Voi luoja olen lihava :(
100 kiloinen nainen :( jo pitkään olen ollut tukeva, mutta viimeiset 10 kg on tullut lyhyessä ajassa ja nyt tämä lihavuus vaikuttaa kaikkeen joka päivä. Pukeutuminen on hirveää, siksi pysynkin kotona piilossa kun en kehtaa mennä minnekkään. Hirveää jos meillä käy jotain vieraita, en kehtaa mennä heidän lähelle tai edes kävellä vierestä kun korostuu se miten olen isompi kuin monet miehet! Kun olen vielä pitkäkin, 175 cm. Olen syönyt terveellisesti ja hyvää kotiruokaa, mutta toki usein tulee siihen lisäksi syötyä herkkuja. Nyt on ihan pakko keksiä tehokas tapa laihtua, en halua että elämä on ohi kolmekymppisenä :[
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi Luoja, mä en ole. Olen nainen 180cm ja 118kg. Olen juuri sopiva.
No jos tavoite on hikoilla paljon ja kuolla nuorena, ihan sopiva.
Läskivihasta toiseen ääripäähän sätkyily on ihan yhtä tyhmää kun se läskiviha, vähemmän ilkeää, mmutta yhtä tyhmää.Puututko myös ihmisten tupakan polttoon tai alkoholin käyttöön yhtä intohimoisesti ?
Kyllä, promoan hyvin vahvasti sen puolesta, että elämäntapa sairauksien kulut pitäisi rajata pois julkisesta terveyden huollosta.
- eri
Tämä av:lle kirjoittelukin on aikamoinen elämäntapasairaus. Ja mikäpä ei olisi? Ei elämässä muuta olekkaan kuin sairauksia aiheuttavia asioita. Ihmeellistä rajata vain yksi asia sieltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskivihasta toiseen ääripäähän sätkyily on ihan yhtä tyhmää kun se läskiviha, vähemmän ilkeää, mmutta yhtä tyhmää.Älä nyt dramatisoi kuolemilla. Eihän tuolla painolla edes pääsisi lihavuusleikkaukseen.
No kyllä pääsee.
Mä en edes halua lihavuusleikkaukseen. T. Nainen 180cm ja, 118kg
Olet kuitenkin jo vaarallisesti ylipainoinen. Olen sitä itsekin enkä sokeasti väitä olevani sopiva.
Sellaista kuin "vaarallisesti ylipainoinen" ei ole olemassakaan.
25–30: ylipaino eli lievä lihavuus
30–35: merkittävä lihavuus
35–40: vaikea lihavuus
Yli 40: sairaalloinen lihavuus.
Voi hyvää päivää, aikuinen ihminen ja olet noin typerä. Tuollainen ylipaino on vaarallista enkä puhunut mistään noista taulukoista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskivihasta toiseen ääripäähän sätkyily on ihan yhtä tyhmää kun se läskiviha, vähemmän ilkeää, mmutta yhtä tyhmää.Älä nyt dramatisoi kuolemilla. Eihän tuolla painolla edes pääsisi lihavuusleikkaukseen.
No kyllä pääsee.
Ei pääse. Sinne vaaditaan BMI 40 ja noilla mitoilla BMI on vähän päälle 36.
Pääsee pienemmälläkin bmi:lla jos on joku liitännäissairaus.
https://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/lihavuusleikkaus/tietoa-lihav…
Mutta pelkän painon perusteella ei pääse. Edelleenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä pääsee.
Olet kuitenkin jo vaarallisesti ylipainoinen. Olen sitä itsekin enkä sokeasti väitä olevani sopiva.
Ei haittaa. Mä tykkään olla tämän kokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä pääsee.
Otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä pääsee.
Voi hyvää päivää, aikuinen ihminen ja olet noin typerä. Tuollainen ylipaino on vaarallista enkä puhunut mistään noista taulukoista!
Onko 165-senttiselle 99 kilon paino vaarallinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä pääsee.
Otan osaa.
Ei tarvitse. Tämä on oma päätökseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskivihasta toiseen ääripäähän sätkyily on ihan yhtä tyhmää kun se läskiviha, vähemmän ilkeää, mmutta yhtä tyhmää.Puututko myös ihmisten tupakan polttoon tai alkoholin käyttöön yhtä intohimoisesti ?
Intohimoisesti?
Kyllä mä niistäkin keskustella voin.
Mä en tuomitse mitään näistä, ihmisillä on ongelmansa ja syynsä, pitäis näistä silti voida jutella. <3Miksi sitten puhut provosoivasti ? Et vaikuta asialliselta keskustelijalta vaan pelkältä valittajalta.
Nyt ois hyvä hetki palata koulun penkille kertaamaan missä menee sosiaalisen vastuun kohtuullinen raja keskustelussa. : )
Jos pelkkä havannointi riittää henk koht ongelmaks niin terapiastakaan ei ois haittaa.
En mä provosoi, mä puhun suoraan, sä valitset ottaa sen henk koht ja yrität tehdä siitä sosiaalisen ongelman vaikka mulla ei ole valtaa opetella puhuun sun puolesta. <3
Vai niin. Käytätkö tällaisia keskustelukeinoja ihan kasvokkain myös ? Perustelet perseilyäsi sillä, että joku päättää ottaa puheesi henkilökohtaisesti, joten käytännössä voit suoltaa mitä tahansa moskaa ottamatta siitä vastuuta ?
Vaikka nykyisin on kaikenmaailman nettivalmennuksia, ei ne vedä vertoja ollenkaan entisaikojen mainiolle
Painonvartijoiden konseptille, minkä livetapaamisissa vertaistuki oli yksi paras tsemppi laihtumiseen ravintotiedon lisäksi.
Olen itse aikoinaan laihduttanut pariin otteeseen noissa ryhmissä ja kyllä ne opit tarttuivat mukaan niin, että vieläkin osaan. Nyt lähes normaalipainossa muutaman kilon ekstralla olen ollut jo vuosia.
Hyvä asia on tilanteen tunnistaminen, et ole todellakaan yksin, katukuva Suomessa sen kertoo. Apua löytyy, nyt vain etsimään itselle sopivin. Aika radikaali muutos tarvitaan, että painonpudotus lähtee käyntiin, mutta kyllä se pian palkitsee. Ja ruuan vähäinen määrä ei ole avain, vaikka moni edelleen niin luulee, vaan se mitä syö ja juo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, sinun ei pidä keksiä tehokasta tapaa laihtua vaan muuttaa elintapoja. Laihtumisen filosofia ei sovi hätähousuille ja sille pitää antaa aikaa.
Tämä on totta. Vaikka nykyisin yritetäänkin uhriuttaa kaikkia lihavia ihmisiä, niin kyllä edelleenkin lähes aina lihavuus johtuu siitä, että ihminen syö enemmän kuin kuluttaa. Ja lihavuuteen lääke on sama: kuluttaa enemmän kuin syö. Ruokavalio kuntoon ja lisää liikuntaa. Suosittelen ruokapäiväkirjaa ja vaikka sitten ihan kaloreiden laskemista. Painonvartijoissa moni on saanut helpon opin laihduttamiseen. Tavoitteetkin on realistisia ja paino putoaa pikku hiljaa.
painonvartijat olivat perseestä! Juu, syö perunaa ja leipää! Meitä oli kolme joille perunan ja leivän puputtaminen ei sopinut, saatiin sapiskaa kun ei noita syöty! Liikaa sokeristuvaa! Liian isot määrät määriteltiin niitten osuudeksi.
Joo ja painareitahan ei enää Suomessa ole. Liian pienet markkinat (joo eikä kukaan laihtunut)
Mullekin on tullut 100 kiloa täyteen lyhyessä ajassa, neljässä kuukaudessa. Silloin painoin vielä "vain" 91 kiloa :( ihan järkkyä. Ja joo oleminen on kauheaa, hikoan todella helposti, kahden kerroksen kapuaminen puuskututtaa ja ottaa polviin. Ja diabetes varmana on jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa. Siinä vaiheessa kun painoindeksi alkaa olla 35 tai yli. Niin saa kyllä ihan julkiselta puolelta esim. ravitsemusterapeuttikäyntejä, laihdutusryhmään pääsyn, laihdutuslääkereseptin tai tarvittaessa lihavuusleikkauksenkin.
Saa myös lähetteen https://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/itsehoito/painonhallintapolku… Täällä voi kokeilla ensin. JA/TAI tehdä testin: https://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/terveyslaihdutusvalmennus/tes…
Kehopositiivari Sonja kirjoitti:
Olen kehopositiivinen ja HEI...pirun YLPEÄ siitä!
Minä olenkin toksisesti positiivinen ja teeskentelen, että aurinko paistaa myös kaamosaikana ympäri vuorokauden. Vain hyvät sanat on julkaisemisen arvoisia ja jos niitä ei ole niin keksin. Suomalainen kauppa on oikeudenmukaista ja rehtiys on avain asemassa suurten kauppaketjujen toimintatavoissa. Ei kyseenalaisteta valmisruoka-kulttuuria, eikä valmiita syömisohjeita, eikä varsinkaan lasketa kaloreita ja näin elämme onnellisina ja terveinä elämämme loppuun asti.
Itsellä tullut jo pitkään 1 khg per kk painoa. Nyt jätin ihan kaikki herkut pois, kaiken alkoholin ja syön vain tuoreista aineista itse valmistettua kasvispitoista ruokaa. Joka päivä koiran kanssa 3 x puolen tunnin lenkki. Puolessatoista viikossa - 1,5 kg. Oli nestettä tai ei, ennen paino oli vain ja ainoastaan nousussa. Kauanhan tässä menee mutta niin meni lihomisessakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä pääsee.
Onko 165-senttiselle 99 kilon paino vaarallinen?
On.
Lihava? Mä olen 170/170. Saat päättää kumpi on pituus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiruoka ei ole = terveellinen
Herkut ei yksinään lihota ketään vaan liian suuret annoskoot ja virheelliset käsitykset ruuan terveellisyydestä. Ja ne juomat.Kerrotko ne oikeat käsitykset terveellisyydestä.
Kuuntele itseäsi ulkoapäin tulevien suositusten sijaan.
Voi jumala. Olen kehopositiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiruoka ei ole = terveellinen
Herkut ei yksinään lihota ketään vaan liian suuret annoskoot ja virheelliset käsitykset ruuan terveellisyydestä. Ja ne juomat.Kerrotko ne oikeat käsitykset terveellisyydestä.
Kuuntele itseäsi ulkoapäin tulevien suositusten sijaan.
Kuuntelin itteäni ja se sano että tekee mieli kaljaa.
Pääsee pienemmälläkin bmi:lla jos on joku liitännäissairaus.
https://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/lihavuusleikkaus/tietoa-lihav…