Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022
Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.
Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.
Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…
Kommentit (1931)
Näkikö tuolta Vipusesta jotenkin paljonko ollut hakijoita tiettyyn hakukohteeseen? En osannut löytää ainakaan ens keväänä alkavien AMK-koulutusten hakijamääriä.
Vierailija kirjoitti:
Lukeeko muilla hyväksytyillä näin:
"2. Et ole ottanut vastaan suomalaiseen korkeakoulututkintoon johtavaa opiskelupaikkaa mistään muusta samana lukukautena alkavasta koulutuksesta."
Joo. Ylempänä, että: "Sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa tässä hakukohteessa, jos seuraavat kaksi ehtoa täyttyvät:"
Vierailija kirjoitti:
Oliko siis kenelläkään vielä Laurean tai Metropolian valintakokeen tuloksia?
Täällä yks kumpaankin hakenut ja ei ole tullu tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan mulle. Hain sh
Vierailija kirjoitti:
Näkikö tuolta Vipusesta jotenkin paljonko ollut hakijoita tiettyyn hakukohteeseen? En osannut löytää ainakaan ens keväänä alkavien AMK-koulutusten hakijamääriä.
Näkyy ensisijaiset hakijat ja hakijoiden kokonaismäärät hakukohdekohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Näkee. Siellä se päivittyvä excel Korkeakoulujen hakeneet ja paikan vastaanottaneet.
Moneenkohan tänään jaksaa ootella noita metropolian ja laurean tuloksia ennen kun tajuan et ne tulee vasta huomenna 🤔 aivan kuten alunperin teorisoin
Vierailija kirjoitti:
Odottaako täällä kukaan muu Samkin tai Diakin tuloksia?
Minä 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkee. Siellä se päivittyvä excel Korkeakoulujen hakeneet ja paikan vastaanottaneet.
Siis miten voi näkyä tän haun jo? Eikö ne oo kevään yhteishaun? Mä en ainakaan nää kuin hakeneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai katos, nyt viimein osasin oikeaan paikkaan! Linkki, jos joku etsii vielä: https://vipunen.fi/fi-fi/Raportit/Haku-%20ja%20valintatiedot%20-%20kork… (jos tollanen rimpsu nyt täällä toimii), ja sieltä 2023
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai katos, nyt viimein osasin oikeaan paikkaan! Linkki, jos joku etsii vielä: https://vipunen.fi/fi-fi/Raportit/Haku-%20ja%20valintatiedot%20-%20kork… (jos tollanen rimpsu nyt täällä toimii), ja sieltä 2023
Toi on viime kevään haku.
Mä sain Lapin AMK:sta sosionomin verkko-opinnot tulokset. 6. varasija, mun pisteet 73.72 ja alimmat hyväksytyt 65.77. En siis ole ensikertalainen. Tää oli mun kolmosvaihtoehto eli ihan turha varmaan unelmoida opiskeöupaikasta...
Vierailija kirjoitti:
Xamkista tuli tieto, onko Hamkista tullu kellekään vielä?
HAMKista tuloksia odotellaan täälläkin vielä.
Metropolian tuloksia odottelen kanssa ja tänään "lisätiedot" palkki ilmeistyi. Tulevatkohan tänään vai huomenna? Näyttää siltä, että viesti ketjussa ei ainakaan kukaan ole saanut Metropolian tuloksia. Toivottavasti ei kuitenkaan mene ensi viikkoon :D
Mun saamassa sähköpostissa oli alhaalla jo linkki niihin tarkempiin valintakokeiden pisteiden tuloksiin:
AMK-valintakokeesta saamasi osiokohtaiset pisteet näet Valintakoepisteet-palvelussa, joka avautuu viimeistään 25.11. https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/amk-valintak…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Xamkista tuli tieto, onko Hamkista tullu kellekään vielä?
HAMKista tuloksia odotellaan täälläkin vielä.
Mulle tuli Hamkista tulokset.
Onko siis niin, että jos otan paikan vastaan tässä yhteishaussa, en pysty ottamaan paikkaa vastaan ensi kevään yhteishaussa (siis ensi syksynä alkavaan koulutukseen)?
Vierailija kirjoitti:
Metropolian tuloksia odottelen kanssa ja tänään "lisätiedot" palkki ilmeistyi. Tulevatkohan tänään vai huomenna? Näyttää siltä, että viesti ketjussa ei ainakaan kukaan ole saanut Metropolian tuloksia. Toivottavasti ei kuitenkaan mene ensi viikkoon :D
Veikkaan huomista mut ei sitä koskaan tiedä. Toivotaan todella ettei mee seuraavaan viikkoon 🤞
Päivittyykö oma opintopolku ns reaaliajassa vai aina kerran vuorokaudessa? Eli voiko varasija muuttua päivän aikana vai meenkö huomenna vasta uudelleen kattoo...... ihan vaan että en turhaa päivitä opintopolun sivua kerran tunnissa :D