Dubai marraskuun alussa, millainen sää silloin?
Ja millainen paikka on lapsiperheelle? Saako naiset olla rannalla uimapuvussa?
Kommentit (5)
Saako yleisillä uimarannoilla uida kuitenkin uimapuvussa vai miten pitää olla pukeutunut kun menee uimaan? Onko Lou'Lou'a Beach Resort hotellilla oma uimaranta? Mimmonen ranta on? Tuulinen, kuinka syvenee ym? Voiko yleisillä paikoilla liikkuessa käyttää hihatonta paitaa ja shortseja?
Itse olin tammikuussa Dubaissa ja itelläni oli hirmuiset ennakkoluulot pukeutumisesta. Mutta kävimme Jumeirahin Beach Parkissa ja siellä kyllä lähestulkoon kaikki olivat bikineissä, paitsi tietysti paikalliset naiset, joilla oli ihan kaikki vaatteet päällä, uidessakin. Myöskin itse olin bikineissä ja uin bikineissä. Dubai on hirmuisen länsimaalaistunut paikka. Moni turisti pukeutui toppiin ja hameeseen. Itse pukeuduin usein t-paitaan ja shortseihin. Miehille siis pukeutuminen ei ole ongelma, ainoastaan naisille. Ostoskeskuksissakin oli suositus kyltit siitä että olkapäät olisivat peitettyinä. Kannaatta ehkä kantaa jokin huivi tai vastaava mukana, sillä ostoskeskukset ovat aika hyvin ilmastoituja joten saattaapi tulla ihan vilu niin siinä samalla tulee olkapäät peitettyä :) Paikalliset arvostavat sitä. Mutta tosiaan turiteille annetaan paljon anteeksi ja kuten aikaiseemmin sanoin niin länsimaalaista pitkälti jo. "Vanhassa" Dubaissa eli Deiran puolella on enemmänkin niitä paikallisia. Sen huomaakin kun menee lahden yli sille puolen niin vaatetuskin muuttuu. Itselläni ei ainakaan ollut ongelmia. Pukeuduin aika säädyllisesti. Ei ollu mínihameita eikä rintavako näkynyt. Tosin näin muutaman sellaisenkin pukeutumistyylin siellä. Tuosta hotellista en valitettavasti osaa sanoa mitään.
Olipas tekstiä, toivottavasti on apua :)
Tuolta löytyy tietoa Dubaista. Siellä kerrotaan vähän puketumisestakin ja käsitys on saman suuntainen kuin edellisellä kirjoittajalla.
http://www.lomakohde.blogspot.com/2010/01/dubai.html
Hotellin uima-allas ja ranta ovat todella hyviä lapsille. Ranta on ihanaa pehmeää hiekkaa ja syvenee hitaasti. Tulette varmasti nauttimaan. Tammikuussa tuuli 2 päivänä mutta muuten oli todella hyvät kelit. Hotellin venäläisillä ja saksalaisilla oppaila oli kaikista lyhyimmät hameet, muuten suosittiin polvet peittävää pukeutumista esim caprit ja hihallisia paitoja.
Hei,
Arabiemiraateissa ja Dubaissa sää on aurinkoista ja lämmintä marraskuussa, keskilämpötila on noin 31 astetta, poutapäiviä keskimääräisesti 29 päivää marraskuussa.
Yleisillä rannoilla uimapuvussa liikkuminen ei ole suotavaa, mutta hotellien omilla rannoilla se on täysin sallittua. Suurimmalla osalla hotelleista omat rannat ovatkin. Tämä kannattaa kuitenkin tarkistaa hotellia valittaessa.
Lapsiperheille suosittelen Dubain lähellä sijaistevaa Jumeirah Beachiä tai n.20km Dubaista sijaitsevaa Sharjah Beachiä.
Jumeirah Beach: http://www.finnmatkat.fi/lomakohde/arabiemiirikunnat/dubai-jumeirah-bea…
Sharjah Beach:http://www.finnmatkat.fi/lomakohde/arabiemiirikunnat/sharjah/?season=ta…
Suvi/Finnmatkat