Sain koronan 5 minuutin kauppareissulta
On todella ärhäkkä tarttumaan tämä nykyvariantti.
Kommentit (150)
On tarttuva, oireet tulevat päälle nopsaan ja nostaa kuumeen. Arjen alkaminen tulee räjäyttämään potin.
Minä sain tod näk lentokentältä. Sen verran pieni odotustila lennolle oli ja ihmisiä toista sataa siinä. Helposti tarttuu, joo.
Meille tartunta tuli kylpylästä. Nyt sitten kukin vuorollaan perheestä potee tautia.
Mistä voi tietää, että korona tarttui juuri siellä 5 min kauppareissulla? kai sitä nyt ihminen muuallakin ihmisten ilmoilla liikkuu.
olen koko ajan käyttänyt maskia ja varonut, kolme rokotusta,
nyt yskää ja lämpöä yms.; testi näyttää negatiivista, ehkä sittenkin joku rajusti tarttuva variantti?
Mäkin sain toukokuussa koronan 10min kauppareissulla ffp2 maskin kanssa. En ollut käynyt missään pariin viikkoon. Erikoista oli, että lapsella oli pari kuukautta aikaisemmin, mutta silloin ei tarttunut, vaikka ihan normisti eleltiin. Puoliso sairastui sitten muutaman päivän minun jälkeeni. Ihan on tuurista vissiin kiinni.
Te, jotka saaneet varmuudella juuri koronan, käytittekö maskia?
Käyttäkää hyvät ihmiset sitä ffp2 maskia.
Säästytte kasvoille tulevista pisaroista ja pienhiukkasilta, joista korona tarttuu.
Edelleen voi itsekukin pitää niitä turvavälejä ja pestä ahkerasti ja huolellisesti kätösiään.
Selvähän se, että syksyllä tartunnat taas räjähtää.
Mikä veriryhmä teillä on, jotka olette saaneet ärhäkän taudin? Mulla on A-, eikä ollut oireita lähes lainkaan. Sukulaisellani ja miehelläni myös ja heilläkin vain vähän nuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain tod näk lentokentältä. Sen verran pieni odotustila lennolle oli ja ihmisiä toista sataa siinä. Helposti tarttuu, joo.
Mikset pitänyt FFP2-maskia? Mulla 10 lentoreissua takana ja 0 koronaa ja aina FFP2-maski päällä. Ihan sama, onko muilla ja mitkä on määräykset. Älykkäät ihmiset osaa.
Kuinka nopeasti tartunnastateille on tullut oireet?
Olen nyt koko kesän elänyt huolettomasti kahden vuoden jälkeen, käynyt festareilla ym. väentungoksissa. Hotellien aamupaloilla ihmiset yskii ja niistää, selvästi kipeitä. Ihmettelen, ettei ole tarttunut, toki hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin sain toukokuussa koronan 10min kauppareissulla ffp2 maskin kanssa. En ollut käynyt missään pariin viikkoon. Erikoista oli, että lapsella oli pari kuukautta aikaisemmin, mutta silloin ei tarttunut, vaikka ihan normisti eleltiin. Puoliso sairastui sitten muutaman päivän minun jälkeeni. Ihan on tuurista vissiin kiinni.
Oletko varma, ettei tullut esim. käsien kautta? FFP2-maski suojaa jopa koronaosastoilla olevia työntekijöitä todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä veriryhmä teillä on, jotka olette saaneet ärhäkän taudin? Mulla on A-, eikä ollut oireita lähes lainkaan. Sukulaisellani ja miehelläni myös ja heilläkin vain vähän nuhaa.
No mulla oli (lähes) oireeton ja O-.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka nopeasti tartunnastateille on tullut oireet?
Olen nyt koko kesän elänyt huolettomasti kahden vuoden jälkeen, käynyt festareilla ym. väentungoksissa. Hotellien aamupaloilla ihmiset yskii ja niistää, selvästi kipeitä. Ihmettelen, ettei ole tarttunut, toki hyvä niin.
Nykyään tuntuu olevan päällä "Nyt saa yskiä" -kampanja. Ällöttäviä kyllä 99 % ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla oli (lähes) oireeton ja O-.
Sitä mä just mietin, että vaikuttaisikohan tuo reesusnegatiivisuus. Jossain vaiheessa muistan lukeneeni, että heillä saattaa olla pienempi riski vakavaan sairauteen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä voi tietää, että korona tarttui juuri siellä 5 min kauppareissulla? kai sitä nyt ihminen muuallakin ihmisten ilmoilla liikkuu.
Mä en liiku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, ettei tullut esim. käsien kautta? FFP2-maski suojaa jopa koronaosastoilla olevia työntekijöitä todella hyvin.
Voi olla paljon mahdollista. Normi käsihygienia oli käytössä (desi ja pesu). Itse korona oli lähes oireeton, 1vrk kurkku karhea. Ja siis ihan testillä todettu.
Mutta mitään muuta tartuntapaikkaa ei keksitty kuin kauppareissuni.
Ketä kiinnostaa? Korona on suurelle osalle lievä ja suurin osa sen saa ennemmin tai myöhemmin. Enpä muuten ole koskaan kellottanut kauppareissujani, kaikkea sitä kuuleekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää hyvät ihmiset sitä ffp2 maskia.
Säästytte kasvoille tulevista pisaroista ja pienhiukkasilta, joista korona tarttuu.
Edelleen voi itsekukin pitää niitä turvavälejä ja pestä ahkerasti ja huolellisesti kätösiään.
Selvähän se, että syksyllä tartunnat taas räjähtää.
Ei kukaan käytä enää maskia. Saa hullun maineen, jos menee maskissa kauppaan.
Mulla aivan se ja sama, mitä idiootit ihmiset (eli 99 % maskittomista) ajattelee. Tässä toimii Darwinin laki eli ne, jotka suojaavat itsensä, säilyvät loppujen lopuksi hengissä.
Ei se pisara montaa sekuntia sinne nenään leijaile