***KOTILOT*** vk 43
Kommentit (43)
Vihdoin ja viimein uskallan tulla tänne puolelle, välillä olen käynyt kyllä lukemassa, mutta muuten olen kirjoitellut tuolla kuumeilu puolella. Eilen kävin sitten alkuraskauden ultrassa, ja yksi pienen pieni sykkivä sydän löytyi =). Minulla on ollut vuotoa useamman viikon ajan, ja kun on kaksi km takana niin olen ollut varsin skeptinen tämän raskauden suhteen. No nyt näyttäisi kaikki olevan hyvin.
Meillä lapsia tyttö 07/2000 ja poika 03/2002, ensin ajatelimme lapsi luvun olevan tässä, mutta kun viime kevät talvella yllätysraskauduin niin vauva olikin enemmän kuin tervetullut...se sitten päätyi keskenmenoon (tuulimuna). Toisen alkuraskauden km ja 7kk yrityskerran jälkeen tässä on tulos...täällä ollaan.
Olo on ollut varsin vaiheteleva, pahoinvointi tuntuu nyt keskittyvän iltaan ja väsymys on tullut tutuksi. Mitään vauvaan liittyviä hankintoja en ole ehtinyt/halunnut vielä miettiä. Suurin osa " vauva" tarvikkeista on ympäri maailmaa lainassa. Mutta kyllähän niitä ehtii vielä takaisin hankkimaan. Onneksi koti on iso ja autoon mahtuu.
Nyt ajattelin vain nauttia tästä olosta ja ottaa siiitä kaiken ilon irti vaikka sitten pää pöntössä ;)
JB72
rv 9+1
Luna kyseli itkuhälyttimestä.
Oon kanssa samaa mieltä että ehdoton kapistus. Ja sitten pari JOSsia...
Meillä kuului siitä parit kerran haamuvauvan itkua. Aika spooky kokemus, tässä äänen kantoalueella on vaan eläkeläispariskuntia, kesämökkejä ja eronnut viiskymppinen mies. Sitten alkaa itkuhälyttimestä kaikua vauvan itkua ja pitkään... No yhteen kesämökkiin oli tullut vauva-asukki kylään, selvisi myöhemmin. Mutta otti siis ääntä myös toisesta lähettimestä.
Toinen herätys oli se, kun esikoisella ihmettelin kerran kun unet oli yli toista tuntia tavallista pitemmät (nettailin, enkä huomannut ajankulua, ja luotin vielä tuolloin siihen laitteeseen täysin, huono äiti). Ilmeisesti oli kuitenkin herännyt tavalliseen aikaan, ja huutanut sitten sen lopun aikaa :-( ELI ottaa häiriötä myös tietokoneesta. Plus, poika oli potkinut sen sellaiseen asentoon että " lähetysaukko" peittyi. Joskus myös hipova hyttysverkko on estänyt toiminnan. (käyttöohjeessa on kyllä ett pitää sijoittaa johonkin metrien päähän, mutta ulkosalla tuulella ei vaan pelitä niin.)
Meillä on kyllä antiikkinen malli, ja uus on aikeissa hankkia. Mutta nuo aion tarkistaa siitä ja sen että saa lähetettyä ääntä myös toisinpäin, on joskus sekin ollut tarpeen kun toinen huitoo jotain mimiikkaa kärryjen vierellä pihalla ja yrittää arvailla mikä on. Kun eihän sitä nyt voi mennä katsomaan omin jaloin.
Nyt meen lukemaan lopun pinon.
Jaa niin, Onalle, mulla ei alkualkuraskaudessa ole ollut koskaan mitään huippuoireita. Ainoastaan sitten siinä viikolla 4+-5+ on tullut menkkamaiset jomotukset. Ei mitään lorahduksia, mutta kyllä valkovuotoa kyllä muuten.
Ylihuomenna on ultra ja nyt alkaa jännittää. Ei siinä muuten mitään, mutta pistää sitten tiltsahtelemaan ja huutamaan lapsille ihan koko ajan. Ihan hirviöks tuntee itsensä. Pitää vissiin ottaa muksut sinne mukaan, mieskin tulee. Kaipa se on sallittua mutta mietin vaan että mahtaa utlraajalla olla kaikkea muuta kuin hyvä työrauha.
rv 11+3
sydämellisesti tervetuloa!
Sen verran olen niitä kuumepuolen juttuja lukenut että sun vauvan puolesta on alkanut jännittää. Hyvä että vauva näytti kuitenkin olevan kotiutunut, toivottavasti ei ole ihan heti pois tulossa, kesällä sitten. Onko sihen tuhrutteluun syytä selvinnyt? Niitä kun on monenmoisia, hematoomia, kohdun herkkyyttä, hormonit, ties mitä?
Hermoja kyllä tuollaisen tilanteen sietäminen kysyy, hatunnosto siitä.
Ihan ekaks Cetolle Onnea tytön johdosta!!
Sitten JB72: Onnea plussasta ja tervetuloa tällepuolelle!
Minä kävin siis eilen neuvolassa.. Siellä kaikki kunnossa, paitsi että terkka pyydysti sydänääniä vartin verran, eikä loppujen lopuksi niitä kunnolla löytänyt.. Jostain kaukaa ne kaikui välillä, mutta vauva paineli karkuun, kun dobleri oli kohdalla.
Sf-mitta menee käyrien yläpuolella ja hemppa & muut arvot hyvät!
..ja sitten tänään olikin se uusinta rakenne-ultra.
Sydän oli kunnossa, eli saadaan huokaista helpotuksesta (taas kerran) ja jatkaa odotusta hyvillä mielin loppuun asti!!
Muuta ei nyt ehdi..palailen asiaan myöh.
mammutti ja Vilppu rv 23+5
Ja taas saadaan huokaista helpotuksesta mammutin puolesta, onneksi olkoon! Nyt vaan onnellista loppuraskautta sitten.
Itsellä on taas ollut vähän huono olo, piru, mut luulen että se johtuu tällä kertaa väsymyksestä. Oon taas kahtena aamuna herännyt jo aamuyöstä enkä oo saanut uudestaan nukuttua. Miehen työvuorot sekottaa munkin rytmini ja nyt kun se on ollut yövuorossa niin hätkähdän aina aamuyöstä katsomaan, et joko se on tullut kotiin. Ja sitten ei enää nukuta. Muutenkin saatan herätä herkemmin johonkin ääniin sillon, kun tiedän et oon lasten kanssa yksin yöllä. Noi vuorotyöt on kyllä syvältä...
Kiitos itkuhälytin kommenteista, odotin josko sieltä olis tullut kielteistä palautetta, mutta koska kaikki kehui niin kovasti niin uskallan hankkia itsellekin. Ettei ole turha ostos.
Mulla oli eilen illalla hirveesti supistuksia, olin jo aika huolissani et pitääkö mun jo lähteä päivystykseen tai johonkin. Niitä tuli aika säännöllisesti ja koko illan, vaikka makailinkin suurimman osan aikaa, kun ei oikein uskaltanut enää pystyssäkään pysytellä. Päätin kuitenkin katsoa vielä yön yli ja ei niitä sit tänään enää oo tullutkaan kuin muutamia. Voiskohan toi väsymys aiheuttaa noita suppareitakin? Mulla niitä nyt tulee aika herkästi muutenkin, mut ei kyllä noin paljoa kun eilen. Ei ne kuitenkaan olleet kivuliaita, sit olisinkin jo kiitänyt lääkäriin, mut sellasia tuntuvia kivistyksiä kuitenkin. Inhottavia ja hermostuttavia.
Mut nyt täällä hermostuu jo kohta joku muukin jos ei äiti pian tule pois tietokoneelta, joten velvollisuus kutsuu...
Luna ja vauvannuppu rv 17+5
Tänään olisi sitten taas tasaviikon pyörähtäneet käyntiin eli JO 18+0 mennään täällä!!!
Tervetuloa joukkoon mukaan JB72 ja onnittelut hyvästä ultrasta, että kaikki on kuitenkin kunnossa vuodosta huolimatta!
Mammutille myös onnittelut hyvästä ultrasta. Ja nyt sitten nauttimaan loppuraskaudesta kun kaikki on loistavasti!
Luna76 taisi kysellä siitä itkuhälyttimestä. Meillä on ostettu esikoiselle ja sama on toiminut myös kakkosella ja saa kelvata myös tulevalle jos on vielä kunnossa, täytyy ajoissa koittaa et toimiiko enää näin monen vuoden jälkeen. Verraton vehje kyllä, jos vauva nukkuu ulkona. Eli meillä on molemmat nukkuneet aina päiväunensa ulkona niin siinä saa kyllä itse rauhassa hommailla muuta eikä tarvitse koko ajan käydä kurkkimassa vaunuun et nukkuuko toinen. Eli suosittelen hankkimaan. Aika hintavia ovat vissiin nykyään ne uusimmat ja hienoimmat mallit, mutta esim. huuto.netistä saa hyviä käytettyjä kohtuuhintaan.
Tänään sitten mun tän hetkinen " vauva" eli kakkonen täyttää 3 vuotta, kyllä siitäkin on jo aikaa, herranjestas. Et onhan se jo aikakin saada uusi vauva pian taloon kun kaikki alkaa olemaan jo niin isoja. Neuvolassa käytiin viikko sitten ja pituutta oli 93,5 cm ja painoa 13,8 kg. Melko lyhyt veljeensä verrattuna, joka oli ollut 3-vuotiaan 4 centtiä pidempi, no niin ne ovat erinlaisia nuo lapsetkin.
No jospa sitten tekis taas töitäkin välillä!
LapaLepa rv 18+0
Eipä siihen vuotoon vielä ainakaan selvyyttä ole tullut. Lääkäri lupasi soittaa tänään jos kokeista löytyisi tulehdusta tai muuta. Vielä ei ole mitään kuulunut. Ensi viikolla, neuvola täti palaa lomalta joten pääsen varaamaan ensimmäistä neuvola-aikaa, jos mitään lääkäristä ei nyt kuulu niin sitten voin kysyä.
Koska olette kertoneet tulevasta vauvasta. Minä ajattelin huomenna kertoa esimiehelle kun ensi kevään ja kesän työtilanne sitä vaatii. Muuten ei olla vielä kerrottu kenellekään ja toisaalta mieli tekisi vielä pitkittää kertomista. Lapsille kun kertoo niin sen jälkeen kyllä tietää kaikki, postinjakajasta jäätelöauton kuljettajaan =)
JB72
rv 9+2
Tasan viikko ultraan.... tuntuu ettei jaksais odottaa enään päivääkään...
Nyt vaan mulla henkisesti ehkä vaikeimmat viikkot edessä, koska sain km ennen esikoista rv 10+4, joten kunhan päästään tonne ultraan niin voin huokasta helpotuksesta ja alkaa nautiin tästä.
CETO: mahtavat vaaleanpunaiset Onnittelut rinsessasta<3
Voikun meillekkin luoja sois.....=D
MAMMUTTI: Ihanaa että voit alkaa nauttimaan loppuraskaudesta ja jännitykset ja piinailut olis takana päin!
JB72: Onnittelut ultran hyvistä uutisista=D Ihme juttu noi vuodot raskauden aikana, kun osalla sitä saattaa olla koko 9kk ja taas joillekkin ihan tuntematon käsite.
Syntymäajoista:
Meillä on aika talvipainotteinen toi kakkukesti ajankohta. MIes on elokuussa, esikoinen marraskuussa, pikkukakkonen on tammikuun helmi niin kuin minäkin. Nyt kivaa saada sitten kesävauva, vaikkakin laitan sille automaattisesti toppahaalarin päälle kun kotiudutaan...=D
Meillä ei koskaan oo ollu itkuhälytintä, kun asuttiin kerrostalossa kun ekanen synty eikä sen jälkeen tullu vaan hommattua.. vaikkakin mielessä kävi monen monta kertaa...
Mulle on iskeny varhainen aamupahoinvointi.. eli tosi huono-olo kun herää.. ei tee mieli mitään, mutta pakko silti jotain syödä ettei ihan sänkytavaraks joudu..
Muuten olo ihan ok...
sitä np odotellessa..... kääääääääääk
mani rv tasan 10
Mä kuulun kanssa tohon kastiin ettei ole ollut itkuhälytintä.Pikkuset ollu huonoja nukkumaan ulkona,ja ei oo ollu tarvetta.ja nykyinen asunto niin pieni,että varmasti kuuluu jos vauva inahtaakaan.
62cm toppapuku on tallessa edelliseltä muksulta,jos sattuu huhtikuun alussa olemaan vielä pakkasia.Muuten ostan uutena kevyt toppapuvun sitten,kun näkee kumpaa sukupuolta pikkuinen on.
Kamalan kylmää alkaa olla,ja saa aamulla suunnitella tosissaan mitä laittaa päälle,kun vaatevarasto kutistunu kasvavan mahan myötä=)
Huiskutin 16+2
Mulla on vähän huono päivä... Riitelin miehen kanssa jostain ihan turhasta (se alotti!) ja nyt murjotetaan, lisäksi päätä särkee ja väsyttää ja töissäkin oli kamalan raskasta... Hehheh, nyt rupee jo naurattaan oma valituksensa.
Mut oikeesti, oli aika rankka päivä töissä. Jos mä tän vuoden loppuun jaksan vielä töissä käydä niin hyvä on. Alkaa jo tuntua kropassa. Jos sit sais saikkua loppuajaks ennen äippälomaa.
Mutta huomenna on kiva päivä, varaan sillon sen rakenneultra-ajan! Ei oo kaukana enää sekään. Hirveen nopeeta nää viikot kyllä kiitää, just oli maanantai ja koko viikko edessä ja huomenna onkin jo perjantai ja taas viikonloppu! Hyvä näin.
Nyt ei kyllä jaksa keksiä mitään jutun juurta. Tuntuu vähän kuumeiselta olo ja väsyttää ihan sikana. Nytkö se flunssa vasta oikein kunnolla iskee? Taidan mennä sohvalle pötköttään ja popsimaan keksejä (joita mä en saisi syödä kun paino on jo liikaakin noussut!).
Luna ja Nuppusensa rv 17+6
Viikot kyllä tuntuu tosiaan vilisevän eteenpäin... Mä olen nyt muutamana päivänä alkanut tuntemaan liikehdintää masussa, ihanaa. Nyt tämän viikon aikana näyttäis vatsa jo vähän pullahtaneen ja sukkia laittaessa alkaa jo olla vähän kankeutta. Kävin tänään katsomassa työkaverini 4viikkoista tyttövauvaa. Oli kyllä suloinen. Ihanaa oli ostaa oikein hempeää vaaleanpunaista lahjaksi. Voi, kun tämä masuasukki olis tyttö...Ensi viikolla ajattelin soitella sitä rakenneultra aikaa, menen yksit. kun kunta ei sitä tarjoa. Mies oli sitä mieltä, että ei haluaisi tietää sukupuolta etukäteen ja minä taas haluaisin. Miten saan pidettyä tiedon sisälläni, jos menen yksin sinne ultraan ja sukupuoli siellä selviää...Voi olla, että en sitä sitten itsekään kysy, jää sit vähän jännitystä. Mukavaa viikonloppua kaikille!
NAKSU ja NASU rv16+6
Se olis sit taas viikonloppu edessä. Huomenna olis tarkoitus mennä miehen kanssa shoppaileen, lähinnä niitä hautajaisvaatteita... Ajattelin ostaa ihan vaan mustat äitiyshousut ja sit jonkun mustan neuleen niin että meneehän ne muutenkin käyttövaatteina. Löysin eilen netistä kivan äitiysvaatemalliston, mama licious, oli kerrankin vähän järkevämmän hintaisia ja niitä näytti Tampereeltakin löytyvän Koskikeskuksesta joten ajattelin sielläkin poiketa katsomassa. Tai ainakin ne muut mitä tähän mennessä oon katsellut on ollut ihan järkyttävän hintaisia, esim. joku bebelane?
Varasin tänään sit sen ultran vihdoin ja se on kahden viikon päästä maanantaina 13.11. Nyt ei enää jännitä yhtään sinne meno, kun jotenkin oon alistunut siihen ettei siellä se sukupuoli selviä... Mutta tiedänhän minä jo itse, että tyttöhän tämä on :)
Millonkas LapaLepalla oli se ultra? Joskus parin viikon päästä myös...
Ah, me tehdään tänään pitsaa ja saan taas pitkästä aikaa homejuustoa! Sitä kun ei uskalla " raakana" syödä, vaikka kuola valuukin jo ajatuksesta et sais homejuustoa ruisleivän päällä, mutta pitsan päällä sitä onneks sentään saa nauttia. Ja laitankin sit reilusti, hih :) Johan tässä alkaa nälkä jo tullakin, nam.
Teistä kun aika monella on lapset pienillä ikäeroilla, niin mun piti kertoa miten kaverilla kävi sen asian kanssa. Ne kun esikoisen saivat niin kohta jo hinkuivat toista, kun vauvat on niin ihania ja neljää lasta suunnittelivat hankkia. Kakkonen syntyi sit päivää ennen kun esikko täytti kaksi. Arki kahden pienen kanssa taisikin sitten yllättää ja aina kun heillä kyläiltiin niin lakanan valkoinen äiti vauva sylissään hoki kuin mantraa, että kasvais nyt vaan nopeesti... Ja valitti kun päivät on pelkkää syöttämistä, vaipanvaihtoa ja nukuttamista vuoronperään kummankin kanssa. Viikon päästä synnytyksestä he olivat jo päättäneet, että lapsiluku jää tähän ja haaveet neljästä haudattiin. Kaveri myönsi myöhemmin, ettei kyllä ehtinyt nauttia toisen lapsen vauva-ajasta yhtään, se meni vaan kuin sumussa.
Aika surullista minusta. Ei heillä ole mieli muuttunut sen jälkeen, nyt on jo molemmat lapset koulussa eikä lisää kuulemma hankita enää. Kovasti se oli iloinen mun puolesta tästä raskaudesta, mut sanoi kyllä vähän kadehtivansakin. Mä oon kyllä ihan tyytyväinen siihen, et mulla on aina ollut rauha keskittyä joka vauvaan kunnolla ja nauttia siitä ajasta. En minäkään olis jaksanut montaa pientä kerralla ja täytyy kyllä nostaa hattua teille jotka pystytte siihen!
Mutta nyt mä lähden pitsan tekoon. Ihanaa viikonloppua kaikille!
Luna kera pikku Nuppusen rv 18 tasan, jee!
Se on sit taas viikonloppu edessä ja saa nukkua parina aamuna piiitkäään!
Mulla on kokemusta tuosta kahden pienen lapsen kanssa elosta ja tottahan se on, että alkuun aika rankkaa, mutta niistä on kuitenkin paljon seuraa toisilleen ja itellä helpottaa kun ne alkavat leikkiä (ja tapella) keskenään.
Meillä esikon ja kakkosen välillä on 1v ja 7kk.
Oon kyllä ihan mielissäni, että tähän kolmanteen
ja kuulemma viimeiseen
vauvaan saa keskittyä taas ihan rauhassa kun eka ja toka ovat jo niin isoja (8-ja 6v)!
Kyllähän se kakkosen vauva aika meni vähän huomaamatta, kun oli esikkokin vielä niin pieni..
Itkuhälyyttimestä on ollut puhetta;
Meillä ei oo omistettu moista laitetta, mutta nyt sen hankinta on varmaan edessä, kun maan tasalla asutaan.
Aiemmin asuttiin kerrostalossa, joten parvekkeella ei hälyytintä tarvinnut.
Minä olen siirtynyt käyttämään isännän housuja, kun omat (sellaset millä näillä keleillä tarkenis) ei mahdu enää päälle.
Onhan ne tietty hiukan reilun kokoisia ainakin reisien kohdalta, mutta minkäs teet.. ei ilman housujakaan voi minnekään mennä..
Saapi nähdä kenen housuja vielä joudun lainaamaankaan jos maha kasvaa samaa tahtia loppuun asti.
Painoakin alkaa nyt tulla varmaan huimasti lisää, kun mun selkä ei oikeen enää kestä kävelylenkkiäkään.. Oon kyllä kireelle yrittänyt koiran kanssa mennä mutta selkä tulee heti kipeeks ja loppumatka on aikamoista ähellystä ja lyllerrystä!
[color=orangered]Viettäkäähän hauska viikonloppu! [/color]
mammutti ja Vilppu rv 24
Jospa minäkin kantaisin pitkästä aikaa korteni kekoon. Jotenkin ollut laiska olo kirjoittamisen suhteen kun tuntuu, että tässä vaiheessa tässä raskaudessa ei mitään tapahdukaan. Ensi viikolla vasta toka neuvola ja ekat sydänäänten kuuntelut! Toivottavasti pieni siellä voi kuitenkin hyvin.
Cetolle onnea pienestä prinsessasta. Mukava kuulla, että kahden pojan jälkeen on tosiaan mahdollista saada tyttö ;). Ja kylläpä teillä on mukavat ikäerot, mä kun luulin, että 3 lasta 4:n vuoden sisään olisi saavutus :).
Itkuhälyytin on meillä kyllä ihan ehdoton. Kuopus kun nukkuu päikkärinsä ulkona. Sisällä sitä ei kyllä olla käytetty yhdessä tasossa ja suht pienessä (liian pienessä viidelle romppeineen) kun elellään.
Olen oikein ihmetellyt miten tähän asti olen ollut tosi lunkisti tuon sukupuoliasian kanssa ja vahvasti sitä mieltä, että ei sitä ultrassa kysytä. Meillä mies muuten taas ehdottomasti haluaisi tietää etukäteen.
Eilen sitten alkoi toden teolla uteliaisuus heräämään ja olisin ollut valmis sitä seisomalta 4D-aikaa varaamaan. Jos tietäisin tulokkaan olevan tyttö, mieluusti asiasta saisin varmuuden, mutta poikatiedon taas haluaisin pysyvän loppuun asti epäselvänä. Onkohan tuossa mitään logiikkaa. Toisaalta on taas alkanut mietityttämään niskaturvotusasiakin. Aiemmin kun turvotuksesta ei ole sanottu mitään ja nyt sitä oli peräti 1,8. Onko muilla ollut noinkin suurta lukemaa? Juu, ja tiedän, että on alle raja-arvon, kunhan tässä taas kaikesta yritän huolehtia ;).
Saas tosiaan nähdä miten siitä arjesta kolmen suht pienen kanssa selviää kun tuntuu tuo kuopuskin vielä niin vauvalta. Raukka joutuu huhtikuussa yhdessä vuorokaudessa kasvamaan tosi isoksi pojaksi.
Ja meillä ei ole täällä lähellä isovanhempia tai muita sukulaisia apuna. No, palkataan sitten apua kotiin jos ei muuten suju.
Mukavaa viikonloppua syysmyrskystä huolimatta!
t. P-L 15+2
No yllätys, yllätys, että minähän se täällä heti lauantai aamusta roikun... Mulla ei varmaan oo muuta elämää. Odottelen tässä, et muu perhe heräis ja päästäis lähteen sinne ostoksille. Muksut pitäis ensin kiikuttaa mun pappalle hoitoon, eihän me nyt niitten kans mihinkään... :)
Oon käynyt tän viikon seurailemassa tota lokakuisten pinoa, jotenkin ihana lukea sieltä miten ihmisillä alkaa synnytykset käynnistyä ja sit tulee lähtö.. Vähän kade oon, kun ne jo pääsee tosi toimiin ja itsellä on vielä piiitkä odotus ennenkun saa nyyttinsä syliin. No, onneks vauva jo sentään potkuttelee niin tuntuu taas et jotain edistystä tässäkin on sentään tapahtunut :)
Joko te muut ootte mietiskellyt tulevaa synnytystä? Mua pelotti se vielä noin kuukausi sitten aika paljon, en kyllä tiedä miksi, mutta nyt ei enää jännitä synnytystä. Enemmän mua pelottaa se imetys! Kakkonen kun veti kyllä rinnat niin auki, että en vieläkään käsitä miten pystyin jatkamaan imetystä ja imetin lopulta sen puoli vuotta. Toisesta rinnasta irtos nänninpää sillee puoliks roikkumaan... Teki vähän kipiää se imetys, mut siitäpä vaan imettelin kuitenkin. Verta vuosi molemmat rinnat varmaan ekan kuukauden aina imetyksen alussa ja lopulta sain vielä rintatulehduksen. Oli se kyllä hirveetä! Ja poika oli vielä tosi venkoilija sen syömisen kanssa, se ei koskaan imenyt kerralla kahta minuuttia kauempaa ja sit tunnin päästä se huusi taas lisää... Ajattelin olla tällä kertaa itselleni vähän armeliaampi ja siirtyä pulloon ihan suosiolla jos ei kohtuullisen ajan kuluessa ala se homma toimia. Mitä siitä stressiä ottaa suotta.
Jaaha, täällä alkaa porukka heräillä, tarvii mennä laittaan niille aamupalaa ja alkaa laittautua matkaan.
Luna ja pikku Nuppunen rv 18+1
Ikäeroista oli puhetta. Meillä isommat on tän vauvan syntyessä 3v 8kk ja 5v 7kk (eli menee siitä pian sit eskariin.) Kouluiässä ikäerot siis ekalla ja tokalla 2v ja tokalla ja kolmannella 4v. Itse ajattelen, että nuo on ihan hyvät. Tokan syntyessä oli ehkä vähän rankkaa, enkä toistamiseen sitä tekis, mut koen, että se oli tosi hyvä juttu. Tytöistä on toisilleen hirveesti seuraa ja isonakin ovat varmaan ihan paita ja peppu. Enkä halunnu tälle kolmannellekaan ikäeroa kuin max. 5v tokaan, koska itselläni on huonoja kokemuksia isoista ikäeroista...
ON: Kuvotus kävi jo ihan mahdottomaksi tuossa, mutta jätin nyt kahvin kokonaan ja näyttäis että se riittää. Ihanaa! Edellisessä raskaudessa rv 8-11 oli kauheet migreenit joka toinen päivä, joten vähän jännittää miten nyt... :/ (Tänään siis 8+1)
Itkuhälytin meillä oli toisen syntymän jälkeen, mut ei ainakaan osattu sitä jotenkin käyttää. Siis ei jotenkin luotettu siihen ja se otti jonkin verran ääniä muualta jne. Mut kaipa sellaisen nyt hankin kun on etupihakin missä vauvaa nukuttaa.
Edelleen on kauhea nimi- ja kummipula, kun ollaan jo edellisille käytetty kaikki. x) Kummeja ei varmasti tulla keksimään, joudutaan varmaan laittaa ilmoitus hesariin... x) No ei vaiskaan... Nimenkin kanssa on hankaluuksia, jotenkin mikään ei synkkaa ja jos joku kiva löytyy, niin ei voida antaa ku toinen lapsista alkaa samalla kirjaimella tms yhtä " typerää" ... ;) Ja juu, stressaan tästä jo ihan kauheesti.
lumen ja veden sekaista hötöä sekä tuulee ihan reippaasti. Olipahan raikasta, kun pistäydyin tuossa äskettäin vähän kävelyllä. Iltavuoroon pitäis tänään hilautua ja huomenna aamu, mutta yöunethan pitenevät ruhtinaalisella tunnilla, kun ensi yönä on se talviaikaan siirtyminen. Pitäs muistaa illalla virittää kelloradio jo valmiiks talviaikaan, ettei tule aamulla ikäviä yllätyksiä.
Luna76 virittelit keskustelua synnytyksestä. Minulla se on aina aikaajoin mielessä käynyt, lähinnä siksi että emme vielä tiedä millä keinolla tämä vauva syntyy. Aiemmat lapset ovat tulleet sectiolla maailmaan ja nyt haluaisin vielä yrittää alatiesynnytystä. Äitipolilla sitten Rv 36 on synnytystapa-arvio ja silloin kuulemma päätetään onko kohtuni sellaisessa kunnossa, että se tulisi kestämään supistukset repeämättä. Ellei näin ole, saamme tämänkin lapsen leikkauksen avulla syliimme. Vaan käypähän se niinkin.
Ja sitten siitä imetyksestä: nyt ajattelin olla kärsivällisempi ja sisukkaampi, toki tervettä järkeä käyttäen, kuin edellisillä kerroilla jolloin imetys on loppunut tuossa parin kuukauden jälkeen ja siihenkin mennessä ollaan jo pulloiltu. Haluaisin onnistumisen kokemuksen imettämisestä, tosin hyvä äitiys ei vaadi tätäkään.
Itkuhälytintä meillä ei ole, emmekä nytkään ole sitä hankkimassa. Ollaan kerrostalossa asuttu kokoajan ja eipä sitä tässä ole tarvinnut. Paljon hyviä kokemuksia olen kyllä sitä käyttäneiltä kuullut.
ON: Vauva on vilkas kuin mikä, aina kun pysähdyn alkaa möngerrys. Tänä aamuna tapahtui jotain ihanaa: makailin sängyllä ja tunnustelin pienen liikkeitä ja omiin käsiin ne tuntui. Äkkiä sitten miehen käsi masulle ja pikkuinen potkaisi juuri napakympin miehen käden kohdalle. Olipa meillä siinä naamat sitten Hangon keksillä kun noustiin ylös. Vointi minulla on ollut hyvä, tosin vähän tuntuu jo hengästymistä kun oikein kiireellä yrittää eteenpäin mennä.
No, nyt vähän syömään jotain ja sitten vähitellen sinne työpaikalle. Mukavaa viikonloppua kaikille.
Rouvar Rv 21+5
Nyt on sitten ensilumi saatu meillekin oikeen kunnon myrskyn kera ja koiran kanssa päästiin aamulenkille lumisiin maisemiin. Tosin lumi sulaa vielä pois, mutta kaipa se jossain vaiheessa jo maahan jääkin.
Peetu-lotta: olet ollut huolissasi turvotus-mitasta..Meillä turvotusta oli 3.2mm, eikä vauvalla siitä huolimatta ole ainakaan kromosomeissa tai sydämmessä häikkää. Mielestäni voit olla huoleti, koska teillähän mitta ei ollut lähellekään ylärajaa!
Hulda: Nimipula vaivaa täälläkin! Ei ole mikään nimi vielä kunnolla kolahtanut kun kaikki kivat on jo " varattu" ! Noo, en viitsi siitä asiasta enempää huolta kantaa, sitten vasta on kiire kun pappi on tulossa lasta kastamaan. Jos siis siihen mennessä ei nimeä ole keksitty..
Luna: Minä oon miettinyt tulevaa synnytystä aika paljon ja se pelottaa jostain syystä ihan kamalasti, vaikka 2 sellaista on takana ja molemmat aika helppoja! Moni on kyllä sanonut, että juuri kolmas synnytys pelottaa eniten!
Imetys ei huoleta, se on sujunut (ainakin ennen) ihan hyvin. Saattaahan se tietysti olla ihan katastrofikin, mutta sen näkee sitten..
Minä olen etsinyt ihan apinan raivolla meidän talvivaatteita ja kenkiä, mutta mistään ei löydy.. Johonkin varmaan talteen ne on laitettu, mutta kun vaan muistais että missä!
Lapsille kunnon kenkiä ja hattuja ja hanskoja pitäis näillä keleillä olla, mutta....
ei tässä auta muu kun jatkaa etsimistä!
mammutti ja Vilppu rv24+1
Tämä mammarainen on innoissaan kun lähden tänään illalla kaverin kanssa vähän kaupungille kattelemaan ja syömään ym. Kiva välillä mennä ihan vaan kaverin kanssa niin saadaan ainakin rauhassa pulista ja höpöttää. Tää mun kaveri tuli just viikko sitten 3 viikon Australian matkalta joten varmaan kertomista riittää. Täytyy tässä pikkuhiljaa lähteä suihkuun kun parin tunnin päästä täytyy olla häntä hakemassa. Kyllä on pienet ilot ja riemut perheenäidillä, mut niin se kai pitää ollakin.
Luna76: Ei voi olla totta, meillä on samana päivänä se rakenneultra. Mihin aikaan sulla on, mulla on klo 10.00.
Synnytyksestä on ollut puhetta. Mua ei jännitä se mitenkään erityisesti ainakaan vielä. Paitsi jos alan oikein ajattelemaan kunnolla sitä tilannetta niin sitten jännittää. Edelliset on menneet niin helposti ja nopeasti et ehkä sen takia ei osaa jännittää.
Imetys on mulla sujunut aina ihan loistavasti, ei ole ollut minkäänlaisia vaikeuksia, joten sitäkään en oikeen osaa jännittää. Meillä ei ole kumpikaan koskaan syönyt tuttipulloa eikä tuttiakaan, mahtaako meidän lapset olla vähän omituisia? No ei ole ainakaan ollut mitään vieroittamista tuteista ym.
Onko Adalat maisemissa, oletko käynyt lukemassa? Samoissa viikoissa kun mennään niin olis kiva kuulla sunkin kuulumisia. Milloin sulla on se rakenneultra?
No nytpä lähden valmistautumaan iltaan.
LapaLepa rv 18+2
Ensimmäinen äitiysneuvola aika on nyt varattu, 13.11 rv9+1 :) Siitä se lähtee! Käytiin tänään kuopuksen kanssa 1v neuvolassa ja samalla sitten varasin ajan.
Omassa olossa ei vieläkään mitään erikoista, vaikka en nyt mitään pajhoinvointiakaan toivo! ;) Täytyy yrittää skarpata ettei tulisi ihan kauheasti painoa tässä raskaudessa, kun tota on muutenkin jäänyt kuopuksestakin, vaikken nyt mikään lihava olekaan :( Molemmissa raskauksissa paino noussut reilu 20kg, joten josko tässä vähemmän :b
Eipä tällä erää muuta.
PP 6+3