Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi luoja olen lihava :(

Vierailija
03.08.2022 |

100 kiloinen nainen :( jo pitkään olen ollut tukeva, mutta viimeiset 10 kg on tullut lyhyessä ajassa ja nyt tämä lihavuus vaikuttaa kaikkeen joka päivä. Pukeutuminen on hirveää, siksi pysynkin kotona piilossa kun en kehtaa mennä minnekkään. Hirveää jos meillä käy jotain vieraita, en kehtaa mennä heidän lähelle tai edes kävellä vierestä kun korostuu se miten olen isompi kuin monet miehet! Kun olen vielä pitkäkin, 175 cm. Olen syönyt terveellisesti ja hyvää kotiruokaa, mutta toki usein tulee siihen lisäksi syötyä herkkuja. Nyt on ihan pakko keksiä tehokas tapa laihtua, en halua että elämä on ohi kolmekymppisenä :[

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia häiritsee sinua itseäsi silloin asialle pitää tehdä jotain. Aloita liikkuminen, jos et vielä harrasta liikuntaa. Lisää liikunnan määrää vähitellen. Samalla voit alkaa karsia niitä herkkuja vähemmälle ja pienentää annoskokoa. Jos sinulla on varaa palkkaa personal trainer ja ravintoterapeutti. Jos ei perehdy esim. TV:n laihdutusohjelmatarjontaa ja kirjallisuuteen. Tsemppiä, siitä ne kilot lähtee vähitellen tippumaan

Vierailija
22/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, sinun ei pidä keksiä tehokasta tapaa laihtua vaan muuttaa elintapoja. Laihtumisen filosofia ei sovi hätähousuille ja sille pitää antaa aikaa.

Tämä on totta. Vaikka nykyisin yritetäänkin uhriuttaa kaikkia lihavia ihmisiä, niin kyllä edelleenkin lähes aina lihavuus johtuu siitä, että ihminen syö enemmän kuin kuluttaa. Ja lihavuuteen lääke on sama: kuluttaa enemmän kuin syö. Ruokavalio kuntoon ja lisää liikuntaa. Suosittelen ruokapäiväkirjaa ja vaikka sitten ihan kaloreiden laskemista. Painonvartijoissa moni on saanut helpon opin laihduttamiseen. Tavoitteetkin on realistisia ja paino putoaa pikku hiljaa. 

Ja se uni. Se on jopa tärkeämpää kuin liikunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako ylipainoon Suomessa mitään apuja? Siis pudottaakseen painoa ja saavuttaakseen paremman terveyden?

Olisi kiva jos kaikille olisi olemassa mahdollisuus saada valtion tukemaan kuntoutusta, siis ei pelkästään ylipainoisille vaan kaikille jotka sitä haluaisivat.

Kyllä saa. Siinä vaiheessa kun painoindeksi alkaa olla 35 tai yli. Niin saa kyllä ihan julkiselta puolelta esim. ravitsemusterapeuttikäyntejä, laihdutusryhmään pääsyn, laihdutuslääkereseptin tai tarvittaessa lihavuusleikkauksenkin. En ymmärrä miksi näitä käytetään niin vähän, miksi ihmiset vaan yrittää omin voimin kerta toisensa jälkeen silloinkin kun se ei ole ennenkään onnistunut. 

Vierailija
24/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Luoja, mä en ole. Olen nainen 180cm ja 118kg. Olen juuri sopiva.

No jos tavoite on hikoilla paljon ja kuolla nuorena, ihan sopiva.

Läskivihasta toiseen ääripäähän sätkyily on ihan yhtä tyhmää kun se läskiviha, vähemmän ilkeää, mmutta yhtä tyhmää.

Kyllä tämä viisikymmentä vuotta jo riittäisi.

Vierailija
25/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läskivihasta toiseen ääripäähän sätkyily on ihan yhtä tyhmää kun se läskiviha, vähemmän ilkeää, mmutta yhtä tyhmää.

Puututko myös ihmisten tupakan polttoon tai alkoholin käyttöön yhtä intohimoisesti ?

Vierailija
26/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 169cm ja 127kg. Käyn normaalisti kolmivuorotyössä ja liikun ihmisten ilmoilla. Miksi mun pitäisi kotiin jäädä? 

Niinpä. Täällä 160 cm 115 kg ja ihan normaalisti elän enkä mieti painoani mitenkään. Toki olisi kiva laihtua terveyssyistä mutta se ei hätäilemällä ja kuureilla ainakaan onnistu, se on jo nähty.

Vierailija
27/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kuvaa heittää?

Vierailija
28/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puututko myös ihmisten tupakan polttoon tai alkoholin käyttöön yhtä intohimoisesti ?

Intohimoisesti?

Kyllä mä niistäkin keskustella voin.

Mä en tuomitse mitään näistä, ihmisillä on ongelmansa ja syynsä, pitäis näistä silti voida jutella.

Vierailija
29/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intohimoisesti?

Mä en tuomitse mitään näistä, ihmisillä on ongelmansa ja syynsä, pitäis näistä silti voida jutella. <3

Miksi sitten puhut provosoivasti ? Et vaikuta asialliselta keskustelijalta vaan pelkältä valittajalta.

Vierailija
30/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt dramatisoi kuolemilla. Eihän tuolla painolla edes pääsisi lihavuusleikkaukseen.

Vierailija
31/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kehopositiivinen ja HEI...pirun YLPEÄ siitä!

Vierailija
32/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivari Sonja kirjoitti:

Olen kehopositiivinen ja HEI...pirun YLPEÄ siitä!

Nauraako joku sun jutuille joskus? Et ole nokkela. Et ole hauska.

Vierailija
33/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt dramatisoi kuolemilla. Eihän tuolla painolla edes pääsisi lihavuusleikkaukseen.

No kyllä pääsee. 

Vierailija
34/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 167 cm pitkä ja painan 95 kg, aika ällöttävää. Olisin tyytyväinen jos edes 10 kiloa saisin pois, toki tiedän että varaa tuosta olisi pudottaa 25 kiloa. Olen jo aika armollinen itselleni, täytän 50 v.

Vierailija
35/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä pääsee. 

Mä en edes halua lihavuusleikkaukseen. T. Nainen 180cm ja, 118kg

Vierailija
36/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä pääsee. 

Olet kuitenkin jo vaarallisesti ylipainoinen. Olen sitä itsekin enkä sokeasti väitä olevani sopiva. 

Vierailija
37/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intohimoisesti?

Mä en tuomitse mitään näistä, ihmisillä on ongelmansa ja syynsä, pitäis näistä silti voida jutella. <3

Miksi sitten puhut provosoivasti ? Et vaikuta asialliselta keskustelijalta vaan pelkältä valittajalta.

Nyt ois hyvä hetki palata koulun penkille kertaamaan missä menee sosiaalisen vastuun kohtuullinen raja keskustelussa. : )

Jos pelkkä havannointi riittää henk koht ongelmaks niin terapiastakaan ei ois haittaa.

En mä provosoi, mä puhun suoraan, sä valitset ottaa sen henk koht ja yrität tehdä siitä sosiaalisen ongelman vaikka mulla ei ole valtaa opetella puhuun sun puolesta.

Vierailija
38/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, promoan hyvin vahvasti sen puolesta, että elämäntapa sairauksien kulut pitäisi rajata pois julkisesta terveyden huollosta.

- eri

Vierailija
39/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä pääsee. 

Ei pääse. Sinne vaaditaan BMI 40 ja noilla mitoilla BMI on vähän päälle 36.

Vierailija
40/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä pääsee. 

Olet kuitenkin jo vaarallisesti ylipainoinen. Olen sitä itsekin enkä sokeasti väitä olevani sopiva. 

Sellaista kuin "vaarallisesti ylipainoinen" ei ole olemassakaan.

25–30: ylipaino eli lievä lihavuus

30–35: merkittävä lihavuus

35–40: vaikea lihavuus

Yli 40: sairaalloinen lihavuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä