UUSI VIIKKO MAALISKUISET (vk 43)
Ja tässä viime viikon pino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8607739&p=3&tmode=1&smode…
Kommentit (22)
Meillä myös pikku-ukko kipeänä, ei onneksi pahasti. Nenä tukossa ja kamala rohina kuuluukin makkarista, missä herra on päikkäreillä. Toivottavasti ei tule tällä kertaa korvatulehdusta!
Meillä myös poika opettelee kovasti ryömimään. Konttiminen ei vielä suju, herra vaan huojuu kontillaan, mutta ei älyä laittaa tossua toisen eteen:). Hampaita ei näy ei kuulu, joten perästä tullaan!
Äsken oltiin vähän pihatöissä, mutta sade taas yllätti. Sain viimeinkin kesäkukat kerättyä jätesäkkiin ja eerikat tilalle. Haravoida pitäis myös, mutta täytynee odottaa poutapäivää. Niin se vaan on syksy jo pitkällä, parin kuukauden päästä on joulu! Äiti laittoi just tekstiviestiä, että muistakaa sitten teettää joulukortit pikku-ukon valokuvalla. Katoinkin, että ainakin eirikuvalla on ihan kivoja pohjia korteiksi.
Ai niin, on pitänyt kysyä, että minkälaisia kuumemittareita teillä on? Meidän pitäis ostaa, korvakuumemittaria on ajateltu, mutta on saatu siitä palautetta, et ei ois käytössä kovin luotettava?
Nyt meen lukemaan sohvalle kirjaa, kun poika nukkuu. Sain kirjastosta Nora Robertsin uusimman kirjan ja se on nyt ahmittava loppuun, kotityöt voi odottaa;).
Mukavaa lokakuun viimeistä viikkoa!
Sport75 ja pikku-ukko 7½kk
[color=orange]Viime yö oli taas hermoja raastava kokemus... Illalla mulla oli maha ihan tulessa, poltti vaan sairaasti, kun pääsin ite nukkumaan puoli kahdentoista aikaan, niin Nooa alkoi itkemään ja huusikin sitten ihan putkeen puolitoista tuntia. En todellakaan tiiä, mikä vaivasi. Annoin supon ja syötin, kun sain lopulta huijattua pojan imemään. Oli vissiin loukkaantunut, kun illalla syötin ja purasi kaksi kertaa ja pääsi suusta aikamoinen huuto, ihan Nooakin pelästy. Imetys sujunut sen jälkeen kyllä ihan hyvin, ihme protestointia vissiin. Sitten Nooalla unta riittikin puoli seiskaan asti, joten sainpa itsekin piiiiiiitkästä aikaa nukkua ihan pidemmän pätkän.
[b]Suhnin[/b] miehelle myötätuntoa pyörtymisestä... itsekin kun olen verikokeissa pyörtynyt ja heikko olo iskee aina verikokeissa. En edes pelkää verikoetta, ainakaan tietoisesti, mutta sitä pyörtymistä jännitän :)
Kyllä me ollaan nuhaisena kerhoissa yms. oltu, mutta uintiin ei olla menty, kun saattaa kuulemma mennä helpolla nuhaisena korviin. Eilen ei sitten sukelleltu, kun vielä alkuviikolla nenä vuoti. Tosiaan syksy ja talvikauden saisi vaan neljän seinän sisällä nököttää, jos kaikkia nuhia pelkäisi. En kylläkään ihan vastentahtoisesti lapsia vie sellaseen paikkaan missä hieman nuhaakin pahempaa sairastelua on.
Mutta nyt ruuanlaittoon...
-monkey ja mekastava lapsilauma (neidillä kaksi kaveria kylässä)-
[color=orange]Joo, mäkin oon kuullu korvakuumemittarin epäluotettavuudetsa. Saattaa antaa ihan eri tuloksia mittausasennosta riippuen, mutta en sitten tiiä, onko niitäkin laadukkaampia... Meillä käytössä ihan perusdigitaalimittari ja ihan ok se mittaus on onnistunut pepusta.
-monkey-
Eli meilläpäin esim perhekerhossa on aika tiukat säännöt nuhaisena tulemisesta yms, mutta taas päiväkerhon puolella ei ole. Yleensä sellanen parin päivän vanha flunssa ei enään tartu ja silloin ollaan kerhoiltu ellei kuumetta. uimisesta en osaa sanoa. Silmätulehdus ei enään tartu kun on saanut lääkkeet käyttöön.
Meillä on ollu muutaman vuoden käytössä braun korvamittari. On ihan perusmittari apteekista ja mä oon tykänny kyllä. Oon joskus vertailun vuoksi mitannu esim pyllystä tai kainalosta digitaalimittarilla ja vertaillut tuloksia. Suht samoja on ollu. Korvamittari näyttää puolisen astetta enemmän kuin tavallinen mittari. Eli kandee mitata terveeltä lapselta kuume sillä niin tietää täten mikä sitten on kuumetta ja mikä ei ja suositellaan samasta korvasta. Myös ne " suppilosuojat" pitäsi vaihtaa kerta mittauksen jälkeen ettei siihen mahd tarttuneet korvavahat vääristä tulosta.
Joelkin sai eilen ekan hampaansa alas eteen. Nyt odotellaan sitä viereistä kun pullottaa sekin.
Joel ryömii aikamoista vauhtia ja tekee välillä katoamistemppuja milloin vessaan tai sängyn alle.
Flunssat tältä erää melkein voitettu. Vähän vielä pikkumiehen nenä vuotaa. Esikollahan oli viimeviikon kuumetta, korvatulehdus ja silmätulehdus.
Nyt on nukuttu edelleen ihan kohtalaisesti vaikkei hyvin vieläkään mutta paremmin kuin silloin joskus. Viimeyönä joel ähräili kahteen asti mutta sitten nukkui 6 een söi ja vielä tunti unta.Mutta parempia öitä on jo ollut.
OIKEIN PALJON JAKSUJA KAIKILLE SAIRASTELEVILLE JA YÖKUKKUJILLE!
meillä clas ohlssonin mittari, ohimolta mitattaan ja täti sanoo sitten englanniksi lukeman (pojasta aika kiva se ääni:)). näyttä 0,5 astetta vähemmän kun pyllstä mitattuna, joten aika luotattava.
mies taas pari päivä työmatkoilla, yksinhuoltajan arki...
pojalla yöt kauhean levottomat, en tiedä mikä se nyte vaivaa, tänän heräsi jopa 1,5-2 tunnin välin ' yskimään' (eli tutti hakusessa). kaksi hammasta on tullut, nuha melkein ohi, mikä se kyllä on että herää niin usein??? ei kyllä myös syö kunnolla, pari lusikallista soseeta ja muuten maitolinjalla.
lisäksi nousi aamulla seisomaan, joten pitää mennä ostamaan jarrusukkia. aika kova pää meidän lapsella, jos kaatu niin lattiat kolisevat mutta ei itkee ollenkaan. hurjaa katsottava
(tyhmä äiti, annoin lapselle kynän ja nyte on pojalla kunnon siniset viikset...)
kewa ja poika 7kk
Juuri tuossa laittelin uusia neuvola mittoja joelista kasvupinoon ja menin samalla läpi muidenkin mittoja..Huomasin kuinka moni on jäänyt pois joukostamme jotak vielä raskausaikana ja hieman vauvojen syntymänkin jälkeen oli aktiivisia. Olisi kivaa kuulla joskus heidänkin kuulumisiaan ; ))
Meille ei muuten ihmeellistä uutta. Yöt ovat edelleen olleet parempia kuin mitä oli mutta ei silti täydellisiä vielä. Tuossa tuo pikkumies ryömii kämppää ympäri ja kiljahtelee. Oikein korvia vihmoo tuo kiljahtelu. Pöydän alle on aina pakko ängetä etsimään murusia ja sitten menee hermot kun pää kolisee tuolin jalkoihin tms.
Mun flunssa ei tunnu menevän ohi mutta onneksi lapset on parantunu. Vähän joelin nenä vielä vuotaa.
Joelille tulee jo 8 kk mittariin perjantaina!!! Ihan kuin siitä olisi vasta 3-4 kk kun syntyi. Aika rientää liian nopeaan!!
Eipä taas muuta tällä erää. MOIMOI!
Meillä Hannekselle tuli eilen Hammas!!! Alas eteen vasemmalle... Ei muuten ollut mikään helmi, kun siitä aina puhutaan. Oli enemmänkin sahalaitainen puolen sentin hammas!!! Pelottaisi jos imettäisin vielä =/.
Hannes on nyt 7 ja puoli kuukautta ja on ryöminyt jo pari kuukautta. Konttaa ei vielä, mutta nousee käsilleen ja varpailleen ja nostaa toisen jalan ylös, joten tasapaino on HYVÄ! Konttausasentoonkin nousee ja sutaa jaloilla minkä pääsee, mutta raukka kun ei tajua siirtää käsiä mihinkään
Oon yrittänyt vieroittaa kaupansoseista irti, mutta vaikeaa on. Tänään ajattelin laittaa kanaa ja vihanneksia (itse), joka purkissa on herran herkkua ja laitan sen vielä pestyyn pilttipurkkiin jos saisi huijattua =)
Kuumemittarista: Meillä on ihan perus digitaalinen mittari, joka on kyllä ollut luotettava. Ja mittaan lämmön pyllystä kun ollaan selällään, vaikka ohjeissa lapsen pitäisi olla mahallaan, mutta saan helpommin pojan pysymään rauhassa kun voi pitää jaloista kiinni!!!
Yritän skarpata ja kirjoitella useammin!!!!
Susanna Ja Hannes 7½
KUUMEMITTARISTA meillä on ainaki ihan perusdigitaalinen apteekista, siinä on sellanen pehmee kärki ja pienellä vauvalla suositellaan mitattavan pepusta ja kainalosta näyttää vähän vähemmän, mutta ku ollaan sillon tällön mittailtu nii kyllä sit tietää jos kuumetta tulee ja eikös noilla pikkusilla yleensä tulekki sit kunnon kuume?? Tai ainakaan itellä ei koskaan oo ollu mitään 40 astetta, nytki kipeenä oli 37.5 ja olin ihan tööt. Mulle tuli nuha takasin. Pätkän nuha taas musta johtuu tulevista hampaista ku se taas jyystää sormii ja on vähän kiukkusempi kaveri. Ei edes jaksanut innostuu kaverin samanikäsestä pojasta mutta kotona sitte innostu ekaa kertaa oikeen kirkumaan ja huutamaan kun oli kaverin huomannu niin tekevän ihan innoissaan koko ajan.
Mulla pitäis taas alkaa menkat nyt tässä, olo on taas niin ällö ku voi olla. Synnytyksen jälkeen on ollu kyllä ihan erilaiset ku ennen. Jo toista kertaa tuntuu ihan alkuraskauden oireilta. Tosin eipä tarvii testiä tehdä ku Pätkä on talon ainoo mies. Tosin onhan meillä tää yks vieraileva tähti mutta eipä oo nyt käyny otolliseen aikaan =) Muutaman viikon päästä Muru palaa Suomeen.
Pätkäkin on alkanu menee aikasemmin nukkuu, tosin nyt myös me herätään aikasemmin... ja mikä hirveintä, mulla olis illalla aikaa tehdä rauhassa kotitöitä, silittäminen ei todellakaan ole mun juttu.
Enni nukahti ekoille päikkäreille omaan sänkyynsä, mikä on suurta edistystä sillä tähän asti olen hytkytellyt hänet uneen vaunuissa. Ihan turhaa on ollut sekin, tosi helposti nukahti sänkyyn. Olen vaan halunnut säilyttää sen vapauden, kun toinen nukahtaa vaunuihin niin ei tarvitse aina olla kotona päikkäriaikaan...
Nyt Enni sitten ryömii, ja suurella riemulla! Tai mies kyllä kutsuu sitä raahautumiseksi, kun ei nuo jalat vielä aina tajua osallistua liikkeeseen... Onpa hauska katsella kun toinen on niin tyytyväinen taitoihinsa!
Tauti alkaa vähitellen hellittämään otettaan perheestämme. Itse taidan tällä hetkellä olla kipein, ääni on pahasti maassa ja kurkku kipiä. Muuten vointi on aika mainio, kun olen jopa saanut nukuttua aika hyvin! Yhtään ei haittaa vaikka on sateista ja pimeää. Kyllä on hyvät unet ihmeellinen voimavara!
Mullakin on viimeinkin tullut menkkaoireita, mutta eipä vaan vieläkään näy tätiä kylään. Odotan kuitenkin aika " toiveikkaana" , sen verran on jomotellut ja turvotellut tällä viikolla. Joku kun totesi tuolla listalla että oli kestänyt nämä fiilikset parikin viikkoa ennen kuin mitään tapahtui. Jospa ne tästä alkaisi, ja päästäisiin tosissaan sitä kakkosta puuhaamaan...
Mistäs muusta on ollut puhetta? KUUMEMITTARISTA nyt ainakin. Meillä on kaksikin: tavallinen digitaalinen ja sitten sellainen ohimolta mittaava kuin Kewallakin. Tavallinen on musta aika hyvä, se ohimolta mittaava ehkä vähän epäluotettava. Tosin mä taidan olla aika kumma tyyppi, sillä aika usein (vaikka mittaisin suusta mistä lääkärikaverini käski mittaamaan) saan tosi alhaisia lukemia. Se ohimolta mittaava väitti eilen sitkeästi että lämpötilani oli 33,7. Siinähän olisi ollut aika kova hypotermia jo päällä, ja mulla oli kuuma...
Huomenna meillä olis juhlat, ja Enni menee ekaa kertaa mummolaan yöksi. Jänskättää molemmat tapahtumat... Mahtaako juhlimisesta tulla mitään kun on niin ikävä? Ehkä sentäs. Enpä olisi uskonut että neiti on yli 6kk ennen ekaa yökylää (ja silti tuntuu oudolta että noin pieni lähtee mihinkään)! Etukäteen olin kuvitellut että lapsi olisi kerta viikkoon hoidossa ja yökylässäkin useammin. Ei vaan ole tuntunut tarpeelliselta muilla hoidattaa. Olen itseeni ihan yllättynyt...
[color=orange]Kylläpä on nyt syksyinen sää, vettä sataa koko ajan, on pimeetä, tuulee... saa nähdä, millanen myrsky sieltä nyt tulee!
Nooa just päikkäreillä ja Venlalla omassa huoneessaan siivousprojekti kesken. Alkoi siivoamaan lehtiä ja se onkin aikaa vievää puuhaa, kun koko ajan pitää lukea löytämiään lehtiä. Pukeminenkin jäänyt. Venla menee tänään mummolle yökylään ja huomenna mummo tulee meille lapsia hoitaa siksi aikaa, kun me mennään käymään kirjamessuilla. Olisipa ihanaa saada Nooakin yökylään ja vaan NUKKUA! On vaan edelleen sen verran vaativa tapaus öisin tuo meijän pikkumies, ettei oo yöhoitoon raaskinu/ viittiny antaa. [b]Kuinka moni maaliskuisista vielä imettää?[/b]
Maanantaina lähden lasten kanssa mun vanhempien luokse siksi aikaa, kun meillä on kylppäriremontti menossa. Kauankohan sekin kestää? Parissa viikossa on nyt arvioitu saatavan homma valmiiksi, mutta saa nähdä...
Leppoisaa viikonloppua kaikille!
-Monkey ja lapset-
Todellakin sateista sellaista. Sisällä ollaan ja taidetaan pysyäkin. Tylsiä vaan nämä ihan pelkästään kotona olo päivät, tuntuu että pikku-ukkokin tylsistyy! Meillä nukutaan vielä, ukko päätti 5.45, että on aamu enkä saanut nukkumaan, vaikka nukahti vasta 22. No, 7.30 herralla alkoi syödessä silmät lupsua ja nukahti ja niitä unia tuo nukkuu edelleen. Sais kyllä kohta alkaa heräilemään, että saadaan tähän päivään edes joku rytmi. Ettei mee ihan taisteluksi täälä sisätiloissa;).
Meillä myös ryömitään nyt ihan kunnolla ja kohta varmaan myös kontitaan. Herraa vaan kiukuttaa kovasti, kun liikkua tekisi kovasti mieli, mutta kun ei tajua miten siitä konttausasennosta pääsisi eteenpäin.
Tänään mennään katsomaan 2vkoa vanhaa vauvaa, on se varmaan niiiin pieni. Toivottavasti ei vauvakuume iske;). No enpä usko, tällä hetkellä tuntuu siltä, että ensi syksynä on ihan kiva mennä töihin ja kattoo sitten miltä tuntuu.
Nyt alan laittaa itelle aamiaista enkä varo ääniä, jospa toi kaveri nousisi kohtapuolin!
Mukavaa viikonloppua, vaikka kelit taitaakin olla aika tylsät,
Sport75 ja pikku-ukko *ZZzzzz*
..vastataanpas nyt tähän samantien. Imetän edelleen, mutta jos ollaan jossain menossa, ostoksilla/kyläilemässä, niin olen antanut pullosta maitoa. Ukko ei jaksa keskittyä imemiseen muualla kuin kotona:). Onneksi kuitenkin rinnat on jo pienentyneet eikä oo sellaset keilapallot kuin keväällä;)! Tarkoitus olis imettää maaliskuuhun saakka, sinne on kyllä aika pitkä aika. Mutta meillä kun syödään vielä 1krt/yö niin imetys on niin kätevää.
Pätkä toissapäivänä konttaili jonkin matkaa, mutta totes sitten että ryömimällä pääsee nopeempaa. ja vaikka se onki jo reilu pari kuukautta ryöminy niin toista jalkaa se ei käytä ollenkaan vaan raahaa sitä mukana =) Neuvolassa epäili jo että jalassa on jotain vikaa ku se on sama jalka mitä se varvistaa kun sitä seisottaa ja se hyppii. No ei siinä kuitenkaan mitään vikaa ole.
Meillä on tosi matalalla olkkarin ikkuna joten eilen taas Pätkän kanssa seisottiin ikkunalla ja nojailtiin patteriin ja katseltiin ihmisii, kun kivasti menee tossa heti jalkakäytävä. Hetken päästä se ite ryömi ikkunalle ja otti käsillä kii ja alko punkee pystyyn ja pääsihän se, vähän piti varmistella itse käsillä ettei se heti kellahda kumoon ku oli niin tohkeissaan saavutuksestaan. Sen jälkeen se on eilen ja tänään myös monta kertaa ryöminy mun luo ja alkaa könyymään syliin ja ottaa mun paidan rinnuksista kiinni ja kiskoo itsensä seisoo ja sitte taas on ihan innoissaan.
Ai niin, mä ostin tänään sellasen kipsivalupakkauksen kaikkine tarpeineen, en vielä tiedä teenkö jalasta vai kädestä valun mutta kiva muisto säästää Pätkälle. Olispa tienny aikasemmin, olis voinu ihan sillon pienenä tehdä pikkiriikkisen käden ja jalan.
Mä imetän vieläki ja aion imettää niin pitkään ku maitoo vaan riittää. Imetän vieläki myös julkisilla paikoilla. Korviketta en oo antanu vielä.
Pätkä on nyt myös älynny että koirilla on kanssa " ruokanapit" joihin se ei onneks oo vielä hampaita iskeny.
Minä imetän vielä aamulla ja illalla (joskus myös yöllä jos ei muuten meinaa tulla unista mitään). En tiedä pitkäänkö tätä jatkuu, en usko että vuoden ikään asti jaksan mutta josko nyt vielä tovin. Kyllästyin niin totaalisesti siihen imetykseen kun neiti ei päivällä jaksanut ollenkaan keskittyä imemiseen, ja sitten öisin söi nännit verille. Nyt tuntuu siltä, että kun harvoin saa niin osaa arvostaa... ;)
SERAn Pätkää oli koiranruoka alkanut kiinnostaa. Minä siirsin Santun hyvän vinkin jälkeen kissanruoat tiskipöydälle - meneepä muutama tovi ennen kuin neiti sinne asti yltää. Isoilla koirilla ei kyllä ole mitään asiaa tiskipöydälle, että sikäli tästä vinkistä ei nyt ollut mitään apua... Sitä olen mietiskellyt mitä keksisin tuolle kissanhiekkalaatikolle, kun sekin arvatenkin käy jossain vaiheessa mielenkiintoiseksi... Pitää miettiä. Monet siirtää sen vessaan, mutta minä en haluaisi sitä sinne.
Enniä on muuten alkanut kiinnostaa myös meidän kissat. Aamulla ryömi kovin tyytyväisenä toisen luokse, ja sai juuri ojennettua kätösensä " silittääkseen" kun kissa päätti häipyä. Eipä ollut neiti moksiskaan, vaan lähti perään! Tulee kissoille uudet sävelet kun tuo alkaa nopeempaa liikkumaan. Siirtyvät varmaankin kirjahyllyyn ja pöydille... :/
No niin, yritänpä hankkia elämän ja lopettaa tältä päivältä... ;)
Täällä yksi mökkihöperö keskeltä pimeyttä huhuilee...että osaa olla pitkiä päivät, kun säät ei salli ulkoiluja. Kaiken lisäksi meillä sairastaa puoli perhettä ja mullakin taitaa olla kuumetta parhaillaan. Hoh-hoijaa :O
KUUMEMITTAIREITA on ollut toki aikaa testata. Sain täsmälleen saman tuloksen tavallisella mittarilla pepusta kuin korvakuumemittarilla korvasta. Ja siis vauvalta ...:) Kai merkeissäkin on eroja? Meillä vissiin korvakuumemittarina on Braun, tavallisesta en tiedä (Omron??).
Edelleen myös IMETÄN. Voisin omasta puolestani irtisanoutua tehtävästä, mutta kun edelleen syödään vähintään kerran aamuyössä ja en ymmärrä, miten poika vetäisi annoksen tuohon aikaan heräämättä nokkamukista. Päivisin mennään nokkamukilla pääosin, mutta kyllä mä käytän imetystä myös rauhoituskeinona. Ja iltamaidot kuuluu iltarutiineihin, joskin nukahtaa ihan rauhallisesti ilmankin, jos olen pois kotoa. Ehkä siis summa summaarum voimme todeta, että äiti tarvitsee imetystä (kyllästymisestään huolimatta) poikaansa enemmän.
Lapsen ajoittaista SYÖMÄTTÖMYYTTÄ pähkäilen. Meillä saatetaan joinain päivinä kieltäytyä ihan kaikesta ruuasta ja juomasta. Pahimmillaan nestettä menee nafti 300ml (plus imetys) eikä sitten mitään muuta. Painopituuskäyrät on ihan ok, joten kai sitten riittää, kun taas tulee parempi päivä väliin. Johtuisiko kieltäytyminen myös oivalluksesta, että ei oo pakko jos ei haluu...;)
Nyt tilttaa aivot, parempi varmaan painua pehkuihin kera panadolin. Jaksamisia maaliskuiset!
Nii siis ei meillä Pätkä syö koiranruokaa, noi imurit nielee n.15 sekunnissa kaiken syöntikelposen. Vesikuppi tosin on muuttanut vessaan koska siellä on kiva käydä läpöstelemässä.
Kuten jostain lehdestä just luin...
Pikkuveli itki ja isoveli sanoi äidille että sillä on varmaan maha kipeä. Äiti ihmetteli että miksi sillä on maha kipeä, isoveli sanoi että varmaan siks ku se joi koiran vesikupista. Äiti ihmetteli miksi isoveli oli antanut pikkuveljen tehdä niin johon isoveli vastasi " No kun se käytti lusikkaa" =)
Siis Pätkä on tutkaillu koiria jo sen verran että on huomannu että niillä on monta nisää, eli " ruokanappia" ja odotan vaan että yllätän sen niistä puuhista. Koirat tykkää ihan älyttömästi ku joku niitä rapsuttaa ja etenki kun niiden korvia hierotaan ja siinähän Pätkä on erittäin hyvä ja kovakourainen =)
SYÖMÄTTÖMYYTEEN sen verran että Pätkä ei ainakaan ollu kovin innokas syömään ku sillä oli nyt nuha ja sillon ku hampaita tuli. Edes tissi ei kelvannu.
Tää on jo tosi sairasta mutta vähän oon ollu kade tänään kaverille joka ulkoillessa oksenteli alkuraskauden pahoinvoinnin takia.
Nuhaisia ollaan täälläkin vielä, mutta ei onneksi paljon häiritse muuten kun ehkä unia (päivällä) öisin on pikku-ukko onneksi nukkunut samaan malliin kun ennen nuhaakin. keskimäärin kerran pitää yössä tuttia käydä laittamassa, joskus löytää tutin itsekkin. Tänään heräs tukkoiseen nenään jo 6.10 eikä rauhottunu millään eli herättiin sitten... syötin tissiä ja aamupuurot, mutta alkoi pojalla silmä luppaa, niinpä mentii koko perhe vielä petiin ja poika sai nukkua meidän välissä... harvinaista herkkua meillä, kun poika nukkuu omassa huoneessaan ja viikonloppu aamuisin ollaan otettu meidän sänkyyn peuhaamaan, mutta en edes muista millon oltaisiin nukuttu kaikki samassa sängyssä.
mie kans vielä imetän, ei ole poika korviketta saanut kertaakaan, paitsi puurossa... välillä kelpaa tissi paremmin välillä tosi huonosti... kyselin neuvolastakin, että pitääkö antaa korviketta että näkis että poika saa maitoa tarpeeksi, mutta ei kuulemma tarvitse, pitää koittaa tarjota tissia mahdollisimman usein. Öisin ei enää ukkeli saa mitään ruokaa ja hyvä niin :) aattelin nyt kuitenkin varmaan sinne vuoden ikään imetellä ni ei tarttee ottaa korvikkeita käyttöön, vaan voidaan sit siirtya normi-maitoon suoraan, muuten kyllä voisin imettämisen lopettaa, mutta kun ei ole " hyvää syytä" , ni kattellaan vielä aika menee niin nopeesti että enköhän jaksa sinne maaliskuulle....
mukavaa viikonloppua kaikille
fiona77 ja pikku-ukko
Mies meni aamulla lääkäriin ja saikin sitten sairaslomaa (ja pyörtyi taas verikokeeseen poloinen). Ennillä taasen alkoi silmätulehdus, ja illalla päästään sitä lääkärin kanssa ihmettelemään. Tosi hyväntuulinen tyttö kyllä on, joten en usko sen olevan ihan hirveän kipeä, mutta neuvolatäti kehotti kuitenkin menemään lääkäriin kun on ensimmäinen tulehdus kyseessä. Jotta olo ei pääsisi turhan auvoisaksi, pamahti vielä itsellekin mojova päänsärky. :(
Hitsi kun harmittaa että se tämän päivän tapaaminen meni nyt pieleen. Olisin ollut seuran tarpeessa... En tietenkään uskaltanut lähteä aamulla leikkipuiston kerhoonkaan, kun siellä tuppaa käymään aika pieniä vauvoja (silloin kun käy yhtään ketään). Toivottavasti saadaan uusi tapaaminen aikaiseksi mahdollisimman pian!
Enni alkaa osoittaa merkkejä ihan oikeasta ryömimisestä, siis sellaisesta missä käsillä vedetään ja jaloilla potkitaan... Tähänkin asti on kyllä edennyt, muttei mitenkään tarkoituksen mukaisesti eteenpäin. Jännää!
Piti kysymäni teiltä, että KUINKA KIPEÄN lapsen kanssa välttelette muiden lasten seuraa? Mietin vaan että jos jokaisen nuhan paranemista jää odottamaan, niin saa olla puoli talvea sisällä. Lähinnä siis esim noita kerhoja ja vauvauintia ajattelen, vieraisille jos on menossa niin voi aina kysyä etukäteen. Minä olen vähän törkeästi ehkä mennyt vaan kerhoon nuhanenän kanssa, mutta uimiset on jätetty väliin. Mitä mieltä te muut olette?