Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö peseytymään 5 min suihkussa?

Vierailija
03.08.2022 |

Otin aikaa. Vaikka olisin kuinka nopea, en pitäisi suihkua päällä kun saippuoin, niin shampoon ja sen jälkeen hoitoaineen huuhtominen pitkistä hiuksista ei onnistu 5 minuutissa.

Kommentit (1347)

Vierailija
861/1347 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei onnistu jos pesee hiuksetkin jotka on pitemmät mitä Kouvola bleda.

Vierailija
862/1347 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn, jopa 30min.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1347 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan mitannut aikaa kauan mulla menee suihkussa mutta aika varmasti alle tuon 5 min. Pois lukien silloin kun sheivaan jalat, sillon ei ehdi viidessä minuutissa.

Itse joudun höyläämään päivittäin kolmesta paikasta, jos haluan ihoni olevan karvaton, sängetön ja sileä. Höyläämiseen menee yhteensä 5-6 min. Hiusten pesuun, hoitoaineen laittoon ja huuhteluun sekä vartalon pesemiseen ja huuhteluun (jalkapohjat, intiimialueet, kainalot, niska, korvat, kasvot) menee yht. noin 5-8 min.

Eli aktiivinen suihkuaika olisi vain 5-8 min, mutta passiivinen suihkuaika (hanan voi laittaa kiinni, jos ei ole kylmä ja tarkenee) lisää suihkukäynnin kokonaispituutta yht. 10-14 minuuttiin. Jos on kylmä, joudun hoitamaan höyläämisen hana päällä, jotten ole ihan jäässä. Jos käyttäisin sähköistä lattialämmitystä kylpyhuoneessa (asennettu viime vuonna putkiremontissa), siitä tulee peräti kymmenien eurojen kk-lasku. Eli ei kannata taloudellisesti pitää lattialämmitystäkään.

Itse en kyllä sitten muuten elä tuhlaillen tai luonnonvaroja käyttäen: en käy ulkomailla tai matkustele jatkuvasti kotimaassakaan. Joten ei voi mitään, jos haluaa peseytyä huolella kerran päivässä.

Miksi sun tarvii olla täysin sileä jatkuvasti, kuulostaa epäterveeltä,

Vierailija
864/1347 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan mitannut aikaa kauan mulla menee suihkussa mutta aika varmasti alle tuon 5 min. Pois lukien silloin kun sheivaan jalat, sillon ei ehdi viidessä minuutissa.

Itse joudun höyläämään päivittäin kolmesta paikasta, jos haluan ihoni olevan karvaton, sängetön ja sileä. Höyläämiseen menee yhteensä 5-6 min. Hiusten pesuun, hoitoaineen laittoon ja huuhteluun sekä vartalon pesemiseen ja huuhteluun (jalkapohjat, intiimialueet, kainalot, niska, korvat, kasvot) menee yht. noin 5-8 min.

Eli aktiivinen suihkuaika olisi vain 5-8 min, mutta passiivinen suihkuaika (hanan voi laittaa kiinni, jos ei ole kylmä ja tarkenee) lisää suihkukäynnin kokonaispituutta yht. 10-14 minuuttiin. Jos on kylmä, joudun hoitamaan höyläämisen hana päällä, jotten ole ihan jäässä. Jos käyttäisin sähköistä lattialämmitystä kylpyhuoneessa (asennettu viime vuonna putkiremontissa), siitä tulee peräti kymmenien eurojen kk-lasku. Eli ei kannata taloudellisesti pitää lattialämmitystäkään.

Itse en kyllä sitten muuten elä tuhlaillen tai luonnonvaroja käyttäen: en käy ulkomailla tai matkustele jatkuvasti kotimaassakaan. Joten ei voi mitään, jos haluaa peseytyä huolella kerran päivässä.

Miksi sun tarvii olla täysin sileä jatkuvasti, kuulostaa epäterveeltä,

Samaa mieltä. Kyllä ihmiset tekevät elämästään vaikeaa epäterveen karvakammonsa takia. Ongelma on silloin ihmisen oman pään sisällä.

Vierailija
865/1347 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jättää suihkukäynnit pois kokonaan vähintään joka toisena päivänä eikä hiuksia tarvitse joka kerta pestä, jokakertainen hiustenpesu on jopa niille enemmän haitaksi.

Juu. Parempi hiuksille on kutiava, hilseilevä, näppyläinen ja rasvalla kuorrutettu päänahka? Joidenkin ihmisten on PAKKO pestä hiukset päivittäin.

Ei todellakaan ole pakko pestä. Ihminen on elänyt tuhansia vuosia ilman mitään pesuaineita ja suihkuja.

Vierailija
866/1347 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt me tehdään jo selvitystä sekuntien tarkkuudella että miten pesemme itseämme. Maailma on tosiaan muuttunut oudoksi paikaksi. Kontrollifriikit saa kicksejä.

Niin, sota Euroopassa on tosiaan outoa, mutta helve*in totta. :(

Mikä ihmeen erioisuus eurooppa on. Ihan sama onko se sota lähi-idässä vai Ukrainassa.

Vierailija
867/1347 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkät hiukset, ei onnistu kyllä 5 minuutissa. Hyvä jos 10:ssä. Tosin tuossa ei ole koko ajan suihku päällä, shampootuksen ja saippuoinnin ajaksi suljen. Kampaajan suositus on pestä hiukset kahteen otteeseen, sitten vielä hoitoaine, joten 5 minuuttiin ei kyllä ehdi millään pitkien hiusten kanssa. Hiuksia pesen joka toinen päivä. Joka toinen päivä saatan selvitä tuolla 5 minuutilla, kun pesen pelkän kropan.

Kyllä pitkät hiukset ehtii hyvinkin pestä 5 in suihkussa. En kyllä suosittele pesemään hiuksia joka toinen päivä! Pitkät hiukset katkeaa helposti ja saat hiuksista parempikuntoiset kun peset harvemmin..käytä vaikka laadukasta kuivashampoota ja laita hiukset kiinni. Hiusten pesun jlk voi hyvinkin käyttää hiuksiin jätettävää hoitoainetta joka suojaa hiuksia paremmin kuin pois huuhdeltavat.

Jos haluaa terveet hiukset ja päänahan, niin viimeinen asia jota kannattaa käyttää, on kuivashampoo! Hiusten jatkuva kiinnipitäminenkin rasittaa niitä. Itse pesen ja föönaan vyötärömittaiset hiukseni joka päivä, kerran vuodessa on tarvetta leikata latvoista huonot 2 cm pois ja monta kertaa olen saanut kehuja hiusten kunnossa ja kiillosta.

Vierailija
868/1347 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkät hiukset, ei onnistu kyllä 5 minuutissa. Hyvä jos 10:ssä. Tosin tuossa ei ole koko ajan suihku päällä, shampootuksen ja saippuoinnin ajaksi suljen. Kampaajan suositus on pestä hiukset kahteen otteeseen, sitten vielä hoitoaine, joten 5 minuuttiin ei kyllä ehdi millään pitkien hiusten kanssa. Hiuksia pesen joka toinen päivä. Joka toinen päivä saatan selvitä tuolla 5 minuutilla, kun pesen pelkän kropan.

Kyllä pitkät hiukset ehtii hyvinkin pestä 5 in suihkussa. En kyllä suosittele pesemään hiuksia joka toinen päivä! Pitkät hiukset katkeaa helposti ja saat hiuksista parempikuntoiset kun peset harvemmin..käytä vaikka laadukasta kuivashampoota ja laita hiukset kiinni. Hiusten pesun jlk voi hyvinkin käyttää hiuksiin jätettävää hoitoainetta joka suojaa hiuksia paremmin kuin pois huuhdeltavat.

Jos haluaa terveet hiukset ja päänahan, niin viimeinen asia jota kannattaa käyttää, on kuivashampoo! Hiusten jatkuva kiinnipitäminenkin rasittaa niitä. Itse pesen ja föönaan vyötärömittaiset hiukseni joka päivä, kerran vuodessa on tarvetta leikata latvoista huonot 2 cm pois ja monta kertaa olen saanut kehuja hiusten kunnossa ja kiillosta.

Jos haluaa terveet hiukset, ihan vihoviimeinen temppu on pestä ja föönata hiukset päivittäin.

Vierailija
869/1347 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 min riittää helposti. 5min on älytöntä tuhlaamista. Käytän rahani järkevämmin kuin valuttamalla vettä.

Vierailija
870/1347 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa terveet hiukset, ihan vihoviimeinen temppu on pestä ja föönata hiukset päivittäin.

Puhdas ja terve hiuspohja on kaikkein tärkein hiusten kunnolle, joten muotoilutuotteissa, kuivashampoossa(!) hilseessä, pölyssä, saasteissa, talissa ja kuolleissa ihosoluissa muhiva päänahka ei voi hyvin. Pesu on kaiken a ja o.

Vierailija
871/1347 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin. Ja ehdin myös hiukset pestä ja hoitoainetta laittaa. Ainoastaan värjäyspäivinä menee enemmän vettä. Ja 5min on siis se veden valutusaika.

Vierailija
872/1347 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kahdenlaisissa suihkuissa, kutsun näitä itse pieneksi ja isoksi suihkuksi. Pieni suihku tarkoittaa sitä että laitan hiukset ylös nutturalle enkä kastele niitä. Pesen vain vartalon ja kasvot suihkusaippualla. Tämä hoituu helposti alle 5 minuutissa, arvioisin että pari minuuttia on vedenvalutusaika. Iso suihku puolestaan on helahoito: pesen hiukset shampoolla ja hoitoaineella, sheivaan ja monesti kuorinkin ihon. Tähän ei kyllä millään riitä 5 min vaikka sammutankin suihkun joka välissä kun sitä ei tarvitse. Otan ison suihkun 2 kertaa viikossa ja muuten pieni suihku. Silloin tällöin on päiviä, etten käy ollenkaan suihkussa, jos ei ole tullut liikuttua eikä hikoiltua. 

Vierailija
873/1347 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin tämän. Minuutti 40 sekuntia oli aika. Parikymmentä sekuntia tästä hana oli suljettuna. Veden kulutus jäi alle 20 litraan. Päivittäisessä suihkussa ei tarvi sienellä hankausta, saippua ja kädet riittää. Lyhyt hiuksinen mies on taloudellinen ja tehokas.

Vierailija
874/1347 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä seison saavin päällä, kun kastelen itseni. Tämän jälkeen kaadan saavista veden ämpäriin. Laitan shampoon. Harjaan päänahan ja huuhtelen shampoon pois kastamalla veden ämpäriin. Toistan. Tämän jälkeen laitan hiuksiin hoitoainetta, rullaan päänahkaa ja laitan påän ämpäriin, pesen vartalon ja kaadan ämpärissä olevan veden päälleni.

Ettekö ole ikinä käyneet saunassa mökillä, jonne ei tule vettä ?

Vierailija
875/1347 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkän lihiksen lutraukseen menee jo toi 5min.

Vierailija
876/1347 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä seison saavin päällä, kun kastelen itseni. Tämän jälkeen kaadan saavista veden ämpäriin. Laitan shampoon. Harjaan päänahan ja huuhtelen shampoon pois kastamalla veden ämpäriin. Toistan. Tämän jälkeen laitan hiuksiin hoitoainetta, rullaan päänahkaa ja laitan påän ämpäriin, pesen vartalon ja kaadan ämpärissä olevan veden päälleni.

"Peset" siis käytännössä likaisella vedellä itseäsi? En todellakaan pesisi kasvoja tai hiuksia vedellä jossa on uitettu hikisiä jalkoja.

Vierailija
877/1347 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se saavin päällä keikkuminen ole aika vaarallista? Saavin sisällä seisominen olisi varmaankin parempi ratkaisu. Mutta ilman leikinlaskua: itse en ilkeäisi käyttää likaista huuhteluvettä hiusteni pesuun. Kyllä, vedettömällä mökillä kantoveden varassa ollessa riittävä peseytyminen vaatii itseltäni noin 20 litraa lämmintä vettä-testattu käytännössä lukuisia kertoja ja alle tuon en millään pääse. Tietysti naisilla on vielä sekin riesa, että on kuukautiset kerran kuussa ja tuolloin pesuvettä menee päivittäin enemmän. Toiset kyllä peseytyvät kylmälläkin vedellä vaivatta, että tottumiskysymyskin se lämpimän veden määrä.

Vierailija
878/1347 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eilen viimeksi rantasaunassa, järvestä vesi kantamalla koivuklapit uuniin. pää maljaan ja hiustenpesu ja huuhtelu. en oo tehnyt yhtään saunavastaa eli vihtaa.

Vierailija
879/1347 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla riittää 1 min ja 30 sekuntia. Kellotettu on. 🤪

Vierailija
880/1347 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa lämmittelen kyllä suihkun alla, kun sähkö on niin kallista, ettei voi pitää lattialämmitystä päällä eikä lämmittää saunaa. Vesimaksu sisältyy vuokraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme