Voi luoja olen lihava :(
100 kiloinen nainen :( jo pitkään olen ollut tukeva, mutta viimeiset 10 kg on tullut lyhyessä ajassa ja nyt tämä lihavuus vaikuttaa kaikkeen joka päivä. Pukeutuminen on hirveää, siksi pysynkin kotona piilossa kun en kehtaa mennä minnekkään. Hirveää jos meillä käy jotain vieraita, en kehtaa mennä heidän lähelle tai edes kävellä vierestä kun korostuu se miten olen isompi kuin monet miehet! Kun olen vielä pitkäkin, 175 cm. Olen syönyt terveellisesti ja hyvää kotiruokaa, mutta toki usein tulee siihen lisäksi syötyä herkkuja. Nyt on ihan pakko keksiä tehokas tapa laihtua, en halua että elämä on ohi kolmekymppisenä :[
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Voiko masislääke lihottaa? vai johtuuko se vaan siitä että se lisää ruokahalua?
Johtunee juuri ruokahalun lisääntymisestä, muutenhan niillä voitais tosiaan ratkasta nälänhätää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynyt labroissa? Kilpirauhassairaudet ja anemia voivat vaikuttaa painoon ja ovat tosi yleisiä suomessa.
Niin, tusinasta vastaantulijasta ainakin yksi on lihonut sairauden vuoksi.
Kätevä sairaus, sillähän voitais ratkasta vaikka nälänhätä afrikassa.
Voi olla lihava ja silti aliravittu. Sitä toki sinä lällättelijä et tajua.
Itselläni oli tuo sama ongelma, vaikka ikää joitakin vuosia vähemmän. Paino oli kivunnut melkein sataan kiloon 167 cm pituudella. Hävetti muuttaa opintojen myötä soluasuntoon, jossa asui ikäiseni tosi hoikka, kaunis ja liikunnallinen nainen. Eräänä päivänä kerroin hänelle pahasta olostani ja kateudesta, jota tunsin häntä kohtaan. Yllättäen hän ymmärsi ja sain hänestä aivan mahtavan tsempparin ja ystävän. Hän tutustutti minut 12 tunnin pätkäpaastoon ja säännöllisiin ateriarytmeihin. Hän kannusti tulemaan tanssitunneille, joissa hän toimi vetäjänä. Paino alkoi pudota ja nyt olen 55 kilollani keijukainen entiseen verrattuna. Olen onnellinen uudessa kehossani ja nautin jokaisesta päivästä ihan eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Voin olla tässä tyhmä ja idiootti, mutta olen alkanut epäillä, että oman painonnousuni ja nyt tässä viime vuosina sen, että paino ei laske, syynä on stressi. Ei vain niin, että stressaantuneena ei jaksa lähteä töiden jälkeen edes kävelylle ja ottaa suklaalevyn (en ole koskaan syönyt kokonaista suklaalevyä, toki se pari riviä päivässäkin lihottaisi, mutta kun sitäkään ei enää). Sipsit pois, karkit ja keksit pois jo kauan aikaa sitten. Enemmän marjoja ja hedelmiä, kyllä. Paluu työpaikkaruokalaan, jossa maltilliset annokset. Paino ei tipu (163/91). Olen pidentänyt ruokavälejä ja pienentänyt annoksia ja pitänyt huolen, että ei kostaudu iltamässäilynä. Elämässä on usealla eri saralla asioita hankalissa vaiheissa ja koen joissain tärkeissä asioissa olevani jumissa. Olen epäillyt, että siinä missä hyvin voimakas pitkäkestoinen stressi, ehkä jopa kroonistunut jossain kohtaa masennukseksi asti, ja ihan varmasti useampi burnout (ei koskaan diagnosoitu, mutta oma pää sanoo, että ei ole ollut asiat kunnossa) aiheuttivat hurjan lihomisen aikoinaan ihan ruokavalion muutosten ja liikunnan asteittaisen lakkaamisen vuoksi, jokin samankaltainen estää painoa putoamasta. Siis että se olisi "ihan vain päässä".
Stressihormoni kortisoli ohjaa rasvanvarastointihomorni insuliinia laittamaan enemmän energiaa talteen rasvana sen sijaan, että se käskisi solujen käyttää niitä energiana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynyt labroissa? Kilpirauhassairaudet ja anemia voivat vaikuttaa painoon ja ovat tosi yleisiä suomessa.
Mikäs saatanan tyhmä läski siellä vikisee? Ei missään sanottu ettei voisi olla lihava sekä aliravittu, mutta kyllähän tuo puutteellisen energiansaannin ravinnosta ratkaisisi jos pillereitä syömällä lihoaisi, jäljelle jäisi enää vitamiini/hivenaineiden tarjoaminen, jotka saa nekin kätevästi pillerimuodossa.
Pikkasen kätevämpää ois kärrätä pari pilleriä kun tonnikaupalla viljaa.
Afrikassa ylläpidetään nälänhätää siksi, että kapitalismi vaatii sitä. Halvan ja energiatihen mutta ravintoköyhän ruoan tuottaminen on halpaa kuin saippua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs saatanan tyhmä läski siellä vikisee? Ei missään sanottu ettei voisi olla lihava sekä aliravittu, mutta kyllähän tuo puutteellisen energiansaannin ravinnosta ratkaisisi jos pillereitä syömällä lihoaisi, jäljelle jäisi enää vitamiini/hivenaineiden tarjoaminen, jotka saa nekin kätevästi pillerimuodossa.
Afrikassa ylläpidetään nälänhätää siksi, että kapitalismi vaatii sitä. Halvan ja energiatihen mutta ravintoköyhän ruoan tuottaminen on halpaa kuin saippua.
Siellä meillä kehitysvammaisen nettikommentoinnin mestaruusottelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Arvasin että siellä on aivoton pullistelija önisemässä.
Voin olla tässä tyhmä ja idiootti, mutta olen alkanut epäillä, että oman painonnousuni ja nyt tässä viime vuosina sen, että paino ei laske, syynä on stressi. Ei vain niin, että stressaantuneena ei jaksa lähteä töiden jälkeen edes kävelylle ja ottaa suklaalevyn (en ole koskaan syönyt kokonaista suklaalevyä, toki se pari riviä päivässäkin lihottaisi, mutta kun sitäkään ei enää). Sipsit pois, karkit ja keksit pois jo kauan aikaa sitten. Enemmän marjoja ja hedelmiä, kyllä. Paluu työpaikkaruokalaan, jossa maltilliset annokset. Paino ei tipu (163/91). Olen pidentänyt ruokavälejä ja pienentänyt annoksia ja pitänyt huolen, että ei kostaudu iltamässäilynä. Elämässä on usealla eri saralla asioita hankalissa vaiheissa ja koen joissain tärkeissä asioissa olevani jumissa. Olen epäillyt, että siinä missä hyvin voimakas pitkäkestoinen stressi, ehkä jopa kroonistunut jossain kohtaa masennukseksi asti, ja ihan varmasti useampi burnout (ei koskaan diagnosoitu, mutta oma pää sanoo, että ei ole ollut asiat kunnossa) aiheuttivat hurjan lihomisen aikoinaan ihan ruokavalion muutosten ja liikunnan asteittaisen lakkaamisen vuoksi, jokin samankaltainen estää painoa putoamasta. Siis että se olisi "ihan vain päässä".