Pystytkö peseytymään 5 min suihkussa?
Otin aikaa. Vaikka olisin kuinka nopea, en pitäisi suihkua päällä kun saippuoin, niin shampoon ja sen jälkeen hoitoaineen huuhtominen pitkistä hiuksista ei onnistu 5 minuutissa.
Kommentit (1347)
Olen mies joten kyllä. Hiuksia en pese millään aineilla, naamaan en laita mitään tököttiä. Pesen munat, perseen ja kainalot, loppukeho huuhtoutuu siinä seistessä.
Minun pitää käyttää ihon kuivuuden takia kosteuttavaa suihkusaippuaa, joka on hidas huuhtoutumaan pois iholta. Pelkkä vedellä pesu kuivattaa ihon hilseileväksi, eikä se kuitenkaan puhdista kunnolla.
10 minuuttia menee suihkussa, vaikka kuinka yrittäisi olla nopea ja hana olisi kiinni saippuoidessa.
Hiusten pesun kanssa menee ainakin 15 minuuttia.
5 minuuttia on liian lyhyt aika suihkuun säännöllisesti käytettynä ja johtaa vaan ihon sienikasvustoon, joka on ärsyttävä vaiva. Se voi tulla myös päänahkaan ja aiheuttaa hilsettä, kutinaa, kirvelyä ja hiusten lähtöä.
Paljon hikoilevat ihmiset, urheilijat ja fyysistä työtä tekevät tarvitsevat suihkua useammin kuin muut, esim. 2 kertaa päivässä. Ei heille riitä 5 minuuttia/pvä millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testasin tänään kauanko kattavampi suihkutteluni kestää (pitkien hiusten pesu, hoitoaine, kainalokarvojen ajelu), en kiirehtinyt mutta en hidastellutkaan: 7,5 min.
Hoitoaine en vaikuttaessa pesin kävit ja ajelin karvat, joten suihkua en sulkenut. Ainut hetki peseytymisessäni, jolloin suihkun olisi voinut sulkea, oli vaahdottaessani shampoota. Hoitoaine en huuhtelu vei selkeästi eniten aikaa.
Ei hullumpi tulos. Jos haluaisin päästä alle 5 min. pitäisi jättää hoitoaine käyttämättä ja tällä takkutukalla en sitä mielelläni tee
Siis levität hoitoaineen suihku valuen, miksi ihmeessä? Karvojen ajamista vartenkaan suihkun ei tarvitse valua koko ajan, pieni liru hanasta riittää. Minä olen kai oppinut säästäväiseksi kun ei ole ikinä tullut mieleenkään valuttaa vettä shampoon, hoitoaineen ja saippuan levityksen ajan. Ei ihme että kerrostalojen kiinteät vesimaksut on niin korkeat, jos tuo on tavallistakin.
Mä ainakin laitan sheivausta varten vettä pieneen kippoon, niin ei tarvitse valuttaa ollenkaan. Kuvittelin, että kaikki muutkin tekee niin :D
Minulla menee yli 5 minuuttia jo pelkän peeniksen pesuun.
Vierailija kirjoitti:
Minun pitää käyttää ihon kuivuuden takia kosteuttavaa suihkusaippuaa, joka on hidas huuhtoutumaan pois iholta. Pelkkä vedellä pesu kuivattaa ihon hilseileväksi, eikä se kuitenkaan puhdista kunnolla.
10 minuuttia menee suihkussa, vaikka kuinka yrittäisi olla nopea ja hana olisi kiinni saippuoidessa.
Hiusten pesun kanssa menee ainakin 15 minuuttia.
5 minuuttia on liian lyhyt aika suihkuun säännöllisesti käytettynä ja johtaa vaan ihon sienikasvustoon, joka on ärsyttävä vaiva. Se voi tulla myös päänahkaan ja aiheuttaa hilsettä, kutinaa, kirvelyä ja hiusten lähtöä.
Paljon hikoilevat ihmiset, urheilijat ja fyysistä työtä tekevät tarvitsevat suihkua useammin kuin muut, esim. 2 kertaa päivässä. Ei heille riitä 5 minuuttia/pvä millään.
Jep. Teen fyysistä työtä enkä todellakaan mene hikisenä nukkumaan, hiuksetkin on pestävä joka päivä, koska hautuvat hatun alla 8 h päivässä. Jos menen iltavuoroon ja lenkkeilen tai jumppaan ennen sitä, niin käyn vielä aamulla pikasuihkussa iltapesun lisäksi.
Ehkä onnistuu. Käyn suihkussa n.3 kertaa viikossa. En ole ihan varma. Vaihtelee hikoilun yms mukaan. Samoilla metodeilla kuin mies ylempänä eli ne likaiset paikat kainalot,munat, perse ja jalkapohjat pestään hyvin, muut huuhtoutuu vedellä siinä samalla. Välillä toki saippuoin myös selkää, käsiä jne mutta en ollenkaan joka kerta. Sitten hiukset pesen vain kerran viikossa shampoolla, muuten vedellä. En käytä mitään turhia hoitoaineita, minulla on paksu tukka muutenkin. Naamaa en pese muuta kuin vedellä paitsi kerran viikossa partashampoolla parta ja siinä samassa kasvot. Sama kerta kuin pesen hiuksetkin eli siinä menee sitten varmaan vähän enemmän aikaa. Ajan lisäksi joka kerta suihkussa pallit mach 3:lla, jossa aikaa menee 1-2min. Olen tehnyt näin jo 15v.
Ihmisen ihoon ja hiuksiin pitää jättää luonnolinen bakteeri rauhaan. Ihan kaikkea ihon rasvaa ei kannata poista ja se poistohan tapahtuu siten että lutraa liian usein suihkussa ja varsinkin jos käyttää joka kerta jotain kemikaaleja tai saippuoita. Haaleaa vettä varmaan iho vielä sietäisi mutta ei kuumaa eikä niitä pesuaineita. Nyt saa sitten alapeukuttaa ihan vapaasti jos siltä tuntuu.
Onnistuu. Ja jää aikaa vähän ylikin.
Hassu Suomi kirjoitti:
Miettikää mikä keskustelu!
Kansalaiset toistensa kurkussa, jotta rikkaat ja tehtaat saavat sähköä.
Valehtelematta suihkussa menee lähes aina reilu puoli tuntia ja pikasuihkussa vartti. Onneksi on kunnalliset vedet yhtiössä niin ei lopu kaivosta kapasiteetti kun nautiskelee lämmöstä :)
Olen 36v mies ja lyhyet hiukset.
Jos tukka on ajettu millin sängelle nii helposti jo 2 minuutissakin. Tosi mukava juttu..
1-3 minuuttia riippuen peseekö hiukset. Läträäjät voivat siellä suihkussa lotratessaan miettiä vaikka niitä noin kolmea miljardia ihmistä, jotka kärsivät jonkinasteisesta puhtaan veden saatavuusongelmasta.
Mies 38v
Vierailija kirjoitti:
1-3 minuuttia riippuen peseekö hiukset. Läträäjät voivat siellä suihkussa lotratessaan miettiä vaikka niitä noin kolmea miljardia ihmistä, jotka kärsivät jonkinasteisesta puhtaan veden saatavuusongelmasta.
Mies 38v
Ja itse lähetät heille käyttämättä jääneen vetesi?
Vihreä siirtymä vaatii joitakin uhrauksia. Yksi pienimmistä on että kaikki leikkaavat siilin ja peseytyvät vain kerran kuukaudessa. Vihreässä siirtymässä kärsimys on iso osa ideaa.
teinienki kans toimii ku sanoo et virutus hana kiinni saippuu ja virutus hana kiinni ja jos ei usko nii pikku ärähtely ni kaik ok.
Muuten teinit asuis suihkun alla.
On se jännää ku katsoo ulkomaisia remppa tai muutto ohjelmia kuten kanada,usa. Niin siellä pennuilla ja vierailekki pitää olla omat pesuhuoneen tietysti vanhemmillaki oma. Suihkuissa yleensä penkki mihin istua ja moni suuttimien kera eli kuten haluaa hieovaa,höyryä jne... Mutta meillä kylmässä pojolassa pitää saatan säästää ku muualla nautiotaan!! Ei oo kivaa.
Janteri kirjoitti:
Vihreä siirtymä vaatii joitakin uhrauksia. Yksi pienimmistä on että kaikki leikkaavat siilin ja peseytyvät vain kerran kuukaudessa. Vihreässä siirtymässä kärsimys on iso osa ideaa.
Kiva ajaa pilderinkiä teslalla ilman tukkaa psklta haisevana.
Vierailija kirjoitti:
teinienki kans toimii ku sanoo et virutus hana kiinni saippuu ja virutus hana kiinni ja jos ei usko nii pikku ärähtely ni kaik ok.
Muuten teinit asuis suihkun alla.
On se jännää ku katsoo ulkomaisia remppa tai muutto ohjelmia kuten kanada,usa. Niin siellä pennuilla ja vierailekki pitää olla omat pesuhuoneen tietysti vanhemmillaki oma. Suihkuissa yleensä penkki mihin istua ja moni suuttimien kera eli kuten haluaa hieovaa,höyryä jne... Mutta meillä kylmässä pojolassa pitää saatan säästää ku muualla nautiotaan!! Ei oo kivaa.
Juurihan uutisoitiin kuinka yksi voimala taas käynnistyy, meillä on tuulivoimaa, turpeen nostokin takaisin, Suomi on omavarainen. Miksi me alamme tukemaan ja lämmittämään rikkaita isoja EU-maita. Ei kiitos, hoitakoon hommansa. Jättäisikö saksalainen suihkun väliin, että suomityttö ja poika pääsee suihkuun, tai pysyy lämpimänä, ei jätä. Eikä jätä meilläkään päättäjistä yksikään, meitä vaan pelotellaan milloin milläkin asialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testasin tänään kauanko kattavampi suihkutteluni kestää (pitkien hiusten pesu, hoitoaine, kainalokarvojen ajelu), en kiirehtinyt mutta en hidastellutkaan: 7,5 min.
Hoitoaine en vaikuttaessa pesin kävit ja ajelin karvat, joten suihkua en sulkenut. Ainut hetki peseytymisessäni, jolloin suihkun olisi voinut sulkea, oli vaahdottaessani shampoota. Hoitoaine en huuhtelu vei selkeästi eniten aikaa.
Ei hullumpi tulos. Jos haluaisin päästä alle 5 min. pitäisi jättää hoitoaine käyttämättä ja tällä takkutukalla en sitä mielelläni tee
Siis levität hoitoaineen suihku valuen, miksi ihmeessä? Karvojen ajamista vartenkaan suihkun ei tarvitse valua koko ajan, pieni liru hanasta riittää. Minä olen kai oppinut säästäväiseksi kun ei ole ikinä tullut mieleenkään valuttaa vettä shampoon, hoitoaineen ja saippuan levityksen ajan. Ei ihme että kerrostalojen kiinteät vesimaksut on niin korkeat, jos tuo on tavallistakin.
Mä ainakin laitan sheivausta varten vettä pieneen kippoon, niin ei tarvitse valuttaa ollenkaan. Kuvittelin, että kaikki muutkin tekee niin :D
En käytä vaahtoa ajelussa (joutuisihan senkin huuhtelemaan) vaan ajan kainalot veden valuessa. Sellaisenaan kuiviltaan jos ajelee, iho rikkoutuu.
T. 7,5 min
Tiedättäkö muuten, kun tulee vanhaksi karvat katoavat, sääristäkin. Meille naisille tulee toki partaa ylähuuleen, mutta se on helppo poistaa.
Juuri näin, suihku kiinni siksi aikaa kun saippuoi ja pesee shampoolla. Minulla on pitkä paksu tukka ja vettä menee 10 l ämpärin verran. Hoitoaineen huuhteluun menee kyllä yli puoliämpäriä mutta siis alle 20l yhteensä kun maalla ämpärimetodi on käytössä.
Ärsyttää katsoa kun uimahalleissa vesi valuu peseytymisen aikana, samantienhän saippua huuhtoutuu pois. Sen jälkeen vielä seurustellaan suihkussa, monesti ehdin käydä saunassa ja samat seurustelijat edelleen valuttavat vettä suihkussa.
Vuokralaiseni sähkölämmitteisessä rivarissa (2hlöä) teki 800e lisälaskua sähköstä vuodessa suihkujensa takia, vesimittaria ei ikävä kyllä ollut. Tämä tapahtui v 2003-2004 eli sähkön hinnat oli jotain ihan muuta kuin nyt. Tämän päivän hinnoilla en uskalla edes arvioida mitä tuo pelkkä sähkö noihin suihkuihin maksaisi + vielä veden osuus. Vuokralainen ainakin olisi ulosotossa sen jälkeen....att tänka på!
Kylpyhuoneen lattialle metallinev vanna, jossa äiti voi pestä kaikki kakaransa kerralla. Ensin saippuoida kaikki, sen jälkeen vettä niskaan jokaiselle ja puhdasta tulee. Yksin vallan loistavaa, voi liotella kaiken kuonan pois ja vettä säästävä huuhtelu päälle. Pariskunnilla sopu säilyy, suloista puhdistautua vannassa, valella vettä toinen toisensa niskaan, säästeliäästi. Välillä vanna seinälle koukkuun pois tilaa viemästä.