Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022
Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.
Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.
Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…
Kommentit (1931)
Huoltokatko on tainnut venyä, en vieläkään saa omia hakemustietojani näkyviin.
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän,että en pääse tänäkään vuonna. Ahdistaa ajatus,että taas pitää jaksaa töissä painaa ainakin syksyyn asti. Miks oon niin huono kokeissa.. :-(
Lukiossa oli sama.. tunnilla kaikki oli hyvin ja kokeessa menetin suunnilleen muistin.
Sama.. mua stressaa ihan sikana koetilanteet ja kun ei ole mikään paras itsetunto/luottamus niin ajattelee että kaikki muut on parempia..
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän,että en pääse tänäkään vuonna. Ahdistaa ajatus,että taas pitää jaksaa töissä painaa ainakin syksyyn asti. Miks oon niin huono kokeissa.. :-(
Lukiossa oli sama.. tunnilla kaikki oli hyvin ja kokeessa menetin suunnilleen muistin.
Sama fiilis, mutta ei vielä luovuteta 😊 Ens vuonna uudelleen jos ei paikkaa nyt tule.
Haen ensimmäistä kertaa ja vaikka olin tyytyväinen kokeen jälkeen, nyt kun näitä kommentteja on lukenut niin moneen taisin vastata väärin ja siitä syystä ei itsellekään kovin iso luotto ole paikan saamiseksi.
Itseä ei mikään muu haittaa kuin jos ei saa koulupaikkaa hylätyn kokeen takia ja tän kokoajan on joutunut odottamaan turhaan 🙄
Vierailija kirjoitti:
Itseä ei mikään muu haittaa kuin jos ei saa koulupaikkaa hylätyn kokeen takia ja tän kokoajan on joutunut odottamaan turhaan 🙄
Jep niin turhauttavaa.. Ja vuoden päästä vasta pystyn taas hakemaan kyseiseen tutkintoon/kouluun uudestaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep niin turhauttavaa.. Ja vuoden päästä vasta pystyn taas hakemaan kyseiseen tutkintoon/kouluun uudestaan..
Jos on yo, niin kannattaa miettiä että voisiko yo-arvosanoja korottaa. Siellä on ruhtinaallisesti aikaa kuitenkin. Tai sitten suoritatte jonkun amistutkinnon aikuispuolella hyvin arvosanoin työn ohessa, ei pitäisi olla ongelma. Sitten vaan todistuksella sisään.
Mulle oli nyt tullut Kuopiosta hyväksytty tietotekniikan insinööriksi <3
HAMKista ei ole ainakaan vielä kuulunut mitään. Huoh. Tätä odottelua. Opintopolussa näkyy edelleen "opiskelijavalinta kesken."
Ihan tuskallista odotella, tuntuu päivät niiiiiin pitkiltä...
Ja tässä kun vaikeasta masennuksesta on toipumassa, niin kaipaisi niitä onnistumisen tunteita. Seuraava mahdollisuus samaan koulutukseen on vasta vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon! Varasijalla odotellaan, vaikka pisteitä yli 99. En vain kuulu ensikertalaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon! Varasijalla odotellaan, vaikka pisteitä yli 99. En vain kuulu ensikertalaisiin.
Paljonko pääsykokeen maksimipisteet on? Luulin että 100?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksimipisteet oli sata, mutta osasta tehtävistä saattoi saa kymmes- tai sadasosapisteitä, jos ei saanut tehtävän kaikkia kohtia oikein. Reilulla 95 pisteellä on päässyt sisään ensikertalaisia, mutta ei ensikertalaisissa on ilmeisesti ollut useita täydet pisteet saaneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko,että oikeasti on tuloksia tullut. Trolleja.
Savonia varmasti isosti infoasi mikäli tulokset olisivat tulleet.
Eipä ollutkaan trolleja vaan valintakurssin tulokset tulleet tekniikan aloille :)
On kyllä melko kovat tulokset, onnea! Olikos tuossa 7-8 paikkaa ei-ensikertalaisille jos oikein muistan?
Vierailija kirjoitti:
Eipä ollutkaan trolleja vaan valintakurssin tulokset tulleet tekniikan aloille :)
Ei ainakaan HAMKin puolella ole tullut tekniikan tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savonia varmasti isosti infoasi mikäli tulokset olisivat tulleet.
Savonialla oli monimuoto insiööriopintoihin erillinen pääsykoekurssi. Näihin opintoihin ei siis haettu yhteisvalinnan valtakunnallisilla pääsykokeilla. Tarkempaa tietoa löytyy Savonian nettisivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savonia varmasti isosti infoasi mikäli tulokset olisivat tulleet.Savonialla oli monimuoto insiööriopintoihin erillinen pääsykoekurssi. Näihin opintoihin ei siis haettu yhteisvalinnan valtakunnallisilla pääsykokeilla. Tarkempaa tietoa löytyy Savonian nettisivuilta.
On tullut tuon valintakurssin tulokset Savoniasta nyt. Mutta eikö pisteet pitänyt laskea siten, että maksimipisteet ovat 110. Eli jos esimerkiksi on suorittanut 80 % kurssin tehtävistä niin eikö pisteiden pitäisi olla 88 pistettä. Itse olen nyt saanut ainakin prosenttimäärän pistelukemakseni, mutta niinkö sen pitikin mennä?
Onko muilla tullut Savoniasta pisteet prosenttimäärän perusteella?