Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022

Vierailija
02.08.2022 |

Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.

Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.

Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…

Kommentit (1931)

Vierailija
421/1931 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muuten, jos jään varasijalle ensimmäisessä vaihtoehdossa, niin voinko saada paikkaa tokasta vaihtoehdosta? Tuli vaan mieleen kun ekana mulla on ensihoitaja johon on supervaikea päästä ja tokana taas sairaanhoitaja johon uskoisin kyllä pääseväni heittämällä jos vaan englanti meni läpi edes sillä puolikkaalla pisteellä.

Vierailija
422/1931 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plup kirjoitti:

Mites muuten, jos jään varasijalle ensimmäisessä vaihtoehdossa, niin voinko saada paikkaa tokasta vaihtoehdosta? Tuli vaan mieleen kun ekana mulla on ensihoitaja johon on supervaikea päästä ja tokana taas sairaanhoitaja johon uskoisin kyllä pääseväni heittämällä jos vaan englanti meni läpi edes sillä puolikkaalla pisteellä.

Tottakai voit saada. Systeemi menee siis sillälailla että jos olet varasijoilla ensimmäisiin vaihtoehtoihisi ja  tulet valituksi vaikka 3.vaihtoehtoosi, et voi enää valita 4-6. vaihtoehtoja vaikka olisit päässyt niihin pisteiden mukaan. Voit siis joko valita 3.vaihtoehdon paikan tai jäädä odottamaan 1. ja 2. vaihtoehdoissa varasijoilta nousua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1931 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin oli tullut eilen Savoniasta tieto, etten tullut valituksi.. Tämä tosin oli jo valmiiksi tiedossa, koska en tehnyt ennakkotehtävää jne. :D Nyt odottelen malttamattomana Laureasta tuloksia.. Hain YAMK-opintoihin ja oli pelkkää monivalintaa koko koe, joten elättelen toiveita, että tulokset tulisi ajoissa.. Voi olla turha toive, mutta kuitenkin.

Vierailija
424/1931 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin mä ajattelinkin, mutta joku epäilyksen peikko iski tässä odotusahdistuksessa 😂 kiitti!

Vierailija
425/1931 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun EI ensikertalaisille on nii pieni kiintiö päästä vaihtamaan alaa. Sosionomi monimuotoon ainoastaan n. 5kpl pääsee sisään per koulu , saa olla mennyt koe aivan nappiin.

Vierailija
426/1931 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi kun EI ensikertalaisille on nii pieni kiintiö päästä vaihtamaan alaa. Sosionomi monimuotoon ainoastaan n. 5kpl pääsee sisään per koulu , saa olla mennyt koe aivan nappiin.

Miten oisko polkuopinnot vaihtoehto?

Vierailija
427/1931 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten oisko polkuopinnot vaihtoehto?

Mä oon tätä miettinyt. Miten se käytännössä menee? Kuinka varmasti sitä kautta pääsee? Ilmeisesti vuodessa pitää painaa se 60 op. Iso uhraus, jos ei pääsekään sisään.

Vierailija
428/1931 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkuopinnot on niin kalliit etten itse oikein näe niitä tällä hetkellä vaihtoehtona, kun samanaikaisesti pitäisi opiskeluiden vuoksi vähentää työntekokin vähintään puoleen. Vaikka monimuoto-opinnot, niin silti pakollistakin läsnäoloa on yllättävän paljon ja itselläni täysin joustamaton työaika. Lisäksi tietysti jaksamisen takia pitäisi vähentää töitä. Ei siis yksinkertaisesti rahat riitä.

Ehkä jos saisin ensin opiskeltua paremman ammatin, missä parempi palkka ja paremmat työmahdollisuudet, niin sitten seuraavat opinnot voisivat alkaa polkuopintoina, tai olla vaikka kokonaan avoimen yliopiston opintoja, mikäli sellainen on mahdollista.

Vierailija
429/1931 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkuopintojen kautta pääsee vain 1-2 opiskelijaa per tutkinto/hakukausi sisään. Vaatii tosiaan sen ison opintopistemäärän hyvin arvosanoin, ilman että olet kuitenkaan tutkinto-opiskelija. Ei kiitos. Käyn pääsykokeessa taas jos en nyt pääse, samalla suoritan työn ohessa avoimen opintoja jotka saan EHKÄ hyväksi luettua jos pääsen joskus opiskelijaksi.

Vierailija
430/1931 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulokset ovat tulleet ja kaikille valituille on ilmoitettu valinnasta henkilökohtaisesti. Valitsematta jääneet saavat ilmoituksen mahdollisimman pian.

joopa joo taas

Vierailija
431/1931 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se kaatu koko opintopolku 😂 ne varmaan kyllästy kun kävin kolmattakymmenettä kertaa tänään

Vierailija
432/1931 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme pahoillamme. Opintopolun sivuja ei jostakin syystä voi nyt näyttää. Yritä hetken kuluttua uudelleen.

Toivottavasti tämä tarkoittaisi sitä että huomenna olisi jo tuloksia luettavana. Tai sitten tosiaan ovat sulkeneet koko sivuston kun porukka käy siellä 10 kertaa päivässä kirjautumassa :D

Vierailija
433/1931 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 38 ja hain viiteen kohteeseen, it-tradenomiksi. Mulla on jo toinen amk-tutkinto, joten enpä osaa yhtään sanoa, miten tässä käy. Todistusvalinnassa olisin päässyt heittämällä sisään jos olisin ensikertalainen, mutta nyt jäin kauas varasijoille. Koe meni ihan ok, mutta ei ole mikään supervarma olo. Ja tosiaan kun niitä paikkoja on jaossa niiiiiin vähän meille ei-ensikertalaisille, että saapa nyt sitten nähdä Hajoan kyllä atomeiksi, jos en pääse tältä nykyiseltä alalta pois. En todella tiedä mitä sitten teen. Tätä nykyistä en enää kauaa jaksa.

Mulla on myös YAMK-opinnot kesken tältä samalta alalta, mutta ei kiinnosta tehdä niitä loppuun vaan vaihtaa alaa ihan kokonaan.

Tälle kirjoittajalle ja näin ajatteleville suosittelisin yliopistoa.

Olin tuollainen hajoaja ja sitten pääsin opiskelemaan luonnontieteitä.

Kaikki entinen ikäänkuin jäi ja vanha ammatti ja muu, yhtäkkiä eli sellaista elämää että luennoilla joilla professorit puhuivat tieteestä ja opettivat keltanokka, luennot kuin dokumenttielokuvia tai tiedelehtien artikkeleita ja tätä vuodesta toiseen.

Rentouduin opiskelussa täysin. Aloin ymmärtää miten luonto on järjestäytynyt. Entinen elämä alkoi vaikuttaa tyhjältä ja ymmärtämättömältä, työ liukuhihnoilla merkityksettömältä.

Nykyään työskentelen saudiarabiassa vesilähteitä etsien- löydän enemmän öljyä kuin vettä mutta työnantajani voittoa tavoittelematon kansalaisjärjestö.

Elämäni paras päätös oli hakeutua yliopistoon. Tiedekoulutukset avaavat ajattelua ja myös kaikenlaisia ovia maailmalla- hyvä koulutus on kokonaisvaltaisesti elämää muuttava kokemus.

Ajattelen että lapsi ilman peruskoulua on paljon onnettomampi kuin lapsi joka on saanut käydä koulua- samoin ajattelen aikuisista, kannattaa hankkia koulutusta. Yliopisto on tutkijakoulu, tutkijan asenne on avain mielenkiintoiseen ja merkitykselliseen elämään.

Kasva sellaiseksi kuin olet- hae yliopistoon!

Vierailija
434/1931 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tunnistautumisesi onnistui, mutta emme löytäneet henkilötunnuksellasi hakemuksia"

Ööö... Tollanen teksti tulee opintopolkuun... Minne se hakemus on oikein hävinnyt?

Vierailija
435/1931 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tuli ensin käyttäkatko. Nyt pääsin kirjautumaan, mutta kun menen hakemuksiin niin tulee teksti hakemuksia ladataan ja se vain pyörii tuossa, mutta ei avaa paikkoja. Jännittää... 

Vierailija
436/1931 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintopolun käyttökatkon piti loppua 21.00, mutta näyttää olevan edelleen nurin. Eli en usko, että hakemuksesi on kadonnut mihinkään.

Vierailija
437/1931 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala auta. 

Vierailija
438/1931 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tietojen lataus epäonnistui. Yritä myöhemmin uudelleen."

Apua. Onkohan huomenna jo jotain tuloksia? 

Vierailija
439/1931 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tietojen lataus epäonnistui. Yritä myöhemmin uudelleen."

Apua. Onkohan huomenna jo jotain tuloksia? 

Ymmärsin että kyse on vain jostain huoltokatkosta.

Vierailija
440/1931 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain oman hakemustilanteen opintopolussa kaiken jumituksen jälkeen äsken auki, ja täysin sama kuin päivällä, opiskelijavalinta kesken. Turhauttaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi