastuullisuus on voimassa molemmille sukupuolille. Toki nainen saa ehkäistä jos hän haluaa, mutta sitä ei voi vaatia. Kaikki naisille kehitetyt ehkäisymuodot voi vaikuttaa kroppaan ja mieleenkin niin pahasti. Samoin varmasti miesten e-pilleri vaikuttaa miehiin aivan samoin, siksihän miehet eivät niitä suostu syömään eikä niitä yritetään heille edes markkinoida. Naiset voivat tehdä tästä omat johtopäätöksensä kuten kieltäytyä kunniasta hekin. Naisten libido on jo valmiiksi paljon alempana, joten pienempi paha jos mies niitä syö.
Kehittäkää jo naiset ihan itse se epilleri ilman haittavaikutuksia niin ei tarvitse tätä nillitystä lukea vuodesta toiseen.
Itselläni on kyllä osunut onneksi aina suht järkeviä seksikumppaneita. Esim. Kerran kondomi hajosi, mies kertoi siitä heti. Hain jälkiehkäisyn ja kävin testeissä. Kumista ei ole valitettu, vaan se on huomioitu aina. Asennekysymys. Meillä ostaa kumeja mies ja minä. Ehkäisy on yhteinen asia. Mies jopa aina saattaa sanoa, että ota taas niitä mitä oli silloin kerran , että ne tuntui hyviltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se tytöt toimii.
Teillä niin, suomessa 80% ei ole, maailmalla luku on vielä karumpi.
Mutta egosi on niin jäätävä että kuvittelet edustavasi kaikki naisia (puhuttiin naisen tarpeista, ei sinun yksilönä).
No noi dollarin ja euron kuvat olivat kylläkin sinun vastauksesi juuri minulle.
Pistä linkki joka todistaa että naisille raha on tärkeämpää kuin miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksenne; mies ei halua vasektomiaan sen takia että hän ei halua että hänen kiveksiinsä kajotaan veitsellä, ja nipsaistaan siemenjohtimet. Miestä ei haittaa että nainen joutuu paljon isompaan leikkaukseen, kunhan vain miehen kassit jätetään rauhaan. Tämä on se syy mitä tässä kierretään.
Paitsi minun mieheni, joka sanoi että missään nimessä minä, eli vaimo en mene leikkaukseen, vaan se tottakai tehdään hänelle, koska hänelle se on politoimenpide joka maksaa pari kymppiä, ja josta toipuu helpommin. Näin myös tehtiin. Toisaalta mieheni on lääkäri...
Siis jos lapsia ei halua.
Mihin tietosi perustuu? Miesvihaasi?
Käyhän itse kysymässä miehiltä miksi he eivät halua vasektomiaan. Minkä minä sille voin että tuo on se pääasiallisin syy. Tuo miesvihattelu on entinen homottelu, teet itsestäsi vain nolon ja lapsellisen.
No samaa mieltä tuosta että veitsifobia on lapsellinen ja pelkurimainen syy.
Mielestäni parempi syy on se, että lisääntyminen on hyvä tapa sitouttaa uusi nuori rakas pidempiaikaiseen parisuhteeseen.
Olen kyllä sitä mieltä että syyllä ei ole mitään väliä, jokainen saa päättää kehostaan itse ilman että sanotaan lapselliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sterilisaatio vie lisääntymiskyvyn. Mikään ap:n aiemmin käyttämä ehkäisymuoto ei ole sitä tehnyt. Miksi miehen pitäisi uhrata lisääntymiskykynsä, jos ap ei ole itsekään valmis samaan?
Ap on kirjoittanut, että hän on varma siitä, ettei enää halua lisää lapsia, mutta hän ei halua sterilisaatiota siksi, koska se on niin iso toimenpide, kun siinä ollaan nukutuksessa ja munanjohtimiin laitetaan metalliset klipsit (yäk!) ja siitä toipuu hitaammin. Miehen sterilisaatio on niin pieni toimenpide, että sen voi käydä teettämässä vaikka lounastunnilla.
Miehellä on oikeus koskemattomuuteen joten naisilla ei ole mitään syytä keskustella miesten sterilisaatiosta sen enempää kuin miehillä naisen aborteista.
Häpsis, kesksutelen mielelläni miehelleni tehdystä vasektomiasta joka oli paras mahdollinen ratkaisu meille.
Varmasti teet niin mielelläsi, mutta sinulla ei ole oikeutta siihen sen enempää kuin miehillä olisi oikeutta päättää naisen abortista.
Olet tyhmä. mielestäsi keskustelu jostain aiheesta on sama kuin päättäminen toisen puolesta abortista :D Olet tyhmä.
Voitte keskustella omasta sterilisaatiostanne ja syistä olla ottamatta sitä juuri niin paljon kuin haluatte.
Minä keskustelen mieheni vasektomiasta. Se oli helppo toimenpide, josta on jo vuosia, ja edelleen paras ehkäisykeino kun lapsia ei enää haluta.
Siispä miehetkin keskustelevat onko naisilla lupa tehdä aborttia ;)
Keskustele pois vain! Avaa oma ketju sille. Vasektomian jälkeen ei abortteja tarvitse enää omalta kohdaltaan edes miettiä. Siksikin hyvä ratkaisu! :)
Niin keskustellaankin.
Jenkeissä mentiin hyvään suuntaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksenne; mies ei halua vasektomiaan sen takia että hän ei halua että hänen kiveksiinsä kajotaan veitsellä, ja nipsaistaan siemenjohtimet. Miestä ei haittaa että nainen joutuu paljon isompaan leikkaukseen, kunhan vain miehen kassit jätetään rauhaan. Tämä on se syy mitä tässä kierretään.
Paitsi minun mieheni, joka sanoi että missään nimessä minä, eli vaimo en mene leikkaukseen, vaan se tottakai tehdään hänelle, koska hänelle se on politoimenpide joka maksaa pari kymppiä, ja josta toipuu helpommin. Näin myös tehtiin. Toisaalta mieheni on lääkäri...
Siis jos lapsia ei halua.
Mihin tietosi perustuu? Miesvihaasi?
Käyhän itse kysymässä miehiltä miksi he eivät halua vasektomiaan. Minkä minä sille voin että tuo on se pääasiallisin syy. Tuo miesvihattelu on entinen homottelu, teet itsestäsi vain nolon ja lapsellisen.
No samaa mieltä tuosta että veitsifobia on lapsellinen ja pelkurimainen syy.
Mielestäni parempi syy on se, että lisääntyminen on hyvä tapa sitouttaa uusi nuori rakas pidempiaikaiseen parisuhteeseen.
Joka onkin se totuus.
Sori naiset, emme halua lisää lapsia.
Teidän kanssanne. Joku muu onkin toinen tarina.
Vasektomia onkin tarkoitettu viimeiseksi ehkäisykeinoksi kun on varma ettei lapsia enää ikinä halua. Sitä ei kannata tehdä jos tuntuu että mieli saattaa vielä muuttua.
Vaimolle ei muut ehkäisymuodot sovi niin menen vasektomiaan. En halua lisää lapsia. Asiasta ei tarvitse tehdä härkää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehittäkää jo naiset ihan itse se epilleri ilman haittavaikutuksia niin ei tarvitse tätä nillitystä lukea vuodesta toiseen.
Mitähän tietoa sulla mahtaa olla pillereiden kehittelystä? Kehittäkää miehet ja itsellensä miehelle sopiva pilleri niin ei tarvitse tätä nillitystä lukea vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se tytöt toimii.
Kyllä tulisi minustakin kuiva lahna, jos "mies" olisi joku kumista kitisevä pehmomuna. Mies joka kantaa vastuunsa ja ymmärtää myös naisen tarpeista saa syttymään ihan eri lailla. Ymmärrän hyvin tätä keskustelua luettuani miksi monilla naisilla halut alkaa vähetä parisuhteen jatkuessa... Kukapa haluaisi ilahduttaa vain omasta nautinnostaan välittävää jyystäjää. Sitten jos homma on vastavuoroista niin vielä vuosien jälkeenkin on kiva tehdä vaikka mitä ilahduttaakseen miestään :)
Christiiina kirjoitti:
On siinä kuitenkin tapahtunut edistystä, että nykyään taidetaan miesten vasektomioita tehdä yhtä paljon kuin naisten sterilisaatioita.
Mun mielstä, jos mies on jo reilusti yli nelikymppinen ja on sitä mieltä, ettei halua lisää lapsia, niin sen kun vaan menee sterilisaatioon, niin hänen ei enää tarvitse huolehtia ehkäisystä.
Korjaan hieman, vasektomioita tehdään nykyään enemmän kuin naisten sterejä.
Nyt tuli pieni nauru kyllä. Osta itse ne suusuojat. Tai avaa tavallinen kondomi ja leikkaa siitä laaja pinta. Vai hedelmäpussia...
Joo toi mun mies kans oli sellainen, että kaksi kuukautta oltiin tunnettu ja halus jo nuolemaan. Mä toppuuttelin tosi kauan, koska moni ystäväni saaneet taudin just näiltä nuoleskelijoilta..