Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi luoja olen lihava :(

Vierailija
03.08.2022 |

100 kiloinen nainen :( jo pitkään olen ollut tukeva, mutta viimeiset 10 kg on tullut lyhyessä ajassa ja nyt tämä lihavuus vaikuttaa kaikkeen joka päivä. Pukeutuminen on hirveää, siksi pysynkin kotona piilossa kun en kehtaa mennä minnekkään. Hirveää jos meillä käy jotain vieraita, en kehtaa mennä heidän lähelle tai edes kävellä vierestä kun korostuu se miten olen isompi kuin monet miehet! Kun olen vielä pitkäkin, 175 cm. Olen syönyt terveellisesti ja hyvää kotiruokaa, mutta toki usein tulee siihen lisäksi syötyä herkkuja. Nyt on ihan pakko keksiä tehokas tapa laihtua, en halua että elämä on ohi kolmekymppisenä :[

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt labroissa? Kilpirauhassairaudet ja anemia voivat vaikuttaa painoon ja ovat tosi yleisiä suomessa.

Vierailija
62/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin on tullut 100 kiloa täyteen lyhyessä ajassa, neljässä kuukaudessa. Silloin painoin vielä "vain" 91 kiloa :( ihan järkkyä. Ja joo oleminen on kauheaa, hikoan todella helposti, kahden kerroksen kapuaminen puuskututtaa ja ottaa polviin. Ja diabetes varmana on jo.

Tuskin on diabetestä "vielä" 100-kiloisena; esim. Upea lihava elämäni -realitysarjan Whitney, 30v, kävi ensimmäistä kertaa esidiabeteksen rajalla painaessaan 170kg (alle 160cm vartalossa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin on tullut 100 kiloa täyteen lyhyessä ajassa, neljässä kuukaudessa. Silloin painoin vielä "vain" 91 kiloa :( ihan järkkyä. Ja joo oleminen on kauheaa, hikoan todella helposti, kahden kerroksen kapuaminen puuskututtaa ja ottaa polviin. Ja diabetes varmana on jo.

Tuskin on diabetestä "vielä" 100-kiloisena; esim. Upea lihava elämäni -realitysarjan Whitney, 30v, kävi ensimmäistä kertaa esidiabeteksen rajalla painaessaan 170kg (alle 160cm vartalossa).

"Katson realitysarjaa ja sitä kautta olen pätevä antamaan lääketieteellisen lausunnon"

Vierailija
64/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kuin ap:lla, hävettää oma lihava olemus ja siksi en mielelläni mene minnekään tai näe ketään. :( Aina on ollut vaikeaa pudottaa painoa, olen saanut todella paljon harrastaa liikuntaa ja olla syömättä lähes mitään että painoa putoaa edes vähän. Ihmiset on yksilöllisiä, ja esim minulla ei toimi se että katsoo mitä syö ja syö terveellisesti monta pientä annosta päivässä (tällä tavalla lihoin 5kg kahdessa viikossa). En siis tarkoita että syö mitä haluaa, ei tietenkään, mutta itselläni liikunta on aina auttanut enemmän. Lisäksi lihoin 20kg masennuslääkkeen takia, arvatkaapa, auttoiko se siihen masennukseen... Olen 167cm, painoa n. 85kg, tosin en halua enkä pysty käymään vaa'alla. En jaksa kun tää koko elämä on tätä painon kanssa tappelemista. :( Se on ollut aina tätä ja en vaan jaksa enää :(

Vierailija
65/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n 175/100 ei kuulosta vielä kovin paljolta, mutta ymmärrän kyllä, että haluaisit laihtua. Se on toki oma asia eikä kenenkään muun.

Vierailija
66/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten jotakin rajaa tällaisen "tiedon" jakamiseen! Kyllä todellakin voi olla diabetes! Se voi olla paljon pienemmälläkin painolla enkä nyt tarkoita 1 tyypin diabetestä.

Vierailija
67/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään Ap:n mitoissa (176/105), mutta nyt painoa on tullut nopealla tahdilla lisää ja painan jo 117 kg. Ymmärrän Ap:n ahdistuksen, minulla sama. Yhdetkään vanhat farkut ei mahdu, jo yhdet portaat hengästyttää, melkein koko ajan hiki. Toisinaan kun vieläpä oikein turvottaa on tosi vaikeaa saada sukat jalkaan ja kengännauhat solmituksi.

N32

Vierailija
68/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiruoka ei ole = terveellinen

Herkut ei yksinään lihota ketään vaan liian suuret annoskoot ja virheelliset käsitykset ruuan terveellisyydestä. Ja ne juomat.

Kerrotko ne oikeat käsitykset terveellisyydestä.

Kuuntele itseäsi ulkoapäin tulevien suositusten sijaan.

Kuuntelin itteäni ja se sano että tekee mieli kaljaa.

Juuri näin. Ja sitten kun illalla väsyttää, pierettää, turvottaa ja eikä se unikaan oikein ollut laadukasta tiedät että SINÄ teit nipun vääriä valintoja. Eikä siinä kohtaa pidä miettiä Sarin sanoja kuinka hänen elämä muuttui silloin 10 vuotta kun hän lopetti kaljan juonnin ja rupesi juomaan fit linen terveysjuomia ja ihmeitä tapahtui päivässä. Vaan lähdetään korjaamaan niitä omia valintoja askel kerrallaan antaen itselleen sitä aikaa.

Vierailija
69/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ahdistavia tilanteita riittää. Inhoan nykyisin uimarannalla käymistä etenkin kun ystäväni ovat hoikkia. Tunnen heidän rinnallaan itseni michelin maniksi

Vierailija
70/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Katson realitysarjaa ja sitä kautta olen pätevä antamaan lääketieteellisen lausunnon"

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten jotakin rajaa tällaisen "tiedon" jakamiseen! Kyllä todellakin voi olla diabetes! Se voi olla paljon pienemmälläkin painolla enkä nyt tarkoita 1 tyypin diabetestä.

No aika saakelin surkea munkki saa käydä, jos edes jossain määrin normaalit elämäntavat omaava satakiloinen saa diabeteksen. Ellei sitten ole jo eläkeikäinen.

Vierailija
71/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 169cm ja 127kg. Käyn normaalisti kolmivuorotyössä ja liikun ihmisten ilmoilla. Miksi mun pitäisi kotiin jäädä? 

Lähi- tai sairaanhoitaja? Miksi hoitoalalla on niin paljon lihavia työntekijöitä? Luulisi, että sillä alalla oleva olisi kiinnostunut omastakin terveydestään. 

Vierailija
72/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 169cm ja 127kg. Käyn normaalisti kolmivuorotyössä ja liikun ihmisten ilmoilla. Miksi mun pitäisi kotiin jäädä? 

Lähi- tai sairaanhoitaja? Miksi hoitoalalla on niin paljon lihavia työntekijöitä? Luulisi, että sillä alalla oleva olisi kiinnostunut omastakin terveydestään. 

Sairaanhoitajaksi opiskeleva lähihoitaja. Suurin osa mun työkavereista on normaalipainoisia ja muutenkin tunnen paljon normaalipainoisia hoitajia.

Vierailija
73/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt labroissa? Kilpirauhassairaudet ja anemia voivat vaikuttaa painoon ja ovat tosi yleisiä suomessa.

Niin, tusinasta vastaantulijasta ainakin yksi on lihonut sairauden vuoksi.

Vierailija
74/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, 2tyypin diabetes voi olla pienelläkin painolla. Se kun johtuu sopimattomasta ravinnosta, ei ylipainosta.

Vierailija
75/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tusinasta vastaantulijasta ainakin yksi on lihonut sairauden vuoksi.

Kätevä sairaus, sillähän voitais ratkasta vaikka nälänhätä afrikassa.

Vierailija
76/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, 2tyypin diabetes voi olla pienelläkin painolla. Se kun johtuu sopimattomasta ravinnosta, ei ylipainosta.

Näinhän se on, huonolaatuinen ravinto yhistettynä liikkumattomuuteen rasvoittaa sisäelimet ja lihakset ja siten aiheuttaa insuliiniresistenssin. Lihavilla toki usein on kakkostyypin diabetesta, koska lihavuuden syynä on ylensä runsas määrä huonolaatuista ravintoa sekä liikkumattomuutta.

Hyvä uutinenhan tässä on, että painoa pudottaessa se sisäinen rasva lähtee ylensä ensimmäisenä, eli lihava voi päästä kakkostyypin diabeteksestä eroon parantamalla ruokailutottumuksiaan ja/tai lisäämällä liikuntaa.

Esim matti nykäsellä oli kakkostyypin diabetes, vaikka taisi olla elämänsä loppuun normaalipainoinen. Runsas ryyppäys rasvoitti sisäelimet.

Vierailija
77/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdeksän euron orjan näkeminen järkytti. Puuskutti myös pelkästä kävelemisestä. Siinä ei sata kiloa enää riittänyt. Pitkästi yli mutta en tietenkään kysynyt paljonko. Saattaa hänellä olla jokin sairaus en tiedä. Huomattava ylipaino kuitenkin. Nainen ikää noin 30.

Vierailija
78/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako ylipainoon Suomessa mitään apuja? Siis pudottaakseen painoa ja saavuttaakseen paremman terveyden?

Olisi kiva jos kaikille olisi olemassa mahdollisuus saada valtion tukemaan kuntoutusta, siis ei pelkästään ylipainoisille vaan kaikille jotka sitä haluaisivat.

Kyllä saa. Siinä vaiheessa kun painoindeksi alkaa olla 35 tai yli. Niin saa kyllä ihan julkiselta puolelta esim. ravitsemusterapeuttikäyntejä, laihdutusryhmään pääsyn, laihdutuslääkereseptin tai tarvittaessa lihavuusleikkauksenkin. En ymmärrä miksi näitä käytetään niin vähän, miksi ihmiset vaan yrittää omin voimin kerta toisensa jälkeen silloinkin kun se ei ole ennenkään onnistunut. 

Siksi kun se on ihan älyttömän iso bisnes. Todella monet ihmiset tienaavat sillä, että ihmiset lihovat/ovat lihoneet ja yrittävät laihduttaa. Samaten kuin pikaruoka ja jättikokoisten limsapullojen ja karkkipussien hehtaarivalikoimat ovat tulleet meille USA:sta, samaten tuo bisnes, joka liikkuu lihavuuden ympärillä. Miten monta personal traineria, ruokaneuvojaa ym. jne. Suomessakin jo onkaan! Se ei ole näiden yksityisyrittäjien ja/tai isompien firmojen etujen mukaista, että kaupungit ja kunnat ryhtyisivät mainostamaan (saati kehittämään edelleen) omia verorahotteisia ja käyttäjille ilmaisia tai edullisia palvelujaan - vaikka Suomen kansanterveys kyllä kiittäisi.

Itse odotan Oulun yliopiston kehittelemää Onnikka-äppiä tulemaan avoimeksi kaikille.

Vierailija
79/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Luoja, mä en ole. Olen nainen 180cm ja 118kg. Olen juuri sopiva.

No jos tavoite on hikoilla paljon ja kuolla nuorena, ihan sopiva.

Läskivihasta toiseen ääripäähän sätkyily on ihan yhtä tyhmää kun se läskiviha, vähemmän ilkeää, mmutta yhtä tyhmää.

Puututko myös ihmisten tupakan polttoon tai alkoholin käyttöön yhtä intohimoisesti ?

Kyllä, promoan hyvin vahvasti sen puolesta, että elämäntapa sairauksien kulut pitäisi rajata pois julkisesta terveyden huollosta.

- eri

Suurin osa terveyskeskusten ja sairaaloiden potilaiden vaivoista on elämäntapasairauksia. Autoilu = elämäntapa, auto-onnettomuudet = elämäntapaonnettomuus. Laskettelu ja tavallinenkin urheilu = elämäntapa, kaverin kynsi silmään koripallossa = elämäntapaonnettomuus. Kaikki alkoholistit pitäisi jättää hoitamatta. Kaikki ne, joilla on työstressiä pitäisi jättää hoitamatta. Mt-ongelmat johtunevat pitkälti kulttuuristamme ja jatkuvasta kiireestä, vaatimuksista ja siitä, että ihminen ei niitä kestä = elämäntapasairauksia. Sekin on yksi "elintapamme", että ihmisten elinikä pitenee aiempien vuosisatojen ja vuosikymmenten keski-i'istä, jolloin ihmiseen iskee syöpä. Ei hoideta syöpää, kun se on elämäntapasairaus.

Mikä ei ole sinun mielestäsi elämäntapasairaus ja missä menee raja?

Vierailija
80/88 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko masislääke lihottaa? vai johtuuko se vaan siitä että se lisää ruokahalua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi